Gå til innhold

Ehh vannavgang??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hmm, ja det hørtes litt rart ut. Du skal vel ikke sjekke slike ting selv. Du vet ikke hvordan ting skal være like før man føder. Siden du ikke har noen rier så er det nok uansett en stund til det skjer noe. Det virker ikke som veldig mye vann har kommet ut, men vet du om hodet er festet? Jeg ville ha ringt føden med ny informasjon, og deretter gått å langt meg om de mente du bare skulle vente. Veldig viktig med hvile før en fødsel.

 

Anonymkode: 6a362...200

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, ja det hørtes litt rart ut. Du skal vel ikke sjekke slike ting selv. Du vet ikke hvordan ting skal være like før man føder. Siden du ikke har noen rier så er det nok uansett en stund til det skjer noe. Det virker ikke som veldig mye vann har kommet ut, men vet du om hodet er festet? Jeg ville ha ringt føden med ny informasjon, og deretter gått å langt meg om de mente du bare skulle vente. Veldig viktig med hvile før en fødsel.

 

Anonymkode: 6a362...200

Hodet var ikke helt festet men godt nede i bekkenet på torsdag ihvertfall 

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå vet jeg ikke helt hvor stor sjanse det er for deg, men hvis man har vannavgang og hodet ikke er festet så skal man ikke rusle rundt. Nå har du snakket med føden, og de ville sikkert sagt det hvis det gjaldt deg. Bare tenk på det hvis det raser ut vann at du skal være forsiktig med å bevege deg. Fordi navlesnoren kan komme i klem. 

Anonymkode: 6a362...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var rart hva du fikk beskjed om på telefon fra føden.

Min fødsel startet også med vannavgang uten rier. Det var midt på natta og da jeg ringte føden, så ba dem meg komme innom om morgenen for en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det her, har du vært innom føden ennå? Jeg hadde dratt idet vannet gikk... altså, er ikke det et tydelig tegn på at man skal føde?? Mitt vann ble tatt underveis på sykehuset. Da hadde jeg nesten full åpning og sterke rier... litt motsatt rekkefølge altså, men det er jo ikke bra om babyen blir liggende i magen uten nok fostervann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ferny skrev:

Hvordan går det her, har du vært innom føden ennå? Jeg hadde dratt idet vannet gikk... altså, er ikke det et tydelig tegn på at man skal føde?? Mitt vann ble tatt underveis på sykehuset. Da hadde jeg nesten full åpning og sterke rier... litt motsatt rekkefølge altså, men det er jo ikke bra om babyen blir liggende i magen uten nok fostervann...

Det blir produsert nytt fostervann hele tiden, men man burde bli undersøkt på sykehuset uansett når vannet går. Det er jo et tegn på at noe skjer snart. 

Etter at jeg ble undersøkt på sykehuset for at vannet gikk, så ble jeg sendt hjem igjen for å vente på regelmessige rier.  Hvis ikke riene startet skulle jeg settes igang om et par dager. Det lekte litt fostervann hele tiden mens jeg ventet. Utover dagen fikk jeg skikkelige rier og dro på sykehuset igjen. Var full åpning og fødsel som gikk veldig fort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest summesumbi
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte inn og dem sa at jeg skal se ann med bind. Så spurte jeg litt ang om man er moden om man lekker fostervann.. Og da sa de at det kan jeg sjekke med rene fingre og ned klippet negler om hvordan mormunnen kjentes ut. Jeg synes dette hørtes veldig merkelig ut, da jeg har lest at det ikke er smart ved vannavgang. Uansett, hoppa i dusjen vaska hendene NØYE og satte meg på huk. Helt innerst så var det som et penishode, bokstaveligtalt med et hull i. Jeg fikk 1 finger inn i dette hullet og hadde fått inn 2 også. Men det var liksom ruglete der inne.. Jeg vil ikke ringe tilbake da denne jordmoren virka veldig useriøs. Og føler ikke hun kommer til å svare noe utfyllende i det hele tatt.. Så da får jeg ringe imorgen når den jordmoren har dratt hjem for å sove og de har byttet vakt rett og slett :) 

Og nei jeg tuller ikke når jeg sier dette. Ble satt ut selv.

Anonymkode: 007ef...ea0

Så bra du ringte☺ Ja ring når du treffer noen andre. Tror du at du har lekket noe mer?  

Uansett, håper jeg du kan få en sjekk I løpet av dagen. Og at du slipper å være din egen jordmor😀 Høres ut som du har begynt å modnes da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi
39 minutter siden, Ferny skrev:

Hvordan går det her, har du vært innom føden ennå? Jeg hadde dratt idet vannet gikk... altså, er ikke det et tydelig tegn på at man skal føde?? Mitt vann ble tatt underveis på sykehuset. Da hadde jeg nesten full åpning og sterke rier... litt motsatt rekkefølge altså, men det er jo ikke bra om babyen blir liggende i magen uten nok fostervann...

Samme tenker jeg. Håper hun treffer på noen hjelpsomme og uthvilt personale på dagtid i dag☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, hva for en jordmor er det som sier du kan kjenne selv? Du kan jo få pirket borti fosterhinnene, slik at vannet faktisk går! 

Min første fødsel startet med det jeg trodde var utflod, da jeg hadde hørt at utfloden ble tynnere mot slutten av svangerskapet. Det var små lekkasjer i et døgn, før det sa splæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Er helt ny her så vet ikke om dette er riktig sted..Er du var på ekkle og direkte detaljer så er ikke dette noe for deg :P Jeg merka at det lakk i trusa istad, og der var det fylt med vått som var ikke var slim og litt utflod.. Det lukta Veeldig søtt og tja vanskelig å forklare.. Det kan dog være sæd fra gårsdagens økt..Når jeg gikk på do etter dette med at trusa var våt, så kan jeg sitte å presse ut noe vått (aner ikke hva det er) etter jeg har tissa.. veldig veldig lite. Og når jeg er på do så merker jeg en litt ubehagelig følelse i magen.. Kan dette være vannavgang? Og ja jeg ringer selvfølgelig inn om det skal komme mer. Har mye tegn på at fødselen er nærme ellers også.. Er Akkurat 37 uker Idag.

Anonymkode: 007ef...ea0

Hvordan går det med deg i kveld?

Endret av summesumbi
redigert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, summesumbi skrev:

Hvordan går det med deg i kveld?

Enda ikke skjedd noe men i løpet av natta så har magen min sunket VELDIG og den har blitt mindre siden magen har sunket. Ellers har jeg hatt mensensmerter i hele dag som sitter i korsryggen og siden av magen og øverst i magen innimellom. De på føden mener jeg skal se det an :)

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Semydfe skrev:

Høres ut som det nærmer seg i alle fall. 

Sov så mye du kan for å samle krefter. Lykke til! 

Tusen takk for det :) Det skal jeg jammen gjøre!

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest summesumbi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enda ikke skjedd noe men i løpet av natta så har magen min sunket VELDIG og den har blitt mindre siden magen har sunket. Ellers har jeg hatt mensensmerter i hele dag som sitter i korsryggen og siden av magen og øverst i magen innimellom. De på føden mener jeg skal se det an :)

Anonymkode: 007ef...ea0

Oi! Må si jeg synes dette høres jo veldig lovende ut da:-) Jeg er så spent på hva morgendagene bringer for dere. For sikkerhets skyld, lykke til! Snart er dere foreldre:blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, summesumbi skrev:

Oi! Må si jeg synes dette høres jo veldig lovende ut da:-) Jeg er så spent på hva morgendagene bringer for dere. For sikkerhets skyld, lykke til! Snart er dere foreldre:blomst: 

Takk! Skal holde denne tråden oppdatert når det hender nye ting ☺️☺️

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Skal holde denne tråden oppdatert når det hender nye ting ☺️☺️

Anonymkode: 007ef...ea0

Jaa, gjør det☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, summesumbi skrev:

Jaa, gjør det☺

Hadde et håp om at noe skulle skje inatt.. Men nei. Det eneste var at jeg våkna av at jeg hadde svake mensenmurringer men de har gitt seg og jeg fikk sove igjen..

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde et håp om at noe skulle skje inatt.. Men nei. Det eneste var at jeg våkna av at jeg hadde svake mensenmurringer men de har gitt seg og jeg fikk sove igjen..

Anonymkode: 007ef...ea0

Men jeg har enda litt mensensmerter lignende i hele magen. Men i natt var det i ryggen og magen. Hmm.. Lurer på hva dette er

Anonymkode: 007ef...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Bare pass på fargen om det er fostervann. Er det noe annet enn blankt/rosa, f.eks brunt/misfarget, så kan det skade baby og du må kontakte føden asap og komme til kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har enda litt mensensmerter lignende i hele magen. Men i natt var det i ryggen og magen. Hmm.. Lurer på hva dette er

Anonymkode: 007ef...ea0

Jeg tror du driver å modner og gjøres klar for fødsel jeg. Det er nok ikke forjeves disse smertene😀 Men denne fasen tar jo litt tid da😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...