Gå til innhold

Jeg vil ikke betale for sviger-mormors mat!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en annen side er brød og melk mer nødvendig og en faktisk hjelp i hverdagen. .... 

Anonymkode: cd2b4...5c8

Vin unødvendig???

 Om melk og brød er en hjelp i hverdagen så er jammen meg vin et must i helgene :nigo:

(bortsett fra om folk sliter med alkoholmisbruk)

Nå er jeg kanskje mer enn middels glad i ett glass god rødvin, men jeg synes da virkelig at eldre mennesker fortjener å kose seg med en flaske god vin en og annen helg! Det er ikke unødvendig, kos er nødvendig for unge og eldre.

Jeg synes vin og annet lignende burde være en selvfølge på ethvert gamlehjem i helgene.  

Siden mormoren ikke sliter med økonomien så bør TS selvfølgelig kunne kjøpe vin til sine besteforeldre av samme pott som samboeren kjøper mat til sin mormor. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest summesumbi

Ta vare på kvitteringene, legg sammen bestemors varer og skriv  opp summen? Stift de i en bok og hold regnskap, så ber du han betale tilbake på felleskontoen.  Haha vet det høres SÅ drøyt ut. Men han kan ikke betale for henne med felleskontoen deres. Og når det er snakk om så ofte!!  Snik! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mini-mio skrev:

Jeg tenker du er veldig heldig med samboeren din. Virker som en bra mann

Det er mye mulig han er en bra mann på mange områder. Men det som skrives om han her reflekterer jo ikke at han er det? Han respekterer ikke avtalen om å skille fellesutgifter og private utgifter, og i tillegg mener han at det er kun han, og ikke TS som kan tillate seg dette.

Anonymkode: 30b2d...556

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være så gnukken?! Dette får du bare svelge TS , sånn er faktisk livet! Man kan ikke gå rundt og notere regnskap 24/7. Fins ikke noe mer uatttaktiv enn å gnåle om slikt. Du får ofre deg,  skjønner det sitter veldig veldig langt inne siden du God forby må sponse en gammel dame I ny og ne, ellers LEV ALENE!  Burde skamme deg ved å være så besatt av dette. Finn deg en ny hobhy, ha mer sex el så du flytter fokuset fra detre petimeter opplegget ditt. Man gir og tar og du overlever sikkert om du må gi også! 

Anonymkode: e54f1...d9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han sponser mormor med felleskortet, så gjør du det samme med din familie. Protesterer han, så fortsett å understreke at det må være likt for begge. Synes han ikke at det skal være likt, så får han komme med en skikkelig grunn. Er din familie steinrike? Bidrar han vesentlig mer enn deg økonomisk? Er han mer verdt enn deg? Liker han ikke familien din? Er han dum i hodet? Skal du slutte å kjøpe ting til din familie med felleskortet, så må han forklare hvorfor.

Anonymkode: 5ad29...c26

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min mann drevet med slik forskjellsbehandling, så kan jeg love deg at jeg hadde klagd på om han så hadde spandert en pakke tyggis på mormora.

Anonymkode: 5ad29...c26

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde min mann drevet med slik forskjellsbehandling, så kan jeg love deg at jeg hadde klagd på om han så hadde spandert en pakke tyggis på mormora.

Anonymkode: 5ad29...c26

...et det rart mange forhold går dukken,!,?.  Med sånt fokus, ikke kom og grin om fyren dumper en for generøse, kule og vakre Amanda på jobben sier jeg.  Jenter bruker titusener på titusener I året på falske hår,  vipper,  bleking osv- veldig overfladiske ting! , men å være litt kul og generøs med typen bestemor? Nei, det gidder de ikke.  Grunnen? For det gagner ikke dem selv direkte.

Anonymkode: e54f1...d9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...et det rart mange forhold går dukken,!,?.  Med sånt fokus, ikke kom og grin om fyren dumper en for generøse, kule og vakre Amanda på jobben sier jeg.  Jenter bruker titusener på titusener I året på falske hår,  vipper,  bleking osv- veldig overfladiske ting! , men å være litt kul og generøs med typen bestemor? Nei, det gidder de ikke.  Grunnen? For det gagner ikke dem selv direkte.

Anonymkode: e54f1...d9c

Når typen ikke gidder å være generøs med TS sin familie, hvorfor skal TS gidde å være generøs med hans familie? Og hvordan vet du at det ikke er typen som bruker titusener på hårbleking og hairplugs etc?

Anonymkode: 5ad29...c26

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...et det rart mange forhold går dukken,!,?.  Med sånt fokus, ikke kom og grin om fyren dumper en for generøse, kule og vakre Amanda på jobben sier jeg.  Jenter bruker titusener på titusener I året på falske hår,  vipper,  bleking osv- veldig overfladiske ting! , men å være litt kul og generøs med typen bestemor? Nei, det gidder de ikke.  Grunnen? For det gagner ikke dem selv direkte.

Anonymkode: e54f1...d9c

Og du regner med TS bruker fellesmidlene til å spons seg selv med alt dette? Og hvorfor skal TS være "kul og generøs" med typens bestemor, når han ikke vil være "kul og generøs" med Ts' familie? Det går begge veier. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du fra nå av bruker felleskontoen deres til å kjøpe ting til din side, siden han gjør det samme. Og at du slutter med det når han gjør det. Det skal faktisk gå begge veier. Enklere blir det ikke og forstår han ikke tanken din bak dette, da er han en stor idiot, rett og slett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke felles økonomi, men en felles matkonto hvor vi setter inn likt beløp hver måned.

Imidlertid handler ofte samboer med et eller annet for sin mormor når vi er i butikken. Hun betaler ikke tilbake og samboer synes det er greit.  Jeg synes det blir helt feil at jeg skal være med på å betale for hans mormor sin mat. Samboer synes jeg er smålig.  Vi har en helt ok økonomi, men ikke noe slik at vi kan øse ut penger. Jeg vil tippe dette dreier seg omkring 5000 kroner i året.... Som vi faktisk kunne brukt på andre ting. Samboer vil heller ikke "erstatte" dette.  Han forventer dog at hvis det er ting til min familie, så må jeg betale dette fra mitt kort.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 18dd9...879

Jeg synes dere høres smålige ut begge to :fnise: Men smålig hadde jeg også vært om han først forventet at jeg skulle betale han tilbake for penger som ble brukt på min familie, for senere å mene at det samme ikke gjaldt for hans mormor. Dårlig gjort og rart han ikke ser det selv. 

Enten må dere betale fra egen lomme for egen familie, eller være "generøse" begge veier. Det siste høres jo mest hyggelig ut da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Og du regner med TS bruker fellesmidlene til å spons seg selv med alt dette? Og hvorfor skal TS være "kul og generøs" med typens bestemor, når han ikke vil være "kul og generøs" med Ts' familie? Det går begge veier. 

Vet du jeg er overbevist om at ting jevner seg ut over tid. Livet er f meg for kort til å gnåle og gnukke på det nivået TS holder på med. Skulle jeg satt opp daglig regnskap I par av mine ex forhold så hadde vel jeg skyldt ene oppimot 5/600000 & andre skyldt meg mange hundretusener. Jeg lever livet mitt maks,   er generøs når jeg kan,  lar mannen betale når vedkommende kan og vil, slikt lar jeg ikke penger styre forhold, men elsker,  reiser,  spiser og koser meg. PS jeg digger å glede andre enten ved å støtte organisasjoner som ligger mitt hjerte nær eller kjæreste,  venner, familie!  Når jeg dauer så skal jeg ikke gravlegges med pengene mine.  Aldri opplevd petimeter styr som opptar TS. Pinlig I min verden.

Anonymkode: e54f1...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært greit for meg, men da hadde jeg forventet at det gjaldt min familie og

Anonymkode: b984f...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du jeg er overbevist om at ting jevner seg ut over tid. Livet er f meg for kort til å gnåle og gnukke på det nivået TS holder på med. Skulle jeg satt opp daglig regnskap I par av mine ex forhold så hadde vel jeg skyldt ene oppimot 5/600000 & andre skyldt meg mange hundretusener. Jeg lever livet mitt maks,   er generøs når jeg kan,  lar mannen betale når vedkommende kan og vil, slikt lar jeg ikke penger styre forhold, men elsker,  reiser,  spiser og koser meg. PS jeg digger å glede andre enten ved å støtte organisasjoner som ligger mitt hjerte nær eller kjæreste,  venner, familie!  Når jeg dauer så skal jeg ikke gravlegges med pengene mine.  Aldri opplevd petimeter styr som opptar TS. Pinlig I min verden.

Anonymkode: e54f1...d9c

Nå handler vel ikke denne tråden om deg, gjør den det?

Anonymkode: dba80...aee

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå handler vel ikke denne tråden om deg, gjør den det?

Anonymkode: dba80...aee

Nei,  Beklager inderlig at det opprørte Dem sånn. Blæh. Ts får tåle å høre om andre folk opplevelser og liv,  du også kan nok jobbe med å være litt mer åpen og hva er ordet. ..? Generøs I den anledning. Man lærere så lenge en lever,  og om man nekter og blir sur om andre forteller og deler , ja da er det begrenset personlig utvikling resultatet(   bieffekt: potensiell uajarmerende gjerrigknark.)

Anonymkode: e54f1...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært greit for meg, men ikke om det førte til at jeg selv ville hatt dårlig råd. For noen husholdninger er femhundre mye. Nå virker det ikke som ts og samboer har dårlig råd. Jeg ville foreslått å opprette en gavekonto, blitt enige om hvor mye dere tar av den når det kommer til gavekjøp og hvor mye dere legger i selv. Fra den kontoen kan du da overføre til deres felles handlekonto når han handler til bestemor. Men jeg ville ikke latt femhundre kroner bli et problem. Det er tydelig at bestemor er en viktig person for han.

Anonymkode: cf61c...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, mini-mio skrev:

Jeg tenker du er veldig heldig med samboeren din. Virker som en bra mann

Ja, du ønsker deg en mann som ikke er villig til å kjøp noe som helst til din familie? Du har misforstått mye.

Anonymkode: 790f8...312

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å være så gnukken?! Dette får du bare svelge TS , sånn er faktisk livet! Man kan ikke gå rundt og notere regnskap 24/7. Fins ikke noe mer uatttaktiv enn å gnåle om slikt. Du får ofre deg,  skjønner det sitter veldig veldig langt inne siden du God forby må sponse en gammel dame I ny og ne, ellers LEV ALENE!  Burde skamme deg ved å være så besatt av dette. Finn deg en ny hobhy, ha mer sex el så du flytter fokuset fra detre petimeter opplegget ditt. Man gir og tar og du overlever sikkert om du må gi også! 

Anonymkode: e54f1...d9c

I ny og ne?

Det står jo500  i mnd,  det er ikke ny og ne for meg hvertfall 

Å det innlegget ditt er drøyt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Orly skrev:

I ny og ne?

Det står jo500  i mnd,  det er ikke ny og ne for meg hvertfall 

Å det innlegget ditt er drøyt!

Innlegget mitt oppleves selvsagt drøyt når man selv er gjerrig som flatlusa!-:).

Anonymkode: e54f1...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Cashbah skrev:

Er ikke hele poenger med forhold at hans familie blir din familie, og at dere deler alt?

Forøvrig synes jeg det er ufint av mormoren og ikke tilby seg å betale tilbake.

:P Hele poenget med forhold er at man blir hverandres familie. Det skjer vel egentlig ikke før man har giftet seg sånn rettsmessig...

Man deler jo ikke ALT.

 

Når det kommer til selve verdien av penger og prinsippet her så er det helt bak mål at TS sin kjæreste er så trangsynt at han ikke ser dobbeltmoralen i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...