Gå til innhold

Hvor gammel var du med første barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

36. Forsøkte fra ca. 31 (møtte mannen min da jeg var 28)

Anonymkode: 7486e...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg som skrev jeg var 18 år..

dette er det dummeste jeg noen gang hører helt ærlig. Folk har forskjellige behov, og mitt behov er ikke å måtte ta utdanning først. Jeg har masse venner som fester og koser seg og har hatt det siden vi var 16, men jeg har ikke vært på mer enn en fest da drikking og alkohol ikke er noe for meg. Jeg liker ikke fulle folk, så det passer meg dårlig. Reiselysten er jeg, men med barnet mitt. Jeg MÅ ikke reise alene for å kose meg. 

Det jeg vil frem til er at jeg tror det er mye mye mye mer verdt å bære frem barnet sitt og oppdra det uansett alder enn å måtte feste og drikke. Det er bare noe som folk tror at man må for å leve livet. Jeg mener at å leve livet er å leve det akkurat slik man selv ønsker. Jeg, og mange på min alder ønsker å leve det med sitt barn. Om man så ønsker å feste osv så kan man det senere i livet. Jeg har iallfall en bestemor som koser seg med vin innimellom, og det virker langt mer hyggelig enn å ligge i sitt eget spy i en grøftekant, pule på alle du kommer over, og glemme alt dagen derpå. For ikke å snakke om "dagen derpå" som heller ikke virker særlig hyggelig.

Anonymkode: 4cdf8...0f1

Det er tydelig at du er ung når du mener det å leve livet må bety å drikke seg snydens. Jeg er ikke enig med hverken deg eller AB du siterer, men virkelig, det finnes flere måter å leve livet på.

Anonymkode: c6d5e...6fe

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

36. Forsøkte fra ca. 31 (møtte mannen min da jeg var 28)

Anonymkode: 7486e...0ea

Hvordan var spermen til mannen din? 

Anonymkode: b13cf...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 20 år, snart 21. Fikk nr to da jeg var 24. Har for øvrig en bachelor-grad, hvor jeg tok to av tre år etter jeg fikk førstemann. Gikk fint det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydelig at du er ung når du mener det å leve livet må bety å drikke seg snydens. Jeg er ikke enig med hverken deg eller AB du siterer, men virkelig, det finnes flere måter å leve livet på.

Anonymkode: c6d5e...6fe

Du trenger så absolutt ikke være enig :) Men dette er ikke snakk om hva "alle" i hele verden tenker. Men hva jeg tenker. Og tro meg, jeg har fått mange "du må leve livet først", og alle mener å drikke og ligge i grøftekanten. Så derfor jeg nevnte det at dette ikke alltid er et ønsket tilfelle. Hadde du kjent meg så hadde du nok ikke sagt at  jeg ikke er voksen nok for det har jeg vært en god god stund. Og det av flere grunner hvor en av dem er at jeg har måtte klart meg selv siden jeg var 15/16. Og nei, jeg vil ikke kalle meg selv umoden når jeg siden da har hatt masse venner som driver på med dop, drikking og dårlige valg,men jeg selv har ALLTID takket nei til det. Gjort ferdig frisør utdanninga på skolen, så lærlingtiden står igjen bare. 

Jeg vet ikke helt hva du mener med tydelig ung når du gjennom en dataskjerm sitter å dømmer meg for å være så utrolig ung. Hadde du bare visst, så hadde du nok ikke sittet å sagt det der.

Anonymkode: 4cdf8...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 16 med første, 19 med andre. Er 24 nå. Anbefaler ikke det til noen andre, selvfølgelig. Det er galskap å få barn så tidlig. Men heldigvis har det gått utrolig bra og vi har holdt sammen :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg som skrev jeg var 18 år..

dette er det dummeste jeg noen gang hører helt ærlig. Folk har forskjellige behov, og mitt behov er ikke å måtte ta utdanning først. Jeg har masse venner som fester og koser seg og har hatt det siden vi var 16, men jeg har ikke vært på mer enn en fest da drikking og alkohol ikke er noe for meg. Jeg liker ikke fulle folk, så det passer meg dårlig. Reiselysten er jeg, men med barnet mitt. Jeg MÅ ikke reise alene for å kose meg.

Det jeg vil frem til er at jeg tror det er mye mye mye mer verdt å bære frem barnet sitt og oppdra det uansett alder enn å måtte feste og drikke. Det er bare noe som folk tror at man må for å leve livet. Jeg mener at å leve livet er å leve det akkurat slik man selv ønsker. Jeg, og mange på min alder ønsker å leve det med sitt barn. Om man så ønsker å feste osv så kan man det senere i livet. Jeg har iallfall en bestemor som koser seg med vin innimellom, og det virker langt mer hyggelig enn å ligge i sitt eget spy i en grøftekant, pule på alle du kommer over, og glemme alt dagen derpå. For ikke å snakke om "dagen derpå" som heller ikke virker særlig hyggelig.

Anonymkode: 4cdf8...0f1

Men kjære deg, å bli voksen, ta utdannelse, etablere seg, få jobb og ha et stabilt forhold med barnefar som du VET er mannen i ditt liv og har opplevd mye sammen med og bodd sammen med, å ha bodd flere steder, kanskje prøvd deg i flere yrker, fått nye venner og vanket i forskjellige miljøer, det har da ingen ting med fyll å gjøre?
Nå ble du sikkert voksen ved å bli mor så ung, og det er absolutt noe du opplever sammen med barnefaren, men når jeg (som sikkert er dobbelt så gammel som deg selv i dag, selv om du er en del eldre enn 18 nå), tenker at du kanskje vil angre på noe, tror jeg ikke du vil angre på barnet i seg selv, eller at du ikke gikk mer på fylla! Jeg tror at en sterkere trygghet som voksen, med utdanning og framtidsutsikter, parforhold og jobb er vanskeligere å etablere med et barn enn uten, og at det er tøffere for deg som mor å skaffe deg erfaringer i livet enn hvis du ikke hadde vært mor. Det er absolutt ikke synd på deg som ikke drikker og fester, og alle som ikke har barn tidlig i 20-årene gjør heller ikke det som hovedgeskjeft. De studerer og jobber, og det gjør sikkert du også. Men fyll har da ingen ting med tidspunkt for barnefødsler å gjøre, det er kun  når man er 18 det er så viktig for en del, typisk russetid og første året som student.
 

Anonymkode: 7486e...0ea

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, trodde ikke dagens unge var så lite glad i å utforske livet! Ikke rart det er så mange særkullsbarn, alenemødre og skilsmisser, dersom folk skal ha barn tidligst mulig. :sjokkert:

Anonymkode: 6c027...59a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SykkelJenny

Var 22 da jeg fikk mitt første barn. Hadde fast jobb og selveid bolig. 

Livet er ikke over fordi man får barn tidlig. Jeg har tatt høyere utdanning og skiftet jobb flere ganger etter at jeg fikk barn. Utelivet er heller ikke slutt når man får barn, men for meg som hadde gått ut på byen flere ganger i uken fra jeg var ganske ung så var det faktisk en befrielse å kunne være mer hjemme. Selv nå når barna mine er voksne og flyttet hjemmefra er utelivet noe av det som frister meg minst her.

Reising er da heller ikke over fordi man får barn. Når man er unge foreldre så ofte en litt mer avslappet holdning til livet og barna våre har vært med på alle våre reiser. Jeg tror min mann og jeg har hatt en eneste reise alene i barnas oppvekst, ellers har de vært med på alle turer både i inn- og utland. 

Så lenge man klarer å forsørge og gi barna trygghet og god omsorg så finnes det ingen aldersgrenser for å få barn - foruten de grensene naturen selv setter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk er jaggu tidlig ute.. Hva med lang utdanning,  reising og å leve livet? 

Jeg tror nok dere som er 17-18 år gamle kan komme til å angre litt muligens

Anonymkode: df4b8...3c3

Folk må da få lov til å velge selv hvordan de vil leve livet sitt?? Å det uten å få sånne kommentarer! Ingen som angrer på det senere når de sitter der med barnet sitt vettu!!  Håper du er fornøyd med livet ditt så langt da 😉ingen som blander seg i hvordan du vil leve det heller! 

Anonymkode: 7fe46...003

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble 38 to mnder etter første ble født...

Anonymkode: 7fbd8...2cf

Prøvde dere lenge? 

Anonymkode: b13cf...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...