Gå til innhold

Myers Briggs personlighetstype


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kult at dere – hog og O.G. er INTJer. Har hørt at ENTPer og INTJer passer veldig godt sammen :)

Anonymkode: a94fd...a01

For å være helt ærlig er jeg ikke så sikker på at jeg passer bra sammen med noen :ler: Påståelig, dømmende, arrogant og bedreviter er merkelig nok ikke kvaliteter alle setter pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For all del, du har din fulle rett til ikke å interessere deg for MBTI. Jeg for min del bruker dette til å forbedre meg på de områdene jeg trenger. Synes ikke ENTPer er en bedre personlighetstype enn de 15 andre. Og jeg gleder meg over muligheten til tilrettelagt selv-utvikling. Andre ENTPer har opplevd de samme problemene som meg, og kommet frem til gode løsninger. Dette er løsninger som ikke alltid passer for andre som ikke har samme rekke av kognitive funksjoner.

Anonymkode: a94fd...a01

Vet du hva jeg tror er beste selvutviklingen? Jo,det er å se andre,lytte til andre og å være i samspill med andre. Da reagerer du,og finner ut hvem du er av dine egne reaksjoner og tanker. Det er hva jeg tror. Ikke å dyrke seg selv og sin "indre verden". Da tror jeg en går i ring. Ikke være fordomsfull og redd,men åpen ovenfor alle typer mennesker. Jo flere nyanser og tanker får en. Å være ydmyk ovenfor mennesker. 

Nå sier jeg ikke at jeg alltid er det,men jeg jobber med det fordi jeg har opplevd verdien av det. Men ja,det er min mening og min erfaring. Men du ble hekta av dette,og derfor må jeg si at jeg mener det er særs selvopptatt og egentlig litt blindvei. Uten andre andre aner en ikke hvem en er. Men ok,vi har forskjellige meninger. Jeg har også en fysisk greie bare 5% av befolkningen har. Det fins utallige og tildels spekulative teorier om dette også. Og så er det mest sannsynlig bare en genfeil. Alt kan bli interessant for de som vil være spesielle og nærmest unike. Men det er nok ganske jordnære og fornuftige og slett ikke så spennende i det hele tatt.

Det mest spennende i mitt liv er alle folka jeg møter. Og drømmene mine. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, hog skrev:

For å være helt ærlig er jeg ikke så sikker på at jeg passer bra sammen med noen :ler: Påståelig, dømmende, arrogant og bedreviter er merkelig nok ikke kvaliteter alle setter pris på!

haha, det kommer nok an på hvem du snakker med. Jeg personlig hadde nok tatt det som en spennende utfordring. Elsker debatter og tar gjerne på meg rollen som the devil's advocate. You better watch out! :D

Anonymkode: a94fd...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

ESFP, det meste stemte unntatt at jeg liksom skal være flink med folk og en entertainer, haha. Morsom underholdning, men ville ikke brydd meg særlig mer om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Blomsterert skrev:

Vet du hva jeg tror er beste selvutviklingen? Jo,det er å se andre,lytte til andre og å være i samspill med andre. Da reagerer du,og finner ut hvem du er av dine egne reaksjoner og tanker. Det er hva jeg tror. Ikke å dyrke seg selv og sin "indre verden". Da tror jeg en går i ring. Ikke være fordomsfull og redd,men åpen ovenfor alle typer mennesker. Jo flere nyanser og tanker får en. Å være ydmyk ovenfor mennesker. 

Nå sier jeg ikke at jeg alltid er det,men jeg jobber med det fordi jeg har opplevd verdien av det. Men ja,det er min mening og min erfaring. Men du ble hekta av dette,og derfor må jeg si at jeg mener det er særs selvopptatt og egentlig litt blindvei. Uten andre andre aner en ikke hvem en er. Men ok,vi har forskjellige meninger. Jeg har også en fysisk greie bare 5% av befolkningen har. Det fins utallige og tildels spekulative teorier om dette også. Og så er det mest sannsynlig bare en genfeil. Alt kan bli interessant for de som vil være spesielle og nærmest unike. Men det er nok ganske jordnære og fornuftige og slett ikke så spennende i det hele tatt.

Det mest spennende i mitt liv er alle folka jeg møter. Og drømmene mine. :-)

Jeg som ENTP er nettopp utrolig åpen for nye mennesker, nye inntrykk og absolutt alt er på den ene eller andre måten interessant for meg. Hvis jeg i utgangspunktet ikke kjenner nok til en sak utforsker jeg den med stor iver.

Selv-utvikling handler om selv-bevissthet. Selv-bevissthet handler om personlige grenser. Begge deler er svært viktige i forhold til andre. Og ingen av delene betyr at ikke er åpen for andre typer mennesker, nyanser, tanker eller ydmykhet. Snarere tvert imot betyr det at når man kjenner seg selv, blir man mer åpen for andre mennesker.

Kanskje du bør begynne å følge egne råd - spesielt det om ikke å være fordomsfull. Jeg tar meg langt i fra nær av noe du sier altså. Men synes det er synd at du tillegger andre karakterer de ikke har. Håper ikke du gjør det med andre som ikke har like gode antenner til å ikke forholde seg til negative kommentarer.

Anonymkode: a94fd...a01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som ENTP er nettopp utrolig åpen for nye mennesker, nye inntrykk og absolutt alt er på den ene eller andre måten interessant for meg. Hvis jeg i utgangspunktet ikke kjenner nok til en sak utforsker jeg den med stor iver.

Selv-utvikling handler om selv-bevissthet. Selv-bevissthet handler om personlige grenser. Begge deler er svært viktige i forhold til andre. Og ingen av delene betyr at ikke er åpen for andre typer mennesker, nyanser, tanker eller ydmykhet. Snarere tvert imot betyr det at når man kjenner seg selv, blir man mer åpen for andre mennesker.

Kanskje du bør begynne å følge egne råd - spesielt det om ikke å være fordomsfull. Jeg tar meg langt i fra nær av noe du sier altså. Men synes det er synd at du tillegger andre karakterer de ikke har. Håper ikke du gjør det med andre som ikke har like gode antenner til å ikke forholde seg til negative kommentarer.

Anonymkode: a94fd...a01

Du kunne nok tatt meg i å være arrogant i måten jeg skrev til deg på også. Du har et poeng. Jeg ble noe provosert.

Men jeg vet ikke helt med denne selvutviklingen. Kan en lese seg til det altså? Jeg tror en er helt avhengige av andre for både å bli selvbevisst og å sette grenser.

Jeg kan nok,i likhet med mange,tillegge andre visse egenskaper og sider. Men jeg er ikke sta,og tar selvkritikk. Og takk gode makter så har jeg selvironi. 

Ble vel provosert fordi jeg ble forutinntatt,og muligens fordi jeg prøver å bli en bedre utgave av meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterert skrev:

Men jeg vet ikke helt med denne selvutviklingen. Kan en lese seg til det altså? Jeg tror en er helt avhengige av andre for både å bli selvbevisst og å sette grenser.

Nei, man kan ikke lese seg til selvutvikling. Men hvis man strever med noe, kan man finne råd fra andre likesinnede som har opplevd det samme og funnet en løsning. Jeg bruker forumer som personalitycafe.com. Videre må man selvsagt jobbe videre med vår egen personlige adferd og livsutfoldelser og nettopp, som du sier, blant/sammen med andre mennesker.

Anonymkode: a94fd...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg leste nylig om at slike personlighetstester på nett, blir brukt til å samle informasjon om hver enkelt, og deretter brukt til bl.a. reklame rettet mot vedkommende som har utført testen

Anonymkode: 57dac...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg leste nylig om at slike personlighetstester på nett, blir brukt til å samle informasjon om hver enkelt, og deretter brukt til bl.a. reklame rettet mot vedkommende som har utført testen

Anonymkode: 57dac...e34

Her er i forbindelse med en slik test:

"Her selger de informasjonen din videre til andre selskaper og du sitter igjen med sjekket i postkassa. Dette er jo en helt genial måte å lure fra folk personlig informasjon. Det skal de ha."

http://www.datahjelperne.no/personlighetstester-pa-facebook-er-de-sa-uskyldige-som-alle-skal-ha-det-til/

Advarer mot personlighetstester: – Facebook er langt farligere enn før

http://www.ba.no/nyheter/advarer-mot-personlighetstester-facebook-er-langt-farligere-enn-for/s/5-8-118136

 

 

Anonymkode: 57dac...e34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er i forbindelse med en slik test:

 

Å ta testene via facebook blir jo noe helt annet. De fleste MBTI rundt på nett ber deg ikke installere noen app eller knytte opp mot FB.

Anonymkode: b1c8d...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

RHei

Jeg leste nylig om at slike personlighetstester på nett, blir brukt til å samle informasjon om hver enkelt, og deretter brukt til bl.a. reklame rettet mot vedkommende som har utført testen

Anonymkode: 57dac...e34

Man trenger ikke ta online testen. Det er bare en lettvint måte og for mange en introduksjon til MBTI. Man kan fint lese seg til de kognitive funksjonene og selv finne ut av hvilke som er mest dominerende for en selv.

 

Når det gjelder at folk synes det er ubehagelig at nettsider samler inn informasjon, synes jeg det er ganske morsomt. Jeg er selv web-utvikler og vet at informasjonen IKKE kommer i mine hender med som profiler der jeg kan spionere på andre. Informasjonen er automatisert. Det fungerer som en kalkulator og sender inn koder til rett/valgt sted. Etterpå kan jeg som programmerer se oversikter, men dette går ikke på enkeltindivider men derimot som samlet informasjon om "trender" avhengig av inntastinger. Det er strenge regler for oppbevaring av personlige opplysninger og så lenge man ikke taster inn personlige dataer som navn, adr og personnummer på nettsider man ikke er trygg på er det ingen fare.

Anonymkode: a94fd...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er veldig spennende! Tok den for første gang for over ett år siden og fikk ISFJ, tok den igjen nå i høst og fikk det samme. Det stemmer veldig godt for meg som person, noe flere har bekreftet. Hvor har du lært mer om dette og hvordan du kan utvikle deg? :)

Anonymkode: dc01a...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette er veldig spennende! Tok den for første gang for over ett år siden og fikk ISFJ, tok den igjen nå i høst og fikk det samme. Det stemmer veldig godt for meg som person, noe flere har bekreftet. Hvor har du lært mer om dette og hvordan du kan utvikle deg? :)

Anonymkode: dc01a...620

Har bare googlet rundt og lest mer om det. Jeg googler ofte ENTP + stikkord for ting jeg vil forbedre meg på. Da får jeg opp forum-sider som www.personalitycafe.com og www.typologycentral.com der andre driver og prater om nettopp de tingene. Hvis jeg ikke finner svar skriver jeg mine egne innlegg. Det er veldig spennende og jeg føler jeg får et mye bedre forhold til meg selv og andre rundt meg ved hjelp av dette. Kan absolutt anbefales! Hvis du er interessert kan jeg sjekke de andre nettsidene imorgen der jeg har funnet god info.

Anonymkode: a94fd...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare googlet rundt og lest mer om det. Jeg googler ofte ENTP + stikkord for ting jeg vil forbedre meg på. Da får jeg opp forum-sider som www.personalitycafe.com og www.typologycentral.com der andre driver og prater om nettopp de tingene. Hvis jeg ikke finner svar skriver jeg mine egne innlegg. Det er veldig spennende og jeg føler jeg får et mye bedre forhold til meg selv og andre rundt meg ved hjelp av dette. Kan absolutt anbefales! Hvis du er interessert kan jeg sjekke de andre nettsidene imorgen der jeg har funnet god info.

Anonymkode: a94fd...a01

Skal sjekke det ut. Tusen takk! :) Kom gjerne med flere sider hvis du har noe. 

Anonymkode: dc01a...620

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glidelås skrev:

Jeg ble ENFP.

Da har vi de kognitive funksjonene Ne og Si til felles. Synes ENTPer og ENTPer er ganske like generelt. Elsker Ne-funksjonen som forsyner oss med nonstop kreative ideer og muligheter :D

Anonymkode: a94fd...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...