Gå til innhold

Samboer nekter å slutte å røyke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har begynt å røyke ute, men jeg er ganske sikker på at han fremdeles røyker inne, innimellom. Blir så frustrert, men jeg tror ikke det helt har gått opp for han at jeg faktisk er gravid. Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: 7de4f...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Er vel hans valg, for du er vel sammen med ein fyr over 18 år? Men om det er eit såpass stort problem; er det aktuelt å gå over til snus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hand valg. Du må bare godta det. Men synes du kan kreve han røyker ute. Husk ikke samsoving om han røyker

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Røyking inne eller i bil er faktisk uakseptabelt. Satt på med en som røykte i bilen her om dagen, trodde jeg skulle krepere, fikk DEN hostekula, ikke akkurat sunt å puste i. Du får kjøpe sånn dampsigarett eller noe til han, det er bedre enn røyk i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er voksen så det er hans valg. Å røyke inne eller i bilen er derimot noe du kan sette ned fingeren på.

Anonymkode: a7da3...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er voksen så det er hans valg. Å røyke inne eller i bilen er derimot noe du kan sette ned fingeren på.

Anonymkode: a7da3...85f

*foten 

Anonymkode: a7da3...85f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo ikke opp til deg å bestemme. Du jan be ham slutte å røyke inne og i bilen, og vaske hender/ta en tyggis når han kommer inn, men der stopper det.

Like greit å bare droppe den kampen først som sist. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å flytte. Røykende mennesker er ekle nok, men røykende foreldre er faktisk så nasty at de burde ikke fått barn før de sluttet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han kommer til å slutte uten å selv ville det. Han er avhengig, og da må han faktisk selv også ønske å slutte med røyken. Legg frem forslag og støtt han! Det er ikke bare, bare å være avhengig dessverre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han røykte vel før du var gravid også? Det er teit hvis han har begynt først nå, men hvis han har røykt lenge, så er det noe du heller måtte ha tatt stilling til før du valgte å få barn med ham. Du kan ikke tvinge noen til å slutte å røyke, det kommer ikke til å funke, men du kan kreve at han skal røyke ute. Det skjønner jeg at du reagerer på. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

At han røyker inne er totalt uakseptabelt og respektløst.

At han er røyker betyr at han ikke kan sove på samme rom som deg og baby grunnet fare for krybbedød. 

Du kan ikke tvinge han til å slutte å røyke, men for sitt ufødte barns del så håper jeg at han stumper røyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han klar over at han ikke kan samsove med barnet fordi man som røyker puster ut giftstoffer om natten? Det er svært høy risiko for krybbedød ved innerøyk og samsoving med røykere... men for guds skyld. Røyken er liksom viktigere :dry:

Som jordmora mi sa: det er så mange mannfolk som ikke vil gi avkall på noe for å vise støtte. Her det forsåvidt ikke noe problem da min mann aldri har røkt eller snust. Heldighvis. 

Anonymkode: 05ad4...3a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hans valg å røyke. Det får du ikke gjort noe med. Men å kreve at han ikke skal røyke inne eller i bilen, DET kan du kreve!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Silfen skrev:

Det er bare å flytte. Røykende mennesker er ekle nok, men røykende foreldre er faktisk så nasty at de burde ikke fått barn før de sluttet.

Voldsomt så stigmatiserende da! Røykende mennesker er akkurat som deg og meg, bare at de har en annen vane enn oss. 

Feks er det ikke bedre å være spydig på nettet, og ha det som vane. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har begynt å røyke ute, men jeg er ganske sikker på at han fremdeles røyker inne, innimellom. Blir så frustrert, men jeg tror ikke det helt har gått opp for han at jeg faktisk er gravid. Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: 7de4f...b21

Du har ikke tenkt på å reagere på røykingen FØR du ble geavid? Jegnhadde gitt han valget mellom å slutte å røyke eller flytte ut. Det er bare mindre inteligente personer i dag som røyker! 

Anonymkode: ca349...f19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke bare å slutte å røyke.. så oppmuntring er en fin ting for å få det til :)

men det er jo rett og slett UAKSEPTABELT å røyke inne... særlig når du er gravid...

 

 

Anonymkode: 50b32...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Runforit skrev:

At han røyker inne er totalt uakseptabelt og respektløst.

At han er røyker betyr at han ikke kan sove på samme rom som deg og baby grunnet fare for krybbedød. 

Du kan ikke tvinge han til å slutte å røyke, men for sitt ufødte barns del så håper jeg at han stumper røyken.

Han kan vel strengt talt sove på samme rom, men ikke i samme seng som barnet (altså samsove) hvis han røyker. Det er ihvertfall det som er anbefalingen. Forøvrig enig med de her som sier at å røyke er hans valg, men å røyke inne må du jo kunne si er uakseptabelt mener jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, King in the North skrev:

Voldsomt så stigmatiserende da! Røykende mennesker er akkurat som deg og meg, bare at de har en annen vane enn oss. 

Feks er det ikke bedre å være spydig på nettet, og ha det som vane. 

Eh ... nei. Røykere er IKKE som meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Faria skrev:

Hand valg. Du må bare godta det. Men synes du kan kreve han røyker ute. Husk ikke samsoving om han røyker

Vi er pent nødt til å samsove, vi har bare ett lite soverom.

ts

Anonymkode: 7de4f...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...