Gå til innhold

Snotras dagbok.

Snotra

Anbefalte innlegg

Å så utrolig spennende! Jeg krysser virkelig fingrene for at dette er full klaff! 

Kan jo være at El var senere enn du trodde, så du ikke er så mange dager dpo som du tror? 

Men ha litt i bakhodet at sene positive tester også kan være symptom på svangerskap utenfor livmoren, men samtidig skjer jo det veldig skjeldent.

Nei, jeg velger å være forsiktig positiv jeg, akkurat som testen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Snotra skrev:

Hmm, nå er jeg skikkelig usikker og forvirra. Bestemte meg plutselig i går ettermiddag for å ta en test. Da var det kanskje 1,5 time siden jeg hadde vært på do. Kunne kanskje såvidt skimte noe etter tre minutter, derfor fulgte jeg nøye med da tidsfristen på fem min var gått ut. Og da skimtet jeg en liten strek bittelitt tydeligere. Holdt meg derfor i tre timer og tok en ny test. Samme skjedde her, bare at streken var bittelitt mer synlig. 

Jeg viste dem til mannen, som også ble forsiktig interessert, og vi ble enige om å ta en ny test i morrest, siden morgenurin i de fleste tilfeller er det beste. Men nei... akkurat det samme som i går. Dagens test var kanskje mer lik den første testen i går i tydelighet enn den siste. Og det er først når det har gått fem minutter at det er noe særlig å se. 

Hva kan dette bety?? Jeg har aldri hatt antydning til strek før i hele mitt liv. Og siden jeg ikke tok el-test denne runden vet jeg ikke med sikkerhet hvor mange dpo jeg er heller. Trolig sånn type 15 dpo eller noe sånt. 

Skal prøve å legge ved bilde. Testen til venstre er test 1 fra i går, testen i midten er test 2 fra i går. Testen til høyre er tatt nå i morrest. 

IMG_8200.JPG

Åhhhhh.....nå er jeg spent!!!!

Jeg håper håper håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har tatt det med i beregningen, men el er opptil 48 timer etter positiv el-test. Jeg er optimistisk til det motsatte er bevist :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo definitivt positive tester, så jeg krysser fingrene for at EL bare var et par dager senere enn du trodde og at de snart blir sterke og fine :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, jeg ser strekene klart og tydelig! :laugh:  Nå er jeg ekstremt optimistisk altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så søte og hyggelige dere er! Tusen takk for optimistiske svar. :):) 

Det var jo typisk at den gangen jeg skulle ha hatt bruk for å vite EL, så tok jeg ikke EL-tester. Men det er jo selvsagt en mulighet at EL har vært senere enn hva jeg tror. Syklusen har jo generelt vært litt varierende når det gjelder antall dager. 

Nei, dette er virkelig nerverpirrende. Ikke føler jeg meg noe annerledes heller. Sånn bortsett fra at jeg er syk da, med skikkelig vondt i halsen og snufs og slim. Så ingen symptomer som kan understøtte noe som helst egentlig. 

Jeg rakk ikke å kjøpe noen nye, mer "ordentlige" graviditetstester i dag. Jeg har vært bortreist på et heldagsmøte i en annen del av fylket, og nå er jeg på den lange reisen hjemover. Ergo blir det ikke gjort før i morgen. Det betyr at jeg får ta en ny test med de billig-strimlene i morratidlig. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, spennende altså! Skal du på jobb i morgen tidlig eller rekker du å gå innom apoteket? Første gang jeg fikk positiv test på billigstrimmel holdt jeg på å stryke med. Jeg kjørte til nærmeste apotek og buste inn med håret til alle kanter. "Hvorstårgraviditetstestene?" Tipper de snakket om meg etter at jeg gikk :ler:

Nei, nå kjenner jeg at jeg har litt høy puls! Håper du oppdaterer grytidlig i morgen :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. Jeg våkna kl 3 i natt av at jeg bare måtte tisse, så da tok jeg like så godt en ny test. Og siden har jeg ikke sovet.

Bilder ligger vedlagt. Bildet med de fire testene ligger i kronologisk rekkefølge. Altså nattas test til høyre. 

Hmm, jeg blir virkelig ikke klokere jeg altså. :vetikke: Egentlig tvert imot. Skal de ikke bli sterkere etter som tida går? Eller er jeg utålmodig nå? 

Det blir å springe ut etter jobb i dag og kjøpe flere tester. Hehe, skal prøve å forholde meg roligere enn Weebs. :fnise:

IMG_8204.JPG

IMG_8205.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo sterk og tydelig. Kan ta litt tid før de blir sterke, både fordi testene ikke nødvendigvis har like mye fargestoff og fordi HCG fortsatt er relativt lav. Du kan jo måle HCG-stigning hos legen om du vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med de testene der er at de er svake ganske lenge! De kan være svake en uke etter IKM og selv om de digitale blinker gravid. 

Kjøp deg en digital du, så slipper du å lure. Og husk å selvfølgelig oppdater KG som det første du gjør! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kjempefin strek! Nå venter jeg spent på et like fint bilde av en digital test :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj! Nå sitter jeg her med noen tårer i øynene, altså :hjerte: Det er jo ingen tvil, endelig! Gratulerer så veldig masse!! :nordvesta:Nyyyt denne helga! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FANTASTISK!!!  Du fortjener det bare sååå mye!!! 

Gratulerer kjære deg!!! :nordvesta:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiii! :yvonne:

God helg, for å si det sånn :fnise: For et amazing bilde av en amazing test! :nordvesta:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...