Snotra Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #301 Del Skrevet 16. mars 2017 Tusen takk for de snille ordene Miore, Illy og Lillybe. Jeg tar de virkelig til meg. Men ååååååååå, nå ble jeg litt fortvilt. De ringte akkurat fra sykehuset. Lapraskopien har blitt flyttet fra tirsdag til onsdag. Det gjør egentlig ikke sååå mye, bortsett fra at det krasjer med et kurs som mannen min skal delta på. Han skal egentlig være med meg på sykehuset.... Huff... Nå får jeg litt dårlig samvittighet og jeg bør vel egentlig klare meg uten mannen den dagen. Er det noen som vet om det er "lurt" at mannen er med den dagen, eller er det bare pysete/klengete av meg å vil ha han med? I tillegg skal vi egentlig reise bort på et etterlengtet slektsbesøk neste helg. Og nå som operasjonen ble forskjøvet, så kanskje det vil påvirke muligheten for oss å dra bort også. Den reisen har vært planlagt lenge, og besøket krever ikke stort aktivitetsnivå... Huff... Hvor redusert blir man egentlig etter en slik lapraskopi? Mange masete tanker akkurat nå. Blir bare litt fortvilt. Alternativet var å få ny time til lapraskopi 19. april, og så lenge har jeg virkelig ikke lyst til å vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 16. mars 2017 #302 Del Skrevet 16. mars 2017 39 minutter siden, Snotra skrev: Tusen takk for de snille ordene Miore, Illy og Lillybe. Jeg tar de virkelig til meg. Men ååååååååå, nå ble jeg litt fortvilt. De ringte akkurat fra sykehuset. Lapraskopien har blitt flyttet fra tirsdag til onsdag. Det gjør egentlig ikke sååå mye, bortsett fra at det krasjer med et kurs som mannen min skal delta på. Han skal egentlig være med meg på sykehuset.... Huff... Nå får jeg litt dårlig samvittighet og jeg bør vel egentlig klare meg uten mannen den dagen. Er det noen som vet om det er "lurt" at mannen er med den dagen, eller er det bare pysete/klengete av meg å vil ha han med? I tillegg skal vi egentlig reise bort på et etterlengtet slektsbesøk neste helg. Og nå som operasjonen ble forskjøvet, så kanskje det vil påvirke muligheten for oss å dra bort også. Den reisen har vært planlagt lenge, og besøket krever ikke stort aktivitetsnivå... Huff... Hvor redusert blir man egentlig etter en slik lapraskopi? Mange masete tanker akkurat nå. Blir bare litt fortvilt. Alternativet var å få ny time til lapraskopi 19. april, og så lenge har jeg virkelig ikke lyst til å vente. Jeg tok lapraskopi når jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, og jeg vet ikke helt om det er så veldig sammenlignbart for da var det jo diverse indre blødninger og sånn i tillegg. Men jeg kom meg ganske fort fysisk etterpå altså, og når du da har torsdag og store deler av fredag og komme deg på, tror jeg det skal gå ganske fint Apropos mannen så vet jeg ikke. Du får vel antageligvis reise hjem samme dag? Er det noe sjanse for at mannen kan dra rett fra kurset og til deg, og være sammen med deg til du får reist hjem? Samtidig skjønner jeg godt det med å ville ha han der, er jo noe ekstra betryggende med en sånn støtte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 16. mars 2017 #303 Del Skrevet 16. mars 2017 Skjønner utrolig godt den frustrasjonen Jeg har ingen erfaring selv, men tenker at jeg bare ville fått det gjort nå uansett...så får mannen komme å besøke/hente deg så fort han kan Satser på at formen din kommer seg fort i etterkant, så dere kan gjennomføre helgen som planlagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 20. mars 2017 Forfatter #304 Del Skrevet 20. mars 2017 Det har heldigvis ordnet seg med kurset til mannen. Han får tatt det en annen dag i stedet. Han ville være med meg på sykehuset uansett, så snill som han er. Så nå er det bare å telle ned timene til onsdag kl. 1030. Merker nervøsiteten begynner å komme. Ellers begynner jeg å "akseptere" at det ikke blir noe prøving denne syklusen. Prøver heller å tenke framover og ha fokus på noe helt annet. For eksempel at når jeg får mensen neste gang så er det palmehelg og påskeferien starter. Gjett om jeg skal nyte min rødvin da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 20. mars 2017 #305 Del Skrevet 20. mars 2017 1 time siden, Snotra skrev: Det har heldigvis ordnet seg med kurset til mannen. Han får tatt det en annen dag i stedet. Han ville være med meg på sykehuset uansett, så snill som han er. Så nå er det bare å telle ned timene til onsdag kl. 1030. Merker nervøsiteten begynner å komme. Ellers begynner jeg å "akseptere" at det ikke blir noe prøving denne syklusen. Prøver heller å tenke framover og ha fokus på noe helt annet. For eksempel at når jeg får mensen neste gang så er det palmehelg og påskeferien starter. Gjett om jeg skal nyte min rødvin da! Så utrolig bra at det har ordnet seg så mannen kan bli med deg Skjønner godt at du gruer deg, men det blir kjempe bra å få det overstått. Da håper jeg dere får noen svar. Wee, påske og rødvinskos. Der blir det her også, bare håper det blir den alkoholfrie varianten i år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 23. mars 2017 Forfatter #306 Del Skrevet 23. mars 2017 Da sitter jeg i sofaen og er kvalm og har sterke magesmerter. Lapraskopien, altså selve inngrepet gikk bare bra. Tror de brukte ei lita time. Lå på overvåkninga i en fire-fem timer etterpå. Må si alle sykepleierne på sykehuset var kjempesnille og jeg følte meg så godt ivaretatt. Og det at mannen var med meg betydde veldig mye for oss begge to. Er ok fornøyd med selve legen også, men jeg fikk bare to dagers sykemelding. Noe jeg syns er alt for lite. Formen i dag er sånn at jeg aldri i verden hadde kommet til å dra på jobb i morgen. Lite søvn på grunn av smertene, hver gang jeg rører på meg våkner jeg opp. Dessverre funker smertestillende bare så der. Det positive er at alt står bra til innvendig. Egglederne er åpne og jeg har ikke endometriose. Det er jo veldig fint, men på en måte ble jeg nesten litt skuffet også. Fordi nå er det jo bare et mysterium hvorfor det aldri klaffer. Legene sa at vi uavhengig av dette kvalifiserer til IVF, og at henvisning kan sendes til St. Olavs. Jeg og mannen må ta en prat om saken nå i dag. Han har alltid sagt at han vil at vi skal prøve IVF hvis det kommer til det, men jeg er ikke helt sikker på om han vil at vi skal kjøre på med det allerede nå. Jeg tror han fortsatt har trua på at vi skal klare det naturlig. Han ble skikkelig glad da han fikk vite resultatet i går. Jeg vet ikke om jeg har like sterk trua som han, og mulig at jeg er litt mer utålmodig enn han er også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 23. mars 2017 #307 Del Skrevet 23. mars 2017 Legene på sykehuset ville bare sykemelde meg to dager etter jeg hadde xu også altså, men det var visst fordi de ville at mesteparten av sykemeldinger skal gå via fastlege fremfor via sykehus. Så kontakt fastlegen din om du trenger mer tid å komme deg på. Lykke til med praten med mannen! Supert at alt er positivt, men samtidig så skjønner jeg jo de andre tankene som dukker opp også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 23. mars 2017 #308 Del Skrevet 23. mars 2017 Godt at du er ferdig med dette nå Jeg skjønner godt at det på en måte er skuffende å ikke finne noe, men nå når alt er tipp topp har dere jo bedre sjanser for å lykkes da, både med IVF og på naturlig vis Så sånn sett er det jo kjempe positivt!! Håper du har fått litt sterkere smertestillende også? Ja, ring fastlegen. Sykehusleger skriver alltid kun sykemld for noen dager, så må evnt fastlegen overta åssen går det med turen deres da? God bedring Nå blir det spennende utover. Jeg håper og tror mannen skjønner at det er like greit å søke IVF nå...for tiden går plutselig veldig fort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 23. mars 2017 #309 Del Skrevet 23. mars 2017 Jeg hadde bare kommet igang med ivf nå, om det var meg. Tenk om dere trenger flere forsøk osv, da er det greit å begynne tidlig Så bra at de ikke fant noe galt med deg da!! God bedring!! Kom deg til fastlegen og be om flere dager til å komme deg på Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 23. mars 2017 #310 Del Skrevet 23. mars 2017 Så godt at du er ferdig og at det du ble tatt vare på av snille, flinke folk! Godt at mannen kunne være med deg, jeg vil tro det betyr mye når man skal gjennom noe sånt. Det er et godt tegn at de ikke fant noe galt, selv om det må være litt "skuffende" også. Jeg skulle i hvert fall ønske at de bare kunne finne noe som er lett å behandle. Men legen vår har sagt at det er bra at vi tross alt ikke finner noe (Jeg tenker at jeg nok egentlig også burde vært gjennom lapraskopi da, det spørs om jeg ber om det, samt en bedre undersøkelse av livmor, hvis neste forsøk går dårlig) Kan dere søke om IVF og prøve vanlig i mellomtida? Det er visst ikke så veldig lang ventetid på St. Olavs, men litt er det nok der og. Riktig god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. mars 2017 #311 Del Skrevet 23. mars 2017 Jeg hadde tenkt å komme med tidenes utblåsning om å kun være sykemeldt i to dager nå, men så leste jeg de andre kommentarene her og kom på at jeg også bare ringte min fastlege og fikset lengre sykemelding etter kikkhullsopperasjon Jeg fikk skikkelige luftsmerter i skuldrene Sykeste jeg har opplevd. Håper du kommer deg raskt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 29. mars 2017 Forfatter #312 Del Skrevet 29. mars 2017 Da ligger jeg som et slakt i sofaen. Jeg er fremdeles sykemeldt. Jeg var til fastlegen på mandag, og han sykemeldte meg ut uka. Det var først i går at jeg klarte å få på meg sko uten hjelp og fremdeles går jeg rundt litt krokrygget. Søvn har det også vært så som så med. Så dette har tatt lengre tid enn jeg har sett for meg. Jeg har heldigvis sluppet unna luftsmerter, men det er selve sårene som er smertefulle. Legen sier de ser helt fine ut og så lenge jeg ikke har feber er det ikke snakk om infeksjon. Heldigvis føler jeg meg bittelitt bedre for hver dag som går. Det er bare det at det går laaaangsomt framover. Usj. Jeg er litt lei. Men, men. Heldigvis blitt mye mer fornøyd med at alt var som det skulle der inne nå da. Jeg og mannen har fått snakket litt om veien videre. Vi har blitt enige om at vi går for henvisning til IVF her og nå, samtidig som vi fortsetter prøvingen som normalt i noen måneder. Mannen ville vel at vi skulle prøve uten hjelp i noen måneder til, men var enig i at det ikke gjør noe å få igang hjulene når det gjelder offentlig IVF. Derfor ringte jeg til gynekologen i dag. Hun var litt overrasket over at jeg ba hun om å henvise til IVF, da det egentlig er sykehuset som har utført lapraskopien som skal gjøre dette. Det var motsatt beskjed av hva jeg fikk på sykehuset, som sa at siden utredningen var startet hos gynekologoen, så er det GU som henviser videre. Jaja, litt rot der altså, men GU henviste videre med glede som hun sa, og ønsket oss masse lykke til videre. Hun mente også at vi bare må fortsette å prøve på egen hånd, da enkelte par opplever å bli gravide etter en lapraskopi. Selv om alt er som det skal hos begge to, så kan en slik "gjennomskylling" av egglederne virke positivt. Så er vi riktig heldige klarer vi dette på egen hånd! Og hvis ikke så er vi nå i "systemet". Må innrømme at det kribler veldig i magen ved tanken. Jeg er jo ikke en person som er veldig opptatt av barn, jeg bare vet at jeg ønsker sterkt at jeg og mannen skal få barn sammen og bli en familie. Dette med IVF virker veldig stort, heftig og som en kraftig påkjenning, men sammen skal vi klare strabasene. Puh, dette ble et veldig langt innlegg ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 29. mars 2017 #313 Del Skrevet 29. mars 2017 22 minutter siden, Snotra skrev: Da ligger jeg som et slakt i sofaen. Jeg er fremdeles sykemeldt. Jeg var til fastlegen på mandag, og han sykemeldte meg ut uka. Det var først i går at jeg klarte å få på meg sko uten hjelp og fremdeles går jeg rundt litt krokrygget. Søvn har det også vært så som så med. Så dette har tatt lengre tid enn jeg har sett for meg. Jeg har heldigvis sluppet unna luftsmerter, men det er selve sårene som er smertefulle. Legen sier de ser helt fine ut og så lenge jeg ikke har feber er det ikke snakk om infeksjon. Heldigvis føler jeg meg bittelitt bedre for hver dag som går. Det er bare det at det går laaaangsomt framover. Usj. Jeg er litt lei. Men, men. Heldigvis blitt mye mer fornøyd med at alt var som det skulle der inne nå da. Jeg og mannen har fått snakket litt om veien videre. Vi har blitt enige om at vi går for henvisning til IVF her og nå, samtidig som vi fortsetter prøvingen som normalt i noen måneder. Mannen ville vel at vi skulle prøve uten hjelp i noen måneder til, men var enig i at det ikke gjør noe å få igang hjulene når det gjelder offentlig IVF. Derfor ringte jeg til gynekologen i dag. Hun var litt overrasket over at jeg ba hun om å henvise til IVF, da det egentlig er sykehuset som har utført lapraskopien som skal gjøre dette. Det var motsatt beskjed av hva jeg fikk på sykehuset, som sa at siden utredningen var startet hos gynekologoen, så er det GU som henviser videre. Jaja, litt rot der altså, men GU henviste videre med glede som hun sa, og ønsket oss masse lykke til videre. Hun mente også at vi bare må fortsette å prøve på egen hånd, da enkelte par opplever å bli gravide etter en lapraskopi. Selv om alt er som det skal hos begge to, så kan en slik "gjennomskylling" av egglederne virke positivt. Så er vi riktig heldige klarer vi dette på egen hånd! Og hvis ikke så er vi nå i "systemet". Må innrømme at det kribler veldig i magen ved tanken. Jeg er jo ikke en person som er veldig opptatt av barn, jeg bare vet at jeg ønsker sterkt at jeg og mannen skal få barn sammen og bli en familie. Dette med IVF virker veldig stort, heftig og som en kraftig påkjenning, men sammen skal vi klare strabasene. Puh, dette ble et veldig langt innlegg ser jeg. Heldig som har sluppet luftsmerter, for de er grusomme! Heldigvis gror sårene veldig fort, da Sikkert deilig å sette i gang en prosess, kan jeg tenke meg. IVF håper jeg at jeg slipper, men må man så må man.. Det er tøft gjort! Vi får håpe dere ikke rekker IVF, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 31. mars 2017 #314 Del Skrevet 31. mars 2017 Au, det høres ikke noe godt ut! Jammen bra du fikk ordnet med sykemelding videre. Det høres ut som dere har en veldig fin innstilling til IVF! At dere skal klare det sammen hvis det blir nødvendig. Det er heftig, men jeg tror at man ofte er litt forberedt, for veien fram er som regel ganske tøff den og. Kanskje var det den gjennomskyllingen som skulle til? Det blir ekstra spennende framover med tanke på det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 10. april 2017 Forfatter #315 Del Skrevet 10. april 2017 Da er jeg godt i gang med mensen og en ny syklus er startet. Er det pp 17 eller 18 nå tro? Uansett - dette har vært mensen fra h. Har vel aldri blødd så mye og hatt så mye vondt i ryggen som denne gangen. I tillegg sliter jeg fremdeles med smerter etter lapraskopien. Heldigvis er det mindre for hver dag, men jeg må si det har "sittet i" kroppen lengre enn hva jeg trodde. Håper det snart gir seg fullstendig, og at stingene forsvinner. De står så mye ut, at de er litt irriterende. Jaja. Før helga fikk vi brev fra fertilitetsklinikken på sykehuset hvor vi har blitt henvist til for IVF. Det var en mengde blodprøver som skulle tas av meg og mannen, pluss et skjema som vi måtte fylle ut. Heldigvis stemte det bra med syklusen min, slik at jeg fikk tatt blodprøvene nå på fredag og mannen nå i dag. Skjemaet sendes også i posten i dag. (Hvorfor i all verden kan ikke sånt gjøres elektronisk i våre dager??) Så med dette er vi virkelig i "systemet", og jeg må innrømme at det kribler veldig i magen. Påske er det jo også! Og det betyr at vi i dag hiver alt for mye bagasje, mat, vin og katta i bilen og fyker opp på fjellet. Hurra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 11. april 2017 #316 Del Skrevet 11. april 2017 Hurra for ny syklus, men ikke for at det skal være så vondt. Det blir kanskje ekstra ille fordi du var litt mørbanket fra før også? Krysser fingrene for at det snart blir bedre! Så bra at dere fikk tett prøvene med én gang, så er vel alt klart når dere får time. Det ER spennende, så det er ikke rart det kribler i magen. Nå skal en ikke se bort i fra at det er laproskopi og så påske som skal til da. Riktig god påske, håper dere nyter fjell-livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillyBe Skrevet 11. april 2017 #317 Del Skrevet 11. april 2017 På 10. april 2017 den 12.26, Snotra skrev: Da er jeg godt i gang med mensen og en ny syklus er startet. Er det pp 17 eller 18 nå tro? Uansett - dette har vært mensen fra h. Har vel aldri blødd så mye og hatt så mye vondt i ryggen som denne gangen. I tillegg sliter jeg fremdeles med smerter etter lapraskopien. Heldigvis er det mindre for hver dag, men jeg må si det har "sittet i" kroppen lengre enn hva jeg trodde. Håper det snart gir seg fullstendig, og at stingene forsvinner. De står så mye ut, at de er litt irriterende. Jaja. Før helga fikk vi brev fra fertilitetsklinikken på sykehuset hvor vi har blitt henvist til for IVF. Det var en mengde blodprøver som skulle tas av meg og mannen, pluss et skjema som vi måtte fylle ut. Heldigvis stemte det bra med syklusen min, slik at jeg fikk tatt blodprøvene nå på fredag og mannen nå i dag. Skjemaet sendes også i posten i dag. (Hvorfor i all verden kan ikke sånt gjøres elektronisk i våre dager??) Så med dette er vi virkelig i "systemet", og jeg må innrømme at det kribler veldig i magen. Påske er det jo også! Og det betyr at vi i dag hiver alt for mye bagasje, mat, vin og katta i bilen og fyker opp på fjellet. Hurra! Så spennende!!! Straks er dere i gang Vi venter også på brev fra det offentlige nå, spent på når vi får time. Håper smerter roer deg, og at påsken blir bra! Høres likt ut som her, bortsett fra at vi har bytta ut katta med en hund Nyt påsken og KOS dere <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snotra Skrevet 25. april 2017 Forfatter #318 Del Skrevet 25. april 2017 Da var påska vel overstått og man er tilbake til hverdagen for fullt. Hektisk har det vært, men det skal man egentlig ikke klage på. Nå er jeg faktisk 2 DPO også, fikk positiv EL-test på lørdag, så da tolker jeg EL til å være ca søndag. Vi har også fått lagt inn mange aksjer, så nå er vi veldig spente på om lapraskopien skal ha hatt positiv effekt. Vi har jo både lest og hørt om folk som har blitt gravide etter å ha gjennomført lapraskopi. Vet ikke om dette også gjelder for dem hvor alt så bra ut, men det kan bare tiden vise. Vi har fortsatt ikke hørt noe fra sykehuset, men nå er det jo bare fjortendager siden vi sendte inn skjemaet, og hvem vet når vårt lokale sykehus har fått sendt over resultatet fra blodprøvene våre. Så konklusjonen er vel at det er alt for tidlig å forvente og høre noe fra dem enda. Men spent kan man vel være for det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 25. april 2017 #319 Del Skrevet 25. april 2017 Å så spennende! Krysser alt for at dette klaffer. Når er ikm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 25. april 2017 #320 Del Skrevet 25. april 2017 Spennende!! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå