Gå til innhold

Er jeg over gjennomsnittet i ta vare på utseende mitt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Jokkmokk skrev:

Joda, du klarer det- men av erfaring så er det ofte endel annet som må prioriteres.

Dette er en luksus for de uten barn, eventuelt de som har barn som sover mye.

Pappen er vel på jobb antar jeg(og ingen med vettet i behold prioriterer sminke om en har sovet 2-3 timer usammenhengende og hørt på babyskrik i timesvis).

Avogtil er man så sliten at en knapt orker stå på bena.

I starten kan amming og pumping/evt få bort brystbetennelse ta så mye tid at en omtrent ikke rekker en rask dusj engang.

Kommer veldig an på ungen. Og det finner du kjapt ut av når du selv har barn.

 

Derfor jeg skrev at det handler om prioriteringer. Kl er 03.30 og jeg får desverre ikke sove. Alikevel skal jeg sminke og stelle meg som vanlig når jeg står opp om få timer. Er med barnet mitt døgnet rundt, så blåser i dere som mener at man er ego fordi man tar seg 1/24 timer til velvære.

Hadde blitt helt deppa om jeg måtte gitt opp hele meg selv og forfalt selv om jeg er mamma. Det dreier seg ofte om latskap fra mødrenes side, men de bruker "jeg prioriterer barnet" for alt det er verdt. Nei, jeg har ikke tid til å krølle håret hver dag men gjør det jeg trenger for å føle meg vel. 

Den timen du bruker på å dra deg på sofaen eller lese en bok bruker jeg på meg selv. Og det er også mannen i huset veldig lettet for. 

 

Anonymkode: 14788...6da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg skrev at det handler om prioriteringer. Kl er 03.30 og jeg får desverre ikke sove. Alikevel skal jeg sminke og stelle meg som vanlig når jeg står opp om få timer. Er med barnet mitt døgnet rundt, så blåser i dere som mener at man er ego fordi man tar seg 1/24 timer til velvære.

Hadde blitt helt deppa om jeg måtte gitt opp hele meg selv og forfalt selv om jeg er mamma. Det dreier seg ofte om latskap fra mødrenes side, men de bruker "jeg prioriterer barnet" for alt det er verdt. Nei, jeg har ikke tid til å krølle håret hver dag men gjør det jeg trenger for å føle meg vel. 

Den timen du bruker på å dra deg på sofaen eller lese en bok bruker jeg på meg selv. Og det er også mannen i huset veldig lettet for. 

 

Anonymkode: 14788...6da

Du er i permisjon? Skal tro om du mener det samme når du er 8 timer på jobb om dagen, er hjemme klokka 4, ungen skal i seng 7 og imellom der skal dere spis middag, bade og leke :P 

Anonymkode: 13c59...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg skrev at det handler om prioriteringer. Kl er 03.30 og jeg får desverre ikke sove. Alikevel skal jeg sminke og stelle meg som vanlig når jeg står opp om få timer. Er med barnet mitt døgnet rundt, så blåser i dere som mener at man er ego fordi man tar seg 1/24 timer til velvære.

Hadde blitt helt deppa om jeg måtte gitt opp hele meg selv og forfalt selv om jeg er mamma. Det dreier seg ofte om latskap fra mødrenes side, men de bruker "jeg prioriterer barnet" for alt det er verdt. Nei, jeg har ikke tid til å krølle håret hver dag men gjør det jeg trenger for å føle meg vel. 

Den timen du bruker på å dra deg på sofaen eller lese en bok bruker jeg på meg selv. Og det er også mannen i huset veldig lettet for. 

 

Anonymkode: 14788...6da

Jeg snakker ikke om permisjonstiden, men tiden etter når du(eller; iallefall ganske mange av oss) er i full jobb, gjerne med reisevei på tilsammen 1-1,5 timer daglig før en skal igang med rydding/middag osv.

Boklesing og sofadraing har jeg sjeldent tid til, jeg prioriterer trening fremfor det - eller å holde på med ungens spysyke/forkjølelse/en tonn klesvask som trenger vaskes osv.

Og jada, jeg krøller hår og sminker meg ofte - faktisk sminker jeg mer hver eneste dag. Men jeg prioriterer det ikke over barnet i hans våkentid i ukedagene med full hårkur/peeling/krøll/neglelakk osv. Det gjør jeg når han sover. 

Poenget mitt er at TS aldri kan få tid til alle de tingene der hun lister opp etter hun har fått barn. Kanskje i korte perioder, men ikke på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er i permisjon? Skal tro om du mener det samme når du er 8 timer på jobb om dagen, er hjemme klokka 4, ungen skal i seng 7 og imellom der skal dere spis middag, bade og leke :P 

Anonymkode: 13c59...d20

Eller når man er hjemme kl 17 og barnet vil sove kl 18, sånn er det for endel. Jeg jobbet redusert akkurat da, og kunne være hjemme 16.00 inkludert reiseveien fra jobb. Kl 18 var han i seng, og han var stuptrøtt fra jeg kom hjem.

Prioriterer ikke 30 min på sminke da forråsidetsånn.

Den ekstra timen jeg hadde om morgenene droppet jeg krølling av hår, liksom. Da var det på knuge seg inntil ungen så lenge en kunne før en faktisk måtte dra på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jokkmokk skrev:

Jeg snakker ikke om permisjonstiden, men tiden etter når du(eller; iallefall ganske mange av oss) er i full jobb, gjerne med reisevei på tilsammen 1-1,5 timer daglig før en skal igang med rydding/middag osv.

Boklesing og sofadraing har jeg sjeldent tid til, jeg prioriterer trening fremfor det - eller å holde på med ungens spysyke/forkjølelse/en tonn klesvask som trenger vaskes osv.

Og jada, jeg krøller hår og sminker meg ofte - faktisk sminker jeg mer hver eneste dag. Men jeg prioriterer det ikke over barnet i hans våkentid i ukedagene med full hårkur/peeling/krøll/neglelakk osv. Det gjør jeg når han sover. 

Poenget mitt er at TS aldri kan få tid til alle de tingene der hun lister opp etter hun har fått barn. Kanskje i korte perioder, men ikke på sikt.

Da prioriterer du trening, jeg prioriterer velvære. Har jobbet turnus slik at jeg knapt har sovet imellom vaktene før jeg ble gravid, aldri noe problem å fikse meg som jeg ville av den grunn. Må le litt for fikk disse advarslene som gravid også, det var ikke måte på hvordan jeg måtte legge utseende på hylla når barnet kom. Den gang ei ;) 

Anonymkode: 14788...6da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da prioriterer du trening, jeg prioriterer velvære. Har jobbet turnus slik at jeg knapt har sovet imellom vaktene før jeg ble gravid, aldri noe problem å fikse meg som jeg ville av den grunn. Må le litt for fikk disse advarslene som gravid også, det var ikke måte på hvordan jeg måtte legge utseende på hylla når barnet kom. Den gang ei ;) 

Anonymkode: 14788...6da

Joda, men du svarer jo hele tiden på ting jeg aldri har påstått.

Ingen her som svarer, hvertfall ikke meg selv, legger utseendet på hylla. Litt meningsløst å diskutere på helt forskjellige premisser.

Forøvrig hadde du ikke nødvendigvis et gråtende barn med hyppig oppkast og konstant sykdom - som også konstant er i livsfare for seg selv(les; finner enhver ledig stikkontakt og ønsker mye oppmerksomhet sm barn flest gjør) før du fikk barn. 

Pluss på jobben i tillegg, og så har du småbarnslivet. Det er ikke sammenliknbart en eneste plass overhodet med å kombinere barn og jobb i en krevende fase.

Men samma det, om du tenker vi andre snakker om et normalt gjennomsnitt av velvære(som å sminke seg litt og ta en dusj og stelle håret lett) så er det jo faktisk ikke det vi diskuterer her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27. januar 2016 at 0.24, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om jeg er over gjennomsnittet i å ta vare på utseende mitt. Får høre av mange at det er litt mye, så jeg lurer på hva dere synes. Dette gjør jeg får å ta vare på meg selv.

SAMMENLIGNER TS MED MINE EGNE RUTINER:

- Jeg trener hver dag. Styrke 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger i uken.

 - Jeg trener når det passer, et par ganger i uken. Ikke noe tvang eller rutine, bare kos.

 

- Jeg spier sunt. Spiser bare godter og drikker brus i helgene.
- Jeg spiser variert, men unner meg godteri og brus når som helst, ikke bare fordi det heter "lørdag". 

 

- Jeg dusjer hverdag. Når jeg dusjer annenhver dag så vasker jeg håret, kurer, barberer legger, armhuler, skrubber huden og tar på bodylotion.
Jeg ønsker å ta vare på huden min, og dusjer ikke hver dag. Vasker håret hver 3-4 dag. Vokser i stedet for å barbere. Skrubber ca aldri, kanskje en gang annenhver uke. Lever enda. 

 

- 2 Gang i uken så har jeg '' spa dag '' da tar jeg fotbad, filer føttene, tar på neglelakk, jeg skrubber ansiktet og tar på ansiktsmaske.
Spadag? Hva med alle andre dagene du holder på med dine selvsentrerte hobbyer? Vil si du har spa hver dag jeg, men. Tar fotbad når føttene er tørre, tar på neglelakk når det plutselig faller meg inn.,,

 

- Jeg renser huden morgen og kveld. Da bruker jeg rens, toner, øye krem, og dag krem.
- Dette må koste veldig mye? Og ta sinnsykt med skapplass på badet? Jeg bruker vann og en vanlig ansiktskrem. Vil si jeg har bra hud fordet. 

- Jeg sminker meg hver dag. Og da bruker jeg, Foundation, solpudder, blush, mascara og fyller inn brynene.
Får huden din egentlig puste? Hvorfor vil du ikke være naturlig? Har det noen sinne falt deg inn at du ser ut som du gjør av en grunn, og at du er fin nok som du er? Hilsen en som bruker mascara en gang i uka og naturell ellers. 

- Jeg går alltid i skjørt, kjole og høye heler, jeg kaster aldri bare på meg noe.
- Jeg har aldri sett på jeans og boots som å kaste på seg noe, men ok. Skjørt og hæler er visst et must. 

- Når det kommer til hår så enten krøller jeg det eller retter det. Og jeg striper etterveksten hver 3 mnd.

- Jeg kan fint ha det i hestehale en dag, eller rett ned. Noen ganger flette. Trenger ikke varmebehandle hver eneste dag...

 

Synes dere dette er mye ? jeg er forresten 23 år gammel :)

JA DET ER SINNSYKT MYE, JEG HAR IKKE FORSTÅELSE FOR AT DU HAR JOBB ELLER STUDERER. ER DU HJEMME HELE DAGEN ELLER HAR DU INGEN ANDRE HOBBYER? 

Takk for svar....

Anonymkode: 164a3...5ca

 

Anonymkode: 75af8...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg føler ikke tvang når jeg trener hver dag, men jeg føler jeg får overskudd av det. Hvis jeg en dag føler meg sliten så dropper jeg treningen. Jeg spiser godteri kun på lørdager pga jeg spiser lite mat hvis jeg spiser godter. Jeg føler meg skitten hvis jeg ikke dusjer hver dag. Jeg vasker håret bare 3 gang i uken, hvis jeg går 3-4 dager uten å vaske det så er det veldig fett. Så det går ikke. Og nei det koster ikke så veldig mye med renseprodukter, rensen min koster 400,- men den har jeg vertfall 6 mnd, og den kan brukes som maske. dagkremen min koster 200,- øyekremen koster 200,- og oljen min koster 300,- men dette kjøpes svært sjeldent ettersom det er drøye produkter, og varer lenge. Jeg synes ikke det er så dyrt. Og jeg har såpas stort bad at jeg kan ha noen flasker i skapet :) Jada huden min for puste ettersom jeg bruker mineral sminke, og jeg tar av sminken tidlig om kvelden så huden puster hele kvelden og natten, og jeg har sminkefrie dager.

Og ja, jeg synes jeg ser fin ut uten sminke også, Jeg får mange komplimenter av mannen min også. Så jeg kan fint gå uten. Men jeg har arr etter kviser som gjør at jeg ikke føler meg så vell uten sminke. Hadde jeg ikke hatt arr så hadde jeg ikke brukt så mye sminke på huden, men jeg skal begynne med hud behandlinger snart som skal hjelpe på arr, så kanskje jeg etter hvert føler meg vell nokk uten sminke.

Har jeg sakt at jeans og boots er å kaste på seg noe ? Nei, det har jeg ikke. Det jeg mente er at jeg går ikke bare inn i skapet å tar det første jeg finner å kaster på meg uten å tenke meg om. Jeg går selv i jeans og boots. Men jeg foretrenner skjørt, kjoler og høye sko, så er jeg liten 1,53 så jeg liker meg i høye sko.

Og ikke varmebehandler jeg håret hverdag heller, bare 3 gang i uken etter jeg har vasket det. Og jeg kan fint gå i hestehale jeg også, men foretrekker at håret er løst.

Ts

 

Anonymkode: 164a3...5ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 75af8...9fb

Du var veldig bitter og det oser misunnelse av innlegget ditt. Selv har jeg lignende rutiner som TS og jeg liker å bruke lang tid på utseendet mitt og generell velvære. Det som er bra for oss er ikke nødvendigvis bra for deg, det som er prioritet for oss er ikke nødvendigvis prioritet for deg. Og det er ok. Man skal respektere hverandre, men jeg sliter med å respektere deg når du ikke respekterer oss. 

Javel, du trenger ikke varmebehandle håret ditt hver eneste dag. Jeg liker å gjøre det, så jeg gjør det. Jeg liker å rette luggen og lengdene litt. Ok, du vokser i stedet for å barbere og du lever enda. Vell, jeg lever jeg også selv om jeg barberer, det er ingen som har påstått noe annet. Spadag er helt annerledes enn "selvsentrerte hobbyer" din tosk! 

Jeg ble helt vanvittig provosert av deg, du er nok et troll så du fikk det som du ville. Folk må få gjøre som de vil. Jeg sitter ikke å klager på at du ikke gidder å stelle deg like mye som meg. Det er ditt valg. Jeg hakker ikke på folk som ikke sminker seg eller dusjer hver dag, de trives med det så da får de styre seg med sitt. Vil jeg bruke en og en halv time hver dag på å pynte meg så skal jeg få lov til det. Studerer forøvrig OG har jobb ved siden, er generelt travel i hverdagen og man trenger ikke være hjemmeværende og ikke ha hobbyer eller jobb bare fordi man liker å bruke tid på seg selv. Faen altså, kvinnfolk. Bitre kvinnfolk. Jeg har til dags dato aldri skrevet slikt, anonymt, på et forum, men du fikk det virkelig til å koke. Er 110% sikker på du kommer med "uuuuh, du føler deg truffet".... AV HVA? Misunnelse? Jeg syns det er synd du ikke kan ha forståelse for andre og at andre har ulike prioriteringer og rutiner. Du fikk ikke meg til å føle meg verre, noe som sikkert var målet ditt, jeg følte meg snarere mye bedre som har forståelse for andres prioriteringer og ikke er så full av bitterhet og misunnelse at jeg må spy ut masse piss som skal virke nedverdigende. 

Ah, nå skal jeg bruke en halvtime på badet, ta dagens dusj og legge meg. Har lakket neglene i kveld også og skrubbet kroppen. Etter en lang dag med skole og en vakt på jobb er det godt å pleie seg selv litt. Hør så selvsentrert jeg er. Fysj, for en grusom, egoistisk hobby. :P Og i morgen tidlig skal jeg opp kjempe tidlig for å sminke meg og spise en ordentlig frokost og kle meg pent. To og en halv time før jeg skal ut døra. Livet som selvsentrert er flott og jeg trives. Håper du begynner å trives med deg selv snart slik at du slipper å måtte rakke ned på andre. 

Anonymkode: 6fabe...14a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du var veldig bitter og det oser misunnelse av innlegget ditt. Selv har jeg lignende rutiner som TS og jeg liker å bruke lang tid på utseendet mitt og generell velvære. Det som er bra for oss er ikke nødvendigvis bra for deg, det som er prioritet for oss er ikke nødvendigvis prioritet for deg. Og det er ok. Man skal respektere hverandre, men jeg sliter med å respektere deg når du ikke respekterer oss. 

Javel, du trenger ikke varmebehandle håret ditt hver eneste dag. Jeg liker å gjøre det, så jeg gjør det. Jeg liker å rette luggen og lengdene litt. Ok, du vokser i stedet for å barbere og du lever enda. Vell, jeg lever jeg også selv om jeg barberer, det er ingen som har påstått noe annet. Spadag er helt annerledes enn "selvsentrerte hobbyer" din tosk! 

Jeg ble helt vanvittig provosert av deg, du er nok et troll så du fikk det som du ville. Folk må få gjøre som de vil. Jeg sitter ikke å klager på at du ikke gidder å stelle deg like mye som meg. Det er ditt valg. Jeg hakker ikke på folk som ikke sminker seg eller dusjer hver dag, de trives med det så da får de styre seg med sitt. Vil jeg bruke en og en halv time hver dag på å pynte meg så skal jeg få lov til det. Studerer forøvrig OG har jobb ved siden, er generelt travel i hverdagen og man trenger ikke være hjemmeværende og ikke ha hobbyer eller jobb bare fordi man liker å bruke tid på seg selv. Faen altså, kvinnfolk. Bitre kvinnfolk. Jeg har til dags dato aldri skrevet slikt, anonymt, på et forum, men du fikk det virkelig til å koke. Er 110% sikker på du kommer med "uuuuh, du føler deg truffet".... AV HVA? Misunnelse? Jeg syns det er synd du ikke kan ha forståelse for andre og at andre har ulike prioriteringer og rutiner. Du fikk ikke meg til å føle meg verre, noe som sikkert var målet ditt, jeg følte meg snarere mye bedre som har forståelse for andres prioriteringer og ikke er så full av bitterhet og misunnelse at jeg må spy ut masse piss som skal virke nedverdigende. 

Ah, nå skal jeg bruke en halvtime på badet, ta dagens dusj og legge meg. Har lakket neglene i kveld også og skrubbet kroppen. Etter en lang dag med skole og en vakt på jobb er det godt å pleie seg selv litt. Hør så selvsentrert jeg er. Fysj, for en grusom, egoistisk hobby. :P Og i morgen tidlig skal jeg opp kjempe tidlig for å sminke meg og spise en ordentlig frokost og kle meg pent. To og en halv time før jeg skal ut døra. Livet som selvsentrert er flott og jeg trives. Håper du begynner å trives med deg selv snart slik at du slipper å måtte rakke ned på andre. 

Anonymkode: 6fabe...14a

Bra svart :) ingen ting er som å gå ut døren å føle seg fin og stelt. Det som er veldig kjekt med å være stelt hele tiden er at man alltid er forbrett på det meste. F.eks hvis mannen min ber meg ut spontant eller en venninne ringer å spør om vi skal på kino eller ut å spise så trenger jeg aldri tenke '' shitt, nå må jeg forte meg å stelle meg, og jeg bare 20 min ''

Ts :)

Anonymkode: 164a3...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du var veldig bitter og det oser misunnelse av innlegget ditt. Selv har jeg lignende rutiner som TS og jeg liker å bruke lang tid på utseendet mitt og generell velvære. Det som er bra for oss er ikke nødvendigvis bra for deg, det som er prioritet for oss er ikke nødvendigvis prioritet for deg. Og det er ok. Man skal respektere hverandre, men jeg sliter med å respektere deg når du ikke respekterer oss. 

Javel, du trenger ikke varmebehandle håret ditt hver eneste dag. Jeg liker å gjøre det, så jeg gjør det. Jeg liker å rette luggen og lengdene litt. Ok, du vokser i stedet for å barbere og du lever enda. Vell, jeg lever jeg også selv om jeg barberer, det er ingen som har påstått noe annet. Spadag er helt annerledes enn "selvsentrerte hobbyer" din tosk! 

Jeg ble helt vanvittig provosert av deg, du er nok et troll så du fikk det som du ville. Folk må få gjøre som de vil. Jeg sitter ikke å klager på at du ikke gidder å stelle deg like mye som meg. Det er ditt valg. Jeg hakker ikke på folk som ikke sminker seg eller dusjer hver dag, de trives med det så da får de styre seg med sitt. Vil jeg bruke en og en halv time hver dag på å pynte meg så skal jeg få lov til det. Studerer forøvrig OG har jobb ved siden, er generelt travel i hverdagen og man trenger ikke være hjemmeværende og ikke ha hobbyer eller jobb bare fordi man liker å bruke tid på seg selv. Faen altså, kvinnfolk. Bitre kvinnfolk. Jeg har til dags dato aldri skrevet slikt, anonymt, på et forum, men du fikk det virkelig til å koke. Er 110% sikker på du kommer med "uuuuh, du føler deg truffet".... AV HVA? Misunnelse? Jeg syns det er synd du ikke kan ha forståelse for andre og at andre har ulike prioriteringer og rutiner. Du fikk ikke meg til å føle meg verre, noe som sikkert var målet ditt, jeg følte meg snarere mye bedre som har forståelse for andres prioriteringer og ikke er så full av bitterhet og misunnelse at jeg må spy ut masse piss som skal virke nedverdigende. 

Ah, nå skal jeg bruke en halvtime på badet, ta dagens dusj og legge meg. Har lakket neglene i kveld også og skrubbet kroppen. Etter en lang dag med skole og en vakt på jobb er det godt å pleie seg selv litt. Hør så selvsentrert jeg er. Fysj, for en grusom, egoistisk hobby. :P Og i morgen tidlig skal jeg opp kjempe tidlig for å sminke meg og spise en ordentlig frokost og kle meg pent. To og en halv time før jeg skal ut døra. Livet som selvsentrert er flott og jeg trives. Håper du begynner å trives med deg selv snart slik at du slipper å måtte rakke ned på andre. 

Anonymkode: 6fabe...14a

Jeg blir også provosert av de "naturlig og stolt" kvinnene. Vi som er opptatt av utseende og velvære legger oss ikke borti dem, men de skal alltid legge seg borti oss. Er nesten et hellig mantra den frasen deres; "kun mascara og hestehale!!" :P 

Anonymkode: 14788...6da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske lik som deg når det kommer til hud, hår og sminke, så synes ikke det er for mye! Det viktigste er at du føler deg vel og koser deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2016 at 3.34, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg skrev at det handler om prioriteringer. Kl er 03.30 og jeg får desverre ikke sove. Alikevel skal jeg sminke og stelle meg som vanlig når jeg står opp om få timer. Er med barnet mitt døgnet rundt, så blåser i dere som mener at man er ego fordi man tar seg 1/24 timer til velvære.

Hadde blitt helt deppa om jeg måtte gitt opp hele meg selv og forfalt selv om jeg er mamma. Det dreier seg ofte om latskap fra mødrenes side, men de bruker "jeg prioriterer barnet" for alt det er verdt. Nei, jeg har ikke tid til å krølle håret hver dag men gjør det jeg trenger for å føle meg vel. 

Den timen du bruker på å dra deg på sofaen eller lese en bok bruker jeg på meg selv. Og det er også mannen i huset veldig lettet for. 

 

Anonymkode: 14788...6da

Haha. Sammeligne det med å lese bok? Så påfyll av intellekt vs å være ei jåledukke? hmmm, ikke så vanskelig valg akkurat.

Det handler slett ikke om latskap, men som foreldre har man ofte andre verdier som slettes ikke dreier seg om seg selv.

Anonymkode: 4726f...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Sammeligne det med å lese bok? Så påfyll av intellekt vs å være ei jåledukke? hmmm, ikke så vanskelig valg akkurat.

Det handler slett ikke om latskap, men som foreldre har man ofte andre verdier som slettes ikke dreier seg om seg selv.

Anonymkode: 4726f...928

Skal du høre noe sykt? Noen bryr seg om utseende OG setter barna høyest. Men det visste du sikkert, det bare passer seg ikke inn i hersketeknikkene din om å gjøre antagelser om at man er en dårligere mor om man bruker litt tid på utseende og velvære også. Hvor ekle er ikke dere som spiller på noe så sårbart for å komme med meningene deres? 

Anonymkode: 14788...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink! Jeg skulle gjerne vært litt mer sånn. Jeg har perioder hvor jeg kler meg pent, ordner meg osv. Men så har jeg lange perioder der jeg går med de slappeste klærne, såvidt gidder å dusje og hvertfall ikke sminke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.1.2016 at 0.24, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lurer på om jeg er over gjennomsnittet i å ta vare på utseende mitt. Får høre av mange at det er litt mye, så jeg lurer på hva dere synes. Dette gjør jeg får å ta vare på meg selv.

 

- Jeg trener hver dag. Styrke 3 ganger i uken og kondisjon 2 ganger i uken.

- Jeg spier sunt. Spiser bare godter og drikker brus i helgene.

- Jeg dusjer hverdag. Når jeg dusjer annenhver dag så vasker jeg håret, kurer, barberer legger, armhuler, skrubber huden og tar på bodylotion.

- 2 Gang i uken så har jeg '' spa dag '' da tar jeg fotbad, filer føttene, tar på neglelakk, jeg skrubber ansiktet og tar på ansiktsmaske.

- Jeg renser huden morgen og kveld. Da bruker jeg rens, toner, øye krem, og dag krem.

- Jeg sminker meg hver dag. Og da bruker jeg, Foundation, solpudder, blush, mascara og fyller inn brynene.

- Jeg går alltid i skjørt, kjole og høye heler, jeg kaster aldri bare på meg noe.

- Når det kommer til hår så enten krøller jeg det eller retter det. Og jeg striper etterveksten hver 3 mnd.

 

Synes dere dette er mye ? jeg er forresten 23 år gammel :)

Anonymkode: 164a3...5ca

Huff jeg hadde aldri orket å være kvinne!

Jeg dusjer annen hver dag, barberer meg og trimmer skjegget og der nede, fikser bryna, kler meg i de klærne jeg føler for å ha den dagen og trener hver dag så lenge jeg er frisk og orker. Mer enn nok. Huden min er fin nok uten å måtte smøre meg med alt mulig kremer og tull.

Endret av Aye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du høre noe sykt? Noen bryr seg om utseende OG setter barna høyest. Men det visste du sikkert, det bare passer seg ikke inn i hersketeknikkene din om å gjøre antagelser om at man er en dårligere mor om man bruker litt tid på utseende og velvære også. Hvor ekle er ikke dere som spiller på noe så sårbart for å komme med meningene deres? 

Anonymkode: 14788...6da

Hersketeknikker?? Jeg svarte bare på det du skrev, Hvem er det som hersker i tråden her og ikke tåler andres side av saken? Bra moral som mor du har, som er så opptatt av utseende og opptatt av å være ei god mor? Dobbeltmoralsk? Hva med de signalene du sender barnet ditt om å ikke være bra nok slik det er? Hva med holdningene dine til andre som ikke pynter seg? Er det rart man oppdrar fremtidige mobbere? Stakkars barn.

Man er ingen god mor når man ikke kan ha på seg joggesko og løpe med barna, hoppe i søla og klartre i trær. Når man ikke kan gå ut døra uten å se seg i speilet, eller møte andre mennesker før man har malt ansiktet, fordi man er så jålete at  egoistiske velværerutiner er mere viktig enn det som egentlig betyr noe. Når man sitter i sofaen og ser ut som en pyntedukke og barnet tror det er normalt.

 

Anonymkode: 4726f...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Og nei, man forfaller ikek selv om man ikke tenker på utseende. Man har en indre styrke, energi og livsslyst som gjør at en stråler i takt med de verdiene man har. Men jeg synes synd på deg da som må male på deg selvsikkerhet for at du skal føle deg fin..

Anonymkode: 4726f...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hersketeknikker?? Jeg svarte bare på det du skrev, Hvem er det som hersker i tråden her og ikke tåler andres side av saken? Bra moral som mor du har, som er så opptatt av utseende og opptatt av å være ei god mor? Dobbeltmoralsk? Hva med de signalene du sender barnet ditt om å ikke være bra nok slik det er? Hva med holdningene dine til andre som ikke pynter seg? Er det rart man oppdrar fremtidige mobbere? Stakkars barn.

Man er ingen god mor når man ikke kan ha på seg joggesko og løpe med barna, hoppe i søla og klartre i trær. Når man ikke kan gå ut døra uten å se seg i speilet, eller møte andre mennesker før man har malt ansiktet, fordi man er så jålete at  egoistiske velværerutiner er mere viktig enn det som egentlig betyr noe. Når man sitter i sofaen og ser ut som en pyntedukke og barnet tror det er normalt.

 

Anonymkode: 4726f...928

Hva i huleste er du på????? Det må være noe sterkt noe. Jeg lukter... Kraftig bitterhet...... Må du jaggu ta å gi deg. 

Anonymkode: 6fabe...14a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

PS: Og nei, man forfaller ikek selv om man ikke tenker på utseende. Man har en indre styrke, energi og livsslyst som gjør at en stråler i takt med de verdiene man har. Men jeg synes synd på deg da som må male på deg selvsikkerhet for at du skal føle deg fin..

Anonymkode: 4726f...928

Tviler på at sønnen min blir en mobber eller føler seg utsatt for omsorgssvikt fordi moren tar hårkur og bruker sminke altså. Syns heller synd på mannen din og ihvertfall barna dine, som har en så kynisk og trangsynt drittsekk til mor. Du er vel en av de som mobber fotballfrue&CO på nett. 

Anonymkode: 14788...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...