AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #81 Skrevet 29. januar 2016 Den 26.1.2016 at 22.54, Perelandra skrev: Anonymkode: 422a7...cb6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #82 Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette MÅ jo være tull var første tanken.. Så så jeg klippet fra VG panelet der hun blir intervjuet igjen. Sitter igjen med en følelse av å synes synd i jenta, for dette var mer enn spesielt. Man kan da ikke fungere i et vanlig samfunn om man tror man er katt!!! Hva med jobb? Hva med fremtidige barn?? Sosiale settinger fremover? Helt greit at det skal være rom for å skille seg ut, men hun her tror jo at hun er en katt!! Anonymkode: 3f99c...8d4 Hva med løpetiden da? Anonymkode: 422a7...cb6 1
Gjest Skrevet 29. januar 2016 #83 Skrevet 29. januar 2016 (endret) Den 28.1.2016 at 19.45, Rawrs0me skrev: Det kalles å være en "furry". I andre deler av verden, som f. eks Japan, er dette ganske normalt. Der finnes det ganske store furry miljøer. Ofte gjelder dette mennesker som syntes det er kult, og/eller identifiserer seg mer med dyr enn med mennesker. Også finner man andre med samme interesser og danner en "greie". Da liker man å kle seg, og oppføre seg som dyr, også har man arrangementer, møtesteder osv. Det er stor forskjell mellom å være en furry og å tro man har en genetisk feil som gjør at man er delvis katt Da er man over på otherkin, ikke furry Jeg bor med en furry, og har vært med fra starten på desucon så jeg har vært borti de fleste mennesketyper, og er/var en aktiv lolita (har klærne, de bare krympa i skapet mitt ) Endret 29. januar 2016 av Gjest
Million Skrevet 29. januar 2016 #84 Skrevet 29. januar 2016 Den 26.1.2016 at 20.51, AnonymBruker skrev: katter mjauer ikke til hverandre, men til eierne sine Anonymkode: d5e5d...21a https://www.youtube.com/watch?v=tqyVIGSRc8Y
Djungelvrål Skrevet 29. januar 2016 #85 Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Greit nok at folk er annerledes. Og jeg respekterer for eksempel transseksuelle, men det er fordi det å være jente eller gutt (alt utenom det du har mellom bena), "kun" er kulturelt. Det er samfunnet som har skapt den største forskjellen mellom kjønnene. Hvis alle hadde oppdratt gutter med langt hår og rosa kjoler, og jenter med kort hår og bukser, ville vi fremdeles hatt transseksuelle for eksempler jenter som da heller ville ønsket å gå med kjole. Men forskjellen mellom dyr og menneske er jo ikke en kulturell forskjell. Et menneske er et menneske, en katt er en katt. Du kan ikke velge, fordi en katt er ikke noe skapt av samfunnet og kulturen vi lever i. Og uansett, når man går rundt og tror at man egentlig er en katt, så er det jo noe som er galt. Fordi ingen mennesker er en katt. Det er helt umulig. Jeg har blå øyne, jeg tror ikke at de er brune. Eller er det liksom helt normalt at jeg hadde gått rundt og faktisk trodd at jeg var annerledes? Når ingen andre ser det? For all del, folk får tro hva de vil. Men når man ser/tror/vet ting som faktisk ikke eksisterer, så er det jo noe som er feil. Ikke at det i hver situasjon er skadelig. Men jeg syns ikke det er noe man skal normalisere så fryktelig. Mest sannsynlig har hun større problemer i bunn som har utløst dette. Og kanskje har det hjulpet henne å tro at hun er en katt. Men man burde jo ikke se på sånt som en løsning hver gang. Og ikke minst burde det jo ikke normaliseres så mye at slike folk får spesielle rettigheter..... Anonymkode: eb025...d46 Ja det er like absurd i min øyne og like speisa som om jeg skulle trodd jeg var en tulipan eller en bjørketre. 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #86 Skrevet 29. januar 2016 10 timer siden, Ravna skrev: Hun skiller seg ikke ute på noen måte, hun skiller seg ut på de fleste, og i slike tilfeller, når denne type forskjeller blir kringkastet og spred på internett så kommer det alltid en storm av drittslenging og stygge kommentarer. Det er en selvfølge. Det er jo ikke hennes skyld at det er en selvfølge å slenge drit i samfunnet vårt... Det er heller disse andre som slenger drit som burde forandre seg. Anonymkode: 02429...754
Gjest bruker83924 Skrevet 29. januar 2016 #87 Skrevet 29. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit nok at folk er annerledes. Og jeg respekterer for eksempel transseksuelle, men det er fordi det å være jente eller gutt (alt utenom det du har mellom bena), "kun" er kulturelt. Det er samfunnet som har skapt den største forskjellen mellom kjønnene. Hvis alle hadde oppdratt gutter med langt hår og rosa kjoler, og jenter med kort hår og bukser, ville vi fremdeles hatt transseksuelle for eksempler jenter som da heller ville ønsket å gå med kjole. Men forskjellen mellom dyr og menneske er jo ikke en kulturell forskjell. Et menneske er et menneske, en katt er en katt. Du kan ikke velge, fordi en katt er ikke noe skapt av samfunnet og kulturen vi lever i. Og uansett, når man går rundt og tror at man egentlig er en katt, så er det jo noe som er galt. Fordi ingen mennesker er en katt. Det er helt umulig. Jeg har blå øyne, jeg tror ikke at de er brune. Eller er det liksom helt normalt at jeg hadde gått rundt og faktisk trodd at jeg var annerledes? Når ingen andre ser det? For all del, folk får tro hva de vil. Men når man ser/tror/vet ting som faktisk ikke eksisterer, så er det jo noe som er feil. Ikke at det i hver situasjon er skadelig. Men jeg syns ikke det er noe man skal normalisere så fryktelig. Mest sannsynlig har hun større problemer i bunn som har utløst dette. Og kanskje har det hjulpet henne å tro at hun er en katt. Men man burde jo ikke se på sånt som en løsning hver gang. Og ikke minst burde det jo ikke normaliseres så mye at slike folk får spesielle rettigheter..... Anonymkode: eb025...d46 Enig!
Gjest Blomsterert Skrevet 30. januar 2016 #88 Skrevet 30. januar 2016 14 timer siden, Ravna skrev: Hun skiller seg ikke ute på noen måte, hun skiller seg ut på de fleste, og i slike tilfeller, når denne type forskjeller blir kringkastet og spred på internett så kommer det alltid en storm av drittslenging og stygge kommentarer. Det er en selvfølge. Ja det kommer "så flott at du tør være deg selv blablabla" komemntarer men de drukner raskt i sjøen av hets. Ja i en ideel verden så har alle lov å være seg selv, det er synd at det å kle seg anderledes og føle seg anderledes skal tiltrekke seg så mye oppmerksomhet, det meste av det vondt. Det jeg fikk intrykket av i reportasjen var at den ble laget på en måte at det nesten ble hån. Det var ikke noe vitenskaplig insikt i tankeganger som hennes, med fakta og et perspektiv på dette som noe som er et interessant område innenfor psykologi. Det var som om det var laget kun for å portretere henne som mentalt syk jente som krabbet på alle fire og mjauet. Det er synd, da det kunne blitt rapportert bedre, og om man synes hun er psykisk syk eller kun spesiell, så fortjener hun jo, som du sier, å bli behandlet bra. Leste gjennom et par ganger,du har et poeng.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2016 #89 Skrevet 30. januar 2016 Ja det hadde vært interessant å se en dokumentar om hvorfor hun tror hun er en katt. Det hadde nok skapt mer aksept for henne også. Og da hadde vi nok fått vite hvilken diagnose hun faktisk har, og det hele hadde ikke blitt så komisk. Anonymkode: eb025...d46
Gjest Ravna Skrevet 30. januar 2016 #90 Skrevet 30. januar 2016 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna
Perelandra Skrevet 30. januar 2016 #91 Skrevet 30. januar 2016 Lurer på hva slags toalett hun har hjemme, sandkasse eller vanlig vannklosett? 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #92 Skrevet 9. desember 2019 Hu har nok kattedo med sand. Anonymkode: 41848...4d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå