NumberSix Skrevet 27. januar 2016 #41 Skrevet 27. januar 2016 Jeg håper dette er en parodi på noe, og at det ikke er seriøst. Nå har jeg ikke sett videoen, for jeg synes det er så alt for kleint, og det var mer enn nok å lese intervjuet. Hva tenkte journalisten og P3 på som laget denne saken, og hva tenker hun "katten" med å stille opp slik og bli latterliggjort? Det er jo ganske alvorlig, selv om det skal vise seg å bare være en tullesak. Utover det så finnes det jo mennesker som ønsker å leve som dyr, og har det som kink, såkalt pet play. Men de er alle klar over at det bare er en rolle de inntar, en slags fantasi, og ikke at de faktisk er dyret.
Gjest Skrevet 27. januar 2016 #42 Skrevet 27. januar 2016 Otherkin er vel den riktige betegnelse på dette. Har kjennskap til fler som er det, men de er et litt annet nivå enn hu jenta her. For meg virker hun som en helt normal cosplayer, eller en mellomting mellom cosplayer og en furry.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #43 Skrevet 27. januar 2016 http://journalisten.no/2016/01/burde-nrk-skjermet-kattekvinnen-nano Anonymkode: d5e5d...21a
Gjest Skrevet 28. januar 2016 #44 Skrevet 28. januar 2016 Flere har etterlyst forklaring på hvorfor innlegg har blitt slettet. Det er hovedsaklig brudd på disse reglene vi har fjernet: * Krenkende, hetsende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. * Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. Det er tillatt å diskutere personer som velger å eksponere seg selv gjennom for eksempel sosiale medier, så lenge diskusjonen ikke bryter med våre øvrige regler. * Tråder og innlegg som kun opprettes til latterliggjøring av noen tillates ikke, selv om de ellers ikke kan karakteriseres så sterkt som hets eller krenkelser Resten av reglementet finnes her. Vi oppfordrer imidlertid til debatt rundt selve saken.
Daudaferd Skrevet 28. januar 2016 #45 Skrevet 28. januar 2016 Vel, hun virker litt "tilgjort" på videoen som er blitt delt på facebook de siste dagene. Jeg fant facebookprofilen hennes, og der deler hun hundevideoer, type "omg I need a dog like this" osv, så den fresinga etter hunder kjøper jeg ikke. 2
Gjest Skrevet 28. januar 2016 #46 Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, Daudaferd skrev: Vel, hun virker litt "tilgjort" på videoen som er blitt delt på facebook de siste dagene. Jeg fant facebookprofilen hennes, og der deler hun hundevideoer, type "omg I need a dog like this" osv, så den fresinga etter hunder kjøper jeg ikke. Og katter flest er overraskende mottagelige for hunder. Eldstekatten min syntes det er helt ok så lenge de holder seg på avstand. Og han er en sånn en som kommer de for nærme flyr han på de. Men frese og gjøre seg til gjør han aldri.
Honey Dew Skrevet 28. januar 2016 #47 Skrevet 28. januar 2016 Den 26.1.2016 at 22.54, Perelandra skrev: Er ikke dette bare en god parodi på "født i feil kropp"? Det er i alle fall slik jeg tolker innslaget som. Synes det skinner ganske mye igjennom at det er dette som er saken
Rawrs0me Skrevet 28. januar 2016 #48 Skrevet 28. januar 2016 Syntes det er fælt at folk skal generalisere og være så dømmende mot såkalte "sære mennesker". Syntes det er hyggelig med et fargerikt samfunn der folk kan være hvem de vil. Så lenge man følger kardemommeloven (og den norske forøvrig), burde det liksom være greit syntes nå jeg. Tror folk burde sjekke litt bakgrunnsinfor før man henger seg på sånne diskusjoner. Har selv vært på en del cons, og kjenner mennesker i fra cosplaymiljøet. I tillegg har jeg deltatt på TG. Jeg er enig i at P3 fremstiller det veldig som om hun lever som en katt, men det jeg tror det ligger i er at dette er mer et image og en hobby. Det kalles å være en "furry". I andre deler av verden, som f. eks Japan, er dette ganske normalt. Der finnes det ganske store furry miljøer. Ofte gjelder dette mennesker som syntes det er kult, og/eller identifiserer seg mer med dyr enn med mennesker. Også finner man andre med samme interesser og danner en "greie". Da liker man å kle seg, og oppføre seg som dyr, også har man arrangementer, møtesteder osv. Det som kanskje er mer trist enn generalisering, er at man er mer interessert i å finne ut hva som er feil med folk i stede for å finne inspirasjon i at andre er annerledes. Ting som at hun burde se en psykolog, oppmerksomhetssyk og dra opp psykiske sykdommer syntes jeg viser hvor lukket og lite reflektert samfunn vi lever i. Om man kan leve et normalt liv som en furry, er jo det bare kjempe ok. Dessuten er jeg for at folk må være som de er. Og jeg velger heller å finne inspirasjon i de som er annerledes. Syntes det er kjempebra at slike mennesker står frem, det viser at vi lever i et litt mer nyansert samfunn. Og det syntes jeg er helt okei. Kanskje man til og med burde ta seg en tur på et con og bli kjent med menneskene som vanker der? Kanskje man vil ta med seg noen kunnskap og inntrykk som kan være behjelpelig med å forstå liknende situasjoner senere. Det er så mye mer som ligger bak en video, og så mye man kan få svar på bare man er interessert i å lære om det 7
pinar Skrevet 28. januar 2016 #49 Skrevet 28. januar 2016 Ryddet for spekulasjoner og kommentarer til moderering. Spørsmål om moderering skal tas på PM, eller på Ris og ros. pinar, mod.
ohdeergod Skrevet 28. januar 2016 #50 Skrevet 28. januar 2016 Hun virker som en emo-fjortis-jente som er forvirret og ønsker å bli en japansk katt. Ønsket det så høyt at hun forestiller seg at hun faktisk er det. Og hører ikke på noen andre enn seg selv. Lurer på om hun bæsjer ute i naturen også? Fant denne på wikipedia, og tror dette er årsaken til alt oppstyret. Hun sliter åpenbart psykisk.. https://en.wikipedia.org/wiki/Otherkin 1
Gjest Ravna Skrevet 28. januar 2016 #51 Skrevet 28. januar 2016 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #52 Skrevet 28. januar 2016 Er ikke dette bare "cosplay" da? Anonymkode: 181f9...3d0 4
Djungelvrål Skrevet 28. januar 2016 #53 Skrevet 28. januar 2016 Det betyr at hun bæsjer i hagen til naboen også det da, vasker hele seg med spytt, aldri dusjer, spiser fugl og rotter med hud og hår, kaster opp hårballer, kvesser negler på trær og møbler. Rart hun sminker seg, farger håret osv. Det ville jo ikke en katt gjort. Syns også det er rart at de legger ut reportasjer av tydelig veldig syke mennesker! 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #54 Skrevet 28. januar 2016 Som psykologistudent synes jeg hele denne saken er sinnsykt fascinerende, lurer på om hun lider av noe og eventuelt hva, eller om hun bare er sånn. Dette var jo liksom på et helt annet nivå enn de som driver med cosplay og har litt "sære" interesser. Hun freser etter hunder liksom Anonymkode: 567d3...30b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #55 Skrevet 28. januar 2016 1 time siden, DreamOn skrev: Det betyr at hun bæsjer i hagen til naboen også det da, vasker hele seg med spytt, aldri dusjer, spiser fugl og rotter med hud og hår, kaster opp hårballer, kvesser negler på trær og møbler. Rart hun sminker seg, farger håret osv. Det ville jo ikke en katt gjort. Syns også det er rart at de legger ut reportasjer av tydelig veldig syke mennesker! Når du er så hatefull mot et menneske du ikke kjenner, burde du kanskje ta noen timer hos psykolog for å få innblikk i deg selv? Anonymkode: 2e4bc...46e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #56 Skrevet 28. januar 2016 Dette er jo tull, altså en spøk fra P3 sin side. Det er skuespill, er det virkelig så få som skjønner det? Anonymkode: ffa0d...1bb
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2016 #57 Skrevet 28. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo tull, altså en spøk fra P3 sin side. Det er skuespill, er det virkelig så få som skjønner det? Anonymkode: ffa0d...1bb Hvordan vet du det? Anonymkode: bd879...773
Gjest Blomsterert Skrevet 28. januar 2016 #58 Skrevet 28. januar 2016 3 timer siden, Ravna skrev: Merkelig at det som for meg virker som en psykisk syk jente får skjermtid på denne måten. Kanskje de tror det trekker seere men det inviterer til hets, og er noe som absolutt ikke gagner en i en slik situasjon. Det er noe feil i det du skriver. Hvorfor skal det inviteres til hets? Det er som å si at skiller en seg ut på noen måte,så er det opplagt at en blir hetset. Det er ikke rett. Det er opp til de som føler for å hetse,ikke hun som skiller seg ut. Kanskje på tide å vise litt av alt som aldri kommer til overflaten,at det kan dempe fordommer og intoleranse? Hun har en diagnose,men so? En trenger ikke "umyndigjøre"dem fordi. Vi må tåle å se det unormale uten å hetse. At en kan stusse og smile,javel,men det er ikke ondskap. Ps.jeg tror ikke du syns det er greit å hetse altså. Jeg skjønner du ikke mente dette vondt! Jeg følte bare for å kommentere det :-) fordi flere tenker det samme.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #59 Skrevet 29. januar 2016 Det var intervju med han Morten for VGTV, panelet ellerno og han spørr om det er tull og hun sier nei.... Anonymkode: 3b27b...40e 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #60 Skrevet 29. januar 2016 Den 27. januar 2016 at 11.12, AnonymBruker skrev: Takk. Har nok mye sammenheng med at jeg vet hvordan det er å være annerledes. Min måte er bare mer tabu enn deres, derfor elsker jeg mennesker som er seg selv og tør å vise det! Liker ikke samfunnets stigmatisering på alt, har aldri gjort det. Sier så mye om menneskeheten, og det er skummelt og veldig trist. Anonymkode: 2e4bc...46e Så utrolig enig med deg👍 Anonymkode: d9a23...419
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå