AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #61 Skrevet 29. januar 2016 6 timer siden, Rawrs0me skrev: Syntes det er fælt at folk skal generalisere og være så dømmende mot såkalte "sære mennesker". Syntes det er hyggelig med et fargerikt samfunn der folk kan være hvem de vil. Så lenge man følger kardemommeloven (og den norske forøvrig), burde det liksom være greit syntes nå jeg. Tror folk burde sjekke litt bakgrunnsinfor før man henger seg på sånne diskusjoner. Har selv vært på en del cons, og kjenner mennesker i fra cosplaymiljøet. I tillegg har jeg deltatt på TG. Jeg er enig i at P3 fremstiller det veldig som om hun lever som en katt, men det jeg tror det ligger i er at dette er mer et image og en hobby. Det kalles å være en "furry". I andre deler av verden, som f. eks Japan, er dette ganske normalt. Der finnes det ganske store furry miljøer. Ofte gjelder dette mennesker som syntes det er kult, og/eller identifiserer seg mer med dyr enn med mennesker. Også finner man andre med samme interesser og danner en "greie". Da liker man å kle seg, og oppføre seg som dyr, også har man arrangementer, møtesteder osv. Det som kanskje er mer trist enn generalisering, er at man er mer interessert i å finne ut hva som er feil med folk i stede for å finne inspirasjon i at andre er annerledes. Ting som at hun burde se en psykolog, oppmerksomhetssyk og dra opp psykiske sykdommer syntes jeg viser hvor lukket og lite reflektert samfunn vi lever i. Om man kan leve et normalt liv som en furry, er jo det bare kjempe ok. Dessuten er jeg for at folk må være som de er. Og jeg velger heller å finne inspirasjon i de som er annerledes. Syntes det er kjempebra at slike mennesker står frem, det viser at vi lever i et litt mer nyansert samfunn. Og det syntes jeg er helt okei. Kanskje man til og med burde ta seg en tur på et con og bli kjent med menneskene som vanker der? Kanskje man vil ta med seg noen kunnskap og inntrykk som kan være behjelpelig med å forstå liknende situasjoner senere. Det er så mye mer som ligger bak en video, og så mye man kan få svar på bare man er interessert i å lære om det Veldig godt innlegg👍😊 Anonymkode: d9a23...419
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #62 Skrevet 29. januar 2016 Ser at mange skriver at hun er psykisk syk, men det sa de nok om transvestitter før i tiden også. Tror mange skriver at hun er psykisk syk så de skal føle seg bedre selv... typisk kvinnehierarki. Anonymkode: 02429...754 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #63 Skrevet 29. januar 2016 Synes ikke jenta virker syk i det hele tatt. Kanskje litt utradisjonell, men verden trenger mangfold. Så lenge det ikke skaper store problemer for livet hennes og hun trives med det så synes jeg det er helt ok at hun kjører sin stil. Det er helsevesenet og pille-industrien som må sette en diagnose for alt som ikke er innafor A4-malen. Er ikke lenge siden det ble sett på som sykdom hvis en mann har på seg kvinneklær. Anonymkode: 0ce9e...0ac
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 29. januar 2016 #64 Skrevet 29. januar 2016 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #65 Skrevet 29. januar 2016 Jeg lurer på hvordan det er med funksjonsnivået til folk som mener de er født som katt fordi det skjedde en genetisk feil under fødselen. Anonymkode: d9be3...593 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #66 Skrevet 29. januar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvordan det er med funksjonsnivået til folk som mener de er født som katt fordi det skjedde en genetisk feil under fødselen. Anonymkode: d9be3...593 Det skjer genetiske feil i kroppen vår hvert eneste sekund. Noen gir opphav til kreft. Og, vet du egentlig hva "funksjonsnivå" betyr? Det kan godt hende hun har et bedre liv enn mange andre, hvem vet, selv er jeg "normal" men har hatt masse kjipe ting som har skjedd i livet, depresjoner os.v., jeg skal ikke dømme henne om hun lever et godt liv.. Jeg tror ikke hun har helt peiling på å lage en god forklaring på at hun er katt, men, jeg er ikke imponert over visse folk her inne heller. Anonymkode: 02429...754 1
Gjest Ravna Skrevet 29. januar 2016 #67 Skrevet 29. januar 2016 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna
Djungelvrål Skrevet 29. januar 2016 #68 Skrevet 29. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvordan det er med funksjonsnivået til folk som mener de er født som katt fordi det skjedde en genetisk feil under fødselen. Anonymkode: d9be3...593 Genene er der allerede i unnfangelsen. Ingen har genetiske feil under fødsel, genene blir ikke skapt UNDER fødselen. Det sier seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #69 Skrevet 29. januar 2016 Mjau mjau mjau Anonymkode: 861d0...b3f
Gjest Belle âme Skrevet 29. januar 2016 #70 Skrevet 29. januar 2016 What, er der seriøst?! Trudde det var underholdning!
Fandenivoldsk Skrevet 29. januar 2016 #71 Skrevet 29. januar 2016 Mine tanker: 1.) Hva faen, hun kødder 2.) Okei, det folk får seg til å skrive er faen ikke OK Så ja, jeg er ikke bedre enn at jeg tenkte "WTF" selv, men jeg syns fremdeles ikke all netthetsen mot henne er greit. Så jeg er vel midt i mellom. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #72 Skrevet 29. januar 2016 Kanskje hun bare gjør dette, for å få oppmerksomhet ? Anonymkode: 980b3...286
Olive_North Skrevet 29. januar 2016 #73 Skrevet 29. januar 2016 Det jeg reagerer på er at det ikke er sammenheng i mye av det hun sier. Nå er ikke jeg helsepersonell, men jeg hadde hatt større forståelse for "art i feil kropp" hvis det hun sa var realistisk... Måten hun prater på og informasjon hun gir i intervjuet får meg til å tro at hun har tyngre psykisk bagasje. Det virker som dissosiasjon, eller en verden hun lager seg selv for å beskytte seg selv. Nå tenker jeg bare skriftlig her, og det jeg skriver er basert på egne erfaringer. Jeg syns hun er søt, og jeg liker litt mangfold, men jeg håper ikke at denne "merkelappen" ødelegger for henne og for hennes behandling hvis hun har andre problemer.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #74 Skrevet 29. januar 2016 7 minutter siden, Olive_North skrev: Det jeg reagerer på er at det ikke er sammenheng i mye av det hun sier. Nå er ikke jeg helsepersonell, men jeg hadde hatt større forståelse for "art i feil kropp" hvis det hun sa var realistisk... Måten hun prater på og informasjon hun gir i intervjuet får meg til å tro at hun har tyngre psykisk bagasje. Det virker som dissosiasjon, eller en verden hun lager seg selv for å beskytte seg selv. Nå tenker jeg bare skriftlig her, og det jeg skriver er basert på egne erfaringer. Jeg syns hun er søt, og jeg liker litt mangfold, men jeg håper ikke at denne "merkelappen" ødelegger for henne og for hennes behandling hvis hun har andre problemer. Hvis du håper at merkelappen ikke ødelegger for henne, hvorfor gi henne en da? Anonymkode: 424d8...0ff 1
Olive_North Skrevet 29. januar 2016 #75 Skrevet 29. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du håper at merkelappen ikke ødelegger for henne, hvorfor gi henne en da? Anonymkode: 424d8...0ff Omg.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #76 Skrevet 29. januar 2016 Dette MÅ jo være tull var første tanken.. Så så jeg klippet fra VG panelet der hun blir intervjuet igjen. Sitter igjen med en følelse av å synes synd i jenta, for dette var mer enn spesielt. Man kan da ikke fungere i et vanlig samfunn om man tror man er katt!!! Hva med jobb? Hva med fremtidige barn?? Sosiale settinger fremover? Helt greit at det skal være rom for å skille seg ut, men hun her tror jo at hun er en katt!! Anonymkode: 3f99c...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #77 Skrevet 29. januar 2016 Jeg blir helt matt.... Det er ikke grenser for hva folk gjør for å få oppmerksomhet! Og vi biter på, 5 millioner treff på youtube. You got to be kitten me! Anonymkode: 8faaf...fdf 1
Gjest Aucaman Skrevet 29. januar 2016 #78 Skrevet 29. januar 2016 De av oss som har vært så (u)heldig å ramle innom tumblr har sett mye av det der. Det er ikke bare katter folk tror de er, men også drager, engler og selvoppfunnede mytedyr. Merkelig opplegg. Hvorvidt denne saken burde blitt publisert kan diskuteres. Syns det egentlig er rart at kritikken ikke har vært større enn det den har vært. Når det er sagt: Jeg tror aldri jeg har ledd så mye i mitt liv som da ho brått begynte å hvese til den bikkja. Stor humor, selv om det antageligvis ikke var tilsiktet.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #79 Skrevet 29. januar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser at mange skriver at hun er psykisk syk, men det sa de nok om transvestitter før i tiden også. Tror mange skriver at hun er psykisk syk så de skal føle seg bedre selv... typisk kvinnehierarki. Anonymkode: 02429...754 Alle som ikke er A4 er psykisk syk i norge. Anonymkode: d407f...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2016 #80 Skrevet 29. januar 2016 Greit nok at folk er annerledes. Og jeg respekterer for eksempel transseksuelle, men det er fordi det å være jente eller gutt (alt utenom det du har mellom bena), "kun" er kulturelt. Det er samfunnet som har skapt den største forskjellen mellom kjønnene. Hvis alle hadde oppdratt gutter med langt hår og rosa kjoler, og jenter med kort hår og bukser, ville vi fremdeles hatt transseksuelle for eksempler jenter som da heller ville ønsket å gå med kjole. Men forskjellen mellom dyr og menneske er jo ikke en kulturell forskjell. Et menneske er et menneske, en katt er en katt. Du kan ikke velge, fordi en katt er ikke noe skapt av samfunnet og kulturen vi lever i. Og uansett, når man går rundt og tror at man egentlig er en katt, så er det jo noe som er galt. Fordi ingen mennesker er en katt. Det er helt umulig. Jeg har blå øyne, jeg tror ikke at de er brune. Eller er det liksom helt normalt at jeg hadde gått rundt og faktisk trodd at jeg var annerledes? Når ingen andre ser det? For all del, folk får tro hva de vil. Men når man ser/tror/vet ting som faktisk ikke eksisterer, så er det jo noe som er feil. Ikke at det i hver situasjon er skadelig. Men jeg syns ikke det er noe man skal normalisere så fryktelig. Mest sannsynlig har hun større problemer i bunn som har utløst dette. Og kanskje har det hjulpet henne å tro at hun er en katt. Men man burde jo ikke se på sånt som en løsning hver gang. Og ikke minst burde det jo ikke normaliseres så mye at slike folk får spesielle rettigheter..... Anonymkode: eb025...d46 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå