Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er fælt at folk bruker disse menneskene som underholdning.

Ja, de er nå sære og lever i sin egen verden,

 

men hvem er det de egentlig skader?

 

Ingen. De er harmløse og det finnes mye verre mennesker i verden man bør fokusere på.

 

Om det så er vrangforestillinger de lever av, så finner de enten ut av det eller ikke senere i livene sine.

 

 

Ærlig? Jeg synes de er skjønne. 

Anonymkode: 2e4bc...46e

  • Liker 3
Gjest bruker83924
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er fælt at folk bruker disse menneskene som underholdning.

Ja, de er nå sære og lever i sin egen verden,

 

men hvem er det de egentlig skader?

 

Ingen. De er harmløse og det finnes mye verre mennesker i verden man bør fokusere på.

 

Om det så er vrangforestillinger de lever av, så finner de enten ut av det eller ikke senere i livene sine.

 

 

Ærlig? Jeg synes de er skjønne. 

Anonymkode: 2e4bc...46e

For min del handler det om at det blir så absurd, jeg klarer ikke helt å tro at det er ekte. Samtidig som de fascinerer meg utrolig mye. Det er liksom litt skummelt, underholdende, skremmende og sykt på samme tid. Ser ikke hvorfor det ikke kan snakkes om når det legges ut i media. 

Skrevet
1 time siden, ElizabethTaylor skrev:

For min del handler det om at det blir så absurd, jeg klarer ikke helt å tro at det er ekte. Samtidig som de fascinerer meg utrolig mye. Det er liksom litt skummelt, underholdende, skremmende og sykt på samme tid. Ser ikke hvorfor det ikke kan snakkes om når det legges ut i media. 

 

Samfunnet har alltid vært generaliserende og veldig lite åpne for alt som er annerledes.

Jeg møter støtt og stadig på disse type menneskene i ulike grad,

og ved å blottlegge all fordømmelse og dette behovet vi mennesker har for å heve oss over andre

så har jeg lært utrolig mye om meg selv og andre. 

Hvorfor folk liker å heve seg over mennesker som er litt sære,

jeg elsker sære mennesker. For  de er iallefall genuine

i forhold til mange som bare er ute etter å spre kvalme og hån.

 

Det er lov å le av andre, men man skal se på seg selv før man ser ned på noen.

Anonymkode: 2e4bc...46e

  • Liker 5
Skrevet

Er nok ment å være en from for parodi dette her. Jeg hører på måten hun snakker på at hun ikke er helt seriøs, det er nesten som hun ikke greier å holde seg når hun forteller men hun er en god skuespiller, også i ansiktsuttrykket prøver hun så godt hun kan å la være å smile mens hun snakker, noe som videre kan føre til latter og virke useriøst.

Er folk som har slike vrangforstyrrelser men det virker ikke som verken han eller hun er en av dem.

 + siden det er P3 så ville jeg tatt dette men en god klype salt, om ikke et lass. De driver nesten hele tiden på å spøker med alt mulig, og er sjelden helt seriøs.

Anonymkode: d0685...213

  • Liker 2
Gjest bruker83924
Skrevet (endret)
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Samfunnet har alltid vært generaliserende og veldig lite åpne for alt som er annerledes.

Jeg møter støtt og stadig på disse type menneskene i ulike grad,

og ved å blottlegge all fordømmelse og dette behovet vi mennesker har for å heve oss over andre

så har jeg lært utrolig mye om meg selv og andre. 

Hvorfor folk liker å heve seg over mennesker som er litt sære,

jeg elsker sære mennesker. For  de er iallefall genuine

i forhold til mange som bare er ute etter å spre kvalme og hån.

 

Det er lov å le av andre, men man skal se på seg selv før man ser ned på noen.

Anonymkode: 2e4bc...46e

Det er jo veldig bra at du har lært å ikke ha fordommer mot andre. For min del tror jeg ikke på at mennesker kan gå rundt uten å dømme andre på en eller annen måte. Du f.eks dømmer oss som skriver her for å være lite åpne for det som er annerledes. 

Jeg syns absolutt dette temaet er interessant å diskutere, da jeg tviler på "født i feil art"-mennesker(eller hva jeg skal kalle det) fantes for 20-30 år siden. Dette er utrolig sært, men ikke sært på en positiv måte. Det bidrar ikke noe positivt til samfunnet, som f.eks andre særheter kan gjøre, som f.eks  trans-seksualitet. Det er etter min mening en god "særhet" for samfunnet, da det setter spørsmål på de normale kjønnsrollene i samfunnet. Jeg ser ikke hvordan det å få være en katt bidrar på samme måte.

Og for å spore litt av på det ene du skrev: Sære mennesker trenger heller ikke å være genuine, som du sier, bare fordi de er sære. For å sette det på spissen, så har flere av ungdommene som har stått bak skole-massakrene i USA fått merkelappen "sær" av medelever før massakrene. Men igjen, det var for å sette det litt på spissen.

Men tilbake til temaet - Jeg tror ikke at Nona på noe som helst måte er et ondt menneske. Hun er nok både god og snill. Men jeg syns fenomenet, som hun er en del av trengs å diskuteres. Det er interessant å vite om dette kommer av vrangforestillinger, eller om det er et ekstremt oppmerksomhets behov. Og i så fall, hvorfor har de kommet nå de siste årene? Det blir liksom så spesielt, at jeg nesten ikke kan tro det. 

Og når en 20-åring velger å gå ut i media for å fortelle at man er en katt, ja da syns jeg at jeg må få lov å le litt. For det er absurd at et voksent kvinnemenneske forteller på et landsdekkende tvklipp at hun sover i vasken, hveser til hunder på gaten, går rundt med katteører og hale, og mjauer i stedet for å prate med venner. Og man skal få le med god samvittighet, uten at det på noe som helst er ment som håning. 

Endret av ElizabethTaylor
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Samfunnet har alltid vært generaliserende og veldig lite åpne for alt som er annerledes.

Jeg møter støtt og stadig på disse type menneskene i ulike grad,

og ved å blottlegge all fordømmelse og dette behovet vi mennesker har for å heve oss over andre

så har jeg lært utrolig mye om meg selv og andre. 

Hvorfor folk liker å heve seg over mennesker som er litt sære,

jeg elsker sære mennesker. For  de er iallefall genuine

i forhold til mange som bare er ute etter å spre kvalme og hån.

 

Det er lov å le av andre, men man skal se på seg selv før man ser ned på noen.

Anonymkode: 2e4bc...46e

Jeg liker verdiene dine og tankegangfn din!:) og tenk så kjedelig verden hadde vært om alle var like og at ingen turte å skille seg ut! Mer av mennesker som gjør hva f... de vil! 

 

 

 

 

Anonymkode: d9a23...419

Skrevet

Det samme skjedde meg under fødsel.

Jeg ble født som en Lemur, men har heldigvis vokst det av meg i ungdommen 😜

  • Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner.

Ina, admin

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er ganske dårlig av p3 å lage en reportasje om dette. Alt som blir sagt under intervjuet er helt absurd og viser at Nano (og vennen hennes) sliter psykisk. Har sett intervjuet overalt på facebook, der hun i kommentarfeltene blir latterliggjort. Men for all del, hun er voksen og har blitt med på dette selv.

Jeg blir litt brydd av noen av de tingene som blir sagt, fordi det er helt hinsides. "Under fødselen skjedde det en genfeil" som gjorde henne om til en katt?? Og hennes overnaturlige katte-sanser er at hun kan høre at kofferter triller og nøkler som rasler.

Og "vi kommuniserer gjennom mjauing" og "mjau mjau mjau", "ja, jeg skjønner hva hun sier" (katter mjauer ikke til hverandre, men til eierne sine). Om hun ikke sliter psykisk, men vil bli *kjent* kunne jeg i det minste ønske hun hadde tenkt litt lenger.

Anonymkode: d5e5d...21a

Visst gjør de det? Har da hørt monsen min ta seg en prat med nabokatta, kattemødre mjaue til ungene sine, og så videre?

http://www.petful.com/behaviors/how-do-cats-communicate-with-each-other/

  • Liker 1
Skrevet (endret)
45 minutter siden, Raven Emerald skrev:

Visst gjør de det? Har da hørt monsen min ta seg en prat med nabokatta, kattemødre mjaue til ungene sine, og så videre?

http://www.petful.com/behaviors/how-do-cats-communicate-with-each-other/

Ja, selvsagt snakker katter sammen! Vi som har hatt katt vet det. Jeg synes heller ikke mjauinga til kattejenta var helt overbevisene. Det spørs om en ekte katt ville forstått henne. Uansett tolker jeg hele videoen som en bra spøk.

Hvis Nano hevder hun er født som feil art, tror jeg at det samme gjelder meg. Da jeg var i tre-fire års alderen lurte jeg faktisk på om jeg kom til å bli en katt som voksen. I så fall ville det bli litt leit om ikke mamma og pappa kjente meg igjen som dattera deres. Mamma var med på spøken om at jeg ville være katt. Hun lagde katteører til meg av papir som hun festa med ei hårspenne, og festa en lang stripete sokk på buksa mi som hale.

Jeg har til og med spist kattemat. Da var jeg noen år eldre. Jeg vet at jeg hadde iallefall hadde begynt på skolen, så jeg tipper jeg var 8-9 år. Tørrfôr smakte ganske ok, det knaste som snacks, men våtfôr var ikke noe godt. Min mamma var forøvrig ikke like begeistra for at jeg spiste kattemat, men jeg fortsatte med å spise det i skjul. Som godt voksen grøsser jeg vet tanken på å spise kattemat, men det var sikkert ikke farlig.

Forøvrig, her er en film for kattejenta!

 

 

Endret av Perelandra
Lagt til youTube-link
  • Liker 2
Skrevet

Tenker at dette er folk som har brukt alt for mye tid på internet, og sikkert bladd gjennom diverse "furry" internet fora og sider. Slike steder er ekkorom der alt rasjonaliseres, og alle hauser hverandre opp. Mix inn litt mentale problemer, så får du dette som resultat.

 

 

Anonymkode: 8844a...ef4

Skrevet

Hva er forskjellen på dette og transvesitter?

  • Liker 3
Skrevet
7 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Det er jo veldig bra at du har lært å ikke ha fordommer mot andre. For min del tror jeg ikke på at mennesker kan gå rundt uten å dømme andre på en eller annen måte. Du f.eks dømmer oss som skriver her for å være lite åpne for det som er annerledes. 

Jeg syns absolutt dette temaet er interessant å diskutere, da jeg tviler på "født i feil art"-mennesker(eller hva jeg skal kalle det) fantes for 20-30 år siden. Dette er utrolig sært, men ikke sært på en positiv måte. Det bidrar ikke noe positivt til samfunnet, som f.eks andre særheter kan gjøre, som f.eks  trans-seksualitet. Det er etter min mening en god "særhet" for samfunnet, da det setter spørsmål på de normale kjønnsrollene i samfunnet. Jeg ser ikke hvordan det å få være en katt bidrar på samme måte.

Og for å spore litt av på det ene du skrev: Sære mennesker trenger heller ikke å være genuine, som du sier, bare fordi de er sære. For å sette det på spissen, så har flere av ungdommene som har stått bak skole-massakrene i USA fått merkelappen "sær" av medelever før massakrene. Men igjen, det var for å sette det litt på spissen.

Men tilbake til temaet - Jeg tror ikke at Nona på noe som helst måte er et ondt menneske. Hun er nok både god og snill. Men jeg syns fenomenet, som hun er en del av trengs å diskuteres. Det er interessant å vite om dette kommer av vrangforestillinger, eller om det er et ekstremt oppmerksomhets behov. Og i så fall, hvorfor har de kommet nå de siste årene? Det blir liksom så spesielt, at jeg nesten ikke kan tro det. 

Og når en 20-åring velger å gå ut i media for å fortelle at man er en katt, ja da syns jeg at jeg må få lov å le litt. For det er absurd at et voksent kvinnemenneske forteller på et landsdekkende tvklipp at hun sover i vasken, hveser til hunder på gaten, går rundt med katteører og hale, og mjauer i stedet for å prate med venner. Og man skal få le med god samvittighet, uten at det på noe som helst er ment som håning. 

 

Hmm dette var et langt innlegg, men klart, jeg ser ting fra din vinkel. Slik jeg forsto det fra artikkelen så var det ikke Nano som oppsøkte mediene, det var Silje Ese som fant henne på "Emo"-hjørnet på oslo s?

 

Ja det er jo lov å le, det er jo derfor Silje publiserer henne offentlig, men jeg kan ikke la vær å synes at det er kvalmende. Jeg har vanket i disse type miljø(ikke ofte, et par ganger i året ved arrangementer) i 7 år nå og herligere mennesker har jeg ikke møtt altså... på sin måte!

 

Jeg klarer bare ikke å se skaden av det, jeg endrer gjerne mening til det motsatte er bevist,

men for meg er dette pur uskyld, fantastisk skjønne mennesker som ikke vil andre vondt(såvidt jeg vet).

 

Ja, jeg dømmer mennesker som ler av disse type menneskene, husker spesielt på videregående da mine venner plutselig også begynte å baksnakke, noen mobbet, cosplayerne på skolen. Har vært kvalm siden.

Anonymkode: 2e4bc...46e

  • Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker verdiene dine og tankegangfn din!:) og tenk så kjedelig verden hadde vært om alle var like og at ingen turte å skille seg ut! Mer av mennesker som gjør hva f... de vil! 

 

 

 

 

Anonymkode: d9a23...419

 

Takk. Har nok mye sammenheng med at jeg vet hvordan det er å være annerledes. Min måte er bare mer tabu enn deres,

derfor elsker jeg mennesker som er seg selv og tør å vise  det!

 

Liker ikke samfunnets stigmatisering på alt, har aldri gjort det. Sier så mye om menneskeheten, og det er skummelt og veldig trist.

Anonymkode: 2e4bc...46e

  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror Nano og tjommien bare kødder. 

  • Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok ment å være en from for parodi dette her. Jeg hører på måten hun snakker på at hun ikke er helt seriøs, det er nesten som hun ikke greier å holde seg når hun forteller men hun er en god skuespiller, også i ansiktsuttrykket prøver hun så godt hun kan å la være å smile mens hun snakker, noe som videre kan føre til latter og virke useriøst.

Er folk som har slike vrangforstyrrelser men det virker ikke som verken han eller hun er en av dem.

 + siden det er P3 så ville jeg tatt dette men en god klype salt, om ikke et lass. De driver nesten hele tiden på å spøker med alt mulig, og er sjelden helt seriøs.

Anonymkode: d0685...213

Enig med deg her. Hvis hun virkelig oppfatter seg selv om katt, burde hun for eksempel visst at katter ikke er fargeblinde, men har et annerledes fargesyn enn mennesker. Hun burde også ha visst at værhårene er viktig for hvordan katter orienterer seg og oppfatter omgivelsene.

Mjauingen mellom Nano og kompisen var heller ikke helt overbevisende. Hvis de skal kommunisere som katter, burde kroppspråk vært enda viktigere enn lyder. Men det tar seg kanskje ikke så bra ut å møtes på Oslo S med løftet hale, og begynne å snuse hverandre i baken.. :fnise:

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...