Gå til innhold

Vanlig å dele enkeltseng? Far og datter

Fremhevede innlegg

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å ta med I HI at jeg har spurt hvorfor han gjør det, og får da ufullstendige svar som at "nei, vet ike","hun vil jeg skal ligge der" osv.

Og det ska jo sies at jenta spør jo om pappa kan ligge ved siden av henne enkelte ganger, men det er like så ofte at han bare legger seg der uten å bli spurt..

Ts

Anonymkode: 2abff...ae6

Du glemte også å ta med det faktum at jenta selv synes det blir for trangt der, noe du sier lenger ned.

Men hva er det du konkret er redd for? 

Anonymkode: af8e9...740

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte også å ta med det faktum at jenta selv synes det blir for trangt der, noe du sier lenger ned.

Men hva er det du konkret er redd for? 

Anonymkode: af8e9...740

Det var vel det om dette var vanlig, at far og datter deler enkeltseng, noe som for meg virker helt fjernt, men som kanskje er vanlig hos andre? Derfor jeg spurte.

Ts

Anonymkode: 2abff...ae6

• Liker 2
Skrevet

Burde være skille mellom dette. Stakkers datter som vokser opp med et så fucked up forhold til faren sin. De fleste barn er lojale og skjønner ikke før mange år etterpå at grenser har blitt krysset og hvordan det har påvirket deres videre livsoppfatninger.

Hadde foretrukket om faren gav sengen til datteren og funnet seg noe alternativ soveplass selv. Er ikke det det mest passende å gjøre? :sjokkbla:

Anonymkode: f4d27...3d4

• Liker 9
Skrevet

Ser i utgangspunktet ikke noe galt i dette. Og absolutt ikke på DEN måten!  Kanskje far trenger datters nærhet litt mer enn omvendt. Men hvis hun klager over at det er trangt bør han nok la henne sove alene. Hun nærmer seg dessuten en alder hvor alt er flaut, og hun trenger litt mer privatliv!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk kommer på et forum og spør om noe slik når de bør spørre mannen. Det kan være en god og privat grunn og uskyldig grunn til det her, så kommer man til et forum hvor man kan få all slags suspekte svar. Hvorfor gjør man det? 

Tror du ikke at om mannen skulle gjøre noe utenom normalen ville han ha ventet til du var ute av huset? Seriøst.

Anonymkode: af1ea...fb3

Det trenger han jo ikke når det er så lett tilgang på jentungen uten tilstedeværende tilskuere... Mange overgrep skjer rett under nesa på andre, som i rommet ved siden av o.l.

Ekstra spenning osv vet du... :icon_frown:

For min del hadde jeg ikke likt dette, og jeg hadde vært VELDIG skeptisk og mistenksom.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Mippi skrev:

Det trenger han jo ikke når det er så lett tilgang på jentungen uten tilstedeværende tilskuere... Mange overgrep skjer rett under nesa på andre, som i rommet ved siden av o.l.

Ekstra spenning osv vet du... :icon_frown:

For min del hadde jeg ikke likt dette, og jeg hadde vært VELDIG skeptisk og mistenksom.

Overgrep er grusomt. Kan ikke tenke meg noe mer motbydelig.

Men jeg håper du vet at de færreste fedre puler døtrene sine. Litt ugreit å tro det absolutt verste med en gang. Men jeg kan selvfølgelig forstå hvordan og hvorfor det er blitt slik. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Overgrep er grusomt. Kan ikke tenke meg noe mer motbydelig.

Men jeg håper du vet at de færreste fedre puler døtrene sine. Litt ugreit å tro det absolutt verste med en gang. Men jeg kan selvfølgelig forstå hvordan og hvorfor det er blitt slik. 

Ja, jeg burde nok ikke svart i tråden...

Men, hvis mitt svar kan skåne et barn fra videre overgrep, så er det verdt å ha sagt det jeg gjorde.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Mippi skrev:

Ja, jeg burde nok ikke svart i tråden...

Men, hvis mitt svar kan skåne et barn fra videre overgrep, så er det verdt å ha sagt det jeg gjorde.

Klart du burde si din mening som alle andre. ☺

- Ja. Det er verdt det, selvsagt. Bare så usigelig trist at noen få ødelegger for mange. Fedre, bestefedre ,  brødre og onkler tør jo ikke engang klemme et barn i familien lenger. Langt mindre ha de på fanget.

Trist!

• Liker 4
Gjest gjestvest
Skrevet

Fedre har som oftest nærere relasjon til døtre. Mødre nærere relasjon til sønn. Kun fordi disse er av motsatt kjønn behøver ikke det å gå av en alarm. Det behøver ikke å være snakk om nærhet. Men det mest grunnleggende en forelder kan tilby: Trygghet

Skrevet
3 minutter siden, gjestvest skrev:

Fedre har som oftest nærere relasjon til døtre. Mødre nærere relasjon til sønn. Kun fordi disse er av motsatt kjønn behøver ikke det å gå av en alarm. Det behøver ikke å være snakk om nærhet. Men det mest grunnleggende en forelder kan tilby: Trygghet

Så sant. ☺

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg rett og slett høres...veldig rart ut. På grensen til hva som er innafor, om du skjønner.

Anonymkode: d18a6...bdc

Hva er det som er "på grensen" med å dele seng med sitt eget barn? Isolert sett er det ikke noe galt i dette. Barnet kan f.eks. ha behov for det på grunn av mareritt eller annet.

Nå viser det seg jo at barnet kanskje ikke er helt komfortabel med det, og da blir jo saken en litt annen. Men å konkludere som du gjør bare basert på at du vet at far og barn på 9 deler seng... ja, da vil jeg si det er du som er pervers.

• Liker 3
Gjest Bossa Nova
Skrevet (endret)
32 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Klart du burde si din mening som alle andre. ☺

- Ja. Det er verdt det, selvsagt. Bare så usigelig trist at noen få ødelegger for mange. Fedre, bestefedre ,  brødre og onkler tør jo ikke engang klemme et barn i familien lenger. Langt mindre ha de på fanget.

Trist!

Så du mener at det triste i sånne saker er at overgripere ødelegger for andre fedre, bestefedre, brødre og onkler? Det går dessuten an å bruke sunn fornuft, barn trenger omsorg i form av klem og aksept.

Til trådens tema: Jeg synes at faren virker invaderende, når barnet hinter om at hun sover dårlig pga av dette. Dessuten er det en uting å bruke barnet som en form for trøst, hvis det er farens behov for nærhet det er snakk om. Da blir rollene snudd og det er unaturlig. De voksne skal være omsorgspersoner, ikke omvendt. Faren har heller ingen konkret grunn for å legge seg i sengen hennes. Da hadde han sagt at hun hadde mareritt o.l. og faktisk visst grunnen når du spurte.

Endret av Bossa Nova
Gjest supernova_87
Skrevet
45 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ser i utgangspunktet ikke noe galt i dette. Og absolutt ikke på DEN måten!  Kanskje far trenger datters nærhet litt mer enn omvendt. Men hvis hun klager over at det er trangt bør han nok la henne sove alene. Hun nærmer seg dessuten en alder hvor alt er flaut, og hun trenger litt mer privatliv!

En far, et voksent menneske, som i tillegg har en partner, skal ikke ligge i sengen til sin datter hvis det er på grunn av eget behov for nærhet til datteren. Uavhengig om det er noe mer suspekt på gang eller ei. Et voksent menneske burde ikke (stadig)søke trygghet i en seng sammen med et av barna sine. Hvis det handler om barnets trygghet så er det noe annet, men jeg vil si det er svært unormalt at en voksen i fire år, der han har partner, stadig søker nærhet og trygghet hos sin datter på denne måten. Om dette handler om farens behov for nærhet og trygghet så er det et stort problem at han legger dette på skuldrene til sin 9-årige datter. Det at hun skal være ansvarlig for å trygge sin voksne far, og at dette går på bekostning av hennes søvn og privatliv, det er bare fullstendig feil. Og hadde dette handlet om at han bekymrer seg for datteren og trenger å være nær henne for å føle seg trygg, hvorfor ikke en madrass på gulvet? Og dessuten, hvis det handler om en slik separasjonsangst fra far, så er det likevel usunt.

Jeg synes det er vanskelig å forstå at du ikke ser noe galt i dette.
Det er også påfallende at dette blir "feid under teppet" når TS prøver å spørre mannen om det.

Skrevet
6 minutter siden, Rainstorm skrev:

En far, et voksent menneske, som i tillegg har en partner, skal ikke ligge i sengen til sin datter hvis det er på grunn av eget behov for nærhet til datteren. Uavhengig om det er noe mer suspekt på gang eller ei. Et voksent menneske burde ikke (stadig)søke trygghet i en seng sammen med et av barna sine. Hvis det handler om barnets trygghet så er det noe annet, men jeg vil si det er svært unormalt at en voksen i fire år, der han har partner, stadig søker nærhet og trygghet hos sin datter på denne måten. Om dette handler om farens behov for nærhet og trygghet så er det et stort problem at han legger dette på skuldrene til sin 9-årige datter. Det at hun skal være ansvarlig for å trygge sin voksne far, og at dette går på bekostning av hennes søvn og privatliv, det er bare fullstendig feil. Og hadde dette handlet om at han bekymrer seg for datteren og trenger å være nær henne for å føle seg trygg, hvorfor ikke en madrass på gulvet? Og dessuten, hvis det handler om en slik separasjonsangst fra far, så er det likevel usunt.

Det er også påfallende at dette blir "feid under teppet" når TS prøver å spørre mannen om det.

Greit.

• Liker 1
Skrevet

Hva med moren til jenta, vet hun om at faren deler seng med 9 åringen?

Anonymkode: 1acd8...93e

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt ambivalent til dette. For det første, en enkeltseng er veldig liten! Selv sover min 11årige datter ofte i min dobbeltseng (150), men vi sover da med hver vår dyne på hver vår side av sengen. Og barnet selv ønsker det. (Nå i det siste vil datteren min sove mer og mer inne i sin egen seng, det har vel med alderen å gjøre, at hun nå føler for mer privatliv) 

Vi har delt dyne (dobbeltdyne) en gang innimellom hvis det har vært overnattingsbesøk her og manko på dyner, men ikke ellers. 

Og så er det jo det at jenta her i tråden sier selv at det blir trangt. Og det er kanskje det som gir meg mest dårlige vibber. Ingen foreldre skal påtvinge nærhet til barna hverken på den ene eller andre måten. Hverken ved å kreve en klem når barnet ikke vil det eller sove tett sammen om barnet ikke vil det selv. Å gjøre det når barnet viser at det ønsker å sove alene så blir jeg litt tvilende til hvorfor i alle dager far legger seg der. 

Jeg synes først og fremst du skal snakke med far litt om hvor tidlig jenter kan komme i puberteten. Det er helt normalt at en niåring begynner å få pupper og kjønnshår. Og der går grensa på nærhet ift motsatte kjønn. Jenter er tidligere ute enn gutter, og kanskje far ikke tenker over at han niårige jente tilsvarer en 11-12 år gammel gutt? Prøv å forklare litt om dette. Og at barn ofte kan synes sånt er ekkelt uten at de tør å si det, for de vil jo ikke såre foreldrene sine. 

Anonymkode: b766c...b5a

• Liker 15
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg er litt ambivalent til dette. For det første, en enkeltseng er veldig liten! Selv sover min 11årige datter ofte i min dobbeltseng (150), men vi sover da med hver vår dyne på hver vår side av sengen. Og barnet selv ønsker det. (Nå i det siste vil datteren min sove mer og mer inne i sin egen seng, det har vel med alderen å gjøre, at hun nå føler for mer privatliv) 

Vi har delt dyne (dobbeltdyne) en gang innimellom hvis det har vært overnattingsbesøk her og manko på dyner, men ikke ellers. 

Og så er det jo det at jenta her i tråden sier selv at det blir trangt. Og det er kanskje det som gir meg mest dårlige vibber. Ingen foreldre skal påtvinge nærhet til barna hverken på den ene eller andre måten. Hverken ved å kreve en klem når barnet ikke vil det eller sove tett sammen om barnet ikke vil det selv. Å gjøre det når barnet viser at det ønsker å sove alene så blir jeg litt tvilende til hvorfor i alle dager far legger seg der. 

Jeg synes først og fremst du skal snakke med far litt om hvor tidlig jenter kan komme i puberteten. Det er helt normalt at en niåring begynner å få pupper og kjønnshår. Og der går grensa på nærhet ift motsatte kjønn. Jenter er tidligere ute enn gutter, og kanskje far ikke tenker over at han niårige jente tilsvarer en 11-12 år gammel gutt? Prøv å forklare litt om dette. Og at barn ofte kan synes sånt er ekkelt uten at de tør å si det, for de vil jo ikke såre foreldrene sine. 

Anonymkode: b766c...b5a

Dette!

Anonymkode: 1acd8...93e

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, Rainstorm skrev:

Men TS opplyser jo om at datteren har sagt at hun vil at faren skal ligge hos ham. 

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men TS opplyser jo om at datteren har sagt at hun vil at faren skal ligge hos ham. 

TS opplyser om at datteren noen ganger spør om faren kan ligge hos henne. Ellers pleier faren ofte å legge seg der uten at datteren har nevnt det. Datteren sier også at hun synes det blir trangt og at hun ikke får sove skikkelig. TS skriver:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det ska jo sies at jenta spør jo om pappa kan ligge ved siden av henne enkelte ganger, men det er like så ofte at han bare legger seg der uten å bli spurt..

Svaret var forøvrig rettet mot det Jerry Lee sa om at kanskje det var faren som i større grad enn datteren hadde behov for nærhet.

Gjest Bossa Nova
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen foreldre skal påtvinge nærhet til barna hverken på den ene eller andre måten. Hverken ved å kreve en klem når barnet ikke vil det eller sove tett sammen om barnet ikke vil det selv.

Er også enig med dette. Dessuten er det litt rart at det er faren går og legger seg i hennes seng og ikke omvendt, som om det er hans behov for trygghet det er snakk om. Men skal ikke spekulere mer. TS, du får prøve å finne ut av dette og lytt til magefølelsen. Får du dårlige vibber av situasjonen, er det sannsynligvis noe som er litt unaturlig. Prøv å tolke datterens signaler på en fornuftig måte, husk at hun ikke kan uttrykke seg på samme måte som en voksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...