AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #1 Skrevet 23. januar 2016 Lurer rett og slett på hvor vanlig det er at far (eller mor for den saks skyld) deler seng med barn på 9 år? I dette tilfelle er det snakk om far og datter, og dette er noe som har pågått siden jeg flytta inn. I starten tenkte jeg ikke særlig over det, da var barnet enda "liten" (5år), men har stusset litt på det I senere tid, da jeg syns det virker litt merkelig, kanskje? Hadde ikke tenkt så mye på det om far hadde liggi på en madrass på gulvet ved siden av, men å dele en enkeltseng virker veldig upraktisk og trangt. Ofte han heller legger seg der også, istedenfor I dobbeltsenga med meg. Så jeg lurer oppriktig på om dette er vanlig praksis, eller er det noe unormalt? Vet med meg selv at jeg hadde syntes det var utrolig kleint å dele seng med min far på den måten I den alderen, og yngre også.. Anonymkode: 2abff...ae6 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #2 Skrevet 23. januar 2016 Dette synes jeg rett og slett høres...veldig rart ut. På grensen til hva som er innafor, om du skjønner. Anonymkode: d18a6...bdc 24
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #3 Skrevet 23. januar 2016 Hva er grunnen til at han gjør det. Finn ut før du lurer/kritiserer. Anonymkode: af1ea...fb3 13
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #4 Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette synes jeg rett og slett høres...veldig rart ut. På grensen til hva som er innafor, om du skjønner. Anonymkode: d18a6...bdc Det er litt det jeg tenker også, at det er veldig på grensen har spurt han om han synes dette er en god løsning,og om det ikke blir for trangt o.l, men dette mener han går helt fint. Hører ofte jenta sier det blir trangt og hun får ikke sove ordentlig. Ts Anonymkode: 2abff...ae6 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #5 Skrevet 23. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er grunnen til at han gjør det. Finn ut før du lurer/kritiserer. Anonymkode: af1ea...fb3 Det er ikke normalt. En god kollega av meg hadde det på samme måte. Greia her var at ingen reagerte og far misbrukte henne fra hun var lita til hun ble 13 😢 Eneste som stoppet han var en venninne av henne som syns det var rart. Jeg hadde spurt mer rundt dette . Det er ikke greit Anonymkode: 7d6c8...477 22
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #6 Skrevet 23. januar 2016 Skjønner ikke hvorfor folk kommer på et forum og spør om noe slik når de bør spørre mannen. Det kan være en god og privat grunn og uskyldig grunn til det her, så kommer man til et forum hvor man kan få all slags suspekte svar. Hvorfor gjør man det? Tror du ikke at om mannen skulle gjøre noe utenom normalen ville han ha ventet til du var ute av huset? Seriøst. Anonymkode: af1ea...fb3 9
Gjest supernova_87 Skrevet 23. januar 2016 #7 Skrevet 23. januar 2016 Nei, dette er ikke vanlig! Spesielt ikke at han velger å sove der i stedet for i sengen sammen med sin partner der det egentlig er plass. Og spesielt ikke når datteren uttrykker at det blir for trangt og at hun ønsker å sove alene!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #8 Skrevet 23. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er litt det jeg tenker også, at det er veldig på grensen har spurt han om han synes dette er en god løsning,og om det ikke blir for trangt o.l, men dette mener han går helt fint. Hører ofte jenta sier det blir trangt og hun får ikke sove ordentlig. Ts Anonymkode: 2abff...ae6 Gjør han dette fordi han har kranglet med deg, og ikke vil dele seng med deg? Eller skjer dette titt og ofte, nesten som en rutine? Anonymkode: d18a6...bdc 2
GammelKaktus Skrevet 23. januar 2016 #9 Skrevet 23. januar 2016 Jeg er for samsoving altså, så lenge det er noe barnet selv vil. Men når barnet er 9 år og klager over at det er trangt i senga og at hun ikke for sove skikkelig da skurrer det for meg. Slik har det vært i flere år men du har ikke tatt det opp med han? 26
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #11 Skrevet 23. januar 2016 Jeg lå i min fars 120-150seng til jeg gikk i 4.klasse. Dette var fordi om jeg sovnet alene våknet jeg hver natt å hylgrein av mareritt. Så jeg sov ofte i pappas seng. Etter hvert fikk jeg madrass på gulvet jeg la meg på. Vokste marerittene heldigvis av meg 😊 Anonymkode: 9afa2...e98 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #12 Skrevet 23. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lå i min fars 120-150seng til jeg gikk i 4.klasse. Dette var fordi om jeg sovnet alene våknet jeg hver natt å hylgrein av mareritt. Så jeg sov ofte i pappas seng. Etter hvert fikk jeg madrass på gulvet jeg la meg på. Vokste marerittene heldigvis av meg 😊 Anonymkode: 9afa2...e98 Dette blir jo ikke det samme. I TS sin situasjon har barnet sagt at hun ikke vil de fordi hun sove dårlig, men du ville siden det fikk deg til å sove bedre. Dessuten hadde dere en dobbeltseng. Jeg synes det høres merkelig ut. Anonymkode: afddc...bf1 12
Cambria Skrevet 23. januar 2016 #13 Skrevet 23. januar 2016 Når jeg var hos pappa når jeg var yngre sov jeg stort sett i senga hans. Vi delte dermed en dobbeltseng. Dette gjorde jeg vel til jeg var rundt 11. Men for min del var det fordi han hadde TV på rommet sitt, så da kunne jeg se på TV i senga om morgenen Jeg ville spurt han mer om hvorfor. Det er i utgangspunktet et dårlig tegn når hun klager på at det er trangt og sånn, men kan jo være en naturlig forklaring likevel. Om hun ikke klarer å sove uten han så kanskje de skulle brukt dobbeltsenga så kan du ta enkeltsenga når hun er på besøk? Jeg håper (og tror) det er en naturlig forklaring, men forstår jo skepsisen din, og er jo bra du har den i tilfelle det ikke er naturlig. Men som sagt så synes jeg du skal spørre han mer ut. 12
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #14 Skrevet 23. januar 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer rett og slett på hvor vanlig det er at far (eller mor for den saks skyld) deler seng med barn på 9 år? I dette tilfelle er det snakk om far og datter, og dette er noe som har pågått siden jeg flytta inn. I starten tenkte jeg ikke særlig over det, da var barnet enda "liten" (5år), men har stusset litt på det I senere tid, da jeg syns det virker litt merkelig, kanskje? Hadde ikke tenkt så mye på det om far hadde liggi på en madrass på gulvet ved siden av, men å dele en enkeltseng virker veldig upraktisk og trangt. Ofte han heller legger seg der også, istedenfor I dobbeltsenga med meg. Så jeg lurer oppriktig på om dette er vanlig praksis, eller er det noe unormalt? Vet med meg selv at jeg hadde syntes det var utrolig kleint å dele seng med min far på den måten I den alderen, og yngre også.. Anonymkode: 2abff...ae6 Denne tråden er mistenksomt lik en tråd vi hadde for noen uker siden med mye debatt. Anonymkode: 00a6f...55c 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #15 Skrevet 23. januar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er litt det jeg tenker også, at det er veldig på grensen har spurt han om han synes dette er en god løsning,og om det ikke blir for trangt o.l, men dette mener han går helt fint. Hører ofte jenta sier det blir trangt og hun får ikke sove ordentlig. Ts Anonymkode: 2abff...ae6 Oh God, dette er IKKE greit. Gjør noe, kvinne! Anonymkode: 9562b...813 7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #16 Skrevet 23. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden er mistenksomt lik en tråd vi hadde for noen uker siden med mye debatt. Anonymkode: 00a6f...55c Det finnes mange like tråder på kg. Det sier seg jo selv, det er vel ikke så mistenksomt. Anonymkode: e5ec5...44a 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #18 Skrevet 23. januar 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor folk kommer på et forum og spør om noe slik når de bør spørre mannen. Det kan være en god og privat grunn og uskyldig grunn til det her, så kommer man til et forum hvor man kan få all slags suspekte svar. Hvorfor gjør man det? Tror du ikke at om mannen skulle gjøre noe utenom normalen ville han ha ventet til du var ute av huset? Seriøst. Anonymkode: af1ea...fb3 Glemte å ta med I HI at jeg har spurt hvorfor han gjør det, og får da ufullstendige svar som at "nei, vet ike","hun vil jeg skal ligge der" osv. Og det ska jo sies at jenta spør jo om pappa kan ligge ved siden av henne enkelte ganger, men det er like så ofte at han bare legger seg der uten å bli spurt.. Ts Anonymkode: 2abff...ae6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #19 Skrevet 23. januar 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden er mistenksomt lik en tråd vi hadde for noen uker siden med mye debatt. Anonymkode: 00a6f...55c Den tråden så jeg desverre ikke, så vet ikke hva du sikter til? Ts Anonymkode: 2abff...ae6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #20 Skrevet 23. januar 2016 51 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg er for samsoving altså, så lenge det er noe barnet selv vil. Men når barnet er 9 år og klager over at det er trangt i senga og at hun ikke for sove skikkelig da skurrer det for meg. Slik har det vært i flere år men du har ikke tatt det opp med han? Jeg har satt spørsmålstegn ved det, men det blir på en måte feid litt under teppet og ikke snakka så mye om. Det er det jeg syns er litt rart selv, at jenta kan si disse tingene I en sånn tone at du lurer på om hun tuller om det eller ikke, blir derfor usikker pga det og. Men har jo spurt henne når hun har sagt disse tingene, om hun virkelig mener det at hun syns det blir trangt o.l, og da svarer hun liksom vagt (?) ja. Må spørre samboer litt mer rundt dette, og hvor lenge han eventuelt har tenkt å dele seng med dattera før han synes det blir "feil" selv.. Anonymkode: 2abff...ae6 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå