Gå til innhold

Når gjester bruker hovedbadet og ikke gjestebadet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to bad. Ett hovedbad som jeg føler er litt privat. Og et gjestebad som er lett tilgjengelig i samme etasje som stue etc. Dette er ikke så privat.

Men så har vi da noen gjester som konsekvent benytter seg av hovedbadet vårt når de er på besøk. Dette er jo folk som er kjent i huset da og som ikke trenger å spørre etter toalett. Men likevel, jeg kjenner at jeg ikke er så veldig komfortabel med at gjester valser gjnnom hele huset og bruker hovedbadet. Jeg liker ikke å bruke hovedbadet når jeg er hos andre. Noen har jo bare ett bad da, men jeg syns jeg invaderer privatlivet til folk da.har jo kommet på bad hvor skitne truser har ligget på gulvet, bind (ubrukte) har vært strødd på benken. Brukte vaskekluter har hengt på vasken. Ikke at sånt er vanlig hos oss, men det hender jo at vi glemmer oss vi og.

Dine tanker rundt tema?

Syns du det er greit at folk benytter hovedbadet ditt?

Om du har ett bad/toalett, holder du det strøkent til enhver tid?

Anonymous poster hash: cb152...788

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen vil synes det er greit, andre ikke.

 

Det som er viktig, er jo hva du synes.

 

Og da må du jo nesten opplyse gjestene dine om det, si fra at hvis de må på toalettet, så ønsker du at de skal bruke gjestebadet. Må jo være bedre å gjøre det slik, enn å irritere seg over at de går dit du ikke vil. 

 

Eventuelt går det også an å låse hovedbadet når du venter gjester, da har de jo intet valg.

 

Enkelte vet jeg låser døren til soverommet når de venter gjester, kanskje fordi de oppbevarer verdifulle ting der, eller at du kan gå inn til hovedbadet via soverommet, eller kanskje de har noe i skuffen de ikke vil at andre skal valse rundt og komme over.



Anonymous poster hash: 14309...dad
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker... Wow! Bare wow!

Det er et bad! Du henger vel ikke brukt undertøy og har dildoer slengende rundt?

Anonymous poster hash: 86866...349

 

Mja, jeg er faktisk litt enig med TS.

 

På et gjestebad, er det gjerne veldig nøytralt med et toalett, speil, vask og håndkle/såpe.

 

På hovedbadet derimot, oppbevarer man kanskje dyr sminke, parfymer, kremer, bind, undertøy, barbermaskin, smykker, klær, prevensjon, ikke minst; medikamenter, ja egentlig ganske så personlige ting.

 

Og tro det eller ei, det finnes mange snokere! 

 

Var først nøytral selv, og tenkte at et bad er et bad.

 

Men har faktisk opplevd flere tilfeller av såkalte "venninner" som har dratt ut alle kommodeskuffene mens de har vært på badet for å snoke, "venninner" som kommer ut fra badet igjen og lukter MIN nye parfyme, tilfeller av noen som stjal mascaraen, eller kom ut med leppestift på leppene.. fra min leppestift. Smykker som forsvinner.. Enda verre er det dersom det er alkohol inne i bildet, da blir folk enda frekkere inne på badet til andre..

SÅ ja, jeg bruker kun gjestebad til gjestene. Better safe than sorry.

Anonymous poster hash: 14309...dad

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse gjestene i det hele tatt klar over at du personlig har definert bad nr 2 som gjestebad? Ikke alle er tankelesere. Bare legg frem rene håndklær der og si at "jeg har lagt fram rene håndklær til dere på gjestebadet". Problem solved. Personlig så har jeg null problem med å dele bad med familie og venner, men nå har jeg ikke opplevd snoking og tyveri slik som hun over meg har da. Jeg liker å ha det strøkent til enhver tid men får det sjelden til da jeg bor med de tre små griser på hhv 2, 4 og 39 år... 😊

Endret av Ultiva
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare ett bad så her er det ikke noe problem uansett, men når jeg kjenner litt etter så tenker jeg at jeg er litt enig med TS. Når man er gjest, hvorfor ikke bruke gjestebadet? Ser poengene med "snoking", ikke fordi jeg har så mye hemmelig inne på badet, men hadde jeg hatt et gjestebad ville det nok vært mer nøytralt og strøkent, rett og slett fordi det ikke så ofte var i bruk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun et bad. Og det er strøkent ,fordi det er så lite er ingen plass å ha noe. 

Men hadde jeg hatt to så hadde jeg villet at folk skulle bruke gjeste toalettet. Jeg hadde seriøst låst det andre toalettet eller sagt at jeg drev med noe prosjekt derfor kan de ikke gå dit. Kansje de hadde blitt vandt med å gå på det andre toalettet.



Anonymous poster hash: e474b...c19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ts. Si ifra til dem som kommer på besøk, så løser det seg. :tommelopp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i en knøttliten leilighet, så ikke snakk om noe gjestetoalett her.

 

Men hadde jeg hatt to, så hadde det jo vært supert om det ene hadde vært mitt private og det andre for gjester, skjønner godt at du vil ha det sånn TS. 

 

Men du må kanskje gi litt tydelig beskjed om at det er sånn, for jeg lærte egentlig noe nytt nå, jeg innser at jeg har vært litt korttenkt som gjest og aldri følt at det mest riktige har vært å bruke det ene toalettet fremfor det andre. Til mitt forsvar så føler jeg at folk med to bad pleier å peke til begge når man spør om hvor toalettet er, typ "det er et rundt hjørnet der og et opp trappa".

 

Folk rydder jo også bort trusene, soppkremen og analdusjen når de får gjester, men ja, hadde jo faktisk vært greit og hatt et bad som var 100% privat, men da må man nok si ifra om det :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse gjestene i det hele tatt klar over at du personlig har definert bad nr 2 som gjestebad? Ikke alle er tankelesere. Bare legg frem rene håndklær der og si at "jeg har lagt fram rene håndklær til dere på gjestebadet". Problem solved. Personlig så har jeg null problem med å dele bad med familie og venner, men nå har jeg ikke opplevd snoking og tyveri slik som hun over meg har da. Jeg liker å ha det strøket til enhver tid men får det sjelden til da jeg bor med de tre små griser på hhv 2, 4 og 39 år...

Vel, her burde det ikke være noe problem å forstå forskjellen. Det private må de gjennom hele huset for å komme til. Gjestebadet er like innenfor inngangsdøra og tydelig for gjester å finne, selv uten å spørre etter det.

Vi henviser jo til det når noen spør, ikke til det andre.

Men, så har man disse litt for husvarme gjestene som bare tramper gjennom hele huset for å bruke toalettet på hovedbadet.

Anonymous poster hash: cb152...788

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her burde det ikke være noe problem å forstå forskjellen. Det private må de gjennom hele huset for å komme til. Gjestebadet er like innenfor inngangsdøra og tydelig for gjester å finne, selv uten å spørre etter det.

Vi henviser jo til det når noen spør, ikke til det andre.

Men, så har man disse litt for husvarme gjestene som bare tramper gjennom hele huset for å bruke toalettet på hovedbadet.

Anonymous poster hash: cb152...788

 

Hvis dere henviser til gjestebadet når noen spør, både de husvarme og andre, så er vel egentlig løsningen å låse døra til hovedbadet? Hvis de husvarme kommer igjen og sier at døra var låst, så kan du jo bare henvise til gjestebadet.

 

Men synes du må ta det litt på din kappe hvis du lar de husvarme, være husvarme. Når du ser de trampe gjennom huset ditt, kan du jo lett si at du ønsker de skal bruke gjestebadet fra nå av. Hvis du ikke sier fra, får du det aldri som du vil.

 

 

Anonymous poster hash: 14309...dad

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje folk skal på do og gjøre nummer to og er redde for at gjestetoalettet ligger for nærme stua og er lytt? 



Anonymous poster hash: 6dad7...cf8
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje folk skal på do og gjøre nummer to og er redde for at gjestetoalettet ligger for nærme stua og er lytt? 

Anonymous poster hash: 6dad7...cf8

 

 

Jeg ser mer for meg at det er det at gjestebad ofte er knøttsmå og ukomfortable. Hovedbadet er gjerne større, med bedre lys og speil (særlig for damene som gjerne vil sminke seg litt når de først er der også :P)

 

Angående det du nevner, så skrur jeg alltid på vasken for fullt når jeg er på do, da jeg ikke liker tanken på at de utenfor skal kunne høre tiss, fjert eller bæsj.

Anonymous poster hash: 14309...dad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker sommertroll, men løsningen er vel bare å låse av hovedbadet når dere får gjester.

 

Og for min del synes jeg det er mer pinlig med folk som har vasken på for å "skjule" lyder enn å høre lyder som er naturlige når man er på do.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blubberella

Jeg skjønner at folk er forskjellige for jeg kjenner ingen plass at badet mitt er så privat at jeg sliter med å slippe folk inn dit. Vi har bare ett bad og det er også veldig lite så det er jo begrenset hva vi får plass til der inne av personlige eiendeler. Trusene oppbevarer jeg ikke på badet, smykker har jeg knapt og medisinene mine er ikke av den spennende eller pinlige sorten. Da er det vel egentlig bare spritgeleen som jeg bruker til å rense sexleketøy med som til nød kan være pinlig. Hvis noen snoker i skapet og spør sier jeg at jeg bruker den som "aftershave" etter å ha barbert bikinilinja for å kjøle ned og inngå inngrodde hår.

 

Men det skal sies at hadde jeg hatt to bad hadde det nok vært deilig å ha det ene kun til privat bruk og det andre til gjester. Om ikke annet er det lettere å holde et gjestebad som blir sjeldent brukt rent og ryddig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste ikke at dette var en greie jeg...Jeg tenker ikke over om det er gjestebadet eller ikke jeg går på hos folk. Luksusproblem? Liker du det ikke, så må du si fra til de regelmessige gjestene sine. Hadde nesten syntes det hadde vært ekkelt å si fra om dette, og ikke minst ekkelt å høre at jeg ikke får bruke hovedbadet. Men men, det er bare meg☺

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i en knøttliten leilighet, så ikke snakk om noe gjestetoalett her.

 

Men hadde jeg hatt to, så hadde det jo vært supert om det ene hadde vært mitt private og det andre for gjester, skjønner godt at du vil ha det sånn TS. 

 

Men du må kanskje gi litt tydelig beskjed om at det er sånn, for jeg lærte egentlig noe nytt nå, jeg innser at jeg har vært litt korttenkt som gjest og aldri følt at det mest riktige har vært å bruke det ene toalettet fremfor det andre. Til mitt forsvar så føler jeg at folk med to bad pleier å peke til begge når man spør om hvor toalettet er, typ "det er et rundt hjørnet der og et opp trappa".

 

Folk rydder jo også bort trusene, soppkremen og analdusjen når de får gjester, men ja, hadde jo faktisk vært greit og hatt et bad som var 100% privat, men da må man nok si ifra om det :)

hæ?

Anonymous poster hash: e51e9...6d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker sommertroll, men løsningen er vel bare å låse av hovedbadet når dere får gjester.

 

Og for min del synes jeg det er mer pinlig med folk som har vasken på for å "skjule" lyder enn å høre lyder som er naturlige når man er på do.

 

Uenig her.

 

Jeg ønsker å høre rennende vann, fremfor dritelyder anytime.  :fnise:  :fise:

Anonymous poster hash: 14309...dad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...