Gå til innhold

Seksuelle overgrep av gutter latterliggjøres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner synes tydeligvis det er fryktelig morsomt når gutter og menn blir utsatt for seksuelle overgrep.

http://www.side2.no/aktuelt/her-blir-en-gutt-utsatt-for-seksuelle-overgrep-tror-du-noen-bryr-seg/8509307.html

Trist lesning, men det stemmer ganske godt med holdningene som vises her inne på KG, der slike ting bagatelliseres. Spørsmålet er hva de samme hadde sagt om det var deres sønn?



Anonymous poster hash: 856df...3b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt mer presist kan det kanskje hevdes at det, på generelt grunnlag, er litt for få som både bryr seg og tror på en angivelig/påstått hendelse uavhengig av kjønn?

Når det er sagt er det ingen som helst tvil om at vi (samfunnet) har ulike briller på når vi betrakter kjønn. Forskjellsbehandlingen er like reell som den muligens er forstemmende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer presist kan det kanskje hevdes at det, på generelt grunnlag, er litt for få som både bryr seg og tror på en angivelig/påstått hendelse uavhengig av kjønn?

Når det er sagt er det ingen som helst tvil om at vi (samfunnet) har ulike briller på når vi betrakter kjønn. Forskjellsbehandlingen er like reell som den muligens er forstemmende.

I akkurat denne videoen kan man forsvare det ja, men det er ingen tvil om at det i stor grad er kvinner som latterliggjør slike "uskyldige" overgrep mot menn. Jeg snakker ikke her om seksuelle overgrep mot guttebarn, men slike hendelser som her på filmen.

Hva årsaken er ikke godt å si, men tror det kan ha noe med å gjøre at kampen mot voldtekt og kvinneundertrykkelse overskygger alt annet, og at slik "tafsing" på gutter er bagateller, i tillegg til ta det hersker en slags oppfatning om at gutter faktisk liker dette. Hvem ville ikke likt at to flotte jenter ga deg en BJ liksom?

Hadde det vært en kvinne som var dritings, og to gutter som hadde simulert oralsex på henne, så hadde det blitt sett på som voldtekt, og det hadde vært helt andre reaksjoner.

Anonymous poster hash: 856df...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets har jeg aldri sett eller hørt kvinner latterliggjøre seksuelle overgrep av gutter/menn.

Menn derimot.... latterliggjøring, fleiping, stygge kommentarer om svake gutter/menn som heller burde satt pris på at de fikk seg noe, i stedet for å klage på overgrep osv.

Og tilsvarende tendenser viste også denne filmen, og er noe jeg har sett her inne også!

At seksuelle overgrep bagatelliseres burde ikke forekomme, men ikke legg dette over på kjønn, for det stemmer ikke med virkeligheten.



Anonymous poster hash: 854fc...e55
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner synes tydeligvis det er fryktelig morsomt når gutter og menn blir utsatt for seksuelle overgrep.

http://www.side2.no/aktuelt/her-blir-en-gutt-utsatt-for-seksuelle-overgrep-tror-du-noen-bryr-seg/8509307.html

Trist lesning, men det stemmer ganske godt med holdningene som vises her inne på KG, der slike ting bagatelliseres. Spørsmålet er hva de samme hadde sagt om det var deres sønn?

Anonymous poster hash: 856df...3b1

Eh kvinner syntes det var morsomt? Ut fra det jeg så så var det flest menn som syntes dette var morsomt.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets har jeg aldri sett eller hørt kvinner latterliggjøre seksuelle overgrep av gutter/menn.

Menn derimot.... latterliggjøring, fleiping, stygge kommentarer om svake gutter/menn som heller burde satt pris på at de fikk seg noe, i stedet for å klage på overgrep osv.

Og tilsvarende tendenser viste også denne filmen, og er noe jeg har sett her inne også!

At seksuelle overgrep bagatelliseres burde ikke forekomme, men ikke legg dette over på kjønn, for det stemmer ikke med virkeligheten.

Anonymous poster hash: 854fc...e55

Ja ikke sant :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner synes tydeligvis det er fryktelig morsomt når gutter og menn blir utsatt for seksuelle overgrep.

Min erfaring er at det er menn som synes det er morsomt, og som ikke kan forstå at menn har noe imot å bli voldtatt o.l. Holdningsendringene må skje blant menn. Det må bli greit for menn å si fra! Det må bli greit for menn å føle seg krenket. Det må bli greit for menn å kjenne på at de ikke vil ha sex o.l. Det må bli greit for menn å si fra uten å bli stemplet som homo, sytete, femi, svak osv.



Anonymous poster hash: 61ea5...644
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommentarfelt på internett har jeg observert at det i høyeste grad er menn som kommenterer latterliggjørende, med utsagn som "han burde være takknemlig, jeg ville blitt voldtatt av de jentene når som helst" og "han må være homo hvis han ikke liker det".

Jeg ser veldig sjeldent lignende kommentarer fra kvinner, og i min omgangskrets er vi veldig obs på at dette er et reelt problem og skaper tabuer og er veldig ukomfortabelt for menn som blir utsatt.

Et veldig populært utsagn i denne "debatten" er "feministene bryr seg ikke når det handler om menn", som er helt feil, i tilfelle dette skulle komme opp i tråden. Tvert i mot er vi veldig i mot kulturen rundt mannlig voldtekt og mener dette bør bli tatt på alvor.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg på et seminar hvor temaet var seksuelle overgrep mot barn. Jeg snakket med en kvinnelig journalist på et tidspunkt, om gutter som blir overgrepsutsatt. Hun lo. Faktisk. Hun trodde ikke på at gutter kan bli voldtatt eller utsatt for andre seksuelle overgrep.



Anonymous poster hash: b55bd...115
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg på et seminar hvor temaet var seksuelle overgrep mot barn. Jeg snakket med en kvinnelig journalist på et tidspunkt, om gutter som blir overgrepsutsatt. Hun lo. Faktisk. Hun trodde ikke på at gutter kan bli voldtatt eller utsatt for andre seksuelle overgrep.

Anonymous poster hash: b55bd...115

Nettopp, og det er dette vi ser også blant myndighetene. Bl.a. fra SV-kvinnene som har et absurd og manisk forhold til ekstremfeminisme, og som regelrett hater menn. De latterliggjør hele saken, og benekter at det i det hele tatt er et reelt problem.

Mange tenker jo faktisk at om ikke gutten vil ha sex, så får han ikke ereksjon. Det er så uvitende som det går an, og utrolig krenkende.

Anonymous poster hash: 856df...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldtekt er feil uansett, men hvor ofte blir egentlig menn voldtatt av kvinner?



Anonymous poster hash: 93043...5fd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg på et seminar hvor temaet var seksuelle overgrep mot barn. Jeg snakket med en kvinnelig journalist på et tidspunkt, om gutter som blir overgrepsutsatt. Hun lo. Faktisk. Hun trodde ikke på at gutter kan bli voldtatt eller utsatt for andre seksuelle overgrep.

Anonymous poster hash: b55bd...115

Hun trodde ikke på at guttebarn ikke kunne bli seksuelt missbrukt? Eller eldre guttebarn for den sakens skyld? Hun kunne jo ikke være riktig navla!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldtekt er feil uansett, men hvor ofte blir egentlig menn voldtatt av kvinner? Anonymous poster hash: 93043...5fd

Har det noe å si hvor ofte det skjer? Er det ikke vert å sette fokus på om det ikke skjer ofte nok? Endret av fuksia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var jeg på et seminar hvor temaet var seksuelle overgrep mot barn. Jeg snakket med en kvinnelig journalist på et tidspunkt, om gutter som blir overgrepsutsatt. Hun lo. Faktisk. Hun trodde ikke på at gutter kan bli voldtatt eller utsatt for andre seksuelle overgrep.

Anonymous poster hash: b55bd...115

Nettopp, og det er dette vi ser også blant myndighetene. Bl.a. fra SV-kvinnene som har et absurd og manisk forhold til ekstremfeminisme, og som regelrett hater menn. De latterliggjør hele saken, og benekter at det i det hele tatt er et reelt problem.

Mange tenker jo faktisk at om ikke gutten vil ha sex, så får han ikke ereksjon. Det er så uvitende som det går an, og utrolig krenkende.

Anonymous poster hash: 856df...3b1

Fantastisk argumentasjon: en kvinne er uvitende, ergo er de fleste kvinner uvitende.

Det minner meg om argumentasjonen til en bruker her inne. Hans argument i alle diskusjoner om voldtekt kan oppsummeres med: "jeg har aldri voldtatt en kvinne, ergo er de fleste anklagene om voldtekt falske".

Ja, noen kvinner er uvitende om at menn kan bli voldtatt. Noen kvinner latterliggjør overgrep mot menn.

Idioter finnes av begge kjønn!

Dette handler ikke om kjønn, men om mennesker.

I videoen det linkes til, og i nettdebatten i ettertid, viser at enkelte menn like store idioter som enkelte kvinner.

Men stikkordet er enkelte, ikke mange, eller alle.

Akkurat som at menn ikke vil stå kollektivt ansvarlige for andre menns overgrep og voldtekter, vil kvinner motsette seg det samme.

Anonymous poster hash: 854fc...e55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er så godt som et ikke eksisterende problem så jeg skjønner ikke poenget.

Du skjønner ikke problemet med at menn ikke blir tatt alvorlig når de blir overgrepet seksuelt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke problemet med at menn ikke blir tatt alvorlig når de blir overgrepet seksuelt?

Det er svært sjelden menn blir utsatt for seksuelle overgrep. Blir de det skal de selvfølgelig bli tatt på alvor på lik linje med kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...