Gå til innhold

Noen har tatt plassen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar bussen til jobb hver morgen.

Jeg bor ved andre stoppet etter startplassen for bussen og jeg har i lang tid vert passasjer nummer tre på bussen.

Det er slik at vi alle innarbeider seg rutiner, og vi tre første passasjerene er på nikk og har satt oss ned ved de samme setene som vi gjør hver dag. For min del er det litt helsemessige årsaker til at jeg sitter der jeg gjør, bussturen er trossalt lang.

Men nå er det en dust som har begynt å komme på bussen på stoppet før mitt og han sitter på mitt sete. Dette ødelegger hele dagen min, som det rutine mennesket jeg er.

Kan jeg si ifra?



Anonymous poster hash: 3bc54...1a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar bussen til jobb hver morgen.

Jeg bor ved andre stoppet etter startplassen for bussen og jeg har i lang tid vert passasjer nummer tre på bussen.

Det er slik at vi alle innarbeider seg rutiner, og vi tre første passasjerene er på nikk og har satt oss ned ved de samme setene som vi gjør hver dag. For min del er det litt helsemessige årsaker til at jeg sitter der jeg gjør, bussturen er trossalt lang.

Men nå er det en dust som har begynt å komme på bussen på stoppet før mitt og han sitter på mitt sete. Dette ødelegger hele dagen min, som det rutine mennesket jeg er.

Kan jeg si ifra?

Anonymous poster hash: 3bc54...1a6

Om du ikke har noe imot å bli sett på som fullstendig riv, ruskende gal, så sett i gang. :skratte:

Anonymous poster hash: c06e5...02b

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør absolutt si fra. Ta gjerne opp punkter som

- ansiennitet

- helsemessige årsaker som gjør at du må sitte der du alltid har sittet, herunder

- ulempen det vil påføre andre passasjerer om du ikke får plassen din, blant annet

- faren for spy i bussen, og

- muligheten for å bli spent ben på

- å være på nikk som et sikkert tegn på at man er stamgjest på denne avgangen og at

- frekkasen bør sjekke med alle passasjerene som kommer på etter ham om de har lengre ansiennitet og dermed krav på et bestemt sete

Eventuelt kan du begynne å gå til startholdeplassen og kapre setet "ditt" på den måten. Når dusten kommer på, ler du høyt og sier "Der fikk du den! Sånn skjer med dere som ikke er på nikk! Hahahahaha!"



Anonymous poster hash: 9b4ca...5d1
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var litt redd for at denne påstanden skulle komme. Men dette ødelegger dagen min helt, og han som sitter på min plass, skal ikke engang helt til endestoppet. Men jeg kan ikke ta setet hans når han går av fordi bussen er full da, og så fort han reiser seg har noen andre tatt plassen. Jeg er ikke troll. Faktisk så er jeg bare en dame med rutiner som jeg liker å følge.

Anonymous poster hash: 3bc54...1a6

No vart eg nysgjerrig! Kva slags helsemessige plager har du som vert lindra av å sitje ein særskild stad i bussen?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å sette deg i setet ved siden av han. Tett, tett intill. Da tar det neppe mange turene før han setter seg en annen plass. Og du kan så lenge enkelt flytte deg til "din" plass når han går av.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å sette deg ved siden av han. Han tar han nok hintet etter en stund, og finner seg en ny plass. Vær så impåsliten som mulig. Høy musikk, pell deg i nesen osv.

Endret av Livmora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du bedt meg om å ta en annen plass på bussen fordi den jeg satt på var "din" tror jeg at jeg bare hadde ledd av deg. Så hadde jeg satt meg der hver dag, bare fordi.

Anonymous poster hash: 62314...168

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til det andre stoppet og få til en nikkerutine med han, sånn at dere ødelegger for de andre nikkerne. Det er nok et tidspørsmål før en av de andre nikkerne gjør dette, du bør derfor sikre deg nikkerutine med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså skal folk ha faste plasser på bussen så si i fra til busselskapet da så de får holde av en plass. Ellers setter jo folk seg der de vil, for det har de full rett til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han kommer på før deg, og er ikke klar over at du tidligere hadde dette som fast plass. Men nå er det hans plass. Han kommer på før deg og liker plassen. Du må ta setet bak eller ved siden av. Det går nok bra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal vise denne til ham.

Og Helsen min, ja det går i at jeg ikke kan få vindustrekk på den ene siden av kroppen fordi jeg stivner av kulden. De fleste setene er også opphøyd, men mitt sete er på gulvplan, hvilket gjør at jeg kommer meg pent inn til setet med de vonde hoftene mine. Han kan jo bare sette seg et annet sted, han skal jo ikke til endestoppet en gang.

Anonymous poster hash: 3bc54...1a6

Det eneste jeg egentlig henger meg litt opp i her er at du omtaler han som at du er irritert på han og synes han er egoistisk som har tatt "ditt" sete.

Men dersom han kommer på stoppet før deg, så har han jo ALDRI sett deg sitte der, fyren vet jo ikke engang at han gjør noe galt.

"Han kan jo bare sette seg et annet sted" Igjen, fyren vet ikke at det sitter et kvinnemenneske å lyser han i bann innvendig og på internett fordi han har satt seg et spesielt sted på bussen.

.. Og for alt vi vet, kanskje HAN har vonde hofter.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, det skader ikke å spørre? I verste fall har du en på bussen som er irritert på deg, i beste fall får du tilbake plassen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...