AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #41 Skrevet 27. september 2014 Noen bør prøve å ta et pendlertog, og se forvirringen som oppstår når de ikke får sitte på sine plasser. For ikke å snakke om dominoeffekten som oppstår når pendleren må finne seg et nytt sete. A tar Bs sete fordi en turist har tatt As sete, noe som igjen fører til at B må flytte seg til C, og C til D og så videre. Fornøyelig! Anonymous poster hash: 9ff21...194 Anonymous poster hash: 6111f...18b
Mental Skrevet 27. september 2014 #42 Skrevet 27. september 2014 På den bussen jeg tar ville det være helt kurant å pent spørre om han ville flytte seg. Én av damene har tatt bussen hver eneste hverdag i snart tredve år, og det er få som har ansenitet på under ti år. Da jeg skulle begynne å ta denne bussen fikk jeg opplæring av en på bussholdeplassen. I begynnelsen synes jeg det var fryktelig rart, men det er faktisk litt morsomt å ta denne særen bussen. Bussjåføren forteller værmelding over høytaleren og hun tuter når bussen kjører forbi datteren hennes som går til skolen, da vinker hele bussen. Det er helt vanlig å ta med kaffe på termos eller boller som alle deler på. Dette skjer faktisk i en by.Anonymous poster hash: c3438...03c Hvor og hvilken buss er dette? Høres da helt fantastisk koselig ut 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #43 Skrevet 27. september 2014 Du bør absolutt si fra. Ta gjerne opp punkter som - ansiennitet - helsemessige årsaker som gjør at du må sitte der du alltid har sittet, herunder - ulempen det vil påføre andre passasjerer om du ikke får plassen din, blant annet - faren for spy i bussen, og - muligheten for å bli spent ben på - å være på nikk som et sikkert tegn på at man er stamgjest på denne avgangen og at - frekkasen bør sjekke med alle passasjerene som kommer på etter ham om de har lengre ansiennitet og dermed krav på et bestemt sete Eventuelt kan du begynne å gå til startholdeplassen og kapre setet "ditt" på den måten. Når dusten kommer på, ler du høyt og sier "Der fikk du den! Sånn skjer med dere som ikke er på nikk! Hahahahaha!" Anonymous poster hash: 9b4ca...5d1 Anonymous poster hash: 61840...406
Kjerringa Skrevet 27. september 2014 #45 Skrevet 27. september 2014 Det er ikke noe som heter faste plasser, med mindre man går i barnehagen/barneskolen og man kan slåss. Det er ikke sosialt akseptert blant voksne mennesker å kreve sin faste plass på en buss. Hvis det er helsemessige årsaker, kan du få dekket taxi eller sitte på setene fremst som er til eldre mennesker som har vansker for å gå. Uansett, det er ikke noe som heter faste plasser. Man setter seg der det er ledig, ferdig. 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #46 Skrevet 27. september 2014 Jammen se da. Folk er opptatt av faste plasser. Og han fyren har ikke dårlig helse en plass, han er snekker det kan jeg se av tøyet hans. Det er bare latskap som gjør at han sitter akkuratt der. Og jeg har bil, bare syntes det er mer miljøvennlig å ta bussen som forøvrig treffer rett på arbeidstiden min. Jeg syntes en del av dere her inne er slemme, for det er da rett og rimelig å føle at han har tatt min plass. Om det var riktig av meg og si det her inne på KG er en annen sak. Jeg blir litt overrasket over at noen mener at de kan sitte å slenge ut diagnoser på psyken min. Jeg liker den plassen jeg vanligvis sitter på, og syntes det er dumt at noen andre har tatt den. Og det er ikke bare jeg som er vanemenneske, omtrent alle på denne bussen setter seg på samme plass. Anonymous poster hash: 3bc54...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #47 Skrevet 27. september 2014 Jammen se da. Folk er opptatt av faste plasser. Og han fyren har ikke dårlig helse en plass, han er snekker det kan jeg se av tøyet hans. Det er bare latskap som gjør at han sitter akkuratt der. Og jeg har bil, bare syntes det er mer miljøvennlig å ta bussen som forøvrig treffer rett på arbeidstiden min. Jeg syntes en del av dere her inne er slemme, for det er da rett og rimelig å føle at han har tatt min plass. Om det var riktig av meg og si det her inne på KG er en annen sak. Jeg blir litt overrasket over at noen mener at de kan sitte å slenge ut diagnoser på psyken min. Jeg liker den plassen jeg vanligvis sitter på, og syntes det er dumt at noen andre har tatt den. Og det er ikke bare jeg som er vanemenneske, omtrent alle på denne bussen setter seg på samme plass. Anonymous poster hash: 3bc54...1a6 Finnes det ikke en tilsvarende plass på bussen som er like komfortabel for deg i forhold til dine helseplager? Du kan jo forklare han om det, og spørre pent om å få bytte plass med han Anonymous poster hash: 61840...406 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #48 Skrevet 27. september 2014 Jammen se da. Folk er opptatt av faste plasser. Og han fyren har ikke dårlig helse en plass, han er snekker det kan jeg se av tøyet hans. Det er bare latskap som gjør at han sitter akkuratt der. Og jeg har bil, bare syntes det er mer miljøvennlig å ta bussen som forøvrig treffer rett på arbeidstiden min. Jeg syntes en del av dere her inne er slemme, for det er da rett og rimelig å føle at han har tatt min plass. Om det var riktig av meg og si det her inne på KG er en annen sak. Jeg blir litt overrasket over at noen mener at de kan sitte å slenge ut diagnoser på psyken min. Jeg liker den plassen jeg vanligvis sitter på, og syntes det er dumt at noen andre har tatt den. Og det er ikke bare jeg som er vanemenneske, omtrent alle på denne bussen setter seg på samme plass. Anonymous poster hash: 3bc54...1a6 Det er ikke alle sykdommer som vises utenpå et menneske. Selv om han jobber som snekker kan han ha plager som du ikke vet om, som evt forårsaker at han velger akkurat den plassen... Anonymous poster hash: 61840...406 2
Gjest Sirah Skrevet 27. september 2014 #49 Skrevet 27. september 2014 Hvorfor må du ha akkurat den plassen? Kan du ikke ta setet forran eller bak eller tvers over?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #50 Skrevet 27. september 2014 I verdens rikeste land! I året 2014! Hva faen er poenget med oljepenger hvis folk likevel skal sette seg på hvilket ledig bussete de vil? (Må ellers legge til at det er ganske artig av TS å reagere så voldsomt på litt fleiping, og mene at det er ufint, når hun selv mener denne fyren er en "dust" når han helt uten å vite om dette bare setter seg på et tilfeldig sete). Anonymous poster hash: 6a0a5...b40 2
Vasa Skrevet 27. september 2014 #51 Skrevet 27. september 2014 Du får alliere deg med en av de som kommer på først. Spørre om de kan holde av sete til deg. Ellers får du sette deg vedsidnav han. Kan hende han bytter sete ethvert Lykke til
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #52 Skrevet 27. september 2014 Du får alliere deg med en av de som kommer på først. Spørre om de kan holde av sete til deg.Ellers får du sette deg vedsidnav han. Kan hende han bytter sete ethvert Lykke til Jah! Lur ide! Hun kan ta hjelp i å spise hvitløk på morgenen Anonymous poster hash: 61840...406
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #53 Skrevet 27. september 2014 Jah! Lur ide! Hun kan ta hjelp i å spise hvitløk på morgenen Anonymous poster hash: 61840...406 Da blir hun nok alene i bussen og kan sette seg på hvilket sete hun vil... Anonymous poster hash: 6111f...18b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #54 Skrevet 27. september 2014 Jammen se da. Folk er opptatt av faste plasser. Og han fyren har ikke dårlig helse en plass, han er snekker det kan jeg se av tøyet hans. Det er bare latskap som gjør at han sitter akkuratt der. Og jeg har bil, bare syntes det er mer miljøvennlig å ta bussen som forøvrig treffer rett på arbeidstiden min. Jeg syntes en del av dere her inne er slemme, for det er da rett og rimelig å føle at han har tatt min plass. Om det var riktig av meg og si det her inne på KG er en annen sak. Jeg blir litt overrasket over at noen mener at de kan sitte å slenge ut diagnoser på psyken min. Jeg liker den plassen jeg vanligvis sitter på, og syntes det er dumt at noen andre har tatt den. Og det er ikke bare jeg som er vanemenneske, omtrent alle på denne bussen setter seg på samme plass. Anonymous poster hash: 3bc54...1a6 Helt seriøst, det er ikke noe som heter faste plasser på kollektivtransport. Han vet ikke at han sitter på akkurat den plassen du sitter på hver dag. Han gjør det ikke for å være slem med deg! Slik jeg ser det har du to valg: 1. Spørre _pent_ om du kan få sitte der 2. Sette deg et annet sted. Jeg er selv et vanemenneske og sitter stort sett på de samme plassene rundt om, men hvis den plassen jeg bruker å sitte på er opptatt setter jeg meg et annet sted. Og jeg forbanner ikke personen som har "tatt" plassen, den personen vet ikke hvem jeg er en gang. Og for øvrig er det ikke "latskap" å sette seg på et sete på en buss. Anonymous poster hash: 69b72...ac5 1
Lutetium 71 Skrevet 27. september 2014 #55 Skrevet 27. september 2014 Jeg tar bussen til jobb hver morgen. Jeg bor ved andre stoppet etter startplassen for bussen og jeg har i lang tid vert passasjer nummer tre på bussen. Det er slik at vi alle innarbeider seg rutiner, og vi tre første passasjerene er på nikk og har satt oss ned ved de samme setene som vi gjør hver dag. For min del er det litt helsemessige årsaker til at jeg sitter der jeg gjør, bussturen er trossalt lang. Men nå er det en dust som har begynt å komme på bussen på stoppet før mitt og han sitter på mitt sete. Dette ødelegger hele dagen min, som det rutine mennesket jeg er. Kan jeg si ifra? Anonymous poster hash: 3bc54...1a6 Vil du ha ditt eget sete, kjør bil. Offentlig transport er nettopp det, offentlig, og tilgjengelig for alle. Si fra om du har lyst, men du har ingen rett til et spesielt sete.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #56 Skrevet 27. september 2014 AgurkAnonymous poster hash: 1617b...b50
Gjest Frisk_og_Glad Skrevet 28. september 2014 #57 Skrevet 28. september 2014 Du kan ikke be han flytte seg, men du kan spørre pent om å få setet fordi det er bedre for deg med helseplager dine. Må si jeg ler godt av denne tråden. Ansiennitet på en bussrute, hehehe.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #58 Skrevet 28. september 2014 Du får alliere deg med en av de som kommer på først. Spørre om de kan holde av sete til deg. Man kan ikke holde av sete på bussen. First come, first served. Har opplevd det der et par ganger, "eh, du, der sitter venninna mi som kommer på på neste holdeplass..", eh, ser henne ikke, du. Eneste TS kan gjøre er å spørre pent, så kanskje han finner et annet sete frivillig. Men jeg antar det hele er trolling siden TS faktisk er sint(!) på en stakkar som ikke aner at det er "hennes" sete. Anonymous poster hash: 3d0fe...2d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå