Gå til innhold

Hva sier feministene til dette, da?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er ikke ok.

Jeg skjønner ikke hvorfor du adresser det til feminister. Mennene som ikke brydde seg, eller som lo, var neppe feminister og de fleste damene rundt, ville neppe heller kalt seg feminister om du spurte dem om de var det.

Du kunne likegjerne adressert dette til damer med vesker, menn med kortermet skjorte eller annet.

Endret av absinthia
  • Liker 19
Gjest Idollet
Skrevet

Fordi menn er sterkere enn kvinner, derfor blir det ikke like ille liksom. Men det er jo egentlig det om det blir skader og slikt involvert.

• Liker 1
Skrevet

Fordi menn er sterkere enn kvinner, derfor blir det ikke like ille liksom. Men det er jo egentlig det om det blir skader og slikt involvert.

om du hadde en dame som ofte oppførte seg som i det siste eksemplet, ville du nok blitt noe skadd etterhvert. - Selv om det ikke var fysisk.
Skrevet (endret)

Huff, dette var da ganske trist å se på. Hadde jeg vært der, ville jeg absolutt blandet meg inn i begge tilfeller for det er ikke greit å gjøre dette uansett hvem som gjør det mot hvem. Jeg har faktisk vært vitne til noe lignende som det som skjedde sist i videoen og selvfølgelig blandet jeg meg inn og sa til dama at jeg ringer politiet hvis hun ikke roer seg ned nå med en gang. Hun bare dro sin vei mens det liret banneord fra munnen hennes om kjæresten som hadde et par kloremerker på ansiktet.

Skjønner ikke at noen kan le når de ser noen bli utsatt for noe sånt. Like tragisk som å ikke reagere!

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Skrevet

Dette er ikke ok.

Jeg skjønner ikke hvorfor du adresser det til feminister. Mennene som ikke brydde seg, eller som lo, var neppe feminister og de fleste damene rundt, ville neppe heller kalt seg feminister om du spurte dem om de var det.

Du kunne likegjerne adressert dette til damer med vesker, menn med kortermet skjorte eller annet.

Disse som ikke grep inn var så absolutt feminister, enten de kaller seg det selv, eller er bevisst om det.

De er, som vi alle, indoktrinert over lang tid av andre feminister til å aksepter at kvinnen alltid er den svake parten i en konflikt med mannen, at hun alltid er offeret.

Og, mannen må klare seg selv (han er jo mann!)

Så, jo - de er feminister :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Jaja, det er som regel alltid mer synd på kvinnen. Det er vel bare sånn det er blitt.

• Liker 1
Skrevet

Ikke overrasket.

Jeg så noe lignende en gang hvor man kledde opp en i dress og en som punker. Da mannen i dress fløy på punkeren mente flertallet av vitnene at punkeren angrep mannen i dress. Ganske spesielt.

• Liker 5
Gjest Evans
Skrevet

Tragisk, men hvorfor skal feminister måtte svare for st folk ikke griper inn?

Er det ikke mer relevant å spørre hvorfor folk ikke grep inn - uavhengig av hva om de er feminister eller ikke?

Gjest Snuppi
Skrevet

Disse som ikke grep inn var så absolutt feminister, enten de kaller seg det selv, eller er bevisst om det.

De er, som vi alle, indoktrinert over lang tid av andre feminister til å aksepter at kvinnen alltid er den svake parten i en konflikt med mannen, at hun alltid er offeret.

Og, mannen må klare seg selv (han er jo mann!)

Så, jo - de er feminister :blomst:

Jeg er så dritt lei disse møkka holdningene til brukere som deg!!

Feminisme kan ikke svare for alt som er galt i verden!!

Du avslører at du ikke vet hva feminisme er!

Å, nei jeg er ikke medlem i noe feministisk rødstrømpe, BH brennende forbund bare så det skal være sagt!

Skrevet

Jeg er så dritt lei disse møkka holdningene til brukere som deg!!

Feminisme kan ikke svare for alt som er galt i verden!!

Du avslører at du ikke vet hva feminisme er!

Å, nei jeg er ikke medlem i noe feministisk rødstrømpe, BH brennende forbund bare så det skal være sagt!

Og jeg er drittlei alle sosialistiske, feministiske sutremadammer, som via sitt martyrium har fått lov å styre oppinionen i alt for lang tid.

At det har vært kvinneundertrykking opp igjennom tidene kan man vel dårlig nekte for, men nå er det på tide at kvinner stopper i offerrollen, og kjemper seg igjennom tilværelsen på like fot, men ikke likere, med mennene.

De holdninger som kommer frem i den videoen er helt og aldeles et resultat av feminismens påvirkning i bl.a. barneoppdragelsen, og ellers i lovverk og samfunnsdebatten og alle andre steder hvor feminismens stygge ansikt viser seg.

• Liker 2
Gjest heihade
Skrevet (endret)

TS vet ikke hva feminisme er. Ikke bry dere.

Endret av heihade
  • Liker 9
Skrevet (endret)

Begge scenarioer er like ille om du spør meg

Enig med videoens budskap, vold er vold

red: tilførte noe

Endret av AUG---UAG
Skrevet

Reaksjonene i videoen en er følge av medias stereotypiske framstilling av "ufarlig jentesutring" og den almenne holdningen om at jenter er så svake at de ikke kan gjøre noen skade uansett. Synes du det høres ut som feminisme?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at dette har noe med feminisme å gjøre er at feminister påstår at de står for likestilling mellom kjønnene. Men vi hører aldri noe fra de når det gjelder saker som dette, hver eneste gang de åpner kjeften handler det om å forbedre kvinnens stilling.

Feminister kjemper ikke for likestilling, men for kvinnerettigheter. Greit nok det, men ikke påstå at dere gjør noe annet.

Anonymous poster hash: f1a3e...acb
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke ok.

Fordi du som feminist har for vane å dra frem påstanden om at relasjonsvold er noe som rammer kvinner harderst. Du gjorde det senest for en dag eller to siden. I følge grunnleggeren av den moderne krisehjelpen for voldsutsatte kvinner, så har feminister kapret hele denne debatten. Erin Pizzey ble for øvrig drapstruet og møtte rømme sitt hjemland da hun var frekk nok til å hevde at også menn var utsatt for vold fra sine partnere på 70tallet.

Feminster er ikke "ansvarlig" for relasjonsvold som rammer menn, men diskursen som føres av svært mange feminister er delansvarlig for det skjevfokuset som i dag eksisterer. Dermed blir det også naturlig å utfordre en del feminister på disse tankegodsene. Vold mot menn er å blir en bagatell i de fleste sammenhenger selv om det

- er større fare for at et guttebarn blir slått av sin mor enn far

- like mange menn som kvinner opplever relasjonsvold

- menn har mye større risiko for å bli utsatt for grov uprovosert vold enn kvinner

Anonymous poster hash: 41304...b1e

• Liker 3
Skrevet

Fordi du som feminist har for vane å dra frem påstanden om at relasjonsvold er noe som rammer kvinner harderst. Du gjorde det senest for en dag eller to siden. I følge grunnleggeren av den moderne krisehjelpen for voldsutsatte kvinner, så har feminister kapret hele denne debatten. Erin Pizzey ble for øvrig drapstruet og møtte rømme sitt hjemland da hun var frekk nok til å hevde at også menn var utsatt for vold fra sine partnere på 70tallet. Feminster er ikke "ansvarlig" for relasjonsvold som rammer menn, men diskursen som føres av svært mange feminister er delansvarlig for det skjevfokuset som i dag eksisterer. Dermed blir det også naturlig å utfordre en del feminister på disse tankegodsene. Vold mot menn er å blir en bagatell i de fleste sammenhenger selv om det - er større fare for at et guttebarn blir slått av sin mor enn far- like mange menn som kvinner opplever relasjonsvold- menn har mye større risiko for å bli utsatt for grov uprovosert vold enn kvinner Anonymous poster hash: 41304...b1e

jeg har sagt og blir støttet av forskning på at det er flest kvinner som blir rammen av grov vold fra partner. Jeg har ikke sagt at menn ikke blir rammet like mye av vold.

Menn rammes i mye større grad enn kvinner av grov vold fra totalt ukjente, samt naboer, venner og bekjente, mens kvinner er rammet av mest grov vold hjemme og på jobb.

Menn er nesten garantert mer utsatt for den typen psykisk vold som går på: " om du ikke tjener nok penger til oss eller jobber rævva av deg for å fremme en flott fasade, så er du ingen mann og jeg kommer til å latterliggjøre deg foran alle du kjenner-vold"

Det er helt tåpelig å dra frem amerikanske enkelteksempler fra 70-tallet. Blir som om jeg skulle trekke frem alle eksemplene på kvinner som lever på skjult adresse og si at alle menn er farlige, fordi det lever nærmere 500 kvinner og barn på skjult adresse i Norge. - slik generalisering er dårlig skikk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at de ler.

Hun utgjør da ingen fare for han. Han er større og sterkere enn henne. Han kunne bare dyttet henne bort og gått/løpt vekk.

En mann på denne størrelsen, i denne alderen med mye testosteron, kunne potensielt ha skadet damen alvorlig med et eneste hardt og velrettet slag før noen rakk å reagere. Tror det er derfor folk griper inn raskt når de ser en mann med truende og nærvoldelig oppførsel, og at de ikke gjør det når kvinnen er den mest aggressive.

Anonymous poster hash: b6eb4...e3e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner godt at de ler.

Hun utgjør da ingen fare for han. Han er større og sterkere enn henne. Han kunne bare dyttet henne bort og gått/løpt vekk.

En mann på denne størrelsen, i denne alderen med mye testosteron, kunne potensielt ha skadet damen alvorlig med et eneste hardt og velrettet slag før noen rakk å reagere. Tror det er derfor folk griper inn raskt når de ser en mann med truende og nærvoldelig oppførsel, og at de ikke gjør det når kvinnen er den mest aggressive.

Anonymous poster hash: b6eb4...e3e

Ja, du får bare bli med og le :)

Kvinner får bare være klar over at det nok ikke vil være alle som reagerer like rolig. Blir jeg angrept, uansett av hvem, så kommer slagene og sparkene peprende og da går jeg ikke mykt til verks. Har trent kampsport en del og blir jeg angrepet sørger jeg for at hodet til vedkommende får seg et møte med fortauskanten.

Anonymous poster hash: a57cc...d19

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke greit.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...