AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #41 Skrevet 25. mai 2014 Vel, en liten mops kan også skade en ulv.... Her blir det da trykk på KAN. Jeg leser deg som at du har aldri blitt truet/slått før, bra for deg det, men du mangler helt innblikk i hvordan ting fungerer. Anonymous poster hash: 3a5be...f44
AnonymBruker 42 Skrevet 25. mai 2014 #42 Skrevet 25. mai 2014 Jeg leser deg som at du har aldri blitt truet/slått før, bra for deg det, men du mangler helt innblikk i hvordan ting fungerer. Anonymous poster hash: 3a5be...f44 Hehe! Jada, du må jo "lese" meg som du vill.. Du kan gjerne gi meg et innblikk i hvordan ting "virkelig fungerer"...
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #43 Skrevet 25. mai 2014 Uavhengig av hva han har gjort, vært utro, glemt å handle mat, sagt noe stygt til henne, så er ikke vold løsningen. Iaffall ikke når den er så skjevfordelt som den er i dag. Anonymous poster hash: 3a5be...f44 Dere vet jo ikke hva vold han evt har utført på henne før dette. Anonymous poster hash: 436ef...814
Gjest FuturePrimitive Skrevet 25. mai 2014 #44 Skrevet 25. mai 2014 Feministene sier jippi. For du ser det hatet i latteren til kvinnene som blir filmet? Uttrykket som sier; "Yes..ta han honey! La den jævelen som har undertrykt oss i tusenvis av år få så det holder!" Det uttrykket og det hatet mot menn har flere kvinner enn man tror, og flere kvinner enn menn. Kvinner som hater menn om man vil. Jeg tror ikke kvinner flest egentlig hater menn, men feministene har fått det til å bli sosialt akseptert og "kult" at kvinner slår menn, mobber menn, kaller meg dumme, enkle osv. Det er slikt vi menn må finne oss i , i alt fra reklamer, filmer til jobbsituasjon og sosialt. Vi må tåle seksuell trakassering, at vi er klønete, å få slengt til oss når vi ikke får til ting som "forventes" av oss som menn, eller hvis vi driter oss ut. Ingen støttende ord, alltid bare HAHAHAH kult når menn driter seg ut på slike ting de burde klare ass. Neida, ikke alle kvinner er slik. Er selv gift med ei som ikke er sånn, men på jobb og sosialt opplever jeg det HELE tiden. 1
jabx Skrevet 25. mai 2014 #45 Skrevet 25. mai 2014 Jeg tror ikke de gir uttrykk for hat, FP. Det er vel mer at det er veldig uvanlig at kvinnen er den fysisk dominerende parten. Mannen er som regel den som dominerer fysisk, så de synes vel det er litt komisk når han blir fysisk dominert av en kvinne i stedet. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #46 Skrevet 25. mai 2014 Jeg tror ikke de gir uttrykk for hat, FP. Det er vel mer at det er veldig uvanlig at kvinnen er den fysisk dominerende parten. Mannen er som regel den som dominerer fysisk, så de synes vel det er litt komisk når han blir fysisk dominert av en kvinne i stedet. Komisk med vold ja. Takk til deg... Anonymous poster hash: 1e467...62e 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 25. mai 2014 #47 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Jeg tror ikke de gir uttrykk for hat, FP. Det er vel mer at det er veldig uvanlig at kvinnen er den fysisk dominerende parten. Mannen er som regel den som dominerer fysisk, så de synes vel det er litt komisk når han blir fysisk dominert av en kvinne i stedet. Tja..jeg er kanskje litt raskere til å bruke uttrykket hat, men det er jo litt det det er. Hva er hat? Forakt? Latterliggjøring. Alle disse tingene er jo hatefulle. Hat er jo bare en fellesbetegnelse man kan bruke på mange forskjellige følelser. Når de ser mannen få så "hatten passer", så tenker de automatisk at kvinnen er sterk (strong woman) og at hun er selvstendig, og at hun ikke tar i mot noe dritt. For man antar også automatisk at det er mannen som har gjort noe dumt, som f.eks vært utro, eller kanskje mer passende i dag - glemt å ta oppvasken. Og siden menn ofte er fysisk overlegne, så ser også kvinnens angrep mindre skremmende ut - noe det jo også er. Jeg tror også at kvinnene som ler ser på mannen som svak og dermed også taperaktig, og at det vekker følelser som bla forakt og latterliggjøring, dernest hat. Du mener altså at kvinnene ler av kvinnen/situasjonen hvor kvinnen er sterk. Det tror ikke jeg. De ler nok heller av mannen som lar situasjonen utspille seg slik. Men kanskje du har rett - hvem vet. Det eneste jeg vet er at det i resten av samfunnet er helt greit å latterliggjøre mannen. På arbeidsplassen, i reklamer, i tvserier, på radio osv osv. Vi blir systematisk fremstilt som dummere enn kvinner, enkle i hodet (tenker bare på sex) osv. Jeg tror det vi ser utspiller seg her er en ekstensjon av det som vi vanligvis ikke får se. Endret 25. mai 2014 av FuturePrimitive 1
absinthia Skrevet 25. mai 2014 #48 Skrevet 25. mai 2014 Feministene sier jippi. For du ser det hatet i latteren til kvinnene som blir filmet? Uttrykket som sier; "Yes..ta han honey! La den jævelen som har undertrykt oss i tusenvis av år få så det holder!" Det uttrykket og det hatet mot menn har flere kvinner enn man tror, og flere kvinner enn menn. Kvinner som hater menn om man vil. Jeg tror ikke kvinner flest egentlig hater menn, men feministene har fått det til å bli sosialt akseptert og "kult" at kvinner slår menn, mobber menn, kaller meg dumme, enkle osv. Det er slikt vi menn må finne oss i , i alt fra reklamer, filmer til jobbsituasjon og sosialt. Vi må tåle seksuell trakassering, at vi er klønete, å få slengt til oss når vi ikke får til ting som "forventes" av oss som menn, eller hvis vi driter oss ut. Ingen støttende ord, alltid bare HAHAHAH kult når menn driter seg ut på slike ting de burde klare ass. Neida, ikke alle kvinner er slik. Er selv gift med ei som ikke er sånn, men på jobb og sosialt opplever jeg det HELE tiden. Dersom du opplever dette på jobb hele tiden, så må du jo ta fatt og snakke med sjefen din, hms- person, en representant for fagforeningen eller lignende. Det er jo ikke akseptabelt med mobbing og seksuell trakassering på jobb i det hele tatt!
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #49 Skrevet 25. mai 2014 jeg har sagt og blir støttet av forskning på at det er flest kvinner som blir rammen av grov vold fra partner. Jeg har ikke sagt at menn ikke blir rammet like mye av vold. Menn rammes i mye større grad enn kvinner av grov vold fra totalt ukjente, samt naboer, venner og bekjente, mens kvinner er rammet av mest grov vold hjemme og på jobb. Menn er nesten garantert mer utsatt for den typen psykisk vold som går på: " om du ikke tjener nok penger til oss eller jobber rævva av deg for å fremme en flott fasade, så er du ingen mann og jeg kommer til å latterliggjøre deg foran alle du kjenner-vold" Det er helt tåpelig å dra frem amerikanske enkelteksempler fra 70-tallet. Blir som om jeg skulle trekke frem alle eksemplene på kvinner som lever på skjult adresse og si at alle menn er farlige, fordi det lever nærmere 500 kvinner og barn på skjult adresse i Norge. - slik generalisering er dårlig skikk. De som opplever grov vold er heldigvis en særdeles liten del av de nær 150 000 voksne menneskene som preges av relasjonsvold årlig. Øvre estimater plasserer dem på om lag 5 % av denne gruppen. Hva mer som preger parforhold som opplever omfattende grov vold er at de i grove trekk er en særegen demografisk gruppe, og at de svært ofte lever i gjensidig voldelige forhold. Selv om mannen i de fleste tilfeller (75 %) utøver den groveste volden så er det altså gjensidig vold i svært mange av disse forholdene. De fleste voldsforskere som ikke er idelogisk forplantet kritiserer i dag det skjeve fokuset på grov vold kontra den store gruppen som opplever episodisk vold. Det er altså både kvinner og menn som i stor grad blir oversett når vi snakker om relasjonsvold. Videre er det bred enighet om at den episodiske volden ofte står som forklaringsmodell for mennesker som senere utøver grov vold i sine liv. Det er ingen god dokumentasjon som sier at kvinner opplever mer relasjonsvold enn menn, men de opplever mer grov vold. Tilsvarende opplever menn mer psykisk vold. Les gjerne den NKVTS studien samt NIBR studien, hvor de har intervjuet kvinner og menn. Svært mange sier nemlig at de opplever den psykiske volden som ofte verst. Selvsagt er det ikke søkt å trekke frem Erin Pizzey sine erfaringer, for de er høyst relevante i dag. Det samme gjelder jo Warren Farrel. USA, som det landet med høyest andel feminister, må jo i økende grad ha politibeskyttelse når de skal holde foredrag. Ønsker du å delta på disse bør du påvente deg erfaringen med å få en "voldtektsdisipel" slengt i ansiktet. At du ikke evner eller ønsker å se hva mennesker som ønsker å diskutere vold mot menn ofte blir møtt med er ikke ensbetydende med at problemstillingen ikke diskuterer. Anonymous poster hash: 41304...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #50 Skrevet 25. mai 2014 Jeg er feminist som de fleste andre mennesker her i Norge (er du for likestilling er du faktisk feminist om du vil eller ei) og jeg synes at vold er ille uansett om det er en kvinne som slår eller en mann. Anonymous poster hash: 0191b...a9c 1
absinthia Skrevet 25. mai 2014 #51 Skrevet 25. mai 2014 Selvsagt er det ikke søkt å trekke frem Erin Pizzey sine erfaringer, for de er høyst relevante i dag. Det samme gjelder jo Warren Farrel. USA, som det landet med høyest andel feminister, må jo i økende grad ha politibeskyttelse når de skal holde foredrag. Ønsker du å delta på disse bør du påvente deg erfaringen med å få en "voldtektsdisipel" slengt i ansiktet. At du ikke evner eller ønsker å se hva mennesker som ønsker å diskutere vold mot menn ofte blir møtt med er ikke ensbetydende med at problemstillingen ikke diskuterer. Anonymous poster hash: 41304...b1e I USA er du i stor fare om du står frem offentligmed mange meninger. Enten du mener at våpenloven burde bli strengere, kjemper for homofiles rettigheter, er for fri abort, sier at du er feminist, er skeptisk til kjøttfabrikkenes forurensing av grunnvann, mener at jorda er eldre enn 6000 år gammel og en hel rekke andre ting, så dette er ikke spesielt for denne typen diskusjon. 1
Gjest Eurodice Skrevet 25. mai 2014 #52 Skrevet 25. mai 2014 Du mener altså at kvinnene ler av kvinnen/situasjonen hvor kvinnen er sterk. Det tror ikke jeg. De ler nok heller av mannen som lar situasjonen utspille seg slik. Men kanskje du har rett - hvem vet. Det eneste jeg vet er at det i resten av samfunnet er helt greit å latterliggjøre mannen. På arbeidsplassen, i reklamer, i tvserier, på radio osv osv. Vi blir systematisk fremstilt som dummere enn kvinner, enkle i hodet (tenker bare på sex) osv. Jeg tror det vi ser utspiller seg her er en ekstensjon av det som vi vanligvis ikke får se. Jeg har observert deg og din evinnelige nedrakking av kvinner over lengre tid. Har du en pervers glede av å nedsable kvinner og tillegge dem skyld for absolutt alt av elendighet? Kan du i det hele tatt finne noe positivt å si om kvinner?
Gjest FuturePrimitive Skrevet 25. mai 2014 #53 Skrevet 25. mai 2014 (endret) Jeg har observert deg og din evinnelige nedrakking av kvinner over lengre tid. Har du en pervers glede av å nedsable kvinner og tillegge dem skyld for absolutt alt av elendighet? Kan du i det hele tatt finne noe positivt å si om kvinner? Tror du blander meg med noen andre. Hvor er det jeg sabler ned kvinner? Er lykkelig gift og har barn og elsker kvinner. Elsker bare ikke såkalte "feminister" og jeg liker heller hykleriet mange kvinner bedriver i kampen for/mot likestilling. Endret 25. mai 2014 av FuturePrimitive 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #54 Skrevet 25. mai 2014 Tror du blander meg med noen andre. Hvor er det jeg sabler ned kvinner? Er lykkelig gift og har barn og elsker kvinner. Elsker bare ikke såkalte "feminister" og jeg liker heller hykleriet mange kvinner bedriver i kampen for/mot likestilling. Så du er altså i mot likestilling du da slik som kona di er. Eller er du kanskje ikke det? Likestilling er faktisk feminisme. Anonymous poster hash: 0191b...a9c 1
Gjest Eurodice Skrevet 25. mai 2014 #55 Skrevet 25. mai 2014 Tror du blander meg med noen andre. Hvor er det jeg sabler ned kvinner? Er lykkelig gift og har barn og elsker kvinner. Elsker bare ikke såkalte "feminister" og jeg liker heller hykleriet mange kvinner bedriver i kampen for/mot likestilling. Jeg vet ikke noe om ditt egentlige liv. Hvorfor går du utifra at alle vi kvinner på KG er hurper og feminister, som jeg forstår er et skjellsord etter din oppfatning? Hva kjennetegner en feminist? 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #56 Skrevet 25. mai 2014 Var de feminister, eller var de folk som undervurderer kvinners evne til å mishandle andre mennesker, fordi kvinner er svake og ufarlige, mens alle menn liksom er sterke og farlige. - Tok du den? Feminister som forstyrrer møte for misshandlede menn: https://www.youtube.com/watch?v=qodygTkTUYM På tide å ta ansvar for deres egen shit? Anonymous poster hash: 1e467...62e 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 25. mai 2014 #57 Skrevet 25. mai 2014 Så du er altså i mot likestilling du da slik som kona di er. Eller er du kanskje ikke det? Likestilling er faktisk feminisme. Anonymous poster hash: 0191b...a9c "likestilling" som i at kvinner skal fremstilles som offre i alle situasjoner. "likestilling" som i kvotering etc. For meg er ikke det likestilling. Det er en offermentalitet som presser over på kvinner som bidrar til å passifisere dem. Min kone er ei flott kvinne som driver sin egen business og tjener fett, bedre enn meg. Jeg lager maten hjemme, tar full pappaperm og har aldri lagt min hånd på noe familiemedlem. Ingen av oss er feminister, men vi er likevel mer likestillt enn de fleste. 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 25. mai 2014 #58 Skrevet 25. mai 2014 Jeg vet ikke noe om ditt egentlige liv. Hvorfor går du utifra at alle vi kvinner på KG er hurper og feminister, som jeg forstår er et skjellsord etter din oppfatning? Hva kjennetegner en feminist? Hvor går jeg ut i fra det egentlig? Så vidt jeg kan se så er det du som går ut i fra ting 2
absinthia Skrevet 25. mai 2014 #59 Skrevet 25. mai 2014 Feminister som forstyrrer møte for misshandlede menn:https://www.youtube.com/watch?v=qodygTkTUYM På tide å ta ansvar for deres egen shit? Anonymous poster hash: 1e467...62e vet du... Jeg var faktisk ikke der, jeg tar ansvar gjennom å jobbe med barns holdninger til seg selv og andre. Blant annet jobber jeg mye for at spesielt små gutter, skal få lov til å ha den plassen i barnehagen de trenger i forhold til fysisk lek, slik at de utvikler seg til bra menn med sosial kompetanse når de blir store, fordi gutter i større grad enn jenter ( om en tenker generelt) lærer slike ting gjennom å få utløp for trangen til voldsom lek. Jeg kunne ha linket til utallige artikler og filmsnutter der jeg ba " Dere menn" om å rydde opp, men jeg driver ikke på med såpass lavmåls argumentasjon, selv jeg vet at alle menn ikke er ansvarlige for hva tilfeldige håpløse individer driver på med. Det er alles oppgave å jobbe for at dette skal forsvinne, men ikke alle har " skylda" for urett som blir begått likevel. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #60 Skrevet 26. mai 2014 Jeg kunne ha linket til utallige artikler og filmsnutter der jeg ba " Dere menn" om å rydde opp, men jeg driver ikke på med såpass lavmåls argumentasjon, selv jeg vet at alle menn ikke er ansvarlige for hva tilfeldige håpløse individer driver på med. Det er alles oppgave å jobbe for at dette skal forsvinne, men ikke alle har " skylda" for urett som blir begått likevel. Nå er det ikke snakk om "dere kvinner" her da, men en spesifikk ideologisk gruppe kalt feminister. Og ABSOLUTT ALT som kommer fra den parten er diskrimminerende og mannehatende. Anonymous poster hash: 1e467...62e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå