Gå til innhold

Hva sier feministene til dette, da?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Likestilling er faktisk feminisme.

Anonymous poster hash: 0191b...a9c

Nei. Feminisme er kjønnsfascisme, mannsdiskrimminering og mannehat satt i system.

Anonymous poster hash: 1e467...62e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Snuppi
Skrevet

Nei. Feminisme er kjønnsfascisme, mannsdiskrimminering og mannehat satt i system.

Feminismen er nært knyttet kvinnebevegelsen, som er en politisk og kulturell bevegelse rettet mot å endre en skjev maktfordeling mellom kjønnene.

Feminismen kan konkretiseres i arbeid for å styrke kvinners muligheter og rettigheter, samt å utjevne kjønnsbalansen i mannsdominerte entiteter i samfunnet. Dette gjelder både innenfor politikk og samfunn, men også i fag som språk, teologi og sosiologi. I arbeidslivet er likelønn og ulike former for kvoter diskutert.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke snakk om "dere kvinner" her da, men en spesifikk ideologisk gruppe kalt feminister. Og ABSOLUTT ALT som kommer fra den parten er diskrimminerende og mannehatende. Anonymous poster hash: 1e467...62e

Så du mener at ting som at menn er likeverdige omsorgsgivere, at menn har lov til å vise følelser, at menn ikke skal ha eneanscar for å forsørge familien og at kvinner også skal være økonomisk ansvarlige for dette er diskriminerende og mannehatende?

Jaja...

Anonymous poster hash: 1a3c6...0af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feminismen er nært knyttet kvinnebevegelsen, som er en politisk og kulturell bevegelse rettet mot å endre en skjev maktfordeling mellom kjønnene.

Feminismen kan konkretiseres i arbeid for å styrke kvinners muligheter og rettigheter, samt å utjevne kjønnsbalansen i mannsdominerte entiteter i samfunnet. Dette gjelder både innenfor politikk og samfunn, men også i fag som språk, teologi og sosiologi. I arbeidslivet er likelønn og ulike former for kvoter diskutert.

Ja akkurat som jeg skrev. Mannsdiskrimminering satt i system.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du mener at ting som at menn er likeverdige omsorgsgivere, at menn har lov til å vise følelser, at menn ikke skal ha eneanscar for å forsørge familien og at kvinner også skal være økonomisk ansvarlige for dette er diskriminerende og mannehatende?

Jaja...

Anonymous poster hash: 1a3c6...0af

Er dette noe feminister har æren for?

Jeg har da sett mange fremtredende feminister og feministiske organisasjoner i media som er motstandere av likeverdig foreldreskap ved at de kjemper mot 50/50 fordeling som utgangspunkt, ol.

• Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet

Ja akkurat som jeg skrev. Mannsdiskrimminering satt i system.

Nei, det står det ingenting om!

Din forakt for kvinner tåkelegger din evne til å forstå hva du leser.

Skrevet

Dagens feminister mener at kvinner er bedre enn menn og at de bør ha flere fordeler og rettigheter.

Selv håper jeg at jeg hadde slått tilbake i en slik situasjon, så kunne den "lille kvinnen" lært seg at det er ikke alltid en god ide å prøve å slå noen som er større enn deg, men heller løse det med ord.

Anonymous poster hash: 3a5be...f44

Selv om man har lyst til å dytte bort kvinnen i dette tilfellet, så vet en også at en vil få grisebank om en gjør det. De som står rundt og ler hadde så sannelig brutt inn og beskyttet kvinnen selv om hun er den aggressive om mannen gjorde motstand og forsvarte seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Feminister som forstyrrer møte for misshandlede menn:

På tide å ta ansvar for deres egen shit?

Nå er det ikke snakk om "dere kvinner" her da, men en spesifikk ideologisk gruppe kalt feminister.

Så du mente egentlig ikke det du skrev i det øverste sitatet her?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke de gir uttrykk for hat, FP. Det er vel mer at det er veldig uvanlig at kvinnen er den fysisk dominerende parten. Mannen er som regel den som dominerer fysisk, så de synes vel det er litt komisk når han blir fysisk dominert av en kvinne i stedet.

Det er denne vrangforestillingen folk flest har lært. Det er rett og slett ikke sant at menn er den som som oftest dominerer kvinnen i parforhold. Problemet er at når menn først gjør det, så er det verre enn den vanlige situasjonen der kvinnen er den som styrer hjemmet - såfremt det er i negativ stand.

Endret av Timza
  • Liker 1
Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Så du mente egentlig ikke det du skrev i det øverste sitatet her?

Disse mannssjåvinistene er så hissige på å ta kvinnen til en hver tid at de mister hodet....

Det slår sprekker i deres såkalte soleklare rett til å dominere, kontrollere og definere kvinnen, hennes virkelighet og virksomheter.

De elsker å fortelle kvinnen hvordan hun egentlig er, hva hun føler, hvordan hun burde tenke og handle og hva hennes oppgave og plass i samfunnet er.

Er det noen som kjenner igjen disse trekkene hos en del av disse bitre gubbene, som slenger ut den ene latterlige påstanden om feminisme etter den andre?

De vet ikke hva begrepet betyr, men det er en trussel!

Endret av Snuppi
Skrevet

Disse mannssjåvinistene er så hissige på å ta kvinnen til en hver tid at de mister hodet....

Det slår sprekker i deres såkalte soleklare rett til å dominere, kontrollere og definere kvinnen, hennes virkelighet og virksomheter.

De elsker å fortelle kvinnen hvordan hun egentlig er, hva hun føler, hvordan hun burde tenke og handle og hva hennes oppgave og plass i samfunnet er.

Er det noen som kjenner igjen disse trekkene hos en del av disse bitre gubbene, som slenger ut den ene latterlige påstanden om feminisme etter den andre?

De vet ikke hva begrepet betyr, men det er en trussel!

En god beskrivelse av et knippe brukere her. :)

Enkelte innlegg bærer også preg av å være skrevet av veldig unge mennesker og da tenker jeg dette er noen som beundrer "de store tøffe guttene". Og siden de gjerne vil være en del av gjengen hopper de inn i enhver tråd som handler om "jentelus" selv om de ikke egentlig har kunnskap om temaet i tråden.

Noe som ikke er så nøye siden det bare er å legge merke til hva heltene skriver og så legge seg på samme linje. :rolleyes:

• Liker 3
Skrevet

Dere vet jo ikke hva vold han evt har utført på henne før dette.

Anonymous poster hash: 436ef...814

Men, det vet åpenbart du.

Lyst til å dele?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er feminist som de fleste andre mennesker her i Norge (er du for likestilling er du faktisk feminist om du vil eller ei) og jeg synes at vold er ille uansett om det er en kvinne som slår eller en mann.

Anonymous poster hash: 0191b...a9c

Jeg er 100% for likestilling, og 1265% (og - det er mye det!!) IKKE feminist.

Må jeg være fri!

Hrmpfh!!!!!!

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke du helt skjønner hva en feminist er.

Gjest Evans
Skrevet

Må jeg være fri!

Hrmpfh!!!!!!

Jeg er 125 % for likestilling, og 125 % FEMINIST!

Og jeg er FRI!

;)

Gjest Snuppi
Skrevet

Må jeg være fri!

Hrmpfh!!!!!!

Hva sier mannsjåvinistene til dette da??

Eller vent litt.... Det er jo trådstartet samt et par andre som har ytret mannssjåvinismens mening!

Skrevet

Det bør gå an å diskutere enkelte konsekvenser av feministisk politikk uten at alle kvinner mener de ukritisk må forsvare feminismen. For feminismen er ikke feilfri. Og den har utviklet seg og forandret seg fordi man har erkjent at man har tatt feil. Og det er lite sjarmerende når enhver som ytrer seg kritisk til feministisk politikk alltid blir karakterisert som for eksempel du gjør flere steder i denne tråden.

Feminismen har tatt grundig feil, bl.a. i sine beskrivelser av menn. Derfor har man forlatt menn som fiendebilde. Og tro det eller ei, selv om man offisielt har forlatt doktrinen om at menn er roten til alt vondt, finnes det fortsatt holdninger som samsvarer med dette. Det er en av årsakene til at mange mener at kvinners vold mot menn fortsatt er morsomt.

Feminismen formidler i all hovedsak kvinners kjønnsperspektiver. Men det er faktisk to kjønn og hvis man mener at begge kjønn skal ha like rettigheter og muligheter, bør man begynne å akseptere at det også finnes mannsperspektiver som er like valide. Men så langt kan ikke feminismen vise til stort annet enn å forsøker å late som at mannsperspektiver ikke har noe med moderne likestilling å gjøre. Og slik du formulerer deg i denne tråden, kan man jo lure på om du deler det synet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mange syn. Den første "bølgen" feminister som riktignok først ble karakterisert som feminister post-mortem, er utvilsomt det du beskriver her. Bevegelsen(e) som senere dukket opp på 1960-70 tallet var derimot en mye mer divers gruppe, alt fra husmødre som hadde fått "nok", til kvinner som mente at menn burde slaktes. Feminister er nødvendigvis ikke for likestilling, mange er, men en del har ingen betenkeligheter med å diskriminere menn.

Anonymous poster hash: 41304...b1e

Skrevet

Og om disse scenarioene hadde skjedd for 250 år siden, hva tror dere hadde skjedd da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...