Gå til innhold

Noen burde virkelig bruke prevensjon!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn er det da for mange. Det er dyrt å bo, og å miste halve hustandens inntekt et helt år vil være tøft for de fleste.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir flau på hennes vegne!

Det er mange mennesker som tjener kun en brøkdel av det hun og hennes mann gjør som tar seg råd til å være hjemme med barnet sitt!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva som var så fælt med henne jeg? Utenom det at hun faktisk har gått ut i media med dette. Er det virkelig et kriterie at man må ha råd til å leve på en inntekt for at man skal være forsvarlige foreldre? Da er visst vi forferdelige foreldre, for å leve på 20-25 000 pr mnd når man skal betjene huslån, billån, studielån og ha råd til alle faste utgifter hadde ikke vi fått til å gå rundt hvettfall. Og det med mye mi dre enn 5 mill i lån

Anonymous poster hash: 79cca...952

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Det er jo bare ved å få barn akkurat i juli/august man unngår dette problemet. Evt å bo i en kommune med så god dekning at man kan få plass utenom hovedopptaket.

Det er derfor noe man MÅ legge inn i planene når man velger få få barn.

Jeg synes derfor dette paret fremstiller seg selv i et litt dårlig lys her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gå til media med dette? Om det ikke passer å få barn, enten det er av økonomiske årsaker eller andre grunner, ja da får man bare vente.

Hun kunne ikke si til legen at hun ønsker keisersnitt pga økonomi? Nå vet jo alle det!

Anonymous poster hash: 26542...8e7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke helt hva som var så fælt med henne jeg? Utenom det at hun faktisk har gått ut i media med dette. Er det virkelig et kriterie at man må ha råd til å leve på en inntekt for at man skal være forsvarlige foreldre? Da er visst vi forferdelige foreldre, for å leve på 20-25 000 pr mnd når man skal betjene huslån, billån, studielån og ha råd til alle faste utgifter hadde ikke vi fått til å gå rundt hvettfall. Og det med mye mi dre enn 5 mill i lån

Anonymous poster hash: 79cca...952 d

For å ha et boliglån på 5 mill. må man også ha en ganske god inntekt. Det er snakk om noen måneder, ikke flere år.

Om de har så dårlig råd (noe de vel ikke har) så skulle de spart opp litt i forkant da, slik at en av de kunne være hjemme i de månedene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det da for mange. Det er dyrt å bo, og å miste halve hustandens inntekt et helt år vil være tøft for de fleste.

Enig.

Faktisk kjenner jeg veldig få som har råd til å leve på en inntekt ett år. Kanskje med første barnet, men sjeldnere med barn nummer to og tre. Mulig paret i artikkelen hadde et veldig høyt huslån, men du trenger neppe 5 milliioner i gjeld for å merke det på lommeboka at en full lønn forsvinner. Det vil veldig mange gjøre (blant annet vi, som havner i omtrent samme situasjon med septemberbarn og høye utgifter. Krysser fingrene for barnehageplass mot alle odds).

Jeg har sagt det før og sier det igjen: den lovfestede retten gjorde like mye skade som gagn. Mine eldste barn ble født før retten ble innført, det var mye mindre stress og pes rundt dette med barnehageplass den gangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

"Men det er økonomien som er hovedårsaken, selv om jeg ikke kan si det til legen"

Ja, for legen leser ikke aviser... Maken til lufthue! :laugh:

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full forståelse for at dette er vanskelig. Det er ille at et barn født etter 31. august, ikke har rett på barnehageplass før de blir 2, mens et barn født før, får plass når de er 1. Det er for dårlig, og det var virkelig synd at den blå-blå regjeringen fjernet det foreslåtte 2 opptak i året.

Men likevel, her synes jeg paret har gjort en feil. De burde virkelig ikke ha kjøpt et så dyrt oppussingsobjekt når de var midt i småbarnsfasen og enten planla å bli gravide eller visste at det var risiko for det. Det var dårlig planlagt, og jeg synes ikke at dette skal være god nok grunn til keisersnitt med den risiko det innebærer for barnet. Helsemessige årsaker, ja, økonomiske, nei.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det er økonomien som er hovedårsaken, selv om jeg ikke kan si det til legen"

Ja, for legen leser ikke aviser... Maken til lufthue! :laugh:

Poenget er at hun ALLEREDE har fått invilget keisersnitt, NÅ gjør det ingenting at sannheten kommer fram.

Det endrer jo fortsatt ikke på at de har kjøpt ett dyrt oppusningsprosjekt ett sted der de ikke først hadde avklart de kunne få barnehageplass, og kaster tusenvis av kr ut av vinduet hver måned på å kjøre igjennom bomring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å sende 1åring på barnehage? JA, det er noe galt med det.

Det er som regel de som ikke burde få barn som får det,mens de som er intelligente vet å beskytte seg.



Anonymous poster hash: 3028e...e97
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som de har bosatt seg et dårlig sted mtp. barnehageplasser tilgjengelig, når de må bruke så mye penger på transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Men det er økonomien som er hovedårsaken, selv om jeg ikke kan si det til legen"

Ja, for legen leser ikke aviser... Maken til lufthue! :laugh:

Den reagerte jeg også på. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er å sende 1åring på barnehage? JA, det er noe galt med det.Det er som regel de som ikke burde få barn som får det,mens de som er intelligente vet å beskytte seg. Anonymous poster hash: 3028e...e97

Galt? Du har ikke noe med å dømme andre nord og nedpå den måten,

Anonymous poster hash: 9d01f...316

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at hun ALLEREDE har fått invilget keisersnitt, NÅ gjør det ingenting at sannheten kommer fram.

Ja, de trekker jo neppe plassen tilbake, så jeg reagerer ikke så veldig på at hun går ut med dette nå.

Men som flere her får jeg ikke den store sympatien av det intervjuet, selv om jeg som sagt kan skjønne frustrasjonen. Å kjøpe et rådyrt oppussingsobjekt som knapt er beboelig og man nesten ikke har råd til, akkurat i småbansfasen, er og blir et merkelig valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Målet er å sende 1åring på barnehage? JA, det er noe galt med det.Det er som regel de som ikke burde få barn som får det,mens de som er intelligente vet å beskytte seg. Anonymous poster hash: 3028e...e97

Mange har ikke noe valg, dessverre.

Jeg var hjemme med barnet vårt til det var 2 år. Hun trengte lang tid på å tilpasse seg i bhg, og jeg er evig takknemlig for at vi har hatt muligheten til å korte ned dagene!

Anonymous poster hash: 26542...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Jeg liker at hun sier at hun ikke kan si det til legen, men likevel velger å være åpen om dette i media. Kan ikke legen hennes lese?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Hold fokus nå, folkens. La ikke dette bli en debatt om når barn skal begynne i barnehage. Det finnes det mange andre tråder om (start evt ennå en, om du ønsker)

Dette handler om at vi alle må forholde oss til realiteten omkring barnehagetilbudet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Poenget er at hun ALLEREDE har fått invilget keisersnitt, NÅ gjør det ingenting at sannheten kommer fram.

Det endrer jo fortsatt ikke på at de har kjøpt ett dyrt oppusningsprosjekt ett sted der de ikke først hadde avklart de kunne få barnehageplass, og kaster tusenvis av kr ut av vinduet hver måned på å kjøre igjennom bomring.

Nei, det endrer vel ingenting for dem, men tror nok legen blir litt strengere når noen kommer og gråter over fødselsangst neste gang ;) Jeg ville iallefall ha følt meg lurt trill rundt..

Ditt andre avsnitt var min andre tanke i denne saken, og understreket bare min første tanke - lufthue :fnise:

Uff, skal man le eller gråte, tro?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...