Gå til innhold

Noen burde virkelig bruke prevensjon!

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor får folk som denne damen og hennes mann barn egentlig, når de skal plasseres i barnehave så snart som overhodet mulig? Ettåringer er altfor små til å stues bort på denne måten, forsåvidt også toåringer.

Jada, barn skal de ha, men andre skal ta vare på dem. En barnehave med gjerne altfor få ansatte og et decibelnivå himmelhøyt over det tillatte er nok optimalt for disse små :ironi:. Hvor mye tid får disse yngste sammen med foreldrene sine?

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Galt? Du har ikke noe med å dømme andre nord og nedpå den måten,

Anonymous poster hash: 9d01f...316

Som en bruker her skrev - dette blir avsporing tema om barn burde bli sendt i barnehagen. Så jeg skal respektere det,men det er det som var poenget mitt. Det handler ikke om at jeg "dømmer",men om at jeg syns det er trist å sende 1 åring på barnehage, du kan selvsagt være uenig, det skal jeg ikke kommentere på :)

Anonymous poster hash: 3028e...e97

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som var så fælt med dette jeg... de færreste har jo råd til å leve på kun en inntekt...

• Liker 4
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som var så fælt med dette jeg... de færreste har jo råd til å leve på kun en inntekt...

Veldig få får barnehageplass rett etter at permisjonen slutter. Det er noe man faktisk må forholde seg til.

Nå økes dessuten kontantstøtten til de minste til 6000 kr. Når i tillegg legger til pengene man sparer på å ikke ha barnehageplass, blir det faktisk en god del penger.

• Liker 1
Skrevet

Om de ikke har det så får de planlegge litt bedre, da.

Alt handler om prioriteringer, og jeg tror nok ganske mange hadde klart å få det til å gå rundt om de bare hadde planlagt litt. Kontantstøtten på 6000,- hjelper faktisk litt den også, og man kan spare i forkant eller rett og slett innse at de ikke har råd til å få flere barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

HVORFOR gå til media med dette?

Jeg synes også, som flere andre her skriver, at det var spesielt at hun snakker om de økonomiske problemene som er hovedgrunnen til keisersnittet i all åpenhet, samtidig som hun sier at hun ikke kan si det til legen.

Eier de ikke noe flauhet?

Anonymous poster hash: 85f0c...07b
  • Liker 7
Skrevet

Hvorfor får folk som denne damen og hennes mann barn egentlig, når de skal plasseres i barnehave så snart som overhodet mulig? Ettåringer er altfor små til å stues bort på denne måten, forsåvidt også toåringer.

Jada, barn skal de ha, men andre skal ta vare på dem. En barnehave med gjerne altfor få ansatte og et decibelnivå himmelhøyt over det tillatte er nok optimalt for disse små :ironi:. Hvor mye tid får disse yngste sammen med foreldrene sine?

I så fall skulle absolutt ikke mine foreldre hatt barn, jeg ble sendt til dagmamma fra jeg var 6 måneder, det var så lenge de hadde muligheten til å ta permisjon. Min mor sluttet i jobben da jeg var 2 og begynte igjen da jeg var 5, derifra og ut måtte jeg klare meg selv. Så i tre år hadde jeg hjemmeværende mor. Dette var ikke uvanlig problemstilling på den tiden.

Pappa var i og for seg hjemme på den tiden, men det var kun teknisk , han jobbet natt, så stort sett snorket han.

Mine to barn var hos dagmamma fra 1 år. Vi hadde foretrukket barnehage, men det var ikke en opsjon. På de småbarnsavdelingene jeg har sett, er det bedre miljø enn det var hos vår dagmamma. Du skal være bra rik i norge for å kunne basere deg på en lønn.

• Liker 2
Skrevet

HVORFOR gå til media med dette?

Jeg synes også, som flere andre her skriver, at det var spesielt at hun snakker om de økonomiske problemene som er hovedgrunnen til keisersnittet i all åpenhet, samtidig som hun sier at hun ikke kan si det til legen.

Eier de ikke noe flauhet?

Anonymous poster hash: 85f0c...07b

Det er ett politisk innlegg for å presse på for at regjeringen skal oppfylle løftet om rullerende barnehageopptak.

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Det er ett politisk innlegg for å presse på for at regjeringen skal oppfylle løftet om rullerende barnehageopptak.

Jeg forstår godt at folk vil jobbe for å endre barnehagetilbudet. Men jeg synes ikke dette var et godt utspill i den sammehengen.

Å ønske seg endrede tilbud fra det offentlige er legitimt, men det fritar ikke oss som enkeltpersoner fra ansvaret for våre egne liv.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig med det du skriver.

Anonymous poster hash: f51aa...9a3

AnonymBruker
Skrevet

Det får være grenser for svartmaling. Jeg har aldri vært i en bråkete småbarnsavdeling med for få ansatte. Tvert imot har det vært en rolig og fin stemning med vekt på å gjøre det trygt for de små. Tre barn per voksen, og dette er det regler for.

Man må gjerne mislike at barn blir satt i barnehage ved ett års alder, men diskuter nå ut fra realitetene og ikke skrekkeksempler.

Anonymous poster hash: e0ea9...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Det får være grenser for svartmaling. Jeg har aldri vært i en bråkete småbarnsavdeling med for få ansatte. Tvert imot har det vært en rolig og fin stemning med vekt på å gjøre det trygt for de små. Tre barn per voksen, og dette er det regler for.

Man må gjerne mislike at barn blir satt i barnehage ved ett års alder, men diskuter nå ut fra realitetene og ikke skrekkeksempler.

Anonymous poster hash: e0ea9...e3c

Nå er det faktisk bevist gang på gang at 1 åringen ikke hører hjemme i barnehagen. Helst ikke før de er 3 år til og med.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Nå er det faktisk bevist gang på gang at 1 åringen ikke hører hjemme i barnehagen. Helst ikke før de er 3 år til og med.

Det har du lov til å mene, men det er ikke temaet for denne diskusjonen.
  • Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet

Tenkte bare på "Cats In The Cradle" av Ugly Kid Joe da jeg leste det her.

AnonymBruker
Skrevet

Åj.. Det finst no mange hus som koster laangt under fem mill. Ungane skal jo vere det viktigaste ein har i livet. Snakk om prioriteringar..

Anonymous poster hash: d0602...657

• Liker 2
Skrevet

Da hadde det ikke vært mange som hadde hatt mulighetene til å ha barn. Da måtte vi ha gått tilbake til den tiden der menn måtte være i 30 årene før de kunne få seg partner, så de hadde spart opp nok til å etablere seg.

• Liker 2
Gjest Chloè
Skrevet

De kjøper et hus til 5 milioner, for så å klage på at de ikke har råd til å ta vare på sitt eget barn?
Enig med ts, noen burde aldri få barn

AnonymBruker
Skrevet

Nordstrand bydel er ett sted der boliger koster mye, og 5 millioner der er en ganske grei pris der. Det er en bydel som er veldig attraktiv for barnefamilier. Nå trodde jeg ikke at det var så sprengt her fordi når du fikk plass i august 2011 så var det mange som fikk plass for sine høstbarn (født høsten 2010). Det skjer jo tydeligvis noe på de årene for blant annet så har jo boligprisene økt.

Anonymous poster hash: 8a34c...f5e
Skrevet

Har ingen sympati med den familien.

Det er helt ok at folk ikke har råd til å gå hjemme med barn og leve på bare en inntekt. De ferreste har jo det i dag. Problemet er at det ikke akkurat er noen hemmelighet hvor lenge man går gravid og hvor lenge man kan gå over termin. Så da får man bare la være å ta sjansen på å bli gravid i "det-passer-ikke-å-bli-gravid-nå" tidspunktet, når det er økonomisk uforsvarlig.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke bevist at enhver 1-åring ikke hører hjemme i barnehagen. Unger er forskjellige, men jeg tror de fleste barn i gode barnehager, takler barnehagestart som 1-åringer ++ helt greit.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...