Gå til innhold

Noen burde virkelig bruke prevensjon!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg syns det er noe som ikke stemmer her med prioriteringene hennes. Et hus til 5 millioner, men å gå over termin det blir for dyrt? Når skal unge mødre innse at et dyrt hus ikke er lykken?

Endret av Evel
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet (endret)

Jeg syns det er noe som ikke stemmer her med priortieringene hennes. Et hus til 5 millioner, men å gå over termin det blir for dyrt?

Et lite troverdig innspill i debatten.

Det er mange som har reelle problemer med tiden frem til barnehagestart. Men dette paret er ikke akkurat de jeg tenker på.

Endret av AnneShirley
  • Liker 1
Skrevet

Det er mange som har reelle problemer med tiden frem til barnehagestart. Men dette paret er ikke akkurat de jeg tenker på.

Nå ble jeg litt usikker her på hva du egentlig mente. Kan du utdype? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er noe som ikke stemmer her med prioriteringene hennes. Et hus til 5 millioner, men å gå over termin det blir for dyrt? Når skal unge mødre innse at et dyrt hus ikke er lykken?

Litt OT, men "ung mor"? Dama er 32 ;)

Anonymous poster hash: 74a64...4d7

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Verden er gal. Her står dette paret fram fordi de ikke har råd til å få barn i september! Så pytt,da velger de bare keisersnitt i august,så de får barnehageplass. Ellers kan det hende de må selge huset til fem millioner og kjøpe leilighet isteden. Uff!

Noen timer med fly unna sliter mennesker med problemer.

Ikke større problemer,men PROBLEMER.

Noen eier ikke skam. Rett og slett.

Skrevet

Litt OT, men "ung mor"? Dama er 32 ;)

Anonymous poster hash: 74a64...4d7

Ja, for meg er hun det hehe.. ;) Men nå mente jeg generelt og ikke bare henne. Det virker som om mange er opptatt av å få seg dyre status hjem, for deretter klage på økonomien.

• Liker 1
Gjest AnneShirley
Skrevet

Nå ble jeg litt usikker her på hva du egentlig mente. Kan du utdype? :)

Hva ønsker du at jeg skal utdype?

At det var unødvendig av dette paret å sette seg i denne situasjonen?

Eller at aleneforeldre med dårlig økonomi og lite nettverk kan ha store problemer med perioden fra permisjonen tar slutt fram til barnehagestart?

Skrevet

Dette :) Som du svarte til meg.

Hva ønsker du at jeg skal utdype?

At det var unødvendig av dette paret å sette seg i denne situasjonen?

Eller at aleneforeldre med dårlig økonomi og lite nettverk kan ha store problemer med perioden fra permisjonen tar slutt fram til barnehagestart?

AnonymBruker
Skrevet

At de ikke har råd til å leve på en inntekt i et år er en ærlig sak, men planlagt keisersnitt for å sikre barnehageplass? Det er jo galskap.

Når det gjelder det med å begynne i bhg som 1åring, barn er forskjellige og det blir helt feil å si at alle 1åringer som begynner i bhg blir skadet av det

Mitt barn begynte i bhg som 1åring og hadde han ikke gjort det så ville han ha gått glipp av mye nødvendig hjelp for å utvikle seg for det var bhg som først ytret bekymring for at noe var galt. Ingen i helsevesenet hadde reagert på det, selvom vi hadde tett oppfølgning med lege og helsestasjon fra han var bitteliten. Barnet mitt har autismediagnose og desto tidligere man oppdager det, desto bedre er fremtidsutsiktene fordi det er viktig med tidlig intervensjon for å fremme utvikling.

-og selvom barnet begynner i bhg som 1åring betyr ikke det at barnet automatisk har laaange dager i bhg hver dag.

Anonymous poster hash: c08a3...812

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Avdragsfrihet på lånet har de allerede" :o Og så planlegger de en unge til når de ikke kan betale på lånet engang???

Anonymous poster hash: e1704...c20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det der er bare bullshit! De har kanskje utbytte av det språkmessig, men det er det. De blir overstimulert, oversosialisert og satt på et samlebånd.

Folk er hysteriske når det gjelder å la andre, til og med besteforeldre, passe barna sine. De har lest om tilknytningsvansker og at disse barna kan komme til å slite psykisk i fremtiden pga dette. MEN så snart ungen er ett år har de ingen skrupler mot å levere poden til x-antall voksne personer i et kaos av barn og voksne. Det gjør de hver eneste dag, gjerne i 8 timer hver dag!

Snodige greier!

Der sa du det! Jeg er hjemme med jenta vår på 15 måneder. Hun begynner i barnehagen i august. Får stadig små kommentarer fra diverse mødre med barn i barnehagen (fra 8 mnd og oppover) at "ja ja.. Jeg føler meg ikke klar for barnevakt ennå.." "Synes han er for liten til det"

Men å levere en baby på 8 mnd i barnehagen 8 timer + hver dag: ikke noe problem!! Jeg som lar mine foreldre passe jenta vår en dag annenhver måned, det er IKKE greit.

Det gir jo mening...

Anonymous poster hash: ee46f...4cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selger de louis vitton veskene og luksusbåten de har så har de jo så de kan gå hjemme i to år om de vil ;-)

Ikke skjønner jeg at noen som har råd til båt til flere mill, vesker verdt en månedslønn ++ velger å ta keisersnitt for barnehageplass. Hadde jeg kunne hatt råd til det ville jeg da prioritert å spare slik at jeg kunne vært hjemme. I steden for å leve i luksus...

Anonymous poster hash: 2bc40...503

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fint på CV med barn, men være med dem selv og ha tid til dem, NEIDA det skal dem ikke. Full plass i barnehage fra før 12 mnd alder. Viktigere med stort hus til 5 mill, 2 store biler, sydenturer og fancy interiør.

Tenk at mennesket i dag bryr seg mer om DØDE ting enn LEVENDE barn. Det er jo helt forkastelig. Viktigere med flott fasade enn tiden med sine egne barn. Hvor skal dette ende?????

Anonymous poster hash: 425f6...399
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mye som dere mødre bryr seg om hva andre mødre gjør. Direkte pinlig å lese.

Anonymous poster hash: b1204...6a6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mye som dere mødre bryr seg om hva andre mødre gjør. Direkte pinlig å lese.

Du er vel klar over at et keisersnitt koster staten tituuusenvis av kroner?

Anonymous poster hash: 9d01f...316

• Liker 2
Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg en millimeter om det om de ikke hadde gått ut i avisen.

Men når de annonsere i avisen at de "ikke har råd", samtidig som de viser at jo det har de. Da latterliggjør man seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Kan hun ikke bli dagmamma selv da, siden det er vanskelig å oppdrive? Er garantert noen i området som kommer til å trenge det. Hun har null sympati fra meg hvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Selv om man ikke har rett på barnehageplass før den og den datoen, så går det fortsatt an å få plass i barnehage før det. Ene vår begynte i januar, f.eks. Og før vi fikk plass i barnehage, så hadde vi dagmamma. Jobbet også kveld en stund for å få det til å gå opp.

Har heldigvis bedre økonomi nå. Men kunne aldri vurdert å få keisersnitt av økonomiske grunner uansett!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo fortsatt risikere å måtte vente noen dager om det feks er mye ø-hjelp som feks haste keisersnitt osv. Da prioriterer de ikke planlagte keisersnitt som kanskje kan vente noen dager

Anonymous poster hash: 7a599...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Med 5 millioner i bare huslån, betyr dette at den månedlige innbetalingen kun på lånet blir ca 30 000,-. DET er ganske mye penger. I tillegg kommer jo kommunale avgifter. Hvordan disse klarer seg økonomisk, forstår jeg bare ikke. En skal jo sette tæring etter næring, som vi sa før i tiden. Det hadde vært bedre for dem å investert i et billigere hus, men gjort er gjort og jeg håper det ordner seg for dem likevel...

Anonymous poster hash: 7495b...91c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...