Gå til innhold

Tatovering med skrivefeil - si ifra?


Lista

Anbefalte innlegg

En på vennelista mi la ut bilde av sin nye tatovering nå nettopp. Det er en setning på engelsk, og guess what? Den inneholder en ganske grov skrivefeil (you're istedet for your). Sier man i fra om dette, eller ler man bare for seg selv? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Spørs litt hvem det er, syns jeg. Hadde det vært bestevenninna mi, mannen min eller noen andre som jeg hadde et nært forhold til, så hadde jeg sagt fra,

Hvis ikke så hadde jeg bare ledd itt fo rmeg selv, og venta til de oppdaga det selv ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at jeg ikke kjenner personen godt (vi har gått på skole sammen for flere år siden) og er ingen jeg snakker med til vanlig. Vil ikke oppfattes som frekk og litt sånn "ovenpå" liksom. Har bestemt meg for å avvente litt, og håpe noen andre kommenterer det snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

hvis du ikke kjenner personen noe særlig så gjør det ikke noe om h*n blir sinna. Bare spør helt sånn uskyldig "jeg trodde youre ble skrevet med apostrof jeg?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg ikke kjenner personen godt (vi har gått på skole sammen for flere år siden) og er ingen jeg snakker med til vanlig. Vil ikke oppfattes som frekk og litt sånn "ovenpå" liksom. Har bestemt meg for å avvente litt, og håpe noen andre kommenterer det snart :P

Når man tar en tatovering på engelsk, bør man sørge for den den er fri for stavefeil. Jeg kan forstå at skrivefeil oppstår om man tatoverer en setning på hindi eller gujarati, men engelsk? Det burde virkelig folk klare.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å, nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hva det står mer enn you're! Men ellers: jeg tror jeg bare hadde ventet. Noen kommer garantert til å si noe ganske snart!

Utrolig at det GÅR an å gjøre en sånn feil, egentlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tar en tatovering på engelsk, bør man sørge for den den er fri for stavefeil. Jeg kan forstå at skrivefeil oppstår om man tatoverer en setning på hindi eller gujarati, men engelsk? Det burde virkelig folk klare.

Grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg ofte er den som må pirke på feil, og at noen derfor sikkert synes jeg er litt "bedreviter".

Men guuud, jeg klarer snart ikke la være. Det vrenger seg inni meg :fnise:

Endret av Lista
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grunnen til at jeg skrev det er fordi jeg ofte er den som må pirke på feil, og at noen derfor sikkert synes jeg er litt "bedreviter".

Men guuud, jeg klarer snart ikke la være. Det vrenger seg inni meg :fnise:

Gjør det! Gjør det! Gjennomfør det!

Så forteller du oss reaksjonen hennes etterpå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg skal si det; hvordan skal jeg formulere meg? Trenger tips! Vil helst ikke drite ut personen i en kommetar under bildet, heller.

Endret av Lista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg ville heller lagt det frem som om du ikke er helt sikker på stavemåten selv for da blir ikke du oppfattet som usympatisk og bedrevitende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...