Gå til innhold

Mini i magen!


ara

Anbefalte innlegg

Testen viste at jeg var gravid, og jeg er utrolig glad for det! :):gravid: Er ikke så langt på vei enda så tørr ikke å glede meg alt for mye i tilfelle spiren ikke vil sitte.

Termin skal være rundt 20.mai-2012. Flere her som har termin i mai her?

Dette blir utrolig spennende!! :tommelsmil:

___________________________________

Liste over forskjellige milepæler i svangerskapet:

Unnfangelsen finner sted omkring: 26. august 2011

Hjertet begynner å slå: 20. september 2011

Embryoet beveger seg: 14. oktober 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 21. oktober 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 21. oktober 2011

Risiko for spontanabort avtar: 4.november 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 11.november 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 18. november 2011

Fosteret svelger og tisser: 2. desember 2011

Tid for ultralyd: 9. desember 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 16. desember 2011

Du er nå 19 uker og 3 dager på vei: 26. desember 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 30. desember 2011

Fosteret begynner å høre: 20. januar 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 17. februar 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 23. mars 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 29. april 2012

Antatt termindato: 20. mai 2012

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt sykt trøtt om dagen! Kan sove et par timer etter jobb, og alikevel være stuptrøtt ved leggetid igjen! Og i dag, lørdag, våknet jeg første gang klokka 07.00, LYS VÅKEN! Enda jeg satt oppe til 02.00 i natt! Guder.. Rare greier. Men gjør ikke meg noe. Får mer ut av dagen!:)

Ellers funderer jeg fælt på når man kan begynne å skimte en kul på magen. Er dette veldig individuelt eller? Akkurat nå er jeg bare veldig oppblåst, og jeg vet jo at jeg er alt for kort på vei til å få kul enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med spire! ;)=

Jeg har også blitt helt A-menneske.. dautrøtt om kvelden, og våkner rundt 7 om morgenen. i helga! ;) strange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spire! ;)=

Jeg har også blitt helt A-menneske.. dautrøtt om kvelden, og våkner rundt 7 om morgenen. i helga! ;) strange...

haha, ja! utrolig merkelig det der! Hvor langt er du på vei? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nøyaktig èn uke siden jeg testet positivt! Tiden går sakte syntes jeg...

Jeg vil bare fortest mulig komme forbi fasen der risikoen for SA blir betydelig mindre, sånn at jeg kan slappe av litt mer!

Merker fortsatt ikke så mye av hele greia her, men i dag tidlig var jeg god og kvalm, noe jeg ikke har vært enda.. Ogdå fryyyyyser jeg veldig mye.. Det er sikkert vanlig regner jeg med.

Brystvortene er helt sykt ømme...Er de sånn hele svangerslapet?

Ønsker alle lesere en fantastisk dag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg snakket med legen! Har fått time 12.okt. Blir spennende..Går mer og mer opp for meg det her..Men skjønner egentlig ikke enda at det faktisk er en SPIRE (!!!) i magen min! :hjerter_rundt:

Tenkte jeg skulle fortelle om graviditeten til sjefen etter jeg har vært hos legen..Gruer meg litt, men det er jo ingen fare! Alle har da rett på å få barn, eller hva? Men jeg er bare bekymret av natur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 uker på vei. Tiden går ganske fort! Jeg har sluppet unna kvalme og dårlig form. Er bare ekstremt trøtt hele tiden, noe som er litt slitsomt!

Tenkte jeg bare kunne fortelle kort om meg selv, slik at dere vet litt bedre hvem dere leser om :)

Jeg er 23 år, fyller 24 i februar. Bor sammen med den beste i verden og vi har vært sammen og bodd sammen i litt over 4 år! Han fyller 32 i oktober så han er en del år eldre, noe jeg syntes er veldig godt ettersom jeg i mange år har vært litt foran de andre i mitt årskull når det kommer til modenhet.

Vi bor i hus som vi leier og har pusset opp masse. Huset deler vi også med våre kjæreste pusekatter; Beathe, Lucifer, Miriam og Pondus! :dagens-rose:

(Jeg er jo desverre litt skeptisk til så mange katter i hus når lille spiren kommer.....)

Jeg jobber som barne- og ungdomsarbeider og trives veldig godt med det.

Da får det være nok info for i dag.

Ha en strålende helg folkens, og håper dere har like KNALLVÆR som jeg har! :briller:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å høre med om deg, Ara! ;)Det kan vel gå greit med katter og baby, men dere må jo ta hensyn til det.. har ingen erfaring, men håper det går bra.

Deler dette her med trøtthet, har heller ikke vært noe dårlig til nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt spent på det. Er så glad i dyr og spesielt mine egne katter. Men jeg kommer selvsagt til å gi dem et nytt hjem hvis det skulle bli en stor risiko for barnet å ha dem i hus...

Er det noen her som har erfaring med overnevnte "problem"?

Del gjerne erfaringer med meg!

I helgen har jeg våknet og vært god og kvalm hver morgen. Skikkelig ekkelt... Trodde kvalmen kom tidlig i svangerskapet...Nå er ikke jeg så langt på vei enda heller da men..Hadde et lite håp om at jeg skulle slippe unna!

Har heller ikke fått "dilla" på noe mat eller noe sånn...Men det er det kanskje ikke alle som får?

Nå skal jeg snart reise på jobb. Deilig å jobbe 48% når man er så trøtt og slapp om dagen! :) Begynner i 100% stilling i november da. Syntes det hele blir litt komisk, for jeg skal ta over for ei som skal ut i permisjon, også må jeg selv ut i permisjon etterhvert! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :vinke:

Først og fremst GRATULERER!! :hoppendeglad:

Måtte jo titte innom dagboka di også :)

Sikkert deilig å jobbe 48%, eller luksus spør du meg,hihi :)

Å, komisk at du skal ta over for ei osm skal ut i permisjon :fnise:

Har du noen smarte tips til meg? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!

Og så hyggelig at du stakk innom meg! :hallo:

Ja, er virkelig luksus med de arbeidstidene jeg har nå om dagen, men er så forbanna trøtt så føles som jeg har jobbet laaange dager hver dag! Folk begynner vel å lure der jeg går å gjesper på jobb klokka 13.00 om dagen :fnise:

Jeg har egentlig ingen gode tips.. Jeg hadde tenkt å prøve både hostesaft, bidronning-gelè og grapefruktjuice, men jammen rakk spiren å sitte før jeg fikk tenkt ferdig tanken! Var nok bare fryktelig heldig! :hoppendeglad:

Bare sørg for masse sex rundt eggløsning så blir det nok en ordnings ganske snart satser vi på!! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen viste at jeg var gravid, og jeg er utrolig glad for det! :):gravid: Er ikke så langt på vei enda så tørr ikke å glede meg alt for mye i tilfelle spiren ikke vil sitte.

Termin, som jeg har regnet ut på terminkalkulator, skal være 02.mai-2012. Flere her som har termin i mai her?

Dette blir utrolig spennende!! :tommelsmil:

Jeg har! Ca. ti dager etter deg :strix:

Lykke til, ara! Spiren sitter nok godt den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!

Og så hyggelig at du stakk innom meg! :hallo:

Ja, er virkelig luksus med de arbeidstidene jeg har nå om dagen, men er så forbanna trøtt så føles som jeg har jobbet laaange dager hver dag! Folk begynner vel å lure der jeg går å gjesper på jobb klokka 13.00 om dagen :fnise:

Jeg har egentlig ingen gode tips.. Jeg hadde tenkt å prøve både hostesaft, bidronning-gelè og grapefruktjuice, men jammen rakk spiren å sitte før jeg fikk tenkt ferdig tanken! Var nok bare fryktelig heldig! :hoppendeglad:

Bare sørg for masse sex rundt eggløsning så blir det nok en ordnings ganske snart satser vi på!! :hoppe:

:klem:

Tenker å teste hostesaft denne pp :)

Har veldig lyst til å følge deg :)

Ha en fin fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...