Gå til innhold

Min hverdag. ♥


Azalea

Anbefalte innlegg

Ny dagbok :)

En liten oppdatering siden jeg startet denne dagboken.

:gravid::rodmer:

Nytt kapittel i livet vårt. Livet fra positiv test starter på side 6. :)

------------------------------------------------------------------

Hei! :)

Ble inspirert av alle dere her inne til å ordne meg en dagbok, kanskje på tide etter å ha vært medlem i over 4 år. :sjenert:

--------

Litt om meg:

Jeg er ei jente(86-modell) opprinnelig fra Trøndelag. Etter en del år i fast jobb + ikke helt visste hva jeg ville studere så trengte jeg en forandring i hverdagen. Jeg hoppet rett og slett ut i noe jeg alltid hadde hatt lyst til, jeg begynte på folkehøgskole. Jepp, i en alder av 24 år. :fnise: Selvom skoleåret ble mye dyrere enn forventet og ting ikke ble som "planlagt" så angrer jeg ikke et sekund. Jeg har møtt så mange herlige mennesker, de fleste er 5 år yngre enn meg selv og er mer voksen og ansvarsbesvisst enn mange jeg kjenner. Jeg er rett og slett stolt av alle mine nye venner. Sukk, som jeg savner de. :)

Første skoledag da klassen ble ropt opp la jeg merke til en gutt i klassen, helt skjønn var han. Ikke visste jeg at akkurat denne gutten skulle bli min kjæreste, og min samboer. :rodmer:

I august(2011) flyttet jeg ned til Oslo/Akershus og ble samboer med min kjære, og i tillegg fikk jeg jobben jeg virkelig ville ha. Føler at livet mitt endelig begynte å ta form, det hadde mening. Jeg er så lykkelig som jeg aldri har vært! :strix:

Veldig hyggelig at dere titter innom og legger igjen en hilsen. :klemmer:

Endret av Angel-A
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertelig velkommen som dagbok skribent! :velkommen:

Tusen takk for det! Og velkommen som nr. 1 i dagboka. Hyggelig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de positive sidene med å være arbeidsledig er jo at en kan virkelig nyte sommeren, ligge i sola og bare slappe av.. Men en vesentlig ting mangler jo, sola! Hvor har det blitt av sommeren?! :kjefte: Jeg hadde et ønske om å kanskje få min vakre hvit-blå-melkeaktige hud til å bli litt gyllen, men ser ut til at det kan jeg bare glemme i år. :fnise:

For tiden bor jeg og min kjæreste hjemme hos svigermor da vi ikke får leiligheten før 1. august, blir liksom ikke helt det samme å slappe av her når jeg egentlig bare er en gjest. Noen tips til hva jeg kan fylle dagene med? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Legger igjen en liten hilsen!

Liker du håndarbeid..? Når jeg blir hekta på et strikketøy så flyyyr dagene avgårde ;) Eller - kanskje lese en god bok? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Legger igjen en liten hilsen!

Liker du håndarbeid..? Når jeg blir hekta på et strikketøy så flyyyr dagene avgårde ;) Eller - kanskje lese en god bok? :)

Hei Kameline! Veldig hyggelig med en hilsen i dagboka. :)

Jeg lærte meg å strikke tøfler i år, kanskje jeg skal hive meg rundt å strikke noen tøfler. Kunne gjerne ha lært meg å strikke noe mer, men burde ikke være for avansert da jeg ikke kan strikke noe annet en tøfler. Skal sies at dette er en veldig enkel oppskrift. :fnise:

Jeg tror faktisk jeg skal sniklese i en bok som ligger her hjemme hos svigermor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kameline! Veldig hyggelig med en hilsen i dagboka. :)

Jeg lærte meg å strikke tøfler i år, kanskje jeg skal hive meg rundt å strikke noen tøfler. Kunne gjerne ha lært meg å strikke noe mer, men burde ikke være for avansert da jeg ikke kan strikke noe annet en tøfler. Skal sies at dette er en veldig enkel oppskrift. :fnise:

Jeg tror faktisk jeg skal sniklese i en bok som ligger her hjemme hos svigermor. :)

Kanskje svigermor har en lett strikkeoppskrift å lære deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje svigermor har en lett strikkeoppskrift å lære deg? :)

Hun er ikke en strikker, dessverre. Er vel ikke det jeg heller, men det er gøy å prøve noe nytt. Dessuten så er jeg superfornøyd med tøflene mine som jeg strikket i vinter. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-hei!

Sto opp tidlig i dag, er virkelig deilig å få litt ut av dagen. Senteret som ligger 10 min unna har supersalg i dag, så dro dit ganske tidlig for å få tak i bla vinglassene som jeg og min kjære har sinklet etter veldig lenge. Kjøpte 12 glass, sparte 1000kr. Så er veldig fornøyd! :jepp: Skal innom senteret litt senere i kveld også, kjøpe Eva Solo-glass. Er 40% på Kitch'n så da er det bare å kjøpe inn det vi mangler. :) Kanskje det blir noe annet og, vi får se hva som frister der og da rett og slett.

Ellers har jeg tenkt en del på studier, kjenner jeg blir litt lei meg når jeg tenker på at jeg er 25 år(snart hverfall) og ikke har utdannet meg enda. Jeg har jobbet, reist og opplevd veldig mye, så skal vel egentlig ikke klage. Mange som ikke får opplevd det samme som jeg har gjort. Men, en del av meg har jo veldig lyst til å studere.. Det som stopper meg er at jeg fremdeles ikke vet hva jeg har lyst til å studere enda. Har tenkt kjempemye på det, og endrer mening hele tiden. En dag har jeg lyst til å satse på foto, som jeg elsker, en annen dag er det noe innen sykehus. F.eks. radiograf eller sykepleier. Eller innen barnehage da jeg elsker å være rundt barn. Nei, jeg vet rett og slett ikke.. Skulle ønske jeg var en av de som visste hva de ville bli når de ble stor. :sjenert:

Hvordan var det du bestemte deg for hva du skulle studere? Var det noe/noen som hadde innflytelse på ditt valg?

edit:skrivefeil

Endret av Amk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det du bestemte deg for hva du skulle studere? Var det noe/noen som hadde innflytelse på ditt valg?

Jeg valgte etter interessene mine da jeg var 18. Jeg likte veldig godt biologi og snuste litt på Bioingeniør. Men da jeg ikke kom inn på studiet i første omgang så havnet jeg på næringsmiddelteknologi istedet. :) Nå som jeg er en god del eldre hadde jeg nok valgt annerledes. Etter å ha jobbet noen år i offentlig forvaltning så kunne jeg faktisk tenkt meg å ha studert juss. ;) Noe som var helt fjernt for meg som 18-åring. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte etter interessene mine da jeg var 18. Jeg likte veldig godt biologi og snuste litt på Bioingeniør. Men da jeg ikke kom inn på studiet i første omgang så havnet jeg på næringsmiddelteknologi istedet. :) Nå som jeg er en god del eldre hadde jeg nok valgt annerledes. Etter å ha jobbet noen år i offentlig forvaltning så kunne jeg faktisk tenkt meg å ha studert juss. ;) Noe som var helt fjernt for meg som 18-åring. :fnise:

Det er veldig merkelig hvordan ønskene forandrer seg. :fnise: Jeg må le når jeg tenker tilbake til ungdomskolen da jeg ønsket å bli kokk på plattform, det er ikke noe jeg ville ha jobbet med den dag i dag. Skulle ha vært enklere å velge studier! Jeg grubler my på studievalg, føler jeg aldri kommer noen vei. :P

Vil du prøve deg på jusstudiet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selvfølgelig på shopping igjen i går kveld, helt til klokken 23. Veldig greit egentlig, vi fikk kjøpt inn en del ting vi manglet, sparte en god del penger da mye av det vi trengte og hadde sett på før var helt opp til 50% avslag på. Veldig fornøyd! :jepp:

Enda en ting, jeg fikk en bukse av svigermor i går. Veldig snilt! Hadde sett på den kjempelenge, og har dessverre ikke hatt penger til å kjøpe meg klær. Så er veldig fornøyd! :)

Dagen i dag har gått med på gjøre i stand til svingermor får besøk i helga, en hel gjeng som kommer. Så mens svingermor er på jobb har jeg og lillesøsteren til kjæresten min bakt brownies, gleder meg veldig til å spise. Nom-nom! Jeg har også vasket leil, så får håpe hun blir fornøyd.

Nå er min kjære ferdig på jobb og er på vei hjem, alltid like godt å få han hjem fra jobb. Jeg smiler like bredt hver gang han kommer inn døra. :rodmer: Han har forresten bursdag i dag, så her skal det feires! Fikk en dunpute av meg i bursdagsgave, har så lyst til å kjøpe noe mer og litt mer personlig men pengene strekker dessverre ikke til. :( Skal skrive et bursdagskort da, med noen fine ord. :hjerte:

Endret av Amk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag, en skikkelig slappisdag. Kjennes slik ut nå hvertfall. *Hjesp*

Dagen i går var veldig fin, koste meg med kjæresten og hans familie. Spiste gode norske jordbær og brownies, helt nydelig. Det er noe jeg liker best med sommeren, norske jordbær. :sikle: Eneste vi mangler nå er sol, da hadde sommeren vært ganske så perfekt. Vi fikk en felles bursdagsgave av familien hans i går, fikk middagstallerknene, tallerknene, skålene vi hadde sett på. Og i tillegg fikk vi et serveringsfat og kniv. Fikk kjempemye, ble litt sjokkert. Var kjempesnilt! :jepp:

Kjæresten fikk kortet jeg hadde skrevet i går, han syntes det var veldig søtt og ble veldig glad. Så jeg er superfornøyd! :biggrin:

Fikk forresten en tlf. fra en butikk i Oslo i går, ville jeg skulle komme på jobbintervju på mangdag. De trengte hjelp kun i juli, så da blir det kanskje litt jobbing på meg alikevell juli. :hoppendeglad: Kjenner jeg begynner å glede meg til å jobbe igjen, blir noen lange dager når en ikke har familie eller venner i nærheten og kjæresten er på jobb.

Ellers savner jeg kattepusen min, gleder meg veldig til å hente henne i aug./sept! :catmilk:

edit:skrivefeil

Endret av Amk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en ny dag. En fin dag. :) Det regner ikke! *Bank i bordet*

Håper virkelig det holder seg slik, hadde vært fint med en dag der en kan gå utenfor døra i 2 sek før man er gjennomvåt. :regn:

I går kom to av søskenbarna(?) til kjæresten, ganske unge frøkner. Tror de er 17? Hvertfall, de er veldig inspirert tegneseriefigurer/manga så de skal på en messe i Oslo i dag. Skal si de er tøffe som holder på med dette, de er visst de eneste som holder på med det der de kommer fra. Vet forresten av flere som driver med dette, kjenner ei fra Trondheim som er veldig opptatt av det(Gyaru?). Men hun kjører det fullt ut, det er rett og slett kult!

Nå skal jeg bare slappe av og ordne meg før jeg setter med på toget inn til Oslo. Skal møte kjæresten der, skal på Bolia og se på møbler. Mye fint! Skulle ønske jeg var rik.. :sukk: Men igjen, hvem skulle ikke ønske det. For min del trenger ikke jeg mange mill i banken for å være lykkelig, men kunne gjerne ha hatt nok penger til å kjøpe meg en leilighet og fylle den med møbelene jeg vil ha. Ha nok penger til å betale regninger, middag på bordet hver dag, kunne finne på noe uten å telle kronestykker først osv. Og kunne stikke på ferie til utlandet hvert år.. OG kjøre opp til bil, hadde vært greit med bil og da.. :sjenert: Blir litt når en begynner å skrive ned.

Men! Jeg trenger ikke å bade i penger for å ha det bra, jeg har vokst opp i en familie som ikke har hatt noe særlig til penger og har av dette lært at penger trengs ikke for å være lykkelig. Det er bare et digert pluss! :jepp:

Lurer forresten på om vi skal kjøpe oss ny seng, og lage en sofa av den gamle senga. I stedet for å kjøpe en helt ok seng, og en helt ok sofa. Hm, lurer på om vi hadde klart å få til det jeg. :klo: Hadde spart en del penger da + ryggen min hadde hatt godt av en ny seng.

Noen idéer? :)

Endret av Amk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da var det min tur. :gratulerer: 25 år gammel i dag.. Ih, føler jeg er i midtlivskrisa allerede. :blink: Blir en veldig rolig dag og ikke noe slags form for feiring. Ble forresten halvveis feiret da vi feiret kjæresten på torsdag, så skal ikke klage. Ellers har jeg fått en del morsomme hilsner i natt, blir rørt over hvor mange som faktisk bryr seg nok til å gratulere meg. :)

Tror forresten det begynner å komme en del gresspollen. De siste to dagene har jeg vært tett i nesa, og nyst en del. Skal ikke klage over hvordan det er nå, for det er absolutt ikke så ille som det har vært tidligere. Kanskje jeg er heldig og "vokser det av meg"? :gjeiper:

Jeg holder på å bli sprø, jeg vil flytte inn i leiligheten i dag! Vil ikke vente så lenge som til 1 aug. Det er bare en mnd til, men etter å ha kjøpt inn så mye fint og planlegger hvordan vi skal ha det så går tiden så treeegt.

Var i Oslo i går, kjøpte inn bestikk og noe annet vi manglet. Ble et sett fra Christiania bestikk, veldig enkelt og elegant. Passer perfekt! :jepp:

Endret av Amk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jobbintervju, var inne i maks 5 min før jeg fikk beskjed om at jeg fikk jobben. :bolledeig:

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, nå skjønner jeg ingenting. I går fikk jeg mensen? En uke før jeg skulle ha det.. :kjefte: Så nå ligger jeg her med sterke smerter i korsryggen og er rett og slett daff. Da er det greit å ha en fridag der jeg ikke har noen planer. :)

I går dro jeg og kjæresten og kjøpte oss seng, får den sendt til den nye leiligheten i august. Jeg teller nesten dager til innflyttningsdato. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bare titter innom å legger igjen en liten hilsen :)

Gratulerer med jobben, godt å ha noe å gjøre i sommer også, så ikke dagene blir så lange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på jobbintervju, var inne i maks 5 min før jeg fikk beskjed om at jeg fikk jobben. :bolledeig:

Takk.

Gratulerer med ny jobb!!! :hoppe:

Når begynner du i denne?

Har det blitt noe lesing eller strikking på deg i det siste da?

Edit: Så ved nærmere gjennomlesing at jeg må gratulere deg med dagen som var også!!

Gratulerer!!!

:bursdag:

Endret av Kameline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bare titter innom å legger igjen en liten hilsen :)

Gratulerer med jobben, godt å ha noe å gjøre i sommer også, så ikke dagene blir så lange :)

Hei Mala! :goodbye:

Tusen takk for det! Ja, det skal bli veldig godt. Jeg skal ikke klage over fri altså, men dagene kan bli litt ensformige. Lover deg det skal bli godt å få jobbet litt igjen. Og ikke minst gleder jeg meg til lønningen kommer. :danse: Kan ikke huske sist jeg var på shopping.. :/

Gratulerer med ny jobb!!! :hoppe:

Når begynner du i denne?

Har det blitt noe lesing eller strikking på deg i det siste da?

Edit: Så ved nærmere gjennomlesing at jeg må gratulere deg med dagen som var også!!

Gratulerer!!!

:bursdag:

Hei igjen, Kameline! :) Hyggelig å se deg igjen. :Nikke:

Tuuusen takk! Jeg begynner på opplæring nå på mandag, blir spennende. Det er kun for en mnd. da, jeg bare må ha noe å gjøre frem til jeg begynner i den andre jobben 1.8, jeg kjeder meg lett så hvorfor ikke gjøre noe veldig fornuftig. ;) Skulle ha hatt litt fri til flyttingen, men det får vi bare ta litt om gangen. Ikke no krise om vi ikke flytter inn den 1. uansett. Også blir det som sagt digg å få lønning, blir ikke rik av å ikke jobbe og i tillegg kjøpe inn ting til leiligheten.. :gjeiper:

Nei, har dessverre ikke det. Jeg håper å få tak i tingene mine som står til oppbevaring i Telemark for der ligger det nemlig en pose med strikkepinner osv. som jeg kjøpte i vinter. Jeg har dessverre ikke penger til prioritere å kjøpe meg nye strikkepinner, er fattig for tiden. :sjenert:

Hvordan går det med prøvingen Kameline? ;)

------------

Ellers har jeg kommet meg opp til trøndelag igjen, bare for noen dager men skal bli kos. Var innom på sykehuset i dag.. *grøss* Fikk 7 kortisonsprøyter. Har visst senebetennelse og muskelbetennelse i skulder og setemusklene, som igjen gjør til at jeg får vondt i hofer, knær og ankler + skulder og nakke. Yes da.

Da han stakk sprøyten inn i skinka på meg og traff den ømmeste muskelen klarte å jeg si småhøyt "Satan..!" også begynte jeg å gråte, det gjorde så vondt. :sjokkert: Han trøstet meg med at maaange har reagert slik og enda verre fordi det gjør veldig, veldig vondt. Hvertfall hos oss som har gått med dette svineriet i mange år uten å ha blitt bedre. Såå, nå håper jeg bare at det blir bedre snart for nå er jeg dritt lei. :)

------------

Over til noe helt annet, jeg trenger en hobby.. Tips noen? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...