Gå til innhold

Silikonpupper


Gjest Steinar

Anbefalte innlegg

Gjest Steinar

Jeg personlig er meget betenkt og foretrekker naturlige (og skal derfor ikke ha) ;) hehe

Men alvorlig talt, så ser jeg jo poenget også ifra kvinnens side i visse situasjoner med dagens medie press etc.

Hva mener du om fordeler og ulemper med silikonimplantater?

Har du selv noen positive eller negative erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig er meget betenkt og foretrekker naturlige (og skal derfor ikke ha) ;) hehe

Men alvorlig talt, så ser jeg jo poenget også ifra kvinnens side i visse situasjoner med dagens medie press etc.

Hva mener du om fordeler og ulemper med silikonimplantater?

Har du selv noen positive eller negative erfaringer?

Det får jenter selv avgjøre. Har de komplekser og plages av veldig små bryster ( ikke at de prøver å tilpasse seg det perfekte idealet) og ønsker å føle seg mer kvinnelig, så har jeg stor forståelse for det. Om jeg møter en jente med silikon, syns jeg det er sært om jeg skal legge noe spesielt i det - trenger jo ikke si en dritt om hvordan hun er osv. Ikke noen negative erfaringer med noen av delene, naturlige pupper er fine og silikon pupper er fine. :fnise:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Det får jenter selv avgjøre. Har de komplekser og plages av veldig små bryster ( ikke at de prøver å tilpasse seg det perfekte idealet) og ønsker å føle seg mer kvinnelig, så har jeg stor forståelse for det. Om jeg møter en jente med silikon, syns jeg det er sært om jeg skal legge noe spesielt i det - trenger jo ikke si en dritt om hvordan hun er osv. Ikke noen negative erfaringer med noen av delene, naturlige pupper er fine og silikon pupper er fine. :fnise:

Ja, det har vel med innstillingen å gjøre, samt litt smak og behag sikkert.

Plast eller amalgam fyllinger i tennene er jo ikke akkurat helt naturlig det heller.

Som med alt annet har man vel også blitt flinkere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Plastpupper er en avgjørende faktor for å ikke gå videre med en jente. Det er også oppsigelsesgrunn i et forhold. Som tidligere nevnt, jeg gjør unntak for de som har vert rammet av sykdom og som har vert nødt å fjerne et bryst eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere har laget en ny tråd for å diskutere dette videre.

Jeg oppsummerer: Kristian82: mener det er jentas avgjørelse, og at dette ikke hadde vært avgjørende om han skulle date dama/ inngå et forhold. Så har vi Steinar, som er litt midt i mellom, men foretrekker naturlige bryster. Brutal_mann mener selvsagt at implantater er et tegn på dårlige verdier, og kunne aldri vært sammen med en dame med implantater (bare hvis hun hadde rekonstruksjon pga sykdom).

Har jeg forstått dere riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig er meget betenkt og foretrekker naturlige (og skal derfor ikke ha) ;) hehe

Men alvorlig talt, så ser jeg jo poenget også ifra kvinnens side i visse situasjoner med dagens medie press etc.

Hva mener du om fordeler og ulemper med silikonimplantater?

Har du selv noen positive eller negative erfaringer?

For å svare deg på spm. dine har jeg sitert det jeg sist skrev i "Menn på KG" tråden.

Jeg synes livet mitt har tatt en stor vending mot det positive etter jeg tok dette inngrepet. Den lave selvfølelsen påvirket meg på ganske mange områder i livet. Nå føler jeg meg "fri" og feminin. Jeg har større respekt for meg selv og ser min selvverdi. Jeg lar meg ikke lenger tråkke på av andre i noen situasjoner. Jeg har ikke gått gjennom noen personlighetsforandring. Jeg er fortsatt meg selv, på godt og på vondt. Vil ikke for alt i verden gå tilbake. Livet er mye enklere nå :)

Skrekkhistorier finnes overalt. Uansett hvilket inngrep det er snakk om. Folk som bare skulle fjerne en skjemmende føflekk eller vorte, men endre opp med kjøttetende bakterier osm nesten tar livet av dem. Inget inngrep er 100% sikkert. Det er derfor det er viktig å lese alt man kommer over av informasjon, slik at man vet hvilke symptomer man skal se etter. Jo tidligere man får behandling, jo større er sjansene for at alt går bra tilslutt. Mange av disse skrekkhistoriene er resultatet av mangel på kunnskap.

Jeg har altså personlig kun positive erfaringer med implantater. Jeg ønsket dette i 10 år før jeg tok steget, inkl. 3 år med intensiv lesing/ diskusjon om emnet på nettet. Jeg visste hva jeg gikk til, og hvilke risikoer det var og symptomerjeg skulle se etter.

Jeg har aldri fått negative kommentarer etter inngrepet, hverken fra menn eller kvinner. Mine venninner som vet om inngrepet har vist nysgjerrighet, og stilt spm. De mennene jeg har vært intime med har ikke gitt utrykk for at de ikke liker brystene mine, heller tvert imot. Jeg har kanskje vært heldig...?

Bare for å nevne det, så har jeg ikke store implantater. De passer perfekt til kroppen min. Min daværende kjæreste ville ikke at jeg skulle gjøre det. Han likte meg jo selvsagt slik jeg var, men sa det var mitt valg. Vi gikk fra hverandre halvannet år etter inngrepet, men det var av helt andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser slik ut ja :)

Bra jeg ikke har misforstått.

Jeg forstår jo selvsagt at menn har forskjellige preferanser, akkurat som vi kvinner. Noe annet ville jo vært kjedelig. :) Det jeg derimot synes er dumt er at noen ikke evner å se ting ut fra andres perspektiv, og godta at vi har forskjellige preferanser. Jeg synes også det er trist at du ser på meg (og andre kvinner med implantater) som kvinner med dårlige verdier. Jeg har jo ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Bra jeg ikke har misforstått.

Jeg forstår jo selvsagt at menn har forskjellige preferanser, akkurat som vi kvinner. Noe annet ville jo vært kjedelig. :) Det jeg derimot synes er dumt er at noen ikke evner å se ting ut fra andres perspektiv, og godta at vi har forskjellige preferanser. Jeg synes også det er trist at du ser på meg (og andre kvinner med implantater) som kvinner med dårlige verdier. Jeg har jo ikke det.

Du har vist meget bra verdier i andre tråder her. Det skal du virkelig ha! Men, når det kommer til kosmetisk kirugi... Da befinner vi oss i hver vår ende av skalaen. Dvs, jeg befinner meg nok enda lenger ut enn deg i motsatt ende.

Jeg ser ditt perspektiv, men jeg lar meg fortvile og provosere av at ditt perspektiv finnes. I min ideelle verden ville ingen kvinner følt seg mindre feminine pga av små bryst. Og, i dag finner en smellpene jentre på 19 med feiende flotte b-cup bryst som higer etter plastpupper. Dette er et så klart tegn på at noe er alvorlig galt med den verden vi lever i at jeg ikke takler tanken på å legge mine hender på en eneste plastpupp igjen. Det er noe pervertert galt med samfunnet når det blir sett på som naturlig, riktig og en selvffølge når kvinner med helt normale bryst legger seg under knoven for å f dem endret.

For meg er ikke plastpupper annet enn atter et symptom på at det er de overfladiske aspekter som betyr noe i vårt samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Silikon er en ting, men hva med kvinner som løfter brystene? Noen forskjell på verdiene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Silikon er en ting, men hva med kvinner som løfter brystene? Noen forskjell på verdiene der?

Nei. Men det er, dobbeltmoralsk nok, lettere å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vist meget bra verdier i andre tråder her. Det skal du virkelig ha! Men, når det kommer til kosmetisk kirugi... Da befinner vi oss i hver vår ende av skalaen. Dvs, jeg befinner meg nok enda lenger ut enn deg i motsatt ende.

Jeg ser ditt perspektiv, men jeg lar meg fortvile og provosere av at ditt perspektiv finnes. I min ideelle verden ville ingen kvinner følt seg mindre feminine pga av små bryst. Og, i dag finner en smellpene jentre på 19 med feiende flotte b-cup bryst som higer etter plastpupper. Dette er et så klart tegn på at noe er alvorlig galt med den verden vi lever i at jeg ikke takler tanken på å legge mine hender på en eneste plastpupp igjen. Det er noe pervertert galt med samfunnet når det blir sett på som naturlig, riktig og en selvffølge når kvinner med helt normale bryst legger seg under knoven for å f dem endret.

For meg er ikke plastpupper annet enn atter et symptom på at det er de overfladiske aspekter som betyr noe i vårt samfunn.

Nei, du ser det ikke. Du mener selvfølelse er et overfladisk aspekt.

Ja, jeg er enig med deg at jenter på 19 år ikke burde ta ett slikt inngrep. Nedre aldersgrense burde vært mellom 22- 25. Det brude også vært opplysningsplikt for plastikk kirurger. Dvs. at de hadde plikt til å opplyse om alle risikoer, og hvilke symptomer de forskjellige har. det er altfor enkelt i dag. Man går på en konsultasjon som tar ca 20-30 minutt. Man får ingen opplysninger, annet enn om størrelse og type implantat og hvordan inngrepet foretas. Deretter får man time til operasjon. Er det rart det er mange skrekkhistorier?

Ja, kvinner har selv et ansvar for å tilegne seg nok kunnskap om hva man faktisk skal utsette sin egen kropp for, så jeg mener ikke at kvinner skal fraskrive seg alt ansvar. Desverre er det så utrolig mye kunnskap der ute som disse kvinnene ikke har så mye forutsetning for å vite om, at plastikk kirurgene bør har et stort ansvar for å opplyse om ting. Ikke alle kvinnene er sterke i det engelske språket, og det finnes svært lite, iallefall utrolig begrenset, informasjon på norske sider.

Jeg har en dagbok på forumet, som jeg har viet til dette emnet. Jeg driver opplysning, og kan ikke får sagt ofte nok til disse jentene hvor viktig det er å tilegne seg kunnskap, FØR man går til det steget at man tar et slikt inngrep. Det er liksom "min misjon." Kunnskap er makt. Man skal ikke bare høre på de(få) opplysningene plastikk kirurgen lirer ut av seg på 5 minutter. Man må ta ansvar for egen læring. Dette er ikke en lek. Som i alle andre operasjoner, kan ting gå galt. Da er det viktig å vite når man skal oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Nei, du ser det ikke. Du mener selvfølelse er et overfladisk aspekt.

Så lenge selvfølelsen ere direkte knyttet til hvordan en ser ut så ja, da er den overfladisk.

Resten du skrev er jeg helt på linje med deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hvis det dreier seg om en eventuell partner, så mener jeg at det er hennes kropp, hun må få gjøre hva hun vil med den. Jeg får bare lov å "låne" den av og til ;) Dette gjelder det meste av kroppsmodifisering, tatovering, piercing, silikonpupper, fettsuging osv.

Personlig synes jeg silikonpupper er harde og litt kalde i forhold til naturlige. Men helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg har aldri noensinne vurdert silikon, til tross for at jeg ikke engang klarte å fylle en BH i størrelse 70A da jeg var tidlig i tjueårene. På den tida var det veldig mye mindre fokus på pupper og kropp i media, og jeg vil anta at dette bidro til at jeg ikke hadde særlig komplekser for de små puppene mine.

Etter at jeg fikk barn ble de forresten på mirkuløst vis litt større, og jeg har brukt 65C siden da. Dette er noe de som vurderer å operere seg bør ta med i betraktningen: Det kan godt hende at brystene forandrer seg og blir større av seg selv!

Når det er sagt, respekterer jeg de som har funnet det nødvendig å få lagt inn implantater. Men jeg synes det er synd at media med sin puppefiksering bidrar til at jenter med normale, små pupper vil operere seg (jeg sier ikke at dette gjelder deg CeeCee - jeg aner jo ikke hvordan du så ut verken før eller etter). Det at flere og flere får lagt inn silikon, gjør etter mitt syn at vi får et forvrengt syn på hva som er normalt, og at gjennomsnittspupper fremstår som små. Og små pupper fremstår som bittesmå.

Det er slående å se "deilige damer på stranda" i filmer fra 60- og 70-tallet, for mange av dem har ganske små bryst, og noen av dem henger litt også. Det er milevidt fra hva man kan se i Baywatch og Pacific Blue! Ikke rart at unge jenter får et forvrengt syn på hvordan normale pupper ser ut, og at de får komplekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shelob
Så lenge selvfølelsen ere direkte knyttet til hvordan en ser ut så ja, da er den overfladisk.

Resten du skrev er jeg helt på linje med deg i.

Hei Brutal. Etter at jeg tok brystløft forsvant mine hemninger mot å gi meg hen til min utkårede, både i senga og ellers. Utrolig deilig å kunne la han klå nårsomhelst og hvorsomhelst, kunne vrenge av meg bh'n anytime, og bare gå i en t-skjorte med lett tafse-tilgang.

Jeg kan også ri han, bli tatt bakfra etc, uten følelsen av at noe henger og slenger, det er deilig, og gjør meg rett og slett kåtere. Vet ikke om dette var SÅ viktig for han som for meg, men så lenge jeg er fornøyd, kåt og løssluppen, smiler han fornøyd fra morgen til kveld :)

Skjønner at det ikke gjør noen forskjell for deg, men jeg måtte bare ha det sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge selvfølelsen ere direkte knyttet til hvordan en ser ut så ja, da er den overfladisk.

Resten du skrev er jeg helt på linje med deg i.

Selvfølelse er hvordan man føler som seg selv, hvordan man oppfatter seg selv, selvbevissthet.

Nå er det nå en gang slik at selvet er i en kropp man har fått utdelt. Selvet og kroppen kan ikke separeres, ergo selvet er bevisst på kroppen det sitter i.

Jeg som kvinne ønsker å føle meg feminin, og kvinnelig. Som nevnt tidligere knytter jeg min egen femininitet og kvinnelighet opp til legemet jeg besitter. Hvis dette legemet da ikke harmonerer med hvordan jeg (selvet) ønsker å føle meg, skapes det disharmoni. Denne disharmonien fører til at selvfølelsen blir påvirket i negativ retning. Når man har negativ selvfølelse fører det igjen til at mange områder i livet også blir påvirket i negativ retning. Det blir en ond sirkel. Hvis man har "jobbet" med å forandre sin selvfølelse til det positive i mange år, men fortsatt har problemer med å se på sin egen kropp som kvinnelig og feminin. Og man har fortsatt har en negativ oppfattelse av seg selv og ikke trives med kroppen selvet besitter, hva er da galt med å foreta en liten endring som gjør at selvet og kroppen harmonerer?

Jeg ser på meg selv som et harmonisk menneske nå. Jeg har god selvfølelse. Jeg synes jeg ser ut som den kvinnen jeg oppfatter meg som. Det har skapt positive ringvirkninger utover på andre områder i lvet mitt. Hva andre synes om implantater gir jeg en lang en i (hadde jeg ikke gjort det, så hadde jeg aldri foretatt det inngrepet), men ingen skal komme og fortelle meg at jeg er overfladisk og har dårlige verdier på grunn av mitt valg. Jeg gjorde dette kun for meg selv, og ingen andre. Folk som har kjent meg lenge før inngrepet har sett min prositive forandring. Jeg er trygg på meg selv. Jeg kan nå være kvinne uten at jeg føler meg patetisk, malplassert og ufeminin som en 14 årig gutts kropp med kjole, høyhælte sko og med neglelakk. Hele meg er nå kvinne, og jeg nyter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis det dreier seg om en eventuell partner, så mener jeg at det er hennes kropp, hun må få gjøre hva hun vil med den. Jeg får bare lov å "låne" den av og til ;) Dette gjelder det meste av kroppsmodifisering, tatovering, piercing, silikonpupper, fettsuging osv.

Personlig synes jeg silikonpupper er harde og litt kalde i forhold til naturlige. Men helt ok.

Mine er hverken harde, eller kalde. (må innrømme at jeg flere ganger har lurt på om det er noe galt med dem siden de er så myke som de er. Har fått bekreftet fra min kirurg at alt er som det skal være.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar
Jeg har aldri noensinne vurdert silikon, til tross for at jeg ikke engang klarte å fylle en BH i størrelse 70A da jeg var tidlig i tjueårene. På den tida var det veldig mye mindre fokus på pupper og kropp i media, og jeg vil anta at dette bidro til at jeg ikke hadde særlig komplekser for de små puppene mine.

Etter at jeg fikk barn ble de forresten på mirkuløst vis litt større, og jeg har brukt 65C siden da. Dette er noe de som vurderer å operere seg bør ta med i betraktningen: Det kan godt hende at brystene forandrer seg og blir større av seg selv!

Når det er sagt, respekterer jeg de som har funnet det nødvendig å få lagt inn implantater. Men jeg synes det er synd at media med sin puppefiksering bidrar til at jenter med normale, små pupper vil operere seg (jeg sier ikke at dette gjelder deg CeeCee - jeg aner jo ikke hvordan du så ut verken før eller etter). Det at flere og flere får lagt inn silikon, gjør etter mitt syn at vi får et forvrengt syn på hva som er normalt, og at gjennomsnittspupper fremstår som små. Og små pupper fremstår som bittesmå.

Det er slående å se "deilige damer på stranda" i filmer fra 60- og 70-tallet, for mange av dem har ganske små bryst, og noen av dem henger litt også. Det er milevidt fra hva man kan se i Baywatch og Pacific Blue! Ikke rart at unge jenter får et forvrengt syn på hvordan normale pupper ser ut, og at de får komplekser.

Ja, det er nok media som har hovedskylden for utviklingen på området dessverre.

Samtidig må man ikke undervurdere at kvinner alltid har "levd" på sitt utseende - dvs. at det har alltid vært en fordel på alle måter - f.eks for å bli godt gift - å være søt og pen. Eller ha vel-proporsjonale former som Roger Moore sa hehe Det gjelder jo da altså for menn også men i mindre grad. Penger og makt er viktigere ;)

Det at puppene kan bli større etter barnefødsel er faktisk et meget interessant og viktig poeng som yngre jenter da bør tenke på :)

Jeg så nylig et TV-program om USA, hvor det nå ar blitt vanligere at jenter/kvinner oppsøker spesielle kirurger for å få "the playboy look" mellom bena!

Det er vel dessverre bare snakk om tid før dette kommer hit også ettersom vi importerer all galskap fra USA - spesielt når noen kan tjene gode penger på det. :sukk:

Plastisk kirurgi er bra når det kan hjelpe noen med alvorlige defekter - men det skal ikke brukes for å bli "perfekt"! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri noensinne vurdert silikon, til tross for at jeg ikke engang klarte å fylle en BH i størrelse 70A da jeg var tidlig i tjueårene. På den tida var det veldig mye mindre fokus på pupper og kropp i media, og jeg vil anta at dette bidro til at jeg ikke hadde særlig komplekser for de små puppene mine.

Etter at jeg fikk barn ble de forresten på mirkuløst vis litt større, og jeg har brukt 65C siden da. Dette er noe de som vurderer å operere seg bør ta med i betraktningen: Det kan godt hende at brystene forandrer seg og blir større av seg selv!

Når det er sagt, respekterer jeg de som har funnet det nødvendig å få lagt inn implantater. Men jeg synes det er synd at media med sin puppefiksering bidrar til at jenter med normale, små pupper vil operere seg (jeg sier ikke at dette gjelder deg CeeCee - jeg aner jo ikke hvordan du så ut verken før eller etter). Det at flere og flere får lagt inn silikon, gjør etter mitt syn at vi får et forvrengt syn på hva som er normalt, og at gjennomsnittspupper fremstår som små. Og små pupper fremstår som bittesmå.

Det er slående å se "deilige damer på stranda" i filmer fra 60- og 70-tallet, for mange av dem har ganske små bryst, og noen av dem henger litt også. Det er milevidt fra hva man kan se i Baywatch og Pacific Blue! Ikke rart at unge jenter får et forvrengt syn på hvordan normale pupper ser ut, og at de får komplekser.

Jeg hadde en liten 75A før jeg fikk barn, og liten 75AA etterpå. Mine ble altså mindre.

Må også si at min lave selvfølelse hadde med at kroppen ikke harmonerte med selvet. Fordi jeg ikke fikk til å forandre på selvet, så forandret jeg på kroppen istedet. Jeg kan ikke se at dette hadde noe med motebildet eller kvinneidealer å gjøre. Mulig det har påvirket med ubevisst, men det kan jeg isåfall ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...