Gå til innhold

Er det greit å skifte bleie på kafé?


Meaty

Anbefalte innlegg

Jeg var på kafé midt på dagen i går, og et par bord bortenfor meg satt det to damer og hun ene hadde en baby som lå i vogn. Hun begynner å romstere nedi vogna og etter en stund kommer hun opp med en sammenrullet bleie. Litt mer romstering, ungen får på seg klær igjen, og så går hun til søppelkassen i nærheten og kaster bleia.

Jeg syntes det var litt guffent, men er dette vanlig? Jeg pleier ikke akkurat å gå på kafé på den tiden av døgnet men jeg lurer jo litt. Dette var forøvrig på et kjøpesenter som har egne rom der man kan stelle babyer.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes overhodet ikke det er greit. Bæsjebleier har ikke noe som helst på en kafé å gjøre. Det er uhygienisk, og ekkelt for de andre som har betalt for å kose seg med et måltid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det selv, av den enkle grunn at jeg liker å ha mulighet til å vaske hender etc i forbindelse med bleieskift. Så er det stellerom i nærheten, synes jeg det er bedre også for min egen del.

Når det er sagt, så hadde jeg nok ikke reagert på om noen andre hadde foretatt et bleieskift som dette oppi vogna. I alle fall ikke slik som du beskriver det, så hadde man jo ikke visst om at det var bleieskift uten at du faktisk hadde sett den sammenrullede bleia etterpå. Men jeg forstår at noen også kan synes dette er ekkelt. Men synes det var en bedre versjon, enn å dra ungen opp på bordet og skiftet på den der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg var på kafé midt på dagen i går, og et par bord bortenfor meg satt det to damer og hun ene hadde en baby som lå i vogn. Hun begynner å romstere nedi vogna og etter en stund kommer hun opp med en sammenrullet bleie. Litt mer romstering, ungen får på seg klær igjen, og så går hun til søppelkassen i nærheten og kaster bleia.

Jeg syntes det var litt guffent, men er dette vanlig? Jeg pleier ikke akkurat å gå på kafé på den tiden av døgnet men jeg lurer jo litt. Dette var forøvrig på et kjøpesenter som har egne rom der man kan stelle babyer.

Hva synes dere?

Jeg er enig med deg. Kafébord (eller stol) er ikke et egnet sted for bleieskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Enkelte eier ikke folkeskikk i utgangspunktet, og får det heller ikke når de får barn. Og bare det at hun satte seg ned igjen uten å vaske hendene... :overrasket:

Jeg har også fått servert bæsjebleieskifting i utgangen på Gardermoen, og der er det heller ikke særlig langt til nærmeste toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uakseptabelt. Man skifter ikke bleie når det sitter folk rett ved siden av. Spesielt ikke om disse folkene spiser.

Og kaste bleien i søppelbøtten inne på kafeen?? Enkelte tror at bleier ikke lukter. Disse er antageligvis blitt immune mot lukten, eller har ikke så god luktesans i utgangspunktet.

Og skifte bleier uten å vaske hendene etterpå? Det er ikke akkurat mindre ekkelt enn å ikke vasken hendene når man har vært på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke greit! Man rekker da å gå på en do eller et stellerom..! Skal kvinner få skifte bind under bordet også, kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Det hadde ikke gjort meg noe. Hun skiftet jo nedi vogna, er jo meget mulig at det bare var en tissebleie også. Du hverken så noe eller luktet noe. Så lenge som man ikke ser noe eller plages med lukt, så må de jo være helt greit. Skjønner ikke helt at det skal være så fælt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke gjort meg noe. Hun skiftet jo nedi vogna, er jo meget mulig at det bare var en tissebleie også. Du hverken så noe eller luktet noe. Så lenge som man ikke ser noe eller plages med lukt, så må de jo være helt greit. Skjønner ikke helt at det skal være så fælt?!

Hun så bleien. Bakterier sprer seg også selv om man ikke ser dem. Bleie i bøtte inne på kaferom er IKKE hygienisk. Å ikke vaske hendene etterpå like så.

Da må det jo være ok om jeg klør meg i skrittet, innenfor trusa, på kafé også, da. Så lenge du ikke ser og lukter noe. Så kan jeg ta på kafebordet og på koppene etterpå, med skitne fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke gjort meg noe. Hun skiftet jo nedi vogna, er jo meget mulig at det bare var en tissebleie også. Du hverken så noe eller luktet noe. Så lenge som man ikke ser noe eller plages med lukt, så må de jo være helt greit. Skjønner ikke helt at det skal være så fælt?!

Når man drar på kafé og betaler for mat og drikke, så bør man kunne forvente at det ikke florerer med tiss og bæsj ved nabobordet! Man kan jo si det samme med bind som jeg nevnte i sted.

Sett at du så en kvinne som diskré skiftet bind under bordet, rullet sammen bindet og kastet det i søppelkassen og satte seg igjen. Du verken så eller luktet noe spesielt, men du vet likevel hva det var. Skal man også si her at så lenge man faktisk ikke så noe blod så er det helt greit?

Hva er egentlig problemet med å trille ut på toalettet og gjøre det der? Og ikke minst ha sjansen til å vaske hendene etterpå... Man bør ta hensyn til andre gjester uansett om selv ikke har problemer med avføringen til gullet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit at noen skifter bleie på ungen sin midt inne på en restaurant. Det er faktisk en plass hvor man sitter og spiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at folk på nabobordet tok ungen oppå bordet og skiftet en dualig bæsjebleie - mens de lo og dikket i vei og hadde bare øye for vidunderet sitt. Vi syntes ikke det var like stor stas da stanken nådde bordet vårt.

Vi hadde akkurat fått maten på bordet og skulle liksom kose oss denne lørdagen på kafe. Joda, jaggu sa jeg kos.

Det finnes vel stellerom på de fleste steder nå? Hvertfall et toalett i det minste.

ps. må tilføye at jeg er glad i barn - men det er jo ikke barnets feil at foreldrene ikke eier folkeskikk, stakkars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skiftet hun ikke bleie nedi vogna, uten at noen så hva hun gjorde? Hadde ikke gjort meg noe iallefall.

Og hvorvidt voksne mennesker vasker hendene sine eller ikke - det har jeg iallefall ikke noe med.

Kan vi ikke heller bry oss litt mer om hvordan vi selv oppfører oss, og være litt mer tolerante ovenfor andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Når man drar på kafé og betaler for mat og drikke, så bør man kunne forvente at det ikke florerer med tiss og bæsj ved nabobordet! Man kan jo si det samme med bind som jeg nevnte i sted.

Sett at du så en kvinne som diskré skiftet bind under bordet, rullet sammen bindet og kastet det i søppelkassen og satte seg igjen. Du verken så eller luktet noe spesielt, men du vet likevel hva det var. Skal man også si her at så lenge man faktisk ikke så noe blod så er det helt greit?

Hva er egentlig problemet med å trille ut på toalettet og gjøre det der? Og ikke minst ha sjansen til å vaske hendene etterpå... Man bør ta hensyn til andre gjester uansett om selv ikke har problemer med avføringen til gullet.

Jeg synes ikke det er det samme som at en dame skifter bind på en cafe. Jeg vil fremheve at det her var snakk om en cafe og ikke en restaurant, jeg synes det er stor forskjell på de to.

Jeg skjønner at man ikke skal gjøre det, men jeg sier bare at jeg ikke hadde brydd meg om noen skiftet en tissbleie på den måten. Om hun hadde lagt ungen på fanget eller på stolen, slik at alle kunne se, ja, det er stor forskjell på det å skifte diskret i en vogn, i mitt hode i alle fall.

Det er også helt mulig å skifte en tissebleie uten å få tiss på hendene, bare så det er sagt.

Jeg vet ikke hva som kan være en grunn til at man ikke kan gå på stelletoalettet, det kan vel være flere grunner det. Jeg synes de toalettene ofte er skikkelig ekle, om man ikke har underlag med seg så ville jeg for alt i verden ikke lagt ungen min på det bordet, det kan være en grunn. Kanskje hun andre som satt med henne som skiftet på ungen nettopp hadde vært på den doen og sa at det var fult av bæsj på doringen. Gud vet, det kan jo faktisk være en grunn til at hun ikke gikk dit. Eller så bryr hun seg ikke om hva andre mener, slik jeg ser det så bryr hun seg nok når hun skifter så diskret som hun gjorde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet hun ikke bleie nedi vogna, uten at noen så hva hun gjorde? Hadde ikke gjort meg noe iallefall.

Og hvorvidt voksne mennesker vasker hendene sine eller ikke - det har jeg iallefall ikke noe med.

Kan vi ikke heller bry oss litt mer om hvordan vi selv oppfører oss, og være litt mer tolerante ovenfor andre?

Ikke når de andre ødelegger appetitten vår, og i tillegg sprer baselusker inne på et spisested.

Meaty SÅ hva hun gjorde, eller så hadde neppe denne tråden vært her. Kanskje ikke en naken stump og bæsj, men en brukt bleie. Og det er uapetittelig nok for noen av oss. Tanken på at en annen mor gjerne har gjort det samme ved vårt bord, og deretter tatt rundt på bordet vårt med bleiehender er heller ikke yummy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ha brukt stellerom, men jeg hadde ikke sett noe problem med at en mor skiftet på sitt barn diskret nede i vognen så lenge hun ikke slang bleia oppå bordet. Eller brukte bordet/stolen som stellebord.

Og bare det at hun satte seg ned igjen uten å vaske hendene... :overrasket:

Det skriver faktisk ikke TS noe om hva denne moren gjorde etter at hun hadde kastet bleia. Kanskje tok hun opp antibac og smurte inn hendene sine med det? ;)

Da må det jo være ok om jeg klør meg i skrittet, innenfor trusa, på kafé også, da. Så lenge du ikke ser og lukter noe. Så kan jeg ta på kafebordet og på koppene etterpå, med skitne fingre.

Det fins nok av mennesker som piller nese, klør seg her og der, går på do og som ikke vasker hendene sine etterpå og som da tar på ulike ting. Selvfølgelig er det ikke greit, men man får ikke gjort noe med det.

Man tar det for gitt at folk har et anstendig nivå av håndhygiene og man tenker ikke over det når man setter seg på kafe eller restaurant, trykker på heisknapper etc.

Jeg så et engelsk program en gang hvor de hadde tatt bakterieprøver fra ulike ting, blant annet en skål med engangstannpirkere som mange restauranter/kafeer har på bordene. Og på plasten rundt tannpirkerne, fant de faktisk spor etter urin og avføring fordi folk ikke hadde vasket hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er det samme som at en dame skifter bind på en cafe. Jeg vil fremheve at det her var snakk om en cafe og ikke en restaurant, jeg synes det er stor forskjell på de to.

Jeg skjønner at man ikke skal gjøre det, men jeg sier bare at jeg ikke hadde brydd meg om noen skiftet en tissbleie på den måten. Om hun hadde lagt ungen på fanget eller på stolen, slik at alle kunne se, ja, det er stor forskjell på det å skifte diskret i en vogn, i mitt hode i alle fall.

Det er også helt mulig å skifte en tissebleie uten å få tiss på hendene, bare så det er sagt.

Jeg vet ikke hva som kan være en grunn til at man ikke kan gå på stelletoalettet, det kan vel være flere grunner det. Jeg synes de toalettene ofte er skikkelig ekle, om man ikke har underlag med seg så ville jeg for alt i verden ikke lagt ungen min på det bordet, det kan være en grunn. Kanskje hun andre som satt med henne som skiftet på ungen nettopp hadde vært på den doen og sa at det var fult av bæsj på doringen. Gud vet, det kan jo faktisk være en grunn til at hun ikke gikk dit. Eller så bryr hun seg ikke om hva andre mener, slik jeg ser det så bryr hun seg nok når hun skifter så diskret som hun gjorde. :)

Jeg pleier ikke få tiss på hendene når jeg er på do heller. Jeg holder jo bare i papiret, og får ikke noe på meg. Likevel vasker jeg hendene etterpå. Noe de aller, aller fleste er enige om at er det mest hygieniske.

Hun kunne tatt med seg vognen inn på stellerommet, og stelt ungen i vognen der. Bare det å trille vognen vekk fra spiseområdet, frem til stelleromsdøren, og skiftet der, hevet bleien inne på do, og vasket hendene, hadde hjulpet. Men å hive bleien inne i selve kaferommet, og ikke vaske hendene, er ekkelt og uhygienisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når de andre ødelegger appetitten vår

Så når noen romsterer nedi ei barnevogn så ødelegger de apetitten din (og alle andres som du tydeligvis også snakker for)?

og i tillegg sprer baselusker inne på et spisested.

Hvordan gjorde hun det da?

Meaty SÅ hva hun gjorde, eller så hadde neppe denne tråden vært her.

Jeg vet ikke hva Meaty så eller ikke så, jeg vet bare hva hun skrev i hovedinnlegget. Les det om igjen du, så ser du at det ikke står noe sted at hun så at det ble skiftet bleie.

Meaty SÅ hva hun gjorde, eller så hadde neppe denne tråden vært her. Kanskje ikke en naken stump og bæsj, men en brukt bleie. Og det er uapetittelig nok for noen av oss. Tanken på at en annen mor gjerne har gjort det samme ved vårt bord, og deretter tatt rundt på bordet vårt med bleiehender er heller ikke yummy.

Bevares. Hva er bleiehender? Regner med at du tillegger voksne mennesker å være så renslige at de ikke rører hendene rundt i bleieinnholdet?

---

Og: Hysteri i forhold til bakterier er langt farligere enn de fleste bakterier.

Er det virkelig noen som i fullt alvor mener det er helseskadelig med ei bæsjebleie nedi ei søppelkasse på utsiden av et spisested?

Edit: Skrivefeil.

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er det samme som at en dame skifter bind på en cafe. Jeg vil fremheve at det her var snakk om en cafe og ikke en restaurant, jeg synes det er stor forskjell på de to.

Jeg skjønner at man ikke skal gjøre det, men jeg sier bare at jeg ikke hadde brydd meg om noen skiftet en tissbleie på den måten. Om hun hadde lagt ungen på fanget eller på stolen, slik at alle kunne se, ja, det er stor forskjell på det å skifte diskret i en vogn, i mitt hode i alle fall.

Det er også helt mulig å skifte en tissebleie uten å få tiss på hendene, bare så det er sagt.

Jeg vet ikke hva som kan være en grunn til at man ikke kan gå på stelletoalettet, det kan vel være flere grunner det. Jeg synes de toalettene ofte er skikkelig ekle, om man ikke har underlag med seg så ville jeg for alt i verden ikke lagt ungen min på det bordet, det kan være en grunn. Kanskje hun andre som satt med henne som skiftet på ungen nettopp hadde vært på den doen og sa at det var fult av bæsj på doringen. Gud vet, det kan jo faktisk være en grunn til at hun ikke gikk dit. Eller så bryr hun seg ikke om hva andre mener, slik jeg ser det så bryr hun seg nok når hun skifter så diskret som hun gjorde. :)

Hvorfor går ikke bleier og bind for det samme? Hva hvis det hadde vært Tena Lady en dame skiftet på seg selv under bordet? Hadde det vært greit? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...