Gå til innhold

Hvem har skapt menneskene?


Anbefalte innlegg

Sitter av og til å tenker.Er vi skapt av gud,eller stammer vi fra apene??

Så på "Det var en gang et menneske"som liten,og syns vel kanskje det virker mest logisk!

Hva mener andre om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

De aller, aller fleste av oss mener at utviklingslæren er de "rette lære", siden man har ganske gode beviser for at den stemmer, for å si det sånn.

Så har vi noen som mener at vitenskap er noe tull som djevelen har kokt sammen for å forføre oss alle lukt inn i helvete, og de tror generelt sett på 1. mosebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

også er det de som tror på evelusjonen. At det er Gud som har startet den og at vitenskapen er et mekitig våpen.

Og at Religionen sammen med Vitenskap kan gi oss alle de svar man søker. Vel nesten alle svar.

men hva vet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takkfor svar!

Men hvis gud har skapt oss,hva med vitenskapen da?

De mener jo at det er vitenskaplig bevist at vi stammer fra apene.

Hva med alt det andre som vitenskapen har funnet ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadowlyn

Men hvis gud skapte verden, hvem skapte gud? Hva gjorde han før han skapte verden og hvor kom han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skrev det kanskje litt feil..

Men mange mener jo apene gikk på fire,deretter reiste jeg på 2 ovs...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Randi_*

Samme for meg hvem som har skapt mennesket. Aper eller gud, det gjør ingen forskjell på min hverdag uansett.

Livet er for kort til å bry seg om det er aper eller guder som har skapt oss. Vi bør konse oss om nuet og leve livet mens vi har det. Ikke speskulere bort tiden på noe vi ikke finner fasitsvaret på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Takkfor svar!

Men hvis gud har skapt oss,hva med vitenskapen da?

De mener jo at det er vitenskaplig bevist at vi stammer fra apene.

Hva med alt det andre som vitenskapen har funnet ut?

Hva med vitenskapen jo dette er et viktig fenomen som også er skapt av Gud.

Så vit jeg vet er det bare en teori at vi stammer dirkete fra apene.

Personlig tror jeg at vi kanskje er søskenbarn av apene. Men jeg tror at vi ikke vi stammer dirketre fra dem. At vi var like i begynelsen tror jeg. Men ikke at vi har vert aper.

Uansett så Skader det ikke noen at vitenskapen finner ut ting.

Vitenskap er viktig. Og vist man finner en måte og få vitenskap og religion altså den dirkete åndelige delen hvor man hovedsakelig går etter og forense seg med Gud og forstå det åndelige og ikke krige. Det mystiske og det som ikke kan bevises

så tror jeg at Vitenskapen kan bli enda mer utviklet en den er i dag.

Men en ting er sikkert og det er at alt liv er et produkt av eveliusjonen og de som sier noe aent vil jeg mene har lite peiling. Men alt er uansett skapt av Gud også evelusjonen starter med Gud som satte den i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II
Men hvis gud skapte verden, hvem skapte gud? Hva gjorde han før han skapte verden og hvor kom han fra?

Ingen skapte Gud. Gud bare er har alltid vert og vil altid vere. Gud kommer ikke fra noe sted han bare er.

Hva gjorde han sansyligvis skapte han den åndelige verden. Og når han var ferdig med og skapte det åndelige det usynlige så skapte han den materiele verden den synlige.

tror nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Samme for meg hvem som har skapt mennesket. Aper eller gud, det gjør ingen forskjell på min hverdag uansett.

Livet er for kort til å bry seg om det er aper eller guder som har skapt oss. Vi bør konse oss om nuet og leve livet mens vi har det. Ikke speskulere bort tiden på noe vi ikke finner fasitsvaret på uansett.

Tja om livet er for kort kommer vel an på hva man tror det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen skapte Gud. Gud bare er har alltid vert og vil altid vere. Gud kommer ikke fra noe sted han bare er.

Ville gjerne kommenter de linjene du skrev King James II.

Men for å sette et lite spørsmål ved det:Er det ikke lettere da å tro på noe som vitenskapen mener de har bevis for,enn at vi er skapt av en som bare er der?

Ikke meningen å provosere,men bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om livet er for kort kommer vel an på hva man tror det....

Mitt poeng er vel nettopp at siden det kun gjelder hva man eventuelt tror, så er det ikke verdt å kaste bort energien på noe annet enn det man ser og opplever, altså livet man lever i dag.

Hvsi jeg trodde at folk levde i andre liv også etter dette, så hyggelig liksom. Men jeg kan jo ikke vite det. Og så lenge jeg ikke vet, sløser jeg ikke bort tiden min på spekulasjoner.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Ingen skapte Gud. Gud bare er har alltid vert og vil altid vere. Gud kommer ikke fra noe sted han bare er.

Ville gjerne kommenter de linjene du skrev King James II.

Men for å sette et lite spørsmål ved det:Er det ikke lettere da å tro på noe som vitenskapen mener de har bevis for,enn at vi er skapt av en som bare er der?

Ikke meningen å provosere,men bare en tanke.

Lettere jo kanskje men troen skal ikke vere lett.. Vitenskapen handler vel tross alt ikke heller direkte om tro. Men uansett så er vitenskapen som allt aen et produkt av Gud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Mitt poeng er vel nettopp at siden det kun gjelder hva man eventuelt tror, så er det ikke verdt å kaste bort energien på noe annet enn det man ser og opplever, altså livet man lever i dag.

Hvsi jeg trodde at folk levde i andre liv også etter dette, så hyggelig liksom. Men jeg kan jo ikke vite det. Og så lenge jeg ikke vet, sløser jeg ikke bort tiden min på spekulasjoner.

Enkelt og greit.

nå mener jeg at det er de som har de meninger som deg som sløser bort tiden,,

Men det er bare min mening.

Enkelt og greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...