Gå til innhold

Mine bryllupstanker!


Gjest Karbojunkie

Anbefalte innlegg

Gjest Karbojunkie

Det er jo litt skummelt dette!

Har nettopp funnet denne siden og nå har jeg min egen dagbok! Men det har seg slik at jeg har en million tanker og følelser rundt dette bryllupet, og min kjære er nok litt lei av alle hvis-om-men- tankene mine. Forståelig nok.

Tenkte da at dette er et fint sted å "lufte" ut alle tanker på.

Men jeg er jo en novise her på siden så jeg regner nok med en liten innkjøringsperiode for min del, før jeg føler at jeg mestrer dette.

Endret av Karbojunkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Karbojunkie

Jeg har litt tid til overs så jeg kan jo begynne å skrive litt her. Vi (eller jeg) har kommet ganske langt i planleggingen.

Kirke, catering,lokaler er bestilt

Invitasjoner, bordkort, blomster+ div snacks er bestemt.

Kjoler er prøvd men ingen passet!!! Jeg er ikke tykk, men skal nok ned ca 5 kg til ja....

GJESTELISTEN er et problem :frustrert: Stooooooooor familie på min side og ufordragelig familie på hans side.

Dere synes kanskje jeg er litt streng nå men jeg skal fortelle historien om hans familie senere.....

Jeg vil gjerne ha festen uformell, dvs koldtbord med mange gjester, få taler og sanger og en avslappet atmosfære

Han vil ha "hele pakka" med tallerkenservering, taler og en høytidelig stemning.

Helt greit det, han kommer til å få det som han vil men med færre gjester!!!!!

Hans løsning er nemlig MYE dyrere.

Ellers kan jeg ikke hjelpe for at jeg tenker på bryllupet hvert 5 minutt. Det er vel ikke uvanelig?????? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til både deg og meg, vi er nye, begge to. Tenker også på bryllupet hvert 5. minutt, så om det er uvanlig, er vi iallfall to! Kanskje det går litt over etter hvert som vi blir "erfarne, vordende bruder", haha... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer med dagbok, ikke minst det forestående sommerbryllupet til neste år!

:blomst:

Håper du vil trives her inne, det er et supert forum med utrolig mye støtte og inspirasjon! ;)

Og nyyyt tiden med forberedelser, det går fort nok!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Karbojunkie

Sånn da var jeg tilbake! Verdens peneste ostekake står til stivning.

Lillegutt er lagt, resten av familien er ute og da kan mor være på dataen :)

Jeg må jo si at det er ofte slåsskamper om maskinen i denne familien, kanskje jeg skulle fått meg trådløst nettverk? For vi har to maskiner til......

Endret av Karbojunkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, dette var et skikkelig ekkelt dilemma! På en måte hadde det vært enklere å avgjøre utfallet om det hadde vært din mor det gjaldt.

Men nå er det altså hans mor og han må jo sikkert ha "førsteretten" til å avgjøre dette.

Uten at jeg kjenner historien godt, kan jeg godt forstå at han ønsker å kutte henne ut, det må jo være forferdelig bittert for ham, det hele.

Umulig å komme med gode råd, men det beste, sånn utenfra, hadde kanskje vært å la dette bli en slags "siste sjanse" overfor mora? som du nevner, er det en ok løsning for deg. Tror du det er umulig for ham?

Som du sier, har hun sikkert problemer, eller noe som ligger til grunn for den, for andre, uforståelige oppførselen.

Dette var ikke mye hjelp, men mer en :klem: for å si at jeg føler med dere i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karbojunkie

Ny dag, nye muligheter!!!

Corazon: Tusen takk for :klem: . Det trengte jeg...

Ellers ser jeg litt lysere på tingene i dag. I går var jeg :frustrert: , og helt klar for å slenge inn håndkledet og drite i bryllupsfesten!!! Jeg måtte rett og slett innse at jeg tok det hele litt for alvorlig! Det skal være kjekt å planlegge bryllup, ikke en hodepine!!! :tristbla:

Skal nå gå over budsjettet og se hvor mange gjester vi har råd til.... :)

Endret av Karbojunkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Bra det ser ut til å ordne seg med gjestelisten da, trist når gleden ved bryllupsplanleggingen blir satt på prøve med konflikter i familien.

Håper hun har en god grunn til det, og at hun velger å komme i bryllupet!

Uansett slipper dere å slite med dårlig samvittighet i etterkant, i og med at dere har gjort det dere kan. Ingen kan forvente mer!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for blanke ark ;) !!!

Håper dere får råd til så mange gjester som dere ønsker å be!

Oppskrift på borddek. ligger i dagboka mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:velkommen:

Gratulerer med bryllupsdagbok og med byllupsplaner!

Det med økonomi og antall gjester er fryktelig vanskelig. Vi har funnet det som er en grei løsning for oss (mye venner og kuttet familie mitt i fetter-og-kusine-flokken, slik at vi inviterer de vi faktisk har kontakt med). Det blir ikke akkurat billig, siden listen stoppet på 110. Vet ikke om det er en løsning jeg kan anbefale, men vi endte nå opp med at det var riktigst for oss.

Når det gjelder vanskelige svigermødre så har jeg heldigvis ingen erfaring å komme med. Må bare ønske deg lykke til og si at jeg er imponert over deg som fortsatt ønsker å inkludere henne. Stå på! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karbojunkie

Takk for alle tilbakemeldinger og innlegg!! :klem: Jeg blir så glad når jeg ser at jeg ikke er alene her!!!

Tror jeg har løst gjestelisten :hoppe: . Det blir en stor fest, med 73 til middag og ca 25 til kaffi.

Jeg er egentlig ikke så begeistret for kaffigjester, men alternativet er desverre å ikke be dem i det hele tatt. Med denne løsningen så er det hvertfall ingen som blir "glemt". Jeg får håpe de ikke tar det ille opp for jeg har jo lyst til å feire med dem også!!!

Men jeg lurer på hvor mange servitører jeg trenger til et så stort selskap, hvor lenge må de bli, og hvor mye skal de ha betalt???

Det er ganske mye å tenke på når du skal lage til festen selv.

Jeg snakket såvidt med en servitør og hun anbefalte meg å bruke proffe, da det har mye å si hvor mange fat de klarer å bære på en gang, og hvor mange gjester de klarer å betjene osv.

Jeg vet ikke og jeg har heldigvis god tid enda....

Ha en fin dag alle sammen :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Du, jeg tenkte på det med serveringen. (Her kommer jeg å blander meg... :ironi: )

Catering var bestilt sa du, de pleier jo av og til å ha serveringsfolk selv disse cateringfolka. Ihvertfall i de konfirmasjonene og andre begivenhetene jeg har vært i med cateringmat, så har det kommet en 2-3 stykker som varmet maten, la på fat og serverte. De er ikke så veldig dyre tror jeg.

En annen ting er jo å gjøre som Veslo og få klassevenninner eller andre venninner til å servere (gratis eller billig). Mange synes bare det er koselig og gøy. Men alle har selvsagt ikke hverken en klasse eller en masse venninner som har lyst og mulighet til det.

Ellers så kan man jo høre med servitørlinjen på videregående. De har gjerne ikke så veldig lang erfaring, men de trenger å øve seg, samtidig som at de har alle de grunnleggende kunnskapene for serveringen.

Tviler på at det blir så dyrt, det er bare å ta en prat med læreren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Karbojunkie

:) Takk for tips. Har tenkt på alle de mulighetene. :ler:

Cateringen har ikke servitører MEN Jeg har en stor klasse OG det er en servitørlinje her i byn......

Hadde likssom bare slått det fra meg siden bryllupet er midt i sommerferien, men kanskje jeg må sjekke det ut.....

Må bare fortelle: det var en på KG som skulle bruke "the imperial march" fra Star Wars til polynese. Nå har jeg lastet ned ulike versjoner (min kommende er fan!!)

og jeg må bare si at Rage against the machine har en tøff versjon!!

Om det er en polynese kandidat for meg er ganske uvisst. Men sangen er bare utrolig tøff!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karbojunkie

:husarbeid: er nå gjort! Jeg digger å være student, da er jeg ganske fleksibel på dagtid må jeg si... :icon_razz:

MEN jeg lurer på å kjøpe kjole på E-BAY. Er det noen her som har erfaring fra det?????

Det er jo en drøss med butikker og jo mer jeg ser på jo mer forvirret blir jeg...

Så vær så snill, har du, eller skal du kjøpe på e-bay så gi meg en lyd så skal du få en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ingen erfaring med å kjøpe kjole på e-bay, men lurer på om du ikkje har vurdert å få kjolen din sydd?? Det er ikkje så gale dyrt det, forstår du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Principessa

Bare innom å leser litt i boken din! ;)

Ser du skriver et sted at bryllupsplanlegning ikke skal være en hodepine..fin holdning...for til tider kan det fort kjennes som en hodepine, men det er viktig å ta seg litt sammen, puste med magen og overse visse ting/mennesker osv, så ordner det seg tilslutt likevel, skal du se!

Nyt tiden - det er det viktigste!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...