Gå til innhold

110 stemmer

1. 1. Hvilket parti skal du stemme i 2013?

• Arbeiderpartiet (Ap)
      26
    • Det Liberale Folkepartiet (DLF)
      1
    • Fremskrittspartiet (FrP)
      18
    • Høyre (H)
      24
    • Kristelig Folkeparti (KrF)
      3
    • Miljøpartiet De Grønne (MDG)
      6
    • Rødt (R)
      7
    • Senterpartiet (Sp)
      2
    • Sosialistisk Venstreparti (SV)
      8
    • Venstre (V)
      8
    • Andre
      2
    • Blankt / Vet ikke / Skal ikke stemme
      5

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket Hvilket parti skal du stemme i 2013?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

DLF.

Ser ikke poenget med å bli myndig hvis ikke man skal få lov til å bestemme over seg selv!

Gode DLF-saker:

- Legalisere narkotika

- Fjerne statskirken

- Nei til kringkastingsavgift

- Strengere straffer for alvorlige forbrytelser

- Tillate eutanasi

- Nei til verneplikt

- Nei til arveavgift

AnonymBruker
Skrevet

Har "alltid" stemt høyre, men sannsynligvis blir det AP i 2013. Absolutt ikke grunnet 22 Juli, men Stoltenberg og partiets politikk.

• Liker 1
Skrevet

DLF.

Ser ikke poenget med å bli myndig hvis ikke man skal få lov til å bestemme over seg selv!

Gode DLF-saker:

- Legalisere narkotika

- Fjerne statskirken

- Nei til kringkastingsavgift

- Strengere straffer for alvorlige forbrytelser

- Tillate eutanasi

- Nei til verneplikt

- Nei til arveavgift

Legalisere narkotika? Hvem i all verden vil stemme for det? :nei:

• Liker 11
Skrevet

Gode DLF-saker:

- Nei til arveavgift

Hvorfor bør ikke folk som er så heldige å få store verdier uten å gjøre noe som helst, måtte betale litt av arven til fellesskapet? Når man arbeider må man betale inntektsskatt, men om man får pengene rett inn på konto uten å ha gjort noe som helst, så skal man ikke måtte betale noe som helst? Hvordan skal det være rettferdig?

Noen sier at den som er død, har betalt skatt, men det er jo ikke den døde som må betale arveavgiften, men arvingen, og når man kjøper noe betaler man f.eks. merverdiavgift selv om man alt har betalt inntektsskatt på inntekten, så det er ikke logisk at arv skal være skattefritt.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor bør ikke folk som er så heldige å få store verdier uten å gjøre noe som helst, måtte betale litt av arven til fellesskapet? Når man arbeider må man betale inntektsskatt, men om man får pengene rett inn på konto uten å ha gjort noe som helst, så skal man ikke måtte betale noe som helst? Hvordan skal det være rettferdig?

Noen sier at den som er død, har betalt skatt, men det er jo ikke den døde som må betale arveavgiften, men arvingen, og når man kjøper noe betaler man f.eks. merverdiavgift selv om man alt har betalt inntektsskatt på inntekten, så det er ikke logisk at arv skal være skattefritt.

Man betaler også mva av ting man kjøper med arvepenger. Altså blir dette skattet 3 ganger i stedet for 2, som det man tjener gjennom inntekt. Jeg syns absolutt ikke arveavgift er rettferdig. Ikke i det hele tatt! Er det en skatt som bør avskaffes er det denne!

• Liker 6
Gjest Badabing
Skrevet

Man betaler også mva av ting man kjøper med arvepenger. Altså blir dette skattet 3 ganger i stedet for 2, som det man tjener gjennom inntekt. Jeg syns absolutt ikke arveavgift er rettferdig. Ikke i det hele tatt! Er det en skatt som bør avskaffes er det denne!

Jeg er faktisk enig. Arveavgiften er den eneste jeg ønsker skal fjernes.

• Liker 1
Skrevet

DLF.

Gode DLF-saker:

- Legalisere narkotika

Akkurat det vil jeg si er grunn nok til å ikke stemme på det partiet...

• Liker 9
Skrevet

Aner ikke enda, men blir ikke SV eller AP ihvertfall:)

Skrevet

Det er mange gode grunner til å legalisere narkotika, en sånn overforenkling kan du spare deg.

AnonymBruker
Skrevet

Alle med fornuften i behold?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bør ikke folk som er så heldige å få store verdier uten å gjøre noe som helst, måtte betale litt av arven til fellesskapet?

Hvis bestemor er rik og vil gi pengene sine til meg, hvorfor skal du ha krav på en prosentandel av arven?

• Liker 7
Skrevet

Jeg erklærer eg uenig, uten å gå nærmere inn på det her. Stoffer som er skadelig og allerede ulovlige, får gjerne fortsette å være utenfor lovlighetens disposisjon.

Arveavgiften synes jeg heller ingenting om. Pengene er allerede skattet, og det burde ikke bli det nok en gang. Om min arvgiver hadde overført meg pengene direkte før sin død, hadde de vært tilnærmet avgiftsfritt. Det bør det og være når en annen overfører den for vedkommende i form av arv.

• Liker 1
Skrevet

Det er mange gode grunner til å legalisere narkotika, en sånn overforenkling kan du spare deg.

Kan du nevne noen av dem? :lete:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Alle med fornuften i behold står langt unna narkotikastoff.

Når det gjelder arveavgift, mener jeg at fellesskapet har ingen krav på andre sine egne penger. Det at noen har vært smart nok å opparbeide seg formue gjennom årene og etterlater den til arvingene sine, gir ikke noe som helst rett til late mennesker å få en del av det.

Endret av Drizzt
AnonymBruker
Skrevet

Alle med fornuften i behold står langt unna narkotikastoff.

Da mener du vel også at alle med fornuften i behold står langt unna alkohol? Det finnes nemlig flere narkotiske stoffer som er langt mer harmløse enn alkohol.

Her er det dessuten ikke snakk om å bruke narkotika, men å legalisere det. Ja, det der ikke sunt å bruke narkotika, men det er ikke nødvendigvis slik at når noe er ufornuftig å bruke, så er det fornuftig å forby det.

Gjest Rosaleen
Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg skal stemme, men jeg vet i alle fall at jeg IKKE skal stemme DLF!

Det at sykehus, operasjoner og livsnødvendig behandling skal koste PENGER, er rett og slett kvalmt. Vil ikke ha USA-tilstander her i Norge.

DLF vil jo at absolutt alt skal privatiseres, og det er det ikke noe positivt ved.

Skole, sykehus og slike ting bør være offentlige goder for ALLE.

Skjønner ikke hva enkelte tenker med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at sykehus, operasjoner og livsnødvendig behandling skal koste PENGER, er rett og slett kvalmt.

Ja, for ikke å snakke om mat! Tenk at mat skal koste penger! Noe som alle trenger for å overleve.

:fnise:

• Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid stemt SV, med unntak av sist gang. Da stemte jeg Ap.

Hadde ingen jeg følte fortjente min stemme, så mannen min stemte SV, og jeg Ap. Da nulla vi liksom ut hverandre, og fikk likevel to motstemmer til FrP! :fnise:

Men neste år? Jeez... Ingen av de nevnte her iallefall, klovner og nisser.

MDG, kanskje..

Skrevet

Hvis bestemor er rik og vil gi pengene sine til meg, hvorfor skal du ha krav på en prosentandel av arven?

For det øker klasseskillene. Som forøvrig har steget betraktelig mye i de siste årene. Både i Norge og resten av verden. Du fortjener strengt tatt ikke de pengene uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...