Gjest Elseby13 Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mor-og-kjaereste-tiltalt-for-drap-paa-datter/10149092/ Jeg blir kvalm...
makkapakka Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Kan vel bare gjøre det samme mot mora det er passelig straff.
Gjest Summers Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Slike mennesker er ikke rehabilitert før de har hengt seg, friske mennekser kan ikke leve med at de har torturert barnet sitt til døde. Endret 2. januar 2014 av Summers 8
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Hvordan gjør enda et drap, denne situasjonen bedre?
Gjest Nikki09 Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Hvordan gjør enda et drap, denne situasjonen bedre? Enkelte personer fortjener faktisk ikke å leve! Denne kvinnen er en av de! Men man trenger nødvendigvis ikke å drepe, det er bare å låse henne inne med en giftpille og gi beskjed om at enten så tar hun den eller så sulter hun ihjel. Problem solved! 5
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Enkelte personer fortjener faktisk ikke å leve! Denne kvinnen er en av de! Men man trenger nødvendigvis ikke å drepe, det er bare å låse henne inne med en giftpille og gi beskjed om at enten så tar hun den eller så sulter hun ihjel. Problem solved! Hva med å tenke før du skriver. Hvis du tvinger noen til å sulte ihjel, så er det mord. Ikke bare det, det er en brutal form for tortur som gjør at man synker ned på gjerningsmannens nivå. Jeg kan ikke få uttrykt hvor uimponert jeg er over sånne "problem solved" tullinger som deg!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Hvorfor er det slik at enkeltdrap som dette ofte framprovoserer mer følelser enn det Breivik gjorde? Mange her på forumet snakker om at når Breivik er i fengsel, så må vi behandle han med verdighet. Hvorfor kan vi ikke behandle disse menneskene med samme verdighet? Anonymous poster hash: 0c94b...7c7 1
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 Hvorfor er det slik at enkeltdrap som dette ofte framprovoserer mer følelser enn det Breivik gjorde? Mange her på forumet snakker om at når Breivik er i fengsel, så må vi behandle han med verdighet. Hvorfor kan vi ikke behandle disse menneskene med samme verdighet? Anonymous poster hash: 0c94b...7c7 Ikke gjør mot andre, det du ikke ønsker gjort mot deg selv.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Hvorfor er det slik at enkeltdrap som dette ofte framprovoserer mer følelser enn det Breivik gjorde? Mange her på forumet snakker om at når Breivik er i fengsel, så må vi behandle han med verdighet. Hvorfor kan vi ikke behandle disse menneskene med samme verdighet? Anonymous poster hash: 0c94b...7c7 Fordi Breivik ikke hadde en relasjon til ofrene sine. Dette offeret var bare 1 år og bl drept av FORELDRENE sine. Derfor fremprovoserer det ofte mer følelser. Anonymous poster hash: 7bfaf...b4e 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #10 Skrevet 2. januar 2014 Fordi Breivik ikke hadde en relasjon til ofrene sine. Dette offeret var bare 1 år og bl drept av FORELDRENE sine. Derfor fremprovoserer det ofte mer følelser. Anonymous poster hash: 7bfaf...b4e Ok, men skal vi behandle Breivik med verdighet, så må disse også behandles slik. Vi kan ikke bare torturere eller henge dem fordi vi føler for det. Anonymous poster hash: 0c94b...7c7 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 De burde tvangssteriliseres så de ikke kan lage flere barn som de kan kose seg med å torturere når de kjeder seg. Anonymous poster hash: 6e944...911 4
Gjest Nikki09 Skrevet 2. januar 2014 #12 Skrevet 2. januar 2014 Hva med å tenke før du skriver. Hvis du tvinger noen til å sulte ihjel, så er det mord. Ikke bare det, det er en brutal form for tortur som gjør at man synker ned på gjerningsmannens nivå. Jeg kan ikke få uttrykt hvor uimponert jeg er over sånne "problem solved" tullinger som deg! Hvem sa at jeg ikke tenkte før jeg skrev det? Hvorfor fortjener denne kvinnen noe bedre enn hva hun har gjort med en forsvarsløs baby? Sin egen baby, som var fullstendig avhengig av henne. Hun har systematisk mishandlet datteren sin over lengre tid og i Norge så får hun kanskje fem år i fengsel. Fengsel i Norge er jaggu ikke dårlige greier. Så ja, jeg mener, uten at det koster meg det aller minste å si det, at denne kvinnen fortjener å dø! Men ingen burde gjøre seg til morder for hennes skyld, hun burde ha anstendighet nok til å fikse det selv! 5
KleintEastwood Skrevet 2. januar 2014 #13 Skrevet 2. januar 2014 Ikke gjør mot andre, det du ikke ønsker gjort mot deg selv. Så i følge logikken din burde da foreldrene bli utsatt for det samme som ungen ikke sant? Trodde du var en svoren tilhenger av "et nytt mord gjør ikke opp for et annet" 6
Gjest Summers Skrevet 2. januar 2014 #14 Skrevet 2. januar 2014 Hvordan gjør enda et drap, denne situasjonen bedre? Samme kan man jo si om fengsel, betyr ikke at hun skal slippe det av den grunn. 1
Gjest Elseby13 Skrevet 2. januar 2014 #15 Skrevet 2. januar 2014 Jeg føler da samme avsky mot ABB. Han drepte faktisk 77 mennesker.
Brunhilde Skrevet 2. januar 2014 #16 Skrevet 2. januar 2014 Nei. Hun skulle ikke hatt dødsstraff. Det å måtte leve resten av livet med angeren er en mye bedre straff - forutsatt at hun forstår hva hun har gjort. Dødsstraff er aldri noen løsning. 2
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #17 Skrevet 2. januar 2014 Hvem sa at jeg ikke tenkte før jeg skrev det? Hvorfor fortjener denne kvinnen noe bedre enn hva hun har gjort med en forsvarsløs baby? Sin egen baby, som var fullstendig avhengig av henne. Hun har systematisk mishandlet datteren sin over lengre tid og i Norge så får hun kanskje fem år i fengsel. Fengsel i Norge er jaggu ikke dårlige greier. Så ja, jeg mener, uten at det koster meg det aller minste å si det, at denne kvinnen fortjener å dø! Men ingen burde gjøre seg til morder for hennes skyld, hun burde ha anstendighet nok til å fikse det selv! Men du vil altså sulte henne ihjel? Hvordan er det forskjellig fra mord?
Gjest Nikki09 Skrevet 2. januar 2014 #18 Skrevet 2. januar 2014 Men du vil altså sulte henne ihjel? Hvordan er det forskjellig fra mord? Det velger hun vel selv i så fall? Hva mener du at burde skje med henne da? Siden jeg tar så fryktelig feil.
Lutetium 71 Skrevet 2. januar 2014 #19 Skrevet 2. januar 2014 Hvordan gjør enda et drap, denne situasjonen bedre? Døde mennesker får ikke flere barn. Barn de ikke er, for å si det forsiktig, egnet til å ha omsorg for. 3
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #20 Skrevet 2. januar 2014 Så i følge logikken din burde da foreldrene bli utsatt for det samme som ungen ikke sant? Trodde du var en svoren tilhenger av "et nytt mord gjør ikke opp for et annet" Nei det er ikke logikken min. Jeg brukte en variant av den gyldne regel for å illustrere tankegangen som ligger til grunn for et av argumentene mot dødsstraff. Hvis vi hele tiden skal måle likt med likt, så får vi et Sharia lov system. Et nytt drap løser ikke det opprinnelige drapet. Så har vi det faktum at hvis staten kan drepe så er pr. definisjon mord faktisk lov. Det viktigste argumentet er selvfølgelig rettsikkerheten, ett uskyldig menneske henrettet er argument nok til å avslutte denne debatten. Er det etisk å sperre mennesker inne på livstid? I mange tilfeller ikke, men noen mennesker har dessverre fått utdelt en hjerne som gjør de farlige for resten av oss, så det blir et kompromiss for flertallets trygghet. Kan dette forandre seg i fremtiden mtp. legevitenskap og medisiner? Vi vet ikke, men det er mye mulig, er det da rettferdig å ikke gi gjerningsmennene korrekt medisinsk behandling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå