Gjest Tigress Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 No må eg berre spørre: korleis klarar desse tenåringane å få ei slik maske i andletet? Misforstå meg rett, eg ønskjer ikkje å klare det sjølv, men eg fattar ikkje kva det er dei gjer for å få ei slik maske? Det hender eg bruker mykje sminke, men eg ser då aldri så jævlig kunstig ut? Eg trudde ei stund det var eit resultat av slik mineralsminke, men når eg har mineralsminke i trynet kan ein ikkje sjå det. Det nærmaste eg har vore å sjå korleis ein får ei slik maske er då eg var med i sminkegruppa under ein studentrevy, og då brukte skodespelarane noko som blei kalla "cake" og som var ei slags blanding av skokrem og sparkel. Korleis?
Gjest Deception Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Det er skikkelig fascinerende; de smører så mye ferskenfarget foundation i ansiktet at det ser helt dokkeaktig ut. Jeg antar det er merker man får kjøpt på H&M osv, som for eksempel Maybelline og L'Oreal, og jo mer, jo bedre. Eventuelt kan det være overforbruk av Kanebo Total Finish, som burde vært forbudt med lov. Mineralsminke vil aldri kunne gi en sånn dekkevne (takk og pris).
Glynis Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg synes nesten det er like mange på det tidlige tjue-tallet som driver med dette. Forstå det den som kan! De færreste trenger vel så god dekkevne, så jeg skjønner virkelig ikke greia.
Gjest Tigress Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Ein blir jo redd for å smile til dei, eg vil ikkje vere ansvarleg for at andleta deira sprekk! Men kor mykje snakkar vi om, liksom, eg har også ein Maybelline foundation, men den er rett god nett fordi den ikkje er mogleg å sjå på! Blir det kan hende verre av at dei brukar feil farge?
Gjest Faerie Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Tipper det er en kombinasjon av dårlige produkter og overforbruk.
Gjest *lucky* Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 De bruker ofte billig sminke fra HM, feil farge lag på lag.. Desverre får mange dårlig oppfølging av foreldrene når det gjelder hudpleie og sminke. Det er trist å se unge jenter med så uren hud.. Jeg er tenåringsmor så jeg ser jo endel. Så har du en tenåring i nærheten av deg så hjelp til!! Det virker som at det viktigste for dem er å være brune, altså tar de ikke på så mye sminke for å skjule urenheter..
RockerGirl Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg går desverre i klasse med noen sånne "brunkremtryner". Virker som om de bruker foundation i feil farge, fordi de tror de ser bedre ut med "litt farge" i ansiktet. Også slenger de på en haug med solpudder etterpå fordi de er så "bleke". Men jeg mener nå at det er bedre å være blek enn oransj...
Rosenrød Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Jepp, altfor brunt/orange og altfor mye.
Kraistin Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 De skjønner bare ikke at det er forskjell på foundation og brunkrem...også bruker de som regel svamp til å ta på. jeg er ikke noen ekspert, men jeg synes det ser mer narturlig ut med fingrene, med svamp blir det så jevnt at det ikke er noen forskjeller i ansiktet
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 Huff, ja sånn har det jo vært lenge:/ Da jeg gikk på ungdomsskolen var det et par av bertene der som falt for brunkremen iløpet av 8klasse. Disse vasket heller aldri ansiktet, men la på nytt lag dagen etter. Da hun ene viste seg med en svak grønn flekk på det vestre kinnet kan du tro praten mellom oss andre gikk i om hun hadde begynt å mygle! Huff:S En ser jo flotte stjerneskuespillere og sangere med perfekt sminke, og jeg vil tro at de fleste ville sett ut som dem! har aldri sett en stjerne med brunkremtryne!
Gjest -Maggie- Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Min teori er også at de prøver å være brunest mulig. Det er vel noe alvorlig selvbruningsgreier med i spillet også.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 Huff, ja sånn har det jo vært lenge:/ Da jeg gikk på ungdomsskolen var det et par av bertene der som falt for brunkremen iløpet av 8klasse. Disse vasket heller aldri ansiktet, men la på nytt lag dagen etter. Da hun ene viste seg med en svak grønn flekk på det vestre kinnet kan du tro praten mellom oss andre gikk i om hun hadde begynt å mygle! Huff:S En ser jo flotte stjerneskuespillere og sangere med perfekt sminke, og jeg vil tro at de fleste ville sett ut som dem! har aldri sett en stjerne med brunkremtryne! Æsj Jeg er selv 18 og kunne aldri tenkt meg å sett ut sånn! Forstår ikke greia... Vil heller være bleik og naturlig enn oransje og se helt jævlig ut.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Æsj Jeg er selv 18 og kunne aldri tenkt meg å sett ut sånn! Forstår ikke greia... Vil heller være bleik og naturlig enn oransje og se helt jævlig ut. Hehehe, det er godt^^ Det er sånne som deg man skulle hatt flere av:) hehe Du må spre kunnskapen din nå!
Hinata Skrevet 25. oktober 2008 #14 Skrevet 25. oktober 2008 Litt credit skal de jo ha, sprer jo litt glede med at vi kan le av dem Syns det ser så dumt ut, og virker jo som om de er ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Lurer på om de sminker seg i et mørkt rom eller finner den mørkeste foundationen for å se "fresh" ut
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #15 Skrevet 25. oktober 2008 Hehehe, det er godt^^ Det er sånne som deg man skulle hatt flere av:) hehe Du må spre kunnskapen din nå! Det skal jeg gjøre! =D Hehe...=p
Rexina Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 Har også sett endel som har sånne fine sminkemasker, og er ganske sikker på at det er resultatet av HM sminke.. Type Dream matte mousse/age renew-foundation. På folkehøgskolen jeg gikk på var det endel som brukte disse foundationene, og de så ut som 14 årige sminketryner med orange foundation! For å svare på det med at foreldre ikke hjelper tenåringer med sminke/hud så kan det være for at de vokste opp på en annen tid. merker det veldig godt med moren min. Når jeg står og renser huden, sier bare moren min: "Se på huden din. den blr jo ikke noe bedre av all dritten du putter i ansiktet. Hadde du gjort som meg og brukt spenol, hadde du hatt fin hud som resten av slekta.." I tillegg bruker hun bare mine gamle maskaraer, noen ganger en av mine lyse mac-skygger som hun klæsjer på med fingeren og litt solpudder. Hun ser alltid bra ut, men bruker toppen 5 min på utseende og jobber døgnet rundt:P Men må faktisk innrømme at jeg er litt misunnelig. I slekta har faktisk ALLE perfekt hud utenom meg. Selv min 16 år gamle bror har null kviser. Og det er bare jeg som renser huden og bruker tid på meg selv.. Jeg bruker til og med mineralfoundation:( Det er urettferdig!
Gjest Catwoman Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 Har også undret meg over dette fenomenet. Men jeg lurer på - synes de det er fint selv? når de ser på venninene sine gjensparklede ansikter synes de det ser pent ut? Eller er det dårlig selvtillit - redd for at folk skal se hvrdan de ser ut, eller en norsk versjon av burka kanskje? Tenk hvordan hud de vil ha om fem - ti år...
Gjest Miley Skrevet 25. oktober 2008 #18 Skrevet 25. oktober 2008 Slik var vi på ungdomskolen. Det var en spesiell type foundation som alle måtte ha. Kritthvitt på den tiden der. Vi var likbleik og gjensparklet hele gjengen. Moren min prøvde å si noe, men jeg nektet å høre på det øret. Herlig
Gjest Pet Skrevet 25. oktober 2008 #19 Skrevet 25. oktober 2008 Når jeg ser en av disse brunkrembertene f eks på bussen får jeg lyst til å dra en finger over kinnet deres! Sønnen min på 17 og kompisene hans setter disse jentene i en ikke-bås og synes de ser fæle ut.
Hinata Skrevet 25. oktober 2008 #20 Skrevet 25. oktober 2008 Når jeg ser en av disse brunkrembertene f eks på bussen får jeg lyst til å dra en finger over kinnet deres! Sønnen min på 17 og kompisene hans setter disse jentene i en ikke-bås og synes de ser fæle ut. Flink sønn... Hadde vært moro å komme med en våtserviett og dratt av litt sminke, så kunne folk sett hvordan de egentlig ser ut. Nå kan det være jeg som er rar da, men jeg ser litt "ned på" de som absolutt ikke kan gå utenfor døra uten sminke. Greit, jeg bruker som regel litt maskara selv, men gidder ikke klæsje på masse for å dekke de kvisene jeg har, og det er ingen krise dersom jeg ikke har tid til å ta på maskara heller. Naturlig er best, og dersom man trenger å fremheve det naturlige så er jo det bra, men å få hele trynet i en fargetone, mens halsen er i andre enden av skalaen er så langt unna naturlig du får det. Lo godt for meg selv da jeg så ei på rundt 16 som var godt og vel sommerbrun i ansiktet, mens rundt munnen var det en hvit ring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå