Gå til innhold

Bøker lest i 2016 :D


Gjest

Anbefalte innlegg

- "Crash & Burn" av Lisa Gardner

- "The Longest Ride" av Nicholas Sparks

- "The Life List" av Lori Nelson Spielman

- "We were the Mulvaneys" av Joyce Carol Oates

- "Innsirkling" av Carl Frode Tiller

- "The Language of Flowers" av Vanessa Diffenbaugh

 

- "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman. (Nei, jeg leser ikke på svensk, bare jeg som har tvangstanker om at jeg må skrive tittelen på originalspråket..:sjenert:)  Dette må være en av de absolutt aller beste bøkene jeg har noensinne har lest! Backman skriver så utrolig bra og varmt om (u)vanlige menneskers liv at man blir glad i selv de mest sure og grinete karakterene. En fantastisk bra blanding av humor og det største alvor, jeg lo mens jeg gråt! Anbefales på det sterkeste!

Endret av Miss_Sunshine*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...


Rita E. Reistad.
Drap, løgn og fortielse – om politi, rettsvesen og manglende støtteapparat.

Sønnen til hun som skrev denne boken ble skutt og drept, og forfatteren mener at feil mann ble anklaget for drapet. I tillegg til at politiet viss nok ikke har lyst til å etterforske drapet, og egentlig ikke ville fortelle henne hva som faktisk hadde skjedd med sønnen hennes...

Anonymkode: 7e921...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Innsirkling 2  - Carl Frode Tiller

2. Redd Barna - Tiril Broch Aakre

3. Max, Mischa og Tetoffensiven - Johan Harstad

4. Bergeners - Tomas Espedal

5. Krigen har intet kvinnelig ansikt - Svetlana Aleksijevitsj

6. A Game of Thrones - George R.R Martin

 

7. A Clash of Kings - George R.R. Martin

8. A Storm of Swords - George R.R Martin. Den kom i to bind, men den teller vel fortsatt som en bok. Liker serien utrolig godt! Har tatt en liten pause fra serien for å få lest litt annet nå, men kommer til å fortsette om ikke så veldig lenge tenker jeg.

9. Pride and Prejudice - Jane Austen. Så fantastisk! Begriper ikke hvorfor jeg ikke har lest den før. Dagdrømmer om Mr. Darcy, følte meg litt som en fnisete tenåring mens jeg leste den.

10. Bridget Jones' Diary - Helen Fielding

11. Bridget Jones the Edge of Reason - Helen Fielding

Etter at jeg leste stolthet og fordom måtte jeg selvsagt se BBC-serien, og for å fortsette på det sporet så jeg igjen filmatiseringen av Bridget Jones. Så da gikk jeg løs på bøkene og. Filmen synes jeg faktisk er temmelig bra og veldig morsom. Bøkene, not so much. Den første var litt artig, men språket er jo forferdelig platt, ørten repetisjoner, og jeg dør litt innvendig av dialogene mellom Mark Darcy og Bridget. Filmskaperne har helt klart gjort en god jobb med manuset ved å gjøre alt mer troverdig og mindre kleint (og mer likt Pride and Prejudice). Bok to bød på enda verre dialoger, tåpelige dramatiske hendelser, og jeg skulle ønske man kunne forby frasen "and then one thing led to another...", i hvert fall forby å skrive den flere ganger! Men men, de var underholdende nok, og hadde ikke forventninger om stor litteratur heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Stormbird av Conn Iggulden

2. Trinity av Conn Iggulden

3. Bloodline av Conn Iggulden

4. Ravenspur av Conn Iggulden

Jeg liker virkelig Igguldens bøker! Interessante og spennede; tror jeg må sjekke ut andre bøker som han har skrevet. Jeg elsker bøker som omhandler konger og dronninger, og da særlig om de finner sted i England.

 

5. The King's Sister av Anne O'Brien

Underholdende.

 

6. The Chosen Queen av Joanna Courtney

Ikke så god som jeg hadde håpet. 

 

7. Within the Hollow Crown av Margaret Campbell Barnes

Noe tung, men liker man temaet (kong Richard den 2.) så er den verdt å lese.

 

8. The Seven Sisters av Lucinda Riley

Denne likte jeg. Pageturner!

 

9. The Angel Tree av Lucinda Riley

Ikke så verst, men litt skuffende slutt.

 

10. The Lion, the Witch and the Wardrobe av C. S. Lewis

11. Prince Caspian: the Return to Narnia av C. S. Lewis

12. The Voyage of the Dawn Treader av C. S. Lewis

13. The Silver Chair av C. S. Lewis

14. The Horse and His Boy av C. S. Lewis

15. The Magician's Nephew av C. S. Lewis

16. The Last Battle av C. S. Lewis

Fant ut at jeg måtte lese bøkene. Nesten pinlig at jeg ikke har lest dem før jeg ble voksen.

 

17. Passenger av Alexandra Bracken

Min absolutte favoritt i år! Nydelig skrevet, så spennende og interessant!! Anbefales på det sterkeste!

 

18. Den største forbrytelsen av Marte Michelet

Godt skrevet om et hjerteskjærende tema. Jødeforfølgelsene i Norge under 2. verdenskrig.

 

19. Istvillingene av S. K. Tremayne

Spennende!

 

20. Febertreet av Jennifer McVeigh

Ingen høydare. Jeg endte opp med å bli ganske frustrert over hovedpersonen :fnise: 

 

Tror det er alle bøkene jeg har lest i år... Skulle ønske jeg hadde skrevet denne lista tidligere.

 

Har nettopp begynt på The Storm Sister av Lucinda Riley, som jeg finner noe mer langdryg enn The Seven Sisters, men håper den tar seg opp :)

Endret av Elysian
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.6.2016 at 10.56, ^^Belle^^ skrev:

 

 

 

Oi, her vil jeg gjerne henge meg på. :D Har goodreadsprofil, og utfordringen min er å lese 55 bøker i år. Er på god vei og vel så det med 31 stk. :nigo: 

Tror bare jeg skriver om høydepunktene her:

#1: Odinsbarn av Siri Pettersen. Jeg leser aldri (!) på norsk, men da jeg først slo til og leste denne, ble jeg ikke skuffet. Utrolig god historie, med fine karakterer.

#5: Sabriel av Garth Nix. Egentlig young adult, men skrevet treffende for alle aldre (over 12isj år). Spennende fantasyhistorie om modighet og kjærlighet.

#9: City of Stairs av Robert Jackson Bennett. Veldig u-meg i type bok. Den er...egentlig litt ubeskrivelig. Rar, uvanlig og spennende uten at det skjer så ekstremt mye action hele tiden. Gode, sterke kvinnelige karakterer.

#10: The Girl Who Circumnavigatet Fairyland in a Ship of Her Own Making av Catherynne M. Valente. YA som er helt oppe i teten med Neil Gaimansk kvalitet. :hjerte: Har ikke lest noen av de andre bøkene enda, men gleder meg veldig. Rar, spesiell og drømmende. Anbefales på det sterkeste!

#15: The Emperor's Blades av Brian Staveley. Denne (sammen med de to andre bøkene) ble uoffisielt kåret til en av de beste fantasyseriene som kom ut etter 2010, og jeg er SÅ enig. Leste alle (de lange) tre bøkene i ett jafs, og er egentlig litt lei meg for at eventyret er over. Utrolig fine karakterer, spennende historie og mye action. En god blanding mellom klassisk fantasy (krig og fred og sånn) og nye vrier på magi.

#25: Bridge of Birds av Barry Hughart. Denne er rett og slett helt magisk! En gammel bok fra 80-tallet som jeg måtte ebay'e for å få tak i. Ikke hverdagskost for meg som neste utelukkende leser på Kindle. Men det var så utrolig verdt det! Dette er en morsom historie om ''an ancient China that never was'', og er uoffisielt kåret til ''Best fantasy you've never read''. Jeg lol'et mange ganger gjennom denne rare historien, som er fylt med varme karakterer og en utrolig spesiell fortellerstil.

#30: Carry On av Rainbow Rowell. Denne begynte jeg å lese uten å vite at det er Harry Potter fan fiction. Men selve historien er kul, og fremdeles såpass ulik HP at den er en fryd å lese. Historien tar en...interessant vending foråsidetsånn... ;) Den er lettlest og underholdende. En perfekt pausebok mellom tunge fantasybøker.

#31: City of Blades av Robert Jackson Bennett. Toern i serien. Likte enern veldig godt, og denne er ikke langt fra den altså. Samme ubeskrivelige rarhet og spenning. Gleder meg til neste! Terningkast 4,5/6.

#32: Abhorsen av Garth Nix. Denne var superfin! Dette er treern i serien om The Old Kingdom (min nr. 5 er enern i serien), og denne er et hav bedre enn toern (Lirael). Samme gode stemning, og en tvers igjennom fin historie om vennskap, familie, kjærlighet og modighet. Terningkast 4/6.

#33: The Bands of Mourning av Brandon Sanderson. Ugh. Det er det første som popper opp i hodet mitt angående denne boken. Sanderson er en av mine favorittforfattere, men akkurat denne serien, ass. Jeg bare...klarer ikke å komme inn i fortellingen. Nå er steampunk noe av det gørreste jeg vet, spesielt gunslinger steampunk, og det fine magisystemet som er i denne boken på lik linje som i Mistborn-serien (som jeg ELSKER!) klarer ikke å kompensere for at jeg finner pistoler og akkurat den tidsperioden særdeles zzz. Jeg leste den ferdig på trass, siden jeg trodde det var siste boken i den serien. Gjett om jeg ble skuffa da jeg fant ut i etterordet at det kommer én til. Jeg må jo lese den også, liksom. Nigleder meg nemlig til neste epoke i samme magistystem og verden - den skal foregå på 80-tallet. Terningkast 2/6

#34: The Tombs of Atuan av Ursula K. LeGuin. Nok en ugh-bok her, og nok en oppfølger som skuffer stort etter den fantastiske enern sin (The Wizard of Earthsea). Det jeg ikke forstår med denne boken er akkurat hvor lite som skjer i den! Og hvor lite den henger sammen med enern. Der enern var spennende og gøy å lese, er denne kjedelig og bare noe jeg leste ferdig fordi den var så kort. Jeg synes det er vanskelig å beskrive den også, siden det skjedde så lite i den..?! Når jeg skriver at den handler om en jente som har ansvaret for disse katakombene i Atuan spoiler jeg nesten hele handlingen, for...den handler ikke om noe annet. Rar, rar bok. Terningkast 1/6.

#35: Alcatraz vs. the Scrivener's Bones av Brandon Sanderson. Dette er nr 2 i denne serien, en young adult-serie om en kul fantasiverden. Boken er skrevet i jeg-form, hvor forfatteren drar inn mye utenomsnakk (i form av hovedpersonen som snakker om seg selv). Dette er av og til morsomt, men kan også bli slitsomt i lengden. Kan tenke meg det er gøy for de litt yngre leserne. Ellers en spennende og underholdende bok som ikke krever så mye hjernekapasitet. Og så er den gøy. Terningkast 3,5/6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale "En mann ved navn Ove" av Fredrik Backman! Uansett hvor mye man kjemper mot å like gretne 59 år gamle Ove, så er det forgjeves. Jeg måtte le, jeg måtte grine, og boken ble lest på to kvelder. Godt arbeid av Backman. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- "Crash & Burn" av Lisa Gardner

- "The Longest Ride" av Nicholas Sparks

- "The Life List" av Lori Nelson Spielman

- "We were the Mulvaneys" av Joyce Carol Oates

- "Innsirkling" av Carl Frode Tiller

- "The Language of Flowers" av Vanessa Diffenbaugh

- "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman

 

- "Skyggejakten" av Jørgen Jæger. Sånn totalt sett så var det kanskje ikke den beste krimboka jeg har lest, og det var mye på grunn av noe kjedelig og oppramsende skrivestil og selve handlingen begynner også ganske tregt. Plottet i seg selv var veldig spennende da, og de siste 100-150 sidene gikk unna i en fei, da klarte jeg ikke å legge den i fra meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest så mye i år.. Har ikke noe mål, men leser når jeg føler for det. Kan også bruke lang tid på enkelte bøker. Her er ivertfall de jeg har lest i 2016.

Ute av verden - Karl Ove Knausgård. 

Jeg er stor fan av Knausgård sine bøker, og denne skuffet heller ikke. Nydelig og treffende beskrivelser som alltid, av de mest trivielle og hverdagslige ting. Selv om hovedpersonen heter Henrik og ikke Karl Ove, er det ingen tvil om at Knausgård har trukket paralleller fra sitt personlige liv inn i boka.

Dette kunne vært skrevet i nåtid - Helle Helle

Dansk forfatter som perfeksjonerer den minimalistiske skrivestilen. Liker du det enkelt er dette noe for deg.

Ville hester - Jeannette Walls

Denne slukte jeg på to dager mens jeg lå på stranda i syden. Forfatteren forteller om bestemoren sitt liv, og det gjør hun på en måte som gjør at du føler det er hennes egen bestemor som forteller hennes historie til deg. For et fascinerende liv bestemoren har hatt!

The lies of Locke Lamorra - Scott Lynch

Denne likte jeg veldig veldig godt. Spennende og morsom bok i fantasysjangeren med en masse kjappe replikker.

Red seas under red skies - Scott Lynch

Oppfølgeren til Lies of Locke Lamorra. Ikke helt samme gode flyten som ener'n. Men artig læll.

Nå leser jeg:

Fall of giants - Ken Follett

Denne boka er jeg litt usikker på. Boka handler om verdenen før, under og etter første verdenskrig og jeg som synes den tiden er kjempespennende, er det intressant og lærerikt og lese om. Men hovedkarakterene (som det er mange av) synes jeg er en smule forutsigbare og klisjefyllte, ikke minst tar de valg som er minst like forutsigbare og klisjefyllte som dem selv. Det som er positivt med denne boka er at du faktisk lærer noe av den, men er den noe utfordrende ellers? Njæææ...

 

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fullført Helter fra Olympos serien med boka Olympos Blod helt til sist. Rick Riordan er virkelig min favorittforfatter, og som han står på med å skrive!! Jeg går aldri tom for bøker å lese fra han, og jeg leser de gjerne om igjen. Nå har han begynt på to nye serier (som jeg vet om), den ene basert på norrøn mytologi, og den andre videreutviklet fra Helter fra Olympos (gresk og romersk mytologi). Mens jeg venter på at hans nyeste bok skal oversettes til norsk skal jeg begynne på skyggejegerne. Ja, jeg vet jeg henger etter, men det er jo så mange fine bøker å lese her i verden, man må jo prioritere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her vil jeg gjerne henge meg på. :D Har goodreadsprofil, og utfordringen min er å lese 55 bøker i år. Er på god vei og vel så det med 31 stk. :nigo: 

Tror bare jeg skriver om høydepunktene her:

#1: Odinsbarn av Siri Pettersen. Jeg leser aldri (!) på norsk, men da jeg først slo til og leste denne, ble jeg ikke skuffet. Utrolig god historie, med fine karakterer.

#5: Sabriel av Garth Nix. Egentlig young adult, men skrevet treffende for alle aldre (over 12isj år). Spennende fantasyhistorie om modighet og kjærlighet.

#9: City of Stairs av Robert Jackson Bennett. Veldig u-meg i type bok. Den er...egentlig litt ubeskrivelig. Rar, uvanlig og spennende uten at det skjer så ekstremt mye action hele tiden. Gode, sterke kvinnelige karakterer.

#10: The Girl Who Circumnavigatet Fairyland in a Ship of Her Own Making av Catherynne M. Valente. YA som er helt oppe i teten med Neil Gaimansk kvalitet. :hjerte: Har ikke lest noen av de andre bøkene enda, men gleder meg veldig. Rar, spesiell og drømmende. Anbefales på det sterkeste!

#15: The Emperor's Blades av Brian Staveley. Denne (sammen med de to andre bøkene) ble uoffisielt kåret til en av de beste fantasyseriene som kom ut etter 2010, og jeg er SÅ enig. Leste alle (de lange) tre bøkene i ett jafs, og er egentlig litt lei meg for at eventyret er over. Utrolig fine karakterer, spennende historie og mye action. En god blanding mellom klassisk fantasy (krig og fred og sånn) og nye vrier på magi.

#25: Bridge of Birds av Barry Hughart. Denne er rett og slett helt magisk! En gammel bok fra 80-tallet som jeg måtte ebay'e for å få tak i. Ikke hverdagskost for meg som neste utelukkende leser på Kindle. Men det var så utrolig verdt det! Dette er en morsom historie om ''an ancient China that never was'', og er uoffisielt kåret til ''Best fantasy you've never read''. Jeg lol'et mange ganger gjennom denne rare historien, som er fylt med varme karakterer og en utrolig spesiell fortellerstil.

#30: Carry On av Rainbow Rowell. Denne begynte jeg å lese uten å vite at det er Harry Potter fan fiction. Men selve historien er kul, og fremdeles såpass ulik HP at den er en fryd å lese. Historien tar en...interessant vending foråsidetsånn... ;) Den er lettlest og underholdende. En perfekt pausebok mellom tunge fantasybøker.

#31: City of Blades av Robert Jackson Bennett. Toern i serien. Likte enern veldig godt, og denne er ikke langt fra den altså. Samme ubeskrivelige rarhet og spenning. Gleder meg til neste! Terningkast 4,5/6.

#32: Abhorsen av Garth Nix. Denne var superfin! Dette er treern i serien om The Old Kingdom (min nr. 5 er enern i serien), og denne er et hav bedre enn toern (Lirael). Samme gode stemning, og en tvers igjennom fin historie om vennskap, familie, kjærlighet og modighet. Terningkast 4/6.

#33: The Bands of Mourning av Brandon Sanderson. Ugh. Det er det første som popper opp i hodet mitt angående denne boken. Sanderson er en av mine favorittforfattere, men akkurat denne serien, ass. Jeg bare...klarer ikke å komme inn i fortellingen. Nå er steampunk noe av det gørreste jeg vet, spesielt gunslinger steampunk, og det fine magisystemet som er i denne boken på lik linje som i Mistborn-serien (som jeg ELSKER!) klarer ikke å kompensere for at jeg finner pistoler og akkurat den tidsperioden særdeles zzz. Jeg leste den ferdig på trass, siden jeg trodde det var siste boken i den serien. Gjett om jeg ble skuffa da jeg fant ut i etterordet at det kommer én til. Jeg må jo lese den også, liksom. Nigleder meg nemlig til neste epoke i samme magistystem og verden - den skal foregå på 80-tallet. Terningkast 2/6

#34: The Tombs of Atuan av Ursula K. LeGuin. Nok en ugh-bok her, og nok en oppfølger som skuffer stort etter den fantastiske enern sin (The Wizard of Earthsea). Det jeg ikke forstår med denne boken er akkurat hvor lite som skjer i den! Og hvor lite den henger sammen med enern. Der enern var spennende og gøy å lese, er denne kjedelig og bare noe jeg leste ferdig fordi den var så kort. Jeg synes det er vanskelig å beskrive den også, siden det skjedde så lite i den..?! Når jeg skriver at den handler om en jente som har ansvaret for disse katakombene i Atuan spoiler jeg nesten hele handlingen, for...den handler ikke om noe annet. Rar, rar bok. Terningkast 1/6.

#35: Alcatraz vs. the Scrivener's Bones av Brandon Sanderson. Dette er nr 2 i denne serien, en young adult-serie om en kul fantasiverden. Boken er skrevet i jeg-form, hvor forfatteren drar inn mye utenomsnakk (i form av hovedpersonen som snakker om seg selv). Dette er av og til morsomt, men kan også bli slitsomt i lengden. Kan tenke meg det er gøy for de litt yngre leserne. Ellers en spennende og underholdende bok som ikke krever så mye hjernekapasitet. Og så er den gøy. Terningkast 3,5/6.

 

 

#36: Promise of Blood av Brian McClellan. Dette er første bok i Powdermage-serien, og til tross for at den bærer noen preg av steampunk (som jeg hater), likte jeg denne kjempegodt! Den er proppfull i action og spenning, og magisystemet er skikkelig kult. Jeg kommer til å lese resten av denne serien også. :jepp: Terningkast 4,5/6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.1.2016 at 23.20, Stueloff skrev:

Herlig! Disse trådene er så motiverende :) Hittil har jeg lest:

1. Blomstenes hemmelige språk av Vanessa Diffenbaugh. Denne likte jeg dårlig. Hovedkarakteren var ufordragelig og historien var langtekkelig og kjedelig.

2. Doctor Who: The Dangerous Book of Monsters av BBC. Jeg elsker Doctor Who-universet, så denne boka var midt i blinken for meg! Kunne godt ha vært enda lenger og mer utfyllende.

Boken "blomstenes hemmelige språk" har jeg lest siden fjor sommer, og har ikke kommet lengre enn halvveis. Utrolig langtekkelig og kjedelig bok. Mistet fort handlingen i boka og nei...det blir nok den første boka jeg legger uferdig vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg! Jeg har ikke satt mål om x antall bøker som skal leses i år. Men jeg har som mål å bli ferdig med alle de uleste bøkene i hyllene, så jeg kan begynne på de nye jeg har kjøpt..haha.

Den boken jeg holder på med nå heter "Min krig med Putin" - Bill Browder.

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle kjøpe boka, men ga den en sjanse. Det som tiltrakk meg var ordet "putin, sann historie, mord og rettferdighet". Ord som vekker interessen min. Er på side 252 av 368 sider, så er snart ferdig!! En veldig bra bok altså. Anbefaler denne :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

- "Crash & Burn" av Lisa Gardner

- "The Longest Ride" av Nicholas Sparks

- "The Life List" av Lori Nelson Spielman

- "We were the Mulvaneys" av Joyce Carol Oates

- "Innsirkling" av Carl Frode Tiller

- "The Language of Flowers" av Vanessa Diffenbaugh

- "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman

- "Skyggejakten" av Jørgen Jæger

 

- "Monstermenneske" av Kjersti Annesdatter Skomsvold. Altså, dette må være noe av det kjedeligste, dårligste og mest meningsløse jeg har lest på flere år. Ingen mening eller sammenheng i noen ting her spør du meg. Virket bare som en konstant, uorganisert tankestrøm, som ikke fungerte i det hele tatt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat ferdig a Clockwork Orange.

Annerledes og underholdende nok, men språket er et mildt helvete å dechiffrere, så den tok lengre tid enn rett over hundre sider skulle tilsi. Budskapene virker litt sløve, og den gir heller ikke den helt store innsikten, men jeg var aldri helt der at jeg vurderte å legge den fra meg heller. Hadde Kubrick vært en gjennomsnittlig filmskaper, ville nok hele greia vært glemt for lenge siden. Pluss for evig aktuell tematikk, men anbefaler den ikke for noen som helst egentlig. Les om du allerede hadde tenkt å gjøre det.

+
Oppdaterte innlegget mitt på side 1 litt. Tror det stemmer mer eller mindre nå.

Endret av Utenegenart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "Crash & Burn" av Lisa Gardner

- "The Longest Ride" av Nicholas Sparks

- "The Life List" av Lori Nelson Spielman

- "We were the Mulvaneys" av Joyce Carol Oates

- "Innsirkling" av Carl Frode Tiller

- "The Language of Flowers" av Vanessa Diffenbaugh

- "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman

- "Skyggejakten" av Jørgen Jæger

- "Monstermenneske" av Kjersti Annesdatter Skomsvold

 

- "Kakerlakkene" av Jo Nesbø. Ikke den beste krimboka jeg har lest, til det var den for ujevn, men helt grei å pløye i gjennom på et par regntunge dager. Mye bedre enn den forrige Harry Hole-boka jeg leste i alle fall, "Flaggermusmannen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Piken på toget

Carmine street - Håkan Nesser

Der fire veier møtes - Tommi Kinnunen

En liste for livet - Lori Spielman

Piken uten fortid - Kathryn Croft

Stryk meg over håret - Agnes Matre

Kledd naken - Agnes Matre 

 

Det er de jeg har lest bare i ferien. Av de er kledd naken en sterk bok å lese, der fire veier møtes et en finsk slektsroman med flere hemmeligheter. Favoritten av de er nok Piken på toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Eirik Wekre.

 "Operasjon Snøhvit"

Anonymkode: 7e921...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "Crash & Burn" av Lisa Gardner

- "The Longest Ride" av Nicholas Sparks

- "The Life List" av Lori Nelson Spielman

- "We were the Mulvaneys" av Joyce Carol Oates

- "Innsirkling" av Carl Frode Tiller

- "The Language of Flowers" av Vanessa Diffenbaugh

- "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman

- "Skyggejakten" av Jørgen Jæger

- "Monstermenneske" av Kjersti Annesdatter Skomsvold

- "Kakerlakkene" av Jo Nesbø

 

- "På høye hæler over Grønland" av Siri Østli. Helt OK, ganske tynt plot, og nokså kjedelig og "masete" til tider, men likevel lettlest og hadde noen morsomme poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- "Crash & Burn" av Lisa Gardner

- "The Longest Ride" av Nicholas Sparks

- "The Life List" av Lori Nelson Spielman

- "We were the Mulvaneys" av Joyce Carol Oates

- "Innsirkling" av Carl Frode Tiller

- "The Language of Flowers" av Vanessa Diffenbaugh

- "Min mormor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman

- "Skyggejakten" av Jørgen Jæger

- "Monstermenneske" av Kjersti Annesdatter Skomsvold

- "Kakerlakkene" av Jo Nesbø

- "På høye hæler over Grønland" av Siri Østli

 

- "After You" av Jojo Moyes. Ikke like dyp og rørende som forgjengeren kanskje, men det hadde jeg heller ikke regnet med. Ellers liker jeg skrivestilen til Jojo Moyes, og heller ikke i denne boka skuffer hun sånn sett, Akkurat passe dose av både humor og alvor for min del. Et par twists and turns var det også, så alt i alt en veldig fornøyelig leseopplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...