Gå til innhold

Du som ikke liker barn..Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Jeg liker ikke barn" ,
"jeg hater barn",

(kanskje) ...
"jeg skal ikke ha barn".

Hører dette så ofte at, ja, det får meg til å undre. Hva er det folk tenker da?
(tenker da på folk over 20, forhåpentligvis med litt vett i knollen).

Anonymkode: afd16...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med den over meg, men jeg vil tillegge at mye sv motstanden min mot barn også skyldes at foreldrene er ekstremt dårlige på oppdragelse og grensesetting for tiden. 

Barna skal ikke snakkes til og de skal ikke lære å oppføre seg bl.a med tanke på tespekt for eldre o.l

Det er generelt veldig mye dårlig oppdragelse og ufyselige barn. 

Anonymkode: f4a8e...77d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kan ikke si at jeg direkte misliker barn, men jeg ønsker meg ikke barn selv, og jeg er 23 år. Det er mye ansvar med barn, og jeg har mer enn nok med å ta vare på meg selv. Jeg har lite erfaring med små barn, synes det er vanskelig å forholde meg til dem. Jeg blir og sliten av mye bråk, og barn bråker ofte mer enn voksne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg ikke liker alle barn er nok mest pga oppdragelse, bråket og surving. Jeg liker noen barn, de jeg har en god relasjon til, men har ikke lyst på egne barn alikevel. Ønsker ikke å ha et familieliv rett og slett. Det får de som ønsker det ha og jeg respekterer det fult ut, og jeg behandler aldri unger dårlig, men min tålmodighet strekker seg desverre nesten motsatt veg når jeg er i kontakt med barn og da spesielt de med slitt slappe foreldre uten evne til å si fra når nok er nok. Jeg er 28 år, gift og har tenkt gjennom dette relativt mange ganger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker generelt sett ikke barn fordi jeg synes de er bråkete, støyete og irrasjonelle. Mindre barn/babyer er også ofte snørrete og skitne, noe jeg synes er ekkelt. De tar mye plass og krever mye oppmerksomhet. Alt dette er selvsagt helt normal barneatferd, men det er årsaken til at jeg ikke liker dem.

Anonymkode: 503b2...f59

Som jeg skulle sagt det selv. Jeg er rett og slett ingen omsorgsperson, og derfor er det greit både for mine potensielle barn og  meg selv at jeg aldri fikk dem ;) . Jeg tror rett og slett ikke jeg ville vært noen god mor. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker barn, jeg hater ikke barn, men jeg vil ikke ha barn. Hvorfor? Fordi jeg liker friheten uten barn, fordi jeg bærer på en del gener jeg ikke ønsker å spre videre (hoftefeil, angst, depresjon, ADHD) og fordi jeg mener at mine ressurser best kan brukes på andre måter. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Kor er alle dei ufyselige ungane? Einaste drittungen med stor D eg har møtt var ein nederlandsk 10 åring som kalte alle på bussen for jævla homo.

Alle barna eg kjenner er utrulig søte og snille. Er veldig glad i barn og vil ha mange sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg har ingenting imot veloppdragne, rene barn, jeg bare vil ikke ha egne.

Med det sagt, den dagen broren min annonserer at jeg skal bli tante, så kommer tårene til å strømme fritt fordi jeg kommer til å bli så innmari lykkelig. Jeg skal bli verdens beste tante! Samtidig skal jeg dyrke en karriere jeg elsker og reise verden rundt med mannen i mitt liv. I livet mitt er det ikke plass til barn, og det er helt greit, for jeg er veldig glad i livet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barn er bråkete er det vel egentlig mer foreldrene sin "skyld" enn barna tenker jeg, så å laste barna for manglende oppdragelse blir litt feil - men ut over det er det selvsagt helt greit å hverken like barn eller ønske seg barn. Men så var det noe med det å formulere seg - å si man "hater barn" er utrolig sterkt. For egen del hater jeg pedofile overgripere liksom, det er milevis mellom det og å "hate" barn.. :P bare sånn for å sette ting litt i perspektiv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barn er bråkete er det vel egentlig mer foreldrene sin "skyld" enn barna tenker jeg, så å laste barna for manglende oppdragelse blir litt feil - men ut over det er det selvsagt helt greit å hverken like barn eller ønske seg barn. Men så var det noe med det å formulere seg - å si man "hater barn" er utrolig sterkt. For egen del hater jeg pedofile overgripere liksom, det er milevis mellom det og å "hate" barn.. :P bare sånn for å sette ting litt i perspektiv..

Det er vel heller ingen i tråden som har sagt at de hater barn?

Anonymkode: 503b2...f59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes barn er bråkete. 

Jeg misliker ikke alle barn, barn i nær familie kan jeg like, og hater jo ingen barn, men jeg liker ikke barn generelt pga. bråk, noen trenger konstant oppmerksomhet, jeg blir også veldig ukomfortabel med barn - jeg føler ikke noe behov for å snakke til dem på barne/babyspråk eller se noe særlig på de fordi.. hvorfor skulle jeg? Det ender ofte opp med at barn kanskje ikke liker meg helt også :P Ser jeg en unge på bussen som stirrer på meg bare ser jeg vekk, synes det er litt ekkelt når de stirrer. Nå påstår jeg ikke at det er noe de gjør med viten vilje altså.

Anonymkode: 1023c...15a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg liker ikke barn" ,
"jeg hater barn",

(kanskje) ...
"jeg skal ikke ha barn".

Hører dette så ofte at, ja, det får meg til å undre. Hva er det folk tenker da?
(tenker da på folk over 20, forhåpentligvis med litt vett i knollen).

Anonymkode: afd16...0e4

sitat til Anonymkode: 503b2...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misliker mest personer som ikke holder barna i tøyler. Barn egner seg ikke på fly, tenk på de som hunder og få noen til å passe på de hjemme, eventuelt vær hjemme med dem. hvis du mot formodning må ta dem med på fly gi dem en god dose Postafen så de slukner så man slipper å høre på tullet deres.

Barn burde ikke være på butikker, de er i veien og de bråker, hva har de der å gjøre? Ikke har de penger og de har ikke vett til å handle selv. Her skal jeg liste meg på tå for små idioter springer mellom bena på meg, vis hensyn!. Dersom du har planlagt så dårlig at du passer barn alene får du putte dem i vognen eller i et hjørne.

Unger er alltid snørrete, hva faen er greia med det? Kan du ikke lære dem å snyte seg eller holde seg hjemme hvis de skal være så jævlig syke?

Unger har klissete fingre, som de har spist syltetøy, alltid. Kan dere ikke vaske hendene til ungene etter at de har spist, eventuelt lære de å holde god avstand til normale folk?

Hvorfor lærer ikke folk ungene å holde kjeft? De er jo mer intelligent enn hunder, så å klikketrene dem kan umulig være vanskelig. Jeg klarer å lære en hund å sitte, eller gå pent på siden min, men foreldre virker å være helt ute av stand til å gjøre det.

Barnevogner provoserer meg, de tar for mye plass.

Barn som dirigerer trafikken ved skoler tar kaka, jeg har så lyst til å dra ut og dra til en av de små jævlene. De skjønner jo ikke et snev av trafikkbildet og dirigerer værre enn fulle idioter. Hvilket fjols bestemte seg for at det var en god ide?

Noen ganger prater barn til meg, det liker jeg ikke, dersom jeg ville snakke med et ustabilt lite intelligent vesen hadde jeg tatt meg en tur ut på byen på en tirsdag. Det burde finnes en måte å fortelle barn at de burde la meg være i fred. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg liker ikke barn" ,
"jeg hater barn",

(kanskje) ...
"jeg skal ikke ha barn".

Hører dette så ofte at, ja, det får meg til å undre. Hva er det folk tenker da?
(tenker da på folk over 20, forhåpentligvis med litt vett i knollen).

Anonymkode: afd16...0e4

Jeg tenker bare det siste du siterer: "jeg skal ikke ha barn"

Føler jeg er så fornøyd med mulighetene og slik jeg har det nå. Vet at det er mange ting jeg gjør som ikke jeg kunne gjort hvis jeg hadde barn, bare som å sove, slappe av når jeg føler for det, gå på trening når jeg føler for det, og mye mer.

Mest av alt er det fordi jeg vet at dersom jeg hadde barn, hadde jeg bekymret meg så mye. Faktisk tenker jeg ofte over at jeg nyter å ha det slik jeg har det, og at dette hadde ikke alltid vært mulig å gjøre dersom jeg hadde barn.

Endret av Berit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg misliker mest personer som ikke holder barna i tøyler. Barn egner seg ikke på fly, tenk på de som hunder og få noen til å passe på de hjemme, eventuelt vær hjemme med dem. hvis du mot formodning må ta dem med på fly gi dem en god dose Postafen så de slukner så man slipper å høre på tullet deres.

Barn burde ikke være på butikker, de er i veien og de bråker, hva har de der å gjøre? Ikke har de penger og de har ikke vett til å handle selv. Her skal jeg liste meg på tå for små idioter springer mellom bena på meg, vis hensyn!. Dersom du har planlagt så dårlig at du passer barn alene får du putte dem i vognen eller i et hjørne.

Unger er alltid snørrete, hva faen er greia med det? Kan du ikke lære dem å snyte seg eller holde seg hjemme hvis de skal være så jævlig syke?

Unger har klissete fingre, som de har spist syltetøy, alltid. Kan dere ikke vaske hendene til ungene etter at de har spist, eventuelt lære de å holde god avstand til normale folk?

Hvorfor lærer ikke folk ungene å holde kjeft? De er jo mer intelligent enn hunder, så å klikketrene dem kan umulig være vanskelig. Jeg klarer å lære en hund å sitte, eller gå pent på siden min, men foreldre virker å være helt ute av stand til å gjøre det.

Barnevogner provoserer meg, de tar for mye plass.

Barn som dirigerer trafikken ved skoler tar kaka, jeg har så lyst til å dra ut og dra til en av de små jævlene. De skjønner jo ikke et snev av trafikkbildet og dirigerer værre enn fulle idioter. Hvilket fjols bestemte seg for at det var en god ide?

Noen ganger prater barn til meg, det liker jeg ikke, dersom jeg ville snakke med et ustabilt lite intelligent vesen hadde jeg tatt meg en tur ut på byen på en tirsdag. Det burde finnes en måte å fortelle barn at de burde la meg være i fred. 

Jeg undres svært på hvordan din barndom og oppvekst var, når du har en slik hatefull holdning til barn?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres svært på hvordan din barndom og oppvekst var, når du har en slik hatefull holdning til barn?

Ble oppdratt av min fraværende alenemor. Da var det enten å holde kjeft foran fjernsynet, å leke stille på rommet eller pelle oss ut. Min mors lykkeligste øyeblikk var når vi kunne ta på oss ski selv slik at hun slapp å se opp fra bøkene sine når hun kastet oss ut. Min mor er en person som innbiller seg at hun liker barn, men det virker som hun hater dem. 

Endret av ambivalentReaction
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker mest personer som ikke holder barna i tøyler. Barn egner seg ikke på fly, tenk på de som hunder og få noen til å passe på de hjemme, eventuelt vær hjemme med dem. hvis du mot formodning må ta dem med på fly gi dem en god dose Postafen så de slukner så man slipper å høre på tullet deres.

Barn burde ikke være på butikker, de er i veien og de bråker, hva har de der å gjøre? Ikke har de penger og de har ikke vett til å handle selv. Her skal jeg liste meg på tå for små idioter springer mellom bena på meg, vis hensyn!. Dersom du har planlagt så dårlig at du passer barn alene får du putte dem i vognen eller i et hjørne.

Unger er alltid snørrete, hva faen er greia med det? Kan du ikke lære dem å snyte seg eller holde seg hjemme hvis de skal være så jævlig syke?

Unger har klissete fingre, som de har spist syltetøy, alltid. Kan dere ikke vaske hendene til ungene etter at de har spist, eventuelt lære de å holde god avstand til normale folk?

Hvorfor lærer ikke folk ungene å holde kjeft? De er jo mer intelligent enn hunder, så å klikketrene dem kan umulig være vanskelig. Jeg klarer å lære en hund å sitte, eller gå pent på siden min, men foreldre virker å være helt ute av stand til å gjøre det.

Barnevogner provoserer meg, de tar for mye plass.

Barn som dirigerer trafikken ved skoler tar kaka, jeg har så lyst til å dra ut og dra til en av de små jævlene. De skjønner jo ikke et snev av trafikkbildet og dirigerer værre enn fulle idioter. Hvilket fjols bestemte seg for at det var en god ide?

Noen ganger prater barn til meg, det liker jeg ikke, dersom jeg ville snakke med et ustabilt lite intelligent vesen hadde jeg tatt meg en tur ut på byen på en tirsdag. Det burde finnes en måte å fortelle barn at de burde la meg være i fred. 

Du kan gjøre verden til et bedre, sted, ikke beveg deg ut blandt andre mennesker... holde deg inne, for deg selv, i et mørkt rom, uten internettforbindelse.

Anonymkode: ee3d7...177

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater barn. virkelig -hater- barn

De stiller idiotiske spørsmål, skal ha oppmerksomhet hele tiden, får de det ikke som de vil så skriker og trasser de, alt skal kretse rundt dem, man må ta hensyn til de hele tiden, barn skal alltid gå først og blabla. for meg er et liv med barn et fengsel. 

Hver gang jeg ser en unge som skriker, hyler, er høylytt og alt mulig annet faenskap som drittunger gjør så får jeg lyst til å slå dem, og skader de seg sjøl, ja da koser jeg meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...