Gå til innhold

Bør jeg være redd? Asylmottak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har nettopp blitt opprettet et asylmottak 10 min gåavstand fra jobben min. Jeg må gå i den retningen for å komme hjem, da asylmottaket er 100 meter fra der jeg bor. 

Jeg jobber kveld, har ikke bil, og må gå hjem. Pga kulturen/religionen deres er jeg redd. Bør jeg være redd? Vurderer å kjøper pepperspray.

Anonymkode: 0a240...fa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ser på spørreundersøkelser fra disse regionene om synet på kvinner og religion så er holdningene som kommer frem der temmelig vanvittige sett med norske øyne i hvertfall. Så man bør ihvertfall ta sine forholdsregler. 

Anonymkode: 89d2e...9d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nettopp blitt opprettet et asylmottak 10 min gåavstand fra jobben min. Jeg må gå i den retningen for å komme hjem, da asylmottaket er 100 meter fra der jeg bor. 

Jeg jobber kveld, har ikke bil, og må gå hjem. Pga kulturen/religionen deres er jeg redd. Bør jeg være redd? Vurderer å kjøper pepperspray.de: 0a240...fa1

Vel det kan forsatt skje ting når må går alene et sted selv om det ikke er noe asylmottak der. Mange av de er nok gode mennesker med intensjoner osv...men mennesker kan være fæle, så man vet ikke. Hadde selv vært redd...om du føler deg tryggere med pepperspray så for all del kjøp det, og kanskje du kan sykle til jobben? Vet ikke om det spiller så stor rolle for deg,men jeg føler meg sikrere i sykkel en å gå😊

 

Anonymkode: 20186...5ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nettopp blitt opprettet et asylmottak 10 min gåavstand fra jobben min. Jeg må gå i den retningen for å komme hjem, da asylmottaket er 100 meter fra der jeg bor. 

Jeg jobber kveld, har ikke bil, og må gå hjem. Pga kulturen/religionen deres er jeg redd. Bør jeg være redd? Vurderer å kjøper pepperspray.

Anonymkode: 0a240...fa1

Jeg hadde skaffet meg pepperspray. Har du mulighet til å gå en annen vei?

Det er da vanvittig at man skal være livredd for folk som man gir trygghet til, de burde ihvertfall skjønne hva det vil si å være utrygg. 

Anonymkode: c32d3...668

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvarsspray og overfallsalarm. I tillegg hadde jeg snakket i tlf til og fra jobb. Overfallsalarm får du kjøpt i en del butikker og den lager ekstremt høy lyd. 

Anonymkode: 7bb2b...1c4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du bør vær redd. Det er ingen som har kontroll på hvem som kommer hit og man kan ikke utelukke at noen har blod på hendene eller har deltatt i krigsforbrytelser. Horder av enslige menn fra Midtøsten skal man være på vakt mot, de eier ikke respekt for andre enn seg selv. 

Anonymkode: abdb4...2bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperspray er ulovlig, men du kan kjøpe overfallsspray og alarm på for eksempel clas ohlson. Du kan også vurdere å sykle.

Men nei, jeg synes ikke du burde være redd. Hør i alle fall ikke på de trangsynte rasistene som skriver her som mener alle mannlige innvandrere er voldtektsmenn. Selvfølgelig er de ikke det!

Endret av peppermyntete
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperspray er ulovlig, men du kan kjøpe overfallsspray og alarm på for eksempel clas ohlson. Du kan også vurdere å sykle.

Men nei, jeg synes ikke du burde være redd. Hør i alle fall ikke på de trangsynte resistene som skriver her som mener alle mannlige innvandrere er voldtektsmenn. Selvfølgelig er de ikke det!

Hvorfor råder du henne da til å kjøpe overfallsspray og alarm?

Anonymkode: 64c9e...461

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor råder du henne da til å kjøpe overfallsspray og alarm?

Anonymkode: 64c9e...461

Fordi jeg bruker alarm selv her i byen jeg bor. Overfallsspray og alarm trenger da ikke bety at man er livredd asylsøkere....... Det er nå dessverre slik at kvinner er utsatt for overfall og voldtekt uansett hvor i verden vi går, sjokkerende for noen kanskje, men det er ikke bare mennesker fra andre land som kan overfalle noen. Hvis en alarm kan få TS til å føle seg tryggere kan hun vel få gå med det, men det burde hun strengt tatt ha hatt i lomma lenge før dette asylmottaket dukket opp også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asylmottak hvor folk går fritt ut og inn, eller lukket transittmottak hvor du er redd for at folk skal rømme og kaste seg over deg, TS?

Anonymkode: 3328a...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg bruker alarm selv her i byen jeg bor. Overfallsspray og alarm trenger da ikke bety at man er livredd asylsøkere....... Det er nå dessverre slik at kvinner er utsatt for overfall og voldtekt uansett hvor i verden vi går, sjokkerende for noen kanskje, men det er ikke bare mennesker fra andre land som kan overfalle noen. Hvis en alarm kan få TS til å føle seg tryggere kan hun vel få gå med det, men det burde hun strengt tatt ha hatt i lomma lenge før dette asylmottaket dukket opp også.

Rasistisk av deg å gå rundt med alarm. 

Anonymkode: 64c9e...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nei, jeg synes ikke du burde være redd. Hør i alle fall ikke på de trangsynte resistene som skriver her som mener alle mannlige innvandrere er voldtektsmenn. Selvfølgelig er de ikke det!

Det er ingen som sier at alle eller de fleste asylsøkerne er voldtektsmenn. Men det er også åpenbart at asylsøkere står for enormt mye fler overfallsvoldtekter enn nordmenn , og at 100% av dem kommer fra land med et mindre likestilt syn på kvinner enn Norge. Selv om det er liten sjangse for av TS blir voldtatt eller drept på vei til jobb, så har sjangsen for at det sjer blitt tusen ganger større ved at dette asylmottaket ble satt opp i nærheten. Hun har mye større grunn til å være mer bekymret nå enn før. Det trengs kun 1 voldtektsmann for å voldta. At de fleste asylsøkerne er harmløse endrer ikke på det. Jeg forstår TS sin bekymring godt.

Anonymkode: dd7d0...31b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Det har nettopp blitt opprettet et asylmottak 10 min gåavstand fra jobben min. Jeg må gå i den retningen for å komme hjem, da asylmottaket er 100 meter fra der jeg bor. 

Jeg jobber kveld, har ikke bil, og må gå hjem. Pga kulturen/religionen deres er jeg redd. Bør jeg være redd? Vurderer å kjøper pepperspray.

Anonymkode: 0a240...fa1

DEt har blitt bevist at mange angripere kan fortsette med å angripe etter å ha blitt sprayet med pepperspray. Vil da heller anbefale mer at du kjøper deg en "Taser". ;)https://en.wikipedia.org/wiki/Taser

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

Du bør alltid har pepperspray og overfalls alarm når du går alene om kvelden. Mange av flyktningene respekterer ikke kvinnene sånn som nordmenn gjør. Finnes så klart nok av nordmenn også som ikke respekterer kvinner og behandler de som dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør være redd, men akkurat nok for å skaffe deg nødvendig utstyr som spray, overfallsalarm og eventuelt lære deg kampsport (selvforsvar). Better safe than sorry, sies det.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har nettopp blitt opprettet et asylmottak 10 min gåavstand fra jobben min. Jeg må gå i den retningen for å komme hjem, da asylmottaket er 100 meter fra der jeg bor. 

Jeg jobber kveld, har ikke bil, og må gå hjem. Pga kulturen/religionen deres er jeg redd. Bør jeg være redd? Vurderer å kjøper pepperspray.

Anonymkode: 0a240...fa1

Hadde asylmottak for 20år siden ca iforb med Bosnia krigen. Det meste ble stjålet rundt husene og det var konstant mye bråk og uro. Var bare 15år på det tidspunktet men husker det godt. 

Har følelsen av at vi er like lite forberedt idag som den gangen på alt som medfører. 

Ville tatt noen forholdsregler ja først som sist. 

Anonymkode: fbe61...26f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, godt man ikke krisemaksimerer. :ironi: 

Fy f, for et kvalmt innlegg. Latterliggjøre en helt adekvat bekymring. Det er faktisk sånn at det bor innvandrere på asylmottak. Det er fakta at innvandrere står får 90%+ av alle overfallsvoldtekter i Norge. Det har skjedd at disse voldtektene har funnet sted i nærheten av mottak. Hun hadde vært naiv hvis hun ikke var bekymret, og du har ihvertfall ikke noe med å komme her og latterliggjøre henne! Folk må få lov til å sette ord på bekymringene sine, uten å få merkelapper trykt opp i trynet. 

TS, du gjør rett i å ta foråndsregler. Jeg ville skaffet meg sykkel, pepperspray og overfallsalarm. Mest sannsynlig er du trygg, men hvis det skulle skje noe, så er du ihvertfall forberedt. :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f, for et kvalmt innlegg. Latterliggjøre en helt adekvat bekymring. Det er faktisk sånn at det bor innvandrere på asylmottak. Det er fakta at innvandrere står får 90%+ av alle overfallsvoldtekter i Norge. Det har skjedd at disse voldtektene har funnet sted i nærheten av mottak. Hun hadde vært naiv hvis hun ikke var bekymret, og du har ihvertfall ikke noe med å komme her og latterliggjøre henne! Folk må få lov til å sette ord på bekymringene sine, uten å få merkelapper trykt opp i trynet. 

TS, du gjør rett i å ta foråndsregler. Jeg ville skaffet meg sykkel, pepperspray og overfallsalarm. Mest sannsynlig er du trygg, men hvis det skulle skje noe, så er du ihvertfall forberedt. :)

Huff da, trodde du jeg var ute etter å latterliggjøre TS? Da misforstod du, jeg er ute etter å latterliggjøre krisemaksimeringen i denne tråden. Som du, som ber TS skaffe seg noe hun må ha tillatelse fra politiet til å eie. Eller oppfordret du til noe ulovlig, kanskje? 

Å beskytte seg og ta forholdsregler er vel og bra. Men her er det snakk om at folk tar fullstendig av fordi det skal opprettes et mottak. Hvorfor nøye seg med pepperspray, alarm, sykkel og kurs i selvforsvar? Jeg hører gode ting om rustning! Denne polariseringen og akutte mistroen til grupper av mennesker skremmer meg langt mer enn tanken på å få et mottak i nabolaget. Lykke til til de som skal forsøke å integrere disse menneskene inn i samfunnet vårt, det går sikkert strålende når bare tanken på at de skal komme får folk til å tippe fullstendig over i paranoid krisemaksimering. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...