Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

 

Er mer avslappet med tanke på prøving kjenner jeg, heldigvis. I går hadde jeg noe som kunne ligne på EL slim? Klart, seigt slim. Hmm? Vi var begge trøtte i går så ble ikke noen aksjer, men forrige dagen og fredag er jo en sikker vinner 😉 Så hvis det viser seg at det er EL bør vi klare dekke den. Usikker på om slimet eventuelt kommer før,under eller etter EL?

Slimet kommer i dagene før eggløsning. Dere får kose dere i helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slimet kommer i dagene før eggløsning. Dere får kose dere i helgen ;)

Takk for svar! Håper det holder med i dag da, hvis det faktisk var EL :-) 

Google er en god venn 😉 Ganske sikker på at det slimet jeg hadde i går da var EL slim. Jippi! Krysser alt utenom bena for det. Lagt inn aksjer både 10. og 11. samt at det nok skjer i helgen også 😉 Ble med en gang litt stresset over at vi sikkert burde gjort det i går, men da var vi begge trøtte. Godt å bare ligge og snakke også. Det skal ikke bli noe pliktløp dette her. 

PP0 - siste pille 11.10 - EL 30.10 TR 13.11  

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å bli stresset med tanke på timing rundt eggløsning. Jeg kjenner det selv. Men når jeg ser tilbake i kalenderen den gangen vi ble gravide så hadde vi faktisk bare sex tre ganger den uken det var eggløsning. Så jeg roer meg litt ned med det :)

Jeg vil også ha slim! Kom igjen nå, kropp :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg fikk mensen i ettermiddag - akkurat på dagen jeg i utgangspunkt forventet på en 35 dagers syklus (før jeg skjønte at jeg ikke helt kunne regne med den mensen jeg har hatt under cerazette bruk). Ulempen er jo mer smerter da, enn med pillene...

Satser på at slimet i går var forbundet med mensen da, og ikke var EL slim (i såfall en stor utfordring å rekke å bli gravid ;-) ). 

Så da har jeg regnet meg frem til EL 4. desember. OM det er 35-dagers da 😉 Satser på litt kortere.. 

Det er lett å bli stresset med tanke på timing rundt eggløsning. Jeg kjenner det selv. Men når jeg ser tilbake i kalenderen den gangen vi ble gravide så hadde vi faktisk bare sex tre ganger den uken det var eggløsning. Så jeg roer meg litt ned med det :)

Jeg vil også ha slim! Kom igjen nå, kropp :hoppe:

Ja, så mange som blir gravid uplanlagt, i fylla, engangsligg osv KAN det ikke være så krise 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35-dagers, ja! Det er lenge. Håper kroppen din vil ha en kortere naturlig syklus :) Husker du hvordan du hadde det før du begynte på piller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg følge med :-)

Så hyggelig! Fint å ha noen å "snakke" med om det ingen snakker om.. Er du prøver? Har du dagbok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35-dagers, ja! Det er lenge. Håper kroppen din vil ha en kortere naturlig syklus :) Husker du hvordan du hadde det før du begynte på piller? 

Jeg tror den var mer normal den gang jeg var 17, men sånt endrer seg visst med alder, uten at piller nødvendigvis har noen skyld. Men vet jo ikke helt hvordan den er før neste gang (som jeg håper ikke kommer!). 

I går måtte jeg lufte litt bekymringer til samboer. Han er fin og forståelsesfull, men syns jeg tok noen sorger på forskudd 😉 Han syntes ikke at jeg skulle ta g- tester uten at han var informert heretter. Og vi ble enig om å snakke om det av og til, så jeg slipper unødvendig grubling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Fint å ha noen å "snakke" med om det ingen snakker om.. Er du prøver? Har du dagbok? 

Jeg er ikke prøver lenger, er gravid i uke 8 og satser på at alt går veien:-) Dagboka mi finner du link til nederst i innleggene mine.:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke prøver lenger, er gravid i uke 8 og satser på at alt går veien:-) Dagboka mi finner du link til nederst i innleggene mine.:blomst:

Gratulerer! Så spennende, satser på det går veien for deg 😆 Skal gå inn å se! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til videre med prøving Maja! Her vil jeg gjerne følge med :) :vinke: 

Velkommen! Har allerede vært innom din å sett tror jeg, navnet lyder kjent 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har ikke tenkt så mye på prøving, har jo mensen 😉 Da er det liksom ikke noe stress med å tenke at nå har vi sex og kanskje jeg blir gravid. Og ikke noe bekymring over "får jeg mensen snart". Fin tilstand dette. 

Om jeg har 35-dagers syklus har jeg i følgw kalkulator EL ca 4. desember. Men samboer syns ikke vi skal bry oss om datoer, vi har så og si sex hver dag. Så er enig i det altså, men forskjellen på menn og kvinner her er jo at vi faktisk holder styr på det - bevisst eller ei... Mange kjenner det jo også fysisk så da er det vanskelig å ikke ha det i bakhodet før, under og etter akten haha 😉 

Ellers har helgen gått i aktiviteter med stebarn, valp og svigerfamilie. Samboer og jeg skal snart trene, jentungen skal i bursdagsfeiring. Glad i jenta, men er jo ikke til å leggr skjul på at det er anstrengende å finne en balanse når det ikke er sin egen.. Vi har henne ikke så ofte lenger heller på grunn av at mor flyttet, så føler det er to skritt frem og et tilbake hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vurdert å prøve sånne eggløsingsstrimler  eller noe sånn da? Etter som du kommer rett fra pillen, så er det ikke sikkert det er så lett å få styr på syklusen sin med en gang, og kanskje det da er lurt med flere hjelpemidler?

 

Ellers så tror jeg det aller beste bare være å kose seg :lur: ofte uten å tenke så veldig mye på prøving, så her har nok samboeren din et poeng. Men jeg er helt enig i at det er nærmest umulig å ikke tenke på det :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å prøve sånne eggløsingsstrimler  eller noe sånn da? Etter som du kommer rett fra pillen, så er det ikke sikkert det er så lett å få styr på syklusen sin med en gang, og kanskje det da er lurt med flere hjelpemidler?

 

Ellers så tror jeg det aller beste bare være å kose seg :lur: ofte uten å tenke så veldig mye på prøving, så her har nok samboeren din et poeng. Men jeg er helt enig i at det er nærmest umulig å ikke tenke på det :fnise: . 

Har vurdert det ja. Tenkte å prøve litt før jeg hiver meg på bølgen 😉 Antar at det ikke vil falle i smak hos samboer, siden han ikke engang syns det er nødvendig å vite når EL er teoretisk 😕 Vet at samboer har rett, samtidig er det vanskelig å slå av tanker. Det skulle jeg gjerne gjort veldig ofte... 

Gjør dere noe spesielle "tiltak" nå som prøver? Jeg trener og spiser relativt sunt til vanlig så har selvsagt fortsatt med det. Kaffe derimot har jeg ikke redusert på. Moren min er kaffejunkie og hun har fått fire barn så det tar jeg mer med ro 😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltak: Være i aktivitet, spise normalt sunt og ellers leve så normalt som mulig. Men nå drikker jeg så og si aldri alkohol (og føler hvertfall ikke at jeg har noe grunn til å gjøre det når jeg prøver) og lite kaffe. Er verre med den pepsi maxen... men den skal jeg slutte med så fort jeg får positiv strek! Det klarte jeg i sommer uten noe problem (men falt litt tilbake i gamle vaner i løpet av høsten med alle sykemeldninger og alt som skjedde), og det skal jeg klare igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber skift og har vært total Red Bull-junkie på nattskift. Det har jeg sluttet med nå. Og det er hardt! Kaffe drikker jeg ikke. Ellers er det samme tiltak som dere. Litt mer fokus på å få i meg en daglig dose med grønnsaker og action :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, flott å høre at folk flest nok ikke er så ekstreme med "tiltakene" 😉

Her er mensen snart over, og jeg er på syklusdag 5. Om det er  35-dagers syklus som gjelder her i gården er det EL sånn ca på dag 21, 4. desember. Passer litt dårlig da mannen er borte 28.-2.12 og jeg 30.-3.12. Men vi får prøve før han drar og straks jeg er hjemme igjen 😉

Vi hadde en litt ting kveld/natt i går. Vi krangler aldri, men har en del kronglete kommunikasjonssamtaler... Begge tenker en del, og vi har en tendend til å vikle oss inn i ting. Jeg gråter lett når det er sånn, han og blir lei seg og begge føler vi gjør feil. Ofte handler det om datteren hans. Eller ikke om henne, men situasjonen rundt henne/når hun er hos oss. Hun er blitt glad i meg, og jeg i henne. Allikevel er det vanskelig å være helt komfortabel i situasjonen. Hun er hos oss lun en gang per mnd, jeg føler jeg begynner litt på nytt hver gang... Han er redd for at jeg ikke har der bra nok, jeg er redd jeg ikke er bra nok for henne osv osv. Vi gjør ting tungt for oss av og til. Ganske ofte i det siste. Vi har lovt hverandre å slutte med det nå! 

Ble langt og trist dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det kan være tungt med stebarn. I hvert fall når dere har henne så sjelden! Jeg er glad vi har kjærestens barn annenhver uke. 

Men i starten følte jeg at jeg hele tiden måtte bevise for alle tre at jeg var "god nok" til å være en del av familien. Det var veldig stressende og jeg følte aldri jeg kunne slappe av. Det hele endte heldigvis med en god samtale med kjæresten der han forsikret meg om at jeg var med i gjengen. Hehe. 

Kjedelig hvis du føler det sånn hele tiden og må starte på nytt :icon_frown: 

Bra dere kommuniserer! Det er nøkkelen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det kan være tungt med stebarn. I hvert fall når dere har henne så sjelden! Jeg er glad vi har kjærestens barn annenhver uke. 

Men i starten følte jeg at jeg hele tiden måtte bevise for alle tre at jeg var "god nok" til å være en del av familien. Det var veldig stressende og jeg følte aldri jeg kunne slappe av. Det hele endte heldigvis med en god samtale med kjæresten der han forsikret meg om at jeg var med i gjengen. Hehe. 

Kjedelig hvis du føler det sånn hele tiden og må starte på nytt :icon_frown: 

Bra dere kommuniserer! Det er nøkkelen ;)

Godt å høre det ikke bare er meg/oss ☺ Problemet mitt er at jeg er litt usikker på om han/de vil ha meg der hele tiden. Og det er teit å tenke, han sier det og all handling tilsier at han mener det 😉

Mensen er over, og begynner alt å glede meg til EL tider. Håper dette er måneden for oss alle!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...