Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye maja :-D for en julegave! Stort sett når det er godt så langt at man får en positiv test går det bra, det er helt rett, og det er sånn du skal tenke!  :klem:

Du får nyte jula så godt du kan i år, ser for meg at neste års jul blir hakket mer stressende :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk begge to ☺ Ja, gleder meg allerede til neste år, for da kan vi feire jul i vårt eget hjem 😃 Gleder meg til å ha jula som jeg vil 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3 i dag ☺ Tok en ukeindikator test i dag, som viste 3+ så tror jeg har hatt EL før jeg tenkte. Antakeligvis 27.11. 

Vært på helgetur i helgen. Koselig. Har en del vondt og murring i magen. Som har ført til ar jeg har googlet svangerskap utenfor livmor og blindtarm... Men, som samboer sier det er helt normalt 😊 Ingen sorger! 

Endret av maja87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleferie 😆 Koser meg med valp og kaffe før dagen skal starte. Må pakke før jeg skal reise til foreldrene mine i kveld. Samboer skal jobbe så jeg reiser hjem, bor så langt fra de som mulig i landet omtrent. Skal prøve å få trent også, i tillegg til ut på ski med hundene. 

Føler meg definitivt gravid ja, selv om jeg forsåvidt ikke plages med kvalme. Men mye murring og vondt i mage, og litt korsrygg. Blir litt oftere svimmel enn vanlig og er litt oppblåst. 

Lastet ned en app i går, gravid og baby tror jeg den het. Den forteller oss hvor langt på vei og hva som skjer med meg, bebi og partner. Der kan jeg og føre inn f.eks.vekt, noe jeg er litt opptatt av. Jeg vil ikke fokusere på å gå opp minst mulig, men for alt det lar seg gjøre vil jeg ikke legge på meg masse (med mindre noe skjer selvsagt med form o.l.). 

Skal fortelle min foreldre det nå de dagene jeg er hos de,og samboer sine når jeg kommer hjem i romjula. Ideelt sett ville jeg ha ventet, men neste gang vi ser mine er i slutten av februar. Da er jeg 14 uker og det er lenge syns jeg.. Samboer har mindre problemer med å skulle si enn meg. Jeg bekymrer meg sånn for hva hvis det går galt.. Samboer mener det er bedre at folk vet at det har vært en bebi hbis det skulle skje noe. Er jo enig. Kjennes litt slummelt ut mtp jobb, så der venter jeg en god stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 i dag. Plages fremdeles av murring og smerter nederst i magen, spesielt om natten. Blir også kvalm på natten så spiser ei skive. I dag er jeg også kvalm nå på formiddagen... håper det bare er forbigående. I tillegg får jeg veldig høy puls når jeg trener. Jogget på julaften, av pulsklokken så det ut som økta med stor ø... Men, men. Skal fortsette å trene, men kanskje roe tempoet en stund. 

Foreldrene mine, bror og svigerinne ble veldig glade for nyhetene. Men jeg er ikke så interessert å snakke mer om det, føles ganske fjernt enda 😉 

Gleder meg til fjerde dag, da skal jeg hjem igjen. Savner samboer 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+0 i dag :-) I den 8. uken sier appen min :-) Vært mye kvalm, uvel og trøtt siden første juledag. Matlysten har vært så som så. Kaffe og søtsaker har ikke fristet, potergull derimot har fristet (noe jeg ytterst sjelden spiser!). 

Nyttårsaften var grusom for hundene sin del. Livredde hele kvelden, fra de første rakettene kom 1700... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første møte med jordmor i går, samboer var med. Fikk en del info og fylte ut et skjema. Skal tilbake om fire uker for blodprøver og for å høre hjertelyd. 

Utrolig trøtt om dagen. Trøttheten overmanner meg helt, veldig merkelig. Helt zombi. I tillegg har jeg fremdeles smerter (som er ligamentbåndene ifølge jordmor) og kvalmen/sult kommer i bølgedaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.1.2016 at 18.09, Weebs skrev:

Hvordan går det med deg? Håper du klarer å nyte helgen :)

Hei! Går etter forholdene greit. Mye uvel, kvalm, trøtt og en del vondt i magen. Sliter med mye sultfølelse og liten matlyst.. Sukker og kaffe byr meg i mot, sånn sett greit 😉 Blir til tidee i dårlig humør av å føle meg så blæh.. Men, veit at jeg ikke skal klage. Det er sikkert så mange som har det sååå mye verre, og jeg er jo tross alt gravid! Men, gleder meg til dette forhåpentligvis går over ved uke 12... Er bare 8+3 så virker som en evighet til 😕

Nok sutring!! Hvordan har du det? Leser at du har hatt en tøff tørn 😯😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vært en tøff periode nå. Men det går bedre og bedre, så nå er det helt greit :) Det er ganske dritt å ikke ha lappen da. Føler meg avhengig av andre. Men, men. Det er vel best for alles sikkerhet ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite oppdatering her om dagen. Lite som skjer. Kvalmen har heldigvis gitt seg! Holdt på å bøi gal.. Bare trøtthet igjen 😃 9+3 i dag. Dagene går ikke fort når man er så fokusert på det 😉 Ikke for det, gjør masse så sitter ikke å venter! Men gleder meg så veldig til den magiske 12-uker grensa, og til vi (forhåpentligvis) skal få høre hjertelyden 12+3.

Er veldig fokusert på vekta, dessverre. Ikke lagt på meg noe enda. Men er så redd for å plutselig rase opp i vekt 😉 Passer nøye på. Ikke fordi jeg mener jeg ikke skal opp, men det er så uvant å plutselig skulle godta vektøkning når jeg gjør det meste for å unngå det ellers 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.1.2016 at 15.12, Småkjekset skrev:

Innom for å hilse på :vinke:

Gratulerer så mye! Blir spennende å følge deg i tiden fremover :nigo:

Takk for det :-) Ikke så mange oppdateringene om dagen ;-) Er du prøver eller gravid? Har du dagbok? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, maja87 skrev:

Takk for det :-) Ikke så mange oppdateringene om dagen ;-) Er du prøver eller gravid? Har du dagbok? 

 

Kutter p-pillene denne uken så da blir jeg prøver :jepp: Har ei jente på snart 4 som gjerne ønsker seg søsken,  så håper det ikke drar alt for langt ut :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Småkjekset skrev:

Kutter p-pillene denne uken så da blir jeg prøver :jepp: Har ei jente på snart 4 som gjerne ønsker seg søsken,  så håper det ikke drar alt for langt ut :) 

Spennende! :-) Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 26.1.2016 at 14.54, Emiliania skrev:

Tror jeg følger meg jeg også! :jepp: Du skal vel snart til jordmor for kontroll? 

Har vært på første møte med jordmor, for samtale, info og veiing. Var det i uke 8. Skal tilbake for blodprøver og lytte etter hjertelyd 8. februar. Grugleder meg til det. Tenk om det ikke er noe lyd der.... Samboer skal heldigvis være med ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+0 i dag ☺ Om 1 uker er det gått 12 fulle uker. Gleder meg sånn til det, er liksom den magiske grensa 😉

Grugleder meg til jordmor 8.februar. Tenk om det ikke er noe liv her inne... Selv om jeg både føler og tror det går bra, er jeg allikevel bekymret 😕

Kvalmen og mye av ubehaget er heldigvis borte. Men trøttheten har nådd nye høyder.. Så innmari trøtt. Hjelper ikke at jeg hver natt må opp 3 ganger for å tisse.. Er så lei av det 😣

Kjøpte meg en kjole og en bukse med høyt liv på jobbreise denne uken, så har jeg litt alternativ til trange dongeribukser. Er en del oppblåst. 

Hvis det er liv og god status etter jordmorbesøk så skal jeg begynne å strikke til bebien. Kribler i fingrene etter å lage noe fint til den! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...