Gå til innhold

Livet med lille K ☺


maja87

Anbefalte innlegg

Det er et godt tegn at du føler selv at det går bra! Og ikke minst alle symptomer :) Jordmor blir nok koselig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Weebs skrev:

Det er et godt tegn at du føler selv at det går bra! Og ikke minst alle symptomer :) Jordmor blir nok koselig! 

Ja, tror jeg og ☺ Har allerede vært hos henne en gang (vanlig med samtale i uke 8 her jeg bor), og hun er superkoselig. Var så fornøyd etter timen og, for hun skrøt av vekt og BMIen min. Men måtte flire når jeg så på skjemaet et par uker etter og så hun hadde skrevet jeg var 175 i stedet for 170 høy 😉 Jeg er fremdeles innafor normalen, men ikke rart hun syns jeg var "perfekt" da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ser de på BMI også, ja. Du kommer vel til å ha perfekt BMI langt uti svangerskapet du med en ekstra 5 cm å gå på :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.1.2016 at 15.36, Weebs skrev:

Haha! Ser de på BMI også, ja. Du kommer vel til å ha perfekt BMI langt uti svangerskapet du med en ekstra 5 cm å gå på :laugh:

Hhihi, tenker jeg skal rette opp feilen når vi skal til jordmor neste uke 😉 Er jo greit at ting er rett fra starten, om noe skulle utvikle seg feil med vektoppgang eller sånn. I dag lot jeg være å veie meg, tenkte at jeg må slappe litt mer av. Har lagt på meg maks 1 kg på tolv uker, det går helt greit! 

Ellers går dagene bra. Mye trøtt..kjempe trøtt.. Gruer meg litt til å få en bebi, virker så skummelt! Og altoppslukende... kanskje jeg ikke får sove på flere år! Huff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 i dag ☺ Begynner på den 13. uka, jippi! Har føltes ut som evigheter, men herfra sier folk det går fort..  Håper det ikke går altfor fort! Skal til jordmor mandag, så da satser jeg på at vi hører ❤-lyd og jeg kan tørre å være litt mer gravid 😉 Har en god følelse. Ingen vondter (utover sånne normale..) og ikke blødd noenting disse tre månedene. Er vel et godt tegn ☺

Står i appen min at jeg kanskje kan kjenne livmora nå, trykker og kikker, men aner ikke hva jeg ser etter haha😂 Ingen antydning til mage enda, har bittelitt fra før så tenker at det tar sikkert en stund 😉 Helt greit egentlig, selv om jeg gleder meg til å få gravidmage (foruten sånn stor den er på slutten.).

I helgen skal vi på telttur, gleder meg. Selv om det er korte dager blir det fint med skitur og telt 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmoren skal akkurat ha dukket opp over symfysen, så kan godt være du kjenner den der, spesielt når du ligger. :jepp: 

Kos deg på telttur! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært hos jordmor i dag. Fikk høre hjertelyd ☺ Glad for at det faktisk ER noe der! Men føles nesten litt ekkelt (fant ikke noe bedre ord...) at noe LEVER i magen min, litt sånn parasitt hahaha! Hun kjente livmora godt, selv aner jeg ikke hva jeg kjenner 😉

Helgen har vært fin, med ski, telttur og mye hundekos med de to eldste (den lille har vært hos besteforeldrene 😉) 

Må kanskje tørre flytte dagboken til gravid nå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, maja87 skrev:

Vært hos jordmor i dag. Fikk høre hjertelyd ☺ Glad for at det faktisk ER noe der! Men føles nesten litt ekkelt (fant ikke noe bedre ord...) at noe LEVER i magen min, litt sånn parasitt hahaha! Hun kjente livmora godt, selv aner jeg ikke hva jeg kjenner 😉

Helgen har vært fin, med ski, telttur og mye hundekos med de to eldste (den lille har vært hos besteforeldrene 😉) 

Må kanskje tørre flytte dagboken til gravid nå! 

:strix: Så deilig da! Jeg ble litt rørt da jeg leste det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært syk siden onsdag ettermiddag. Forkjølelse med (antakeligvis) en halsbetennelse. Hoster og hoster, i går en del blod som kom opp i slimet :-/ I natt verket bihulene som besatt. Heldigvis myye bedre i dag, men definitivt ikke frisk :-( Syns det er litt utfordrende med hva jeg kan ta av smertestillende og hostesaft som gravid. Endte med solvipect og til sammen fire paracet ila disse dagene. Fikk stygt blikk av en lege da jeg sa jeg hadde brukt noen helt i starten av svangerskapet... men, det står jo at paracet er førstevalget hvis det trengs smertestillende.. Ingen vil jo gjøre noe galt..

I tillegg har jeg et punkt nederst i magen på venstre side som gjør vondt når jeg hoster. Antakeligvis er det noe jeg strakk på styrketreningen mandag, men klarer ikke helt å slå meg til ro med det :-/ 

Usikker på om jeg ser noe til bebimage. Det er vanligvis en liten mage hos meg nederst, forskjellen er at jeg nå ikke kan suge den inn haha 😉 

Noen som leser dette og vet hvordan jeg flytter dagboken? 

God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter ☺ Mye friskere i dag, så er allerede på kontoret. Håper hosten gir seg helt i løpet av dagen. Og at mageondte blir bra igjen. Stølhet og stikking når jeg hoster... 

Er forresten 13+3 allerede ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å fortelle sjefen min det i dag 😕 gruer meg, uten at jeg vet hvorfor egentlig? Er nok noe med at jeg kun har vært ansatt i 7mnd,og føler heller ikke jeg har allverden med kjemi med henne.. Men, men er nok bare tull å grue meg så mye 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Oi oi! Fortell hvordan det går. Lykke til! Forhåpentligvis er hun glad på dine vegne :) 

Gikk bra 😉 Syns rett og slett det er litt pinlig og personlig å fortelle det... Hun hadde gjettet det som hun sa (det er jo sånn mange liker si da, men). Hun spøkte med at det jo var litt dårlig koordinert siden jeg tar over arbeidsoppgavene til ei som går ut i permisjon neste uke 😉 Litt spøk, litt alvor - ikke mitt problem 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha! Det er virkelig ikke ditt problem! Egentlig er det dårlig timing for sjefen om jeg også blir gravid nå.  Derfor håper jeg at jeg blir det snarest! 26 % av grunnen til at jeg vil bli gravid i morgen er for å kødde til systemet deres :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Weebs skrev:

Haha! Det er virkelig ikke ditt problem! Egentlig er det dårlig timing for sjefen om jeg også blir gravid nå.  Derfor håper jeg at jeg blir det snarest! 26 % av grunnen til at jeg vil bli gravid i morgen er for å kødde til systemet deres :hoho:

Hahaha! Herlig 👏👏 Krysser fingrene for deg 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake på jobb etter en langhelg på tur til familien. Barnedåp (sååå kjedelig det er 😕). Magen begynner å synes! Artig, og litt irriterende (føler meg tjukk...Selv om vekta viser kun 1,8kg opp).

Må få bestilt et par nye bukser. Ikke noe å få ta i her jeg bor. Skal på jobbreise om to uker, men usikker på om jeg skal vente til da eller om den ene jeg kan bruke nå ikke lenger holder da haha 😃 

Formen er fin. Mye trøtt og en del mensmurring, men det går jo forsåvidt greit med småplager. Litt kortere lunte har jeg og 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med mini :) 

Lunta her også har vært skikkelig ille i det siste. Jo mindre energi jeg har, jo verre er den, så forstår deg godt. Det er også ganske utrolig hvordan magen blåser seg opp mens vekta såvidt viser en liten økning :fnise: Jaja, de ekstra kiloene kommer tidsnok ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre oppdatering i løpet av samme dag, men må bare 😉

Vi fortalte samboer sin datter at hun skal bli storesøster i kveld (er her på vinterferie). Hun er heeelt ekstatisk! Har ikke sitti stille siden, og munnen har gått i ett 😂 Alt fra navn, barnerom, fødsel, det vi må handle, hvordan vi skal feire bursdagen hennes (hun er sikker på det er en lillesøster 😉) de neste fem årene osv osv ( hun er 7 år). Først nå har faren fått henne med på badet for kvelden. 

Så glad for at hun ble glad. Regnet jo med det, men allikevel litt spent på om hun da tenker at hun må dele pappa og sånn. Men foreløpig tenker hun ikke på det i hvertfall 😉

Bebien bør holde seg i livet og vokse bra, så vi unngår noen kontrabeskjed nå! Er 14+4 og ingen tegn til at noe skal gå galt så vi får tro det beste. Datteren er her kun en gang i mnd så å vente vil si at det synes godt neste gang. Og hun har sett Newton, og vet meget godt hva svangerskap og fødsel dreier seg om 😉 Forsikret meg om at fødselen ikke så vond eller ekkel ut 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Plexus skrev:

åå dette var en koselig tråd å lese. Skal definitivt følge! :)

Så hyggelig å høre 😊 Artig om noen vil følge med på hva som skjer om dagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...