Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenger opp blant kommentarene skriver en dame at retten nok blir god kjøttdeig eller karbonadedeig også. T svarer "Usikker", en annen gjest skriver at hun lager en lignende rett med kjøttdeig og at det er veldig godt. T svarer da at "Er vel hva en er vant med og liker 😊 For meg er denne med biff."

Veldig merkelig å være så lite åpen for endring av oppskrifter, det er jo akkurat det hun gjør når hun "finner opp" en ny rett...

Anonymkode: a11da...c58

Altså jeg har laget pastaform med karbondedeig mange ganger, vi brukte å ha kjøttdeig,makaroni og tomatsaus i ei form når jeg var barn. Mamma kalte den bare mammas lasagne, godt var det også selv om det ikke var lasagne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Marimba skrev:

6 dl fløte? Er ikke det veldig mye til en "vanlig " middag?

Hun er JÆVLIG usunn i matveien. Altfor mye sukker, salt og fett i rettene. Jeg reduserer alltid mengden:laugh:

Anonymkode: e42bc...d56

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Enkel i smakene", jaja, det er sant da iallfall. Er vel ikke så mye mer smak enn fett. :P

Anonymkode: 1fcc2...25e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Severus skrev:

*snip*

T er hun røde

Det er flere steder du ikke har fjernet navn blant kommentarene. Bare et tips så den ikke blir fjerna ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at T ikke ser selv hvordan hun ter seg. At hun bare driter seg ut

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 13.44, AnonymBruker skrev:

Ser at "Gladkokken" ikke lengre er medlem der. :(
Synd - var en av tingene det var verdt å få med seg på gruppa om dagen.

Det er også forsvinnende lite oppskrifter å finne fra medlemmer der inne. Kun reprise på reprise fra bloggen. Triste greier.

Anonymkode: ff467...912

 

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 15.14, AnonymBruker skrev:

Det skulle jeg gjerne likt å visst også. Håper noen har svar på det

Han la jo ut så utrolig mye flott og fristende, med gode forklaringer og små beretninger rundt ting

Anonymkode: f1250...498

 

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 14.12, Marimba skrev:

Det hadde jo vært interessant å få vite om gladkokken slettet seg selv, eller ble kasta ut. Og hva som var årsaken. 

 

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 16.39, AnonymBruker skrev:

Prøvde å finne gladkokken på blogglisten, men fant ikke. Må da være høyt oppe? Går på bloggen gladelig. Er så inspirerende, flotte fotos, skikkelig skrevet, godt forklart. Sånne bør man støtte på blogg

Anonymkode: d8fcb...cf7

 

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 16.43, AnonymBruker skrev:

www.Gladkokken.com :)

Anonymkode: 1fcc2...25e

 

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 17.11, ForumEmma skrev:

Gladkokken har egen fb side for de som lurer :)

 

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 19.21, mirandaa skrev:

Oppfordrer alle til å melde seg inn :)

 

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 19.57, Ardwinna skrev:

Åh djeveleggene til Gladkokken så skikkelig nam ut! :)

 

Den ‎25‎.‎05‎.‎2016 at 20.11, AnonymBruker skrev:

Hahahahahahaha!! Flirer feil på meg!

Å, den hjemmesiden til gladkokken var flott! Flere oppskrifter der jeg skal prøve, man får lyst til det når bildene er så lekre!

Anonymkode: d877a...8fb

Nå er det snart like stor hallelujastemning for Gladkokken her som det er for T på MFB. :P 

(Ikke at han ikke er ganske flink altså, men så veeeldig spennende var det heller ikke. Men alt er jo bedre enn MFB-bloggen, da. ;) )

Anonymkode: eeebf...4ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får litt vondt av disse posesuppe-linsesuppegreiene. Putt sånne morsomme ting i humorgrupper eller på egen vegg, MFB er altfor stor og med for mye poster som ikke omhandler mat allerede. Dette er sånt som får meg til å slå av oppdateringer fra gruppa, eller vurdere å forsvinne derfra.

Anonymkode: d0d34...47d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

Nå er det snart like stor hallelujastemning for Gladkokken her som det er for T på MFB. :P 

(Ikke at han ikke er ganske flink altså, men så veeeldig spennende var det heller ikke. Men alt er jo bedre enn MFB-bloggen, da. ;) )

Anonymkode: eeebf...4ec

Nå er det vel litt forskjell på hvordan Gladkokken og T oppfører seg også, da. Hallelujastemningen for Gladkokken er jo fortjent, i motsetning til T sine krav og evige søken om å bli bejublet.

Anonymkode: d877a...8fb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cambria skrev:

Det er flere steder du ikke har fjernet navn blant kommentarene. Bare et tips så den ikke blir fjerna ;)

Det er for sent, kan ikke bytte bildene når de allerede er lastet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Severus skrev:

Det er for sent, kan ikke bytte bildene når de allerede er lastet opp.

Men det er fullt mulig å redigere innlegget ditt og legge ut en annen link i stedet. :) 

Anonymkode: b0fb0...18f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare spørre... Dette saus-greiene. Er det så mange som lager saus til hver eneste middag?

Vi lager ekstremt sjelden saus. Om det er en litt tørr middag har vi litt rømme eller aioli ved siden av. Jeg forstår ikke dette overforbruket av saus, men det er kanskje bare vi som er sære der?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Auri skrev:

Jeg må bare spørre... Dette saus-greiene. Er det så mange som lager saus til hver eneste middag?

Vi lager ekstremt sjelden saus. Om det er en litt tørr middag har vi litt rømme eller aioli ved siden av. Jeg forstår ikke dette overforbruket av saus, men det er kanskje bare vi som er sære der?

Samme her. Det er ekstremt sjeldent vi har saus til middagen (hvertfall til hverdagsmiddagene). Vi får være sære sammen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager veldig sjeldent saus egentlig. For det meste så lager jeg en slags kald røre av noe slag som f.eks CF med krydder, aioli, tzatziki osv Da blir det gjerne 1-2 spiseskjeer av det til maten

Lager jeg bearnesaus eller noe slikt så lager jeg ikke så mye av det heller egentlig. Kanskje 1/2 dl pr porsjon

Og her spiser jeg lchf som betyr at jeg absolutt ikke er redd for fett 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Auri skrev:

Jeg må bare spørre... Dette saus-greiene. Er det så mange som lager saus til hver eneste middag?

Vi lager ekstremt sjelden saus. Om det er en litt tørr middag har vi litt rømme eller aioli ved siden av. Jeg forstår ikke dette overforbruket av saus, men det er kanskje bare vi som er sære der?

Jeg er ikke veldig glad i saus selv, så jeg lager ikke det ofte. Men min mor elsker saus så hun lager det til middagen flere ganger i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig brun, hvit eller tomatsaus blir det jo innimellom, men andre typer saus blir det ikke så ofte til hverdags. 

Pleier ikke å ha fløte til hverdags heller. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så gæli :fnise:

Der ble jeg kastet ut. Må nok være at jeg kopierte gladkokken sitt innlegg om potetsalat og limte det inn i et innlegg hvor ei spurte om potetsalat uten majones. Jeg er nå kastet ut og svaret mitt vedr. potetsalat er slettet. Altså. Den potetsalaten ligger der  i feeden så den er ikke slettet. Jeg bare kopierte den inn i innlegget.  Ikke et varsel. Ingenting. Bare ut med deg. Aner jeg at gladkokken ble kastet ut? 
 

Anonymkode: af244...ec8

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har saus kun til biff eller kjøttkaker. Til kylling trenger jeg ikke saus, fordi jeg steker den saftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...