Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Kraula skrev:

Folk er idioter.

http://imgur.com/gFS0jUt

(fra potet-tråden). 

Enten har ingen lest det bildet med reglene om potetsetting som ble lagt ut eller så er leseforståelsen skremmende lav. Uansett ivirig i diskusjonen er de.

 

Dette er utenom tema for tråden: Grunnen til at vi har så friskt landbruk i norge, med lite bruk av antibiotika og sprøytemidler, er jo at vi har strenge reguleringer og lover. Heldigvis følger de fleste reglene, synd noen ignorante/uvitende tullinger kan ødelegge så mye. F.eks ta i fra nabobonden levebrødet.

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Noen lurer på hvorfor vi diskuterer MFB. Det er ganske enkelt forklart.

1. Grunn-amin av Facebook-gruppen. Gjentatte ganger har vi sett at hun svarer medlemmene i MFB på en ganske lunefull måte. Ett eksempel er noe á la; "hvis du ikke trives i gruppen, så finnes det mange andre matgrupper der ute *smilefjes for og understreke det lunefulle ved den setningen*" Et annet eksempel er; "dette er min gruppe" (les: "jeg vil ha det på MIN måte").

2. Hvis folk gidder å lese litt tilbake i tråden (all creds hvis du gidder), så vil de også se flere admins som har motsagt seg selv. Folkeregisteret, anyone? Altså, det er ikke en spesielt konsekvent gruppe.

3. Hvordan gruppa blir styrt. Medlemmene (eller som grunn-admin sier; gjester), får ikke delta i noe som omhandler gruppen negativt. Hvis jeg mener at gruppen fokuserer for mye på linking til bloggen, så hadde jeg mest sannsynlig blitt kastet ut om jeg uttalte meg offentlig på gruppa om det. All kritikk skal taes på PM. Da er det klart at det blir opprettet en tråd hvor folk kan si hva pokker de vil om den linkingen uten at det får nevneverdige konsekvenser.

Dette er bare noe av det folk gjerne diskuterer. Av og til blir det diskutert matretter, uttalelser av mat, eller idiotiske spørsmål. Man skal ha sin mening, men det virker for meg som at flere her ikke ønsker å forstå hvorfor vi diskuterer noen av de punktene jeg nevnte over her. Da får det være opp til dem hvordan de tolker det :)

Men, hvis det ikke var noe særlig å diskutere om MFB, så hadde heller ikke folk sittet her og snakket om det.

Tusen takk for at du kkarte svare! Da forstår jeg det bedre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potettråden er et togkrasj, men i grunnen ganske interessant i  og med at det finnes to kilder som motsier hverandre. Jeg skulle gjerne ha sett at noen utenforstående, som kan loven, kunne spesifisert om det er lov eller ei, Jeg trodde det ikke var lov verken for bønder eller for oss forbrukere å sette butikkpotet , men når matportalen skriver det de gjør, stusser jeg litt. 

Dersom det er ulovlig for private husholdninger å plante matpotet, er de jo uheldig at geitmyra ikke er klar over det, og at de sprer feilinformasjon. Det hadde vært kjekt om noen av kranglefantene debattantene i potettråden ville undersøkt, så man kunne ha fått et sikkert svar, i stedet for å bedrive "min link er bedre enn din"-argumentasjon. 

http://www.geitmyra.no/2014/01/24/dyrke-poteter/

  •  
Sitat

 

  • Kjøp poteter i butikken to til fire uker før dere vil plante dem. På Østlandet er det fint å plante en gang mellom 17. mai og St. hans. (Lenger er nord er 17. mai for tidlig. Vent til det er 8 grader i jorda på dagtid.).

 

 

Anonymkode: 9c2f8...a56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Potettråden er et togkrasj, men i grunnen ganske interessant i  og med at det finnes to kilder som motsier hverandre. Jeg skulle gjerne ha sett at noen utenforstående, som kan loven, kunne spesifisert om det er lov eller ei, Jeg trodde det ikke var lov verken for bønder eller for oss forbrukere å sette butikkpotet , men når matportalen skriver det de gjør, stusser jeg litt. 

Dersom det er ulovlig for private husholdninger å plante matpotet, er de jo uheldig at geitmyra ikke er klar over det, og at de sprer feilinformasjon. Det hadde vært kjekt om noen av kranglefantene debattantene i potettråden ville undersøkt, så man kunne ha fått et sikkert svar, i stedet for å bedrive "min link er bedre enn din"-argumentasjon. 

http://www.geitmyra.no/2014/01/24/dyrke-poteter/

  •  

 

Anonymkode: 9c2f8...a56

jeg stoler mer p mattilsynet enn geitmyra i denne saken

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg stoler mer p mattilsynet enn geitmyra i denne saken

Anonymkode: 12d42...963

Jeg også. Men jeg ser på matportalen som en troverdig kilde, og de sier det formelt sett ikke er ulovlig, men at det frarådes. Jeg synes det er merkelig, i og med at konsekvensene er såpass alvorlige dersom smitte skulle spre seg til potetbønder i nabolaget. 

Anonymkode: 9c2f8...a56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Kronellermynt skrev:

"Føler du deg som en sau når du følger trafikkreglene også?" :ler: 

http://imgur.com/qxllNy2

 

 

Jepp, den kommentaren var både treffende og morsom. :laugh:

Anonymkode: 7b5ca...ed8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Auri skrev:

Jeg tviler overhodet ikke på at Nora bragte tilbakemeldingene videre! Det tror jeg så absolutt hun gjorde. Men de som drifter bloggen er ikke interessert i noen som helst form for konstruktiv hjelp, særlig ikke når det kommer fra "en av oss". De tror sikkert at jeg egentlig bare har gitt de masse råd som er ment til å ødelegge bloggen sånn egentlig. M-mm.

Men hvorfor mener du at de absolutt skal høre på deg? Jeg forstår ikke hvorfor dere mener at dere har en berettiget forventning om at deres tanker og meninger om hvordan de driver bloggen sin skal hensyntas.  

De er jo newbies og det er mye som kan bli bedre, og det blir det forhåpentligvis også, men verken du eller andre her har rett til å kreve at de skal lytte til dere. 

Det blir jo det samme som om jeg går på nærbutikken her og krever at de omorganiserer butikken og endrer på rutinene. Jeg kan selvsagt komme med tilbakemeldinger, men jeg kan ikke forvente at de skal gjøre som jeg sier uansett hvor gode ideer jeg har. Og liker jeg ikke at de ikke gjør som jeg sier så får jeg la være å handle der da, og finne meg en annen butikk.

Det er helt merkelig hvordan dere faktisk sitter her og mener at dere har et slags eierskap til bloggen og forventer at deres meninger skal høres. Helt underlig. Jeg tviler på at dere hadde krevd det av en fysisk butikk o.l så da må det jo være noe med at dette foregår på nettet. Dere har ingen eierskap eller styringsrettigheter overfor bloggen, og selv om det er greit at dere kommer med tilbakemeldinger så har dere ingen rett til å kreve at de føyer seg etter deres mening.  

Anonymkode: 86357...037

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor mener du at de absolutt skal høre på deg? Jeg forstår ikke hvorfor dere mener at dere har en berettiget forventning om at deres tanker og meninger om hvordan de driver bloggen sin skal hensyntas.  

De er jo newbies og det er mye som kan bli bedre, og det blir det forhåpentligvis også, men verken du eller andre her har rett til å kreve at de skal lytte til dere. 

Det blir jo det samme som om jeg går på nærbutikken her og krever at de omorganiserer butikken og endrer på rutinene. Jeg kan selvsagt komme med tilbakemeldinger, men jeg kan ikke forvente at de skal gjøre som jeg sier uansett hvor gode ideer jeg har. Og liker jeg ikke at de ikke gjør som jeg sier så får jeg la være å handle der da, og finne meg en annen butikk.

Det er helt merkelig hvordan dere faktisk sitter her og mener at dere har et slags eierskap til bloggen og forventer at deres meninger skal høres. Helt underlig. Jeg tviler på at dere hadde krevd det av en fysisk butikk o.l så da må det jo være noe med at dette foregår på nettet. Dere har ingen eierskap eller styringsrettigheter overfor bloggen, og selv om det er greit at dere kommer med tilbakemeldinger så har dere ingen rett til å kreve at de føyer seg etter deres mening.  

Anonymkode: 86357...037

Du og andre, skriver du. Du bekrefter da at du kommer fra mfb...

Mfb er mye her inne. Det vet vi. Ante deg ?lol.

Her inne er vi for åpenhet. Derfor diskuterer vi. På mfb så kan du ikke være åpen. Det skal være på pm.Det har de ikke skjønt, det gjør man ikke. Det er spørsmål som bør belyses, og besvares i åpenhet.

Skal si det for siste gang. De driver en off side, så da bør det være åpenhet. De klager at de har så mye å gjøre. Selvsagt. Når de skal sitte å scanne sider for ting de ikke liker. Linking osv.

De har en middagstråd eks. Hvorfor lager de ikke en for ris og ros/klager? Det er gitt beskjed om at xx skal ikke ha pm, men når det gjelder kritikk så skal det være pm.

Hvorfor så redd for åpen diskusjon.?

Noen må lære de å kommunisere kommunikasjon. Så alle disse f....smilefjesene som skal pynte i innleggene . Det fremstår ikke akkurat så seriøst? Unger kan jeg tillate det. Når du skal skrive, så gjør man ikke det. En administrativ svare. ...jeg bruker mye smilefjes. Alltid gjort det. Å det etter at noen kritiserte. Her har de noe å lære. Å det må snart skje. De fremstår jo som unger.Så har du hersketeknikker.  Hersketeknikk, om du velger å bruke det, så bør den være avansert, så idiotene ( idiotene var gjestene, beskrevet av admin )ikke skjønner det. Eks.Det er frivillig å være her.Det fins andre matgrupper som ikke har disse regler.Dette er som å høre en opprørsk tenåring, som ikke har lært å kommunisere. 

Du som forventer at "vi" ikke kan tro vi blir hørt osv...hva gjør du egentlig her?bare lurer.

 

At folk er lei..det kan en jo bare undre på. Har lagt ut bilder med oppskrifter. Mange har gjort det. Da spammer de ned siden med linking til blogg. Eks i går var det en side for koldtbordmat. Da samme de ned siden med link til blogg. Andre har ikke lov å linke. Jeg går ikke inn på blogg. Kan få virus. Vet ikke hva folk har der....virus kommer såååååå fort der.

At de betrakter dette som en fulltidsjobb med å holde styr på folk og siden. Jaja. ....det erten facebookside.

Det kommer så mye svada...at halve er nok. Hvem sin server drifter fb? Ikke noen medl har sett noe der inne som kan si at fb...bilder og oppskrifter kan gå til h....Sitter det i hodet deres? Det går an å sperre for eks YouTube.  

Lenge siden jeg leste reglene. En spurte i går om hvorfor det ikke var lov å linke. Les reglene så ser du hvorfor. Skulle ønske de kom med utfyllende svar. Vet jo at det er datafolk som er gjester der, og de rister på hodet av mye av forklaringene

Ja, de har mye å lære. Det var jo et håp. Jeg la inn et spørsmål på bloggen. Ble ikke publisert. Må være slitsomt å ikke stole på andre folk.

Ang svarene som blir gitt. Tider ufine, frekke.Det har aldri vært en byrde eller belastning og oppføre seg skikkelig. Det er ingen belastning å lære seg det heller. Det som er belastende for deg selv er å være ufin og frekk. For noen faller det naturlig, om det er det "språket " du er vant til. Ha en fortsatt fin dag.

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt merkelig hvordan dere faktisk sitter her og mener at dere har et slags eierskap til bloggen og forventer at deres meninger skal høres. Helt underlig. Jeg tviler på at dere hadde krevd det av en fysisk butikk o.l så da må det jo være noe med at dette foregår på nettet. Dere har ingen eierskap eller styringsrettigheter overfor bloggen, og selv om det er greit at dere kommer med tilbakemeldinger så har dere ingen rett til å kreve at de føyer seg etter deres mening.  

Anonymkode: 86357...037

Du har forsåvidt rett i at de gjør som de vil uansett hva vi sier og mener her.

Men - de liker å kunne fremstille seg som norges største matgruppe, og reklamerer med dette titt og ofte på fb sider tilhørende butikkjeder o.l. Samt at de også bruker dette for å få istand sponsoravtaler til bloggen sin. Da skulle iallefall jeg ønske at de tok noen moralske standpunkter og sto for disse. (Som for eks. nå i potet-tråden hvor folk pusher på at de vil gjøre som de ønsker med å sette butikkjøpte poteter i jorda, selv om det er en risiko for å ødelegge år fremover for bønder i nærområdet det skulle medføre smittestoffer i jorda.)

Anonymkode: ff467...912

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at fremtidige sponsorer googler "Mat fra bunnen" og ser hvordan admins der er.  Denne tråden ligger som nr 3 på søkesiden. 

Anonymkode: 5962b...9d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kronellermynt skrev:

"Føler du deg som en sau når du følger trafikkreglene også?" :ler: 

http://imgur.com/qxllNy2

 

 

:pls:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor mener du at de absolutt skal høre på deg? Jeg forstår ikke hvorfor dere mener at dere har en berettiget forventning om at deres tanker og meninger om hvordan de driver bloggen sin skal hensyntas.  

De er jo newbies og det er mye som kan bli bedre, og det blir det forhåpentligvis også, men verken du eller andre her har rett til å kreve at de skal lytte til dere. 

Det blir jo det samme som om jeg går på nærbutikken her og krever at de omorganiserer butikken og endrer på rutinene. Jeg kan selvsagt komme med tilbakemeldinger, men jeg kan ikke forvente at de skal gjøre som jeg sier uansett hvor gode ideer jeg har. Og liker jeg ikke at de ikke gjør som jeg sier så får jeg la være å handle der da, og finne meg en annen butikk.

Det er helt merkelig hvordan dere faktisk sitter her og mener at dere har et slags eierskap til bloggen og forventer at deres meninger skal høres. Helt underlig. Jeg tviler på at dere hadde krevd det av en fysisk butikk o.l så da må det jo være noe med at dette foregår på nettet. Dere har ingen eierskap eller styringsrettigheter overfor bloggen, og selv om det er greit at dere kommer med tilbakemeldinger så har dere ingen rett til å kreve at de føyer seg etter deres mening.  

Anonymkode: 86357...037

Om de virkelig har tenkt til å drive seriøst, og tjene penger på det (som de har sagt at de håper på), så må de faktisk gjøre noe med den bloggen. Det minste man kan kreve av noen som skal drive med "folkeopplysning" er nå riktig skriftspråk. Jeg sa aldri at de skulle ordne dette for MIN skyld. Jeg kommer aldri til å bruke den bloggen. For min del kan de helst legge den ned. Men de har nå lyst til å drive, og siden jeg er utdannet innenfor et felt som inkluderer webdesign, så tenkte jeg at det minste  jeg kunne gjøre var å gi dem tips på hvordan de kan få bloggen til å fremstå mer profesjonell og BRUKERVENNLIG ovenfor gruppemedlemmene sine, som jo tross alt er dem de har laget gruppa for. Jeg kan godt finne innlegget mitt for deg, så du kan se hva slags tips jeg kom med. Jeg skrev begrunnelser til hver eneste ting jeg foreslo de burde endre på, det var ikke bare "bakgrunnsfargen er stygg, jeg liker den ikke, bytt den". Du burde kanskje gjøre researchen din før du skal kritisere meg for ting som ikke er sanne.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Klink skrev:

Tusen takk for at du kkarte svare! Da forstår jeg det bedre. 

19 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Noen lurer på hvorfor vi diskuterer MFB. Det er ganske enkelt forklart.

1. Grunn-amin av Facebook-gruppen. Gjentatte ganger har vi sett at hun svarer medlemmene i MFB på en ganske lunefull måte. Ett eksempel er noe á la; "hvis du ikke trives i gruppen, så finnes det mange andre matgrupper der ute *smilefjes for og understreke det lunefulle ved den setningen*" Et annet eksempel er; "dette er min gruppe" (les: "jeg vil ha det på MIN måte").

2. Hvis folk gidder å lese litt tilbake i tråden (all creds hvis du gidder), så vil de også se flere admins som har motsagt seg selv. Folkeregisteret, anyone? Altså, det er ikke en spesielt konsekvent gruppe.

3. Hvordan gruppa blir styrt. Medlemmene (eller som grunn-admin sier; gjester), får ikke delta i noe som omhandler gruppen negativt. Hvis jeg mener at gruppen fokuserer for mye på linking til bloggen, så hadde jeg mest sannsynlig blitt kastet ut om jeg uttalte meg offentlig på gruppa om det. All kritikk skal taes på PM. Da er det klart at det blir opprettet en tråd hvor folk kan si hva pokker de vil om den linkingen uten at det får nevneverdige konsekvenser.

Dette er bare noe av det folk gjerne diskuterer. Av og til blir det diskutert matretter, uttalelser av mat, eller idiotiske spørsmål. Man skal ha sin mening, men det virker for meg som at flere her ikke ønsker å forstå hvorfor vi diskuterer noen av de punktene jeg nevnte over her. Da får det være opp til dem hvordan de tolker det :)

Men, hvis det ikke var noe særlig å diskutere om MFB, så hadde heller ikke folk sittet her og snakket om det.

Men dette forklarer jo ikke hvorfor det legges ut bilder av dialog fra mfb hvor enkeltmennesker latterliggjøres, man kan jo bare gå inn på mfb og se navnene på de som latterliggjøres selv om de sladdes her. Ser ikke noen forklaring på dette i noen av de punktene du har notert. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Auri skrev:

:pls:

Om de virkelig har tenkt til å drive seriøst, og tjene penger på det (som de har sagt at de håper på), så må de faktisk gjøre noe med den bloggen. Det minste man kan kreve av noen som skal drive med "folkeopplysning" er nå riktig skriftspråk. Jeg sa aldri at de skulle ordne dette for MIN skyld. Jeg kommer aldri til å bruke den bloggen. For min del kan de helst legge den ned. Men de har nå lyst til å drive, og siden jeg er utdannet innenfor et felt som inkluderer webdesign, så tenkte jeg at det minste  jeg kunne gjøre var å gi dem tips på hvordan de kan få bloggen til å fremstå mer profesjonell og BRUKERVENNLIG ovenfor gruppemedlemmene sine, som jo tross alt er dem de har laget gruppa for. Jeg kan godt finne innlegget mitt for deg, så du kan se hva slags tips jeg kom med. Jeg skrev begrunnelser til hver eneste ting jeg foreslo de burde endre på, det var ikke bare "bakgrunnsfargen er stygg, jeg liker den ikke, bytt den". Du burde kanskje gjøre researchen din før du skal kritisere meg for ting som ikke er sanne.

Men, du driver jo å snakker negativt om den fb siden du aldri kommer til å bruke. Jeg ser det er ca 20 aktive personer som skriver meget negative ting om enkeltmennesker her samtidig med kritikk til admins av mfb. Det skal litt til for at 20 missfornøydes meninger endrer noe som fungerer for over 78000 medlemmer, men det er jo riktig å komme med konstruktiv kritikk. Men igjen, det er ikke så mye konstruktiv kritikk her annet enn klaging over at blant annet noen er mer glad i saus enn andre samt at kalorier står lengre bak i køen når smak står fremst ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fungerer for 78000. Gjør det? Jeg er medlem i div grupper,hvor jeg aldri er innom. Det er en "fast" gjeng som går igjen i mfb også. At de er så populær som du, og de vil ha til? Neppe. Nå søkte de om nye moderatorer. Hvor mange kommentarer er det der? 28. De fleste står administrasjon selv for. Jeg var kjapt innom og så over deres innlegg. De har i snitt om jeg tok 80.000 gjester, så er det ca 0,2 prosent som kommenterer de. Det er lite for en så stor gruppe. Så kan du gå på gjestenes innlegg. Da stiger prosenten ganske mye. Har jeg hatt bedre tid, så skulle jeg tatt det for meg mere nøyaktig. Så det er ikke så mange brukere som du vil ha det til. Det er brukere som gir klikk på blogg. Sånn som det er i dag, så vil de ikke få så mye brukere på bloggen. Selv om gjesteantallet øker til 100.000. Kjenner til to som var veldig flittig, som er gode på mat. De sluttet å legge ut, for da kom hysteri med å presse opp bloggen. Følger du litt med, så ser en hvem som presser innlegg ned. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gruppa hatt så stor suksess skulle man sett det igjen på bloggen også. Men der er det tomt for kommentarer, de raser nedover lista, og eneste tiden de klatrer litt er når de spammer hele gruppa med linker dit. 

Det er ikke akkurat et tegn på at det er 80000 medlemmer som mener at gruppa fungerer. Det viser heller at 99% av medlemmene ikke har gruppa eller bloggen i tankene over hodet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fungerer for 78000. Gjør det? Jeg er medlem i div grupper,hvor jeg aldri er innom. Det er en "fast" gjeng som går igjen i mfb også. At de er så populær som du, og de vil ha til? Neppe. Nå søkte de om nye moderatorer. Hvor mange kommentarer er det der? 28. De fleste står administrasjon selv for. Jeg var kjapt innom og så over deres innlegg. De har i snitt om jeg tok 80.000 gjester, så er det ca 0,2 prosent som kommenterer de. Det er lite for en så stor gruppe. Så kan du gå på gjestenes innlegg. Da stiger prosenten ganske mye. Har jeg hatt bedre tid, så skulle jeg tatt det for meg mere nøyaktig. Så det er ikke så mange brukere som du vil ha det til. Det er brukere som gir klikk på blogg. Sånn som det er i dag, så vil de ikke få så mye brukere på bloggen. Selv om gjesteantallet øker til 100.000. Kjenner til to som var veldig flittig, som er gode på mat. De sluttet å legge ut, for da kom hysteri med å presse opp bloggen. Følger du litt med, så ser en hvem som presser innlegg ned. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Klart det fungerer for alle som er medlem der inne da :) Du skriver selv at du her medlem av flere grupper som du aldri er innom, Det fungerer jo for deg å være medlem i de gruppene 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, knallerter skrev:

Klart det fungerer for alle som er medlem der inne da :) Du skriver selv at du her medlem av flere grupper som du aldri er innom, Det fungerer jo for deg å være medlem i de gruppene 

Du gikk glipp av poenget i innlegget du siterte tydeligvis. 
For å si det i klartekst: 
Hadde gruppa slik den er og blir styrt fungert for alle de andre medlemmene bortsett fra oss i denne tråden hadde det vært veldig mye mer aktivitet i den gruppa. 
Og i tillegg hadde bloggen også hatt større oppslutning. 

Så nei, det fungerer ikke for alle medlemmene. De som ikke er aktive har antakelig glemt den ut, akkurat som vi andre sikkert er medlemmer av andre grupper vi har glemt ut på grunn av manglende interesse eller ting som skaper oppmerksomhet og lyst til å sjekke. Da er det fort gjort å glemme å melde seg ut også. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...