Gå til innhold

Rakels fotavtrykk


Rakel

Anbefalte innlegg

Da ble det herlige dager på fjellet med sol i helgen.

Hytten var fin og lå sentralt, men det var best å kjøre til alpinanlegget og langrennsløypene siden det ble litt langt for de små å gå.

Min bror har 4 barn hvor den minste alltid kommer borti noe, eller finner på noe utenkelig. En skikkelig Emil.

Tidligere kunne det være slitsomt, men nå når de er så store er det bare humoristisk.

Dersom det er konkurranse og det er snakk om å få tak i noe først el.l så er det bare å sende han her, så får han det alltid til av en eller annen merkelig grunn.

Han heter Hans-Martin, og jeg tenkte først at det var et rart navn som egentlig ikke passet sammen. Ingen som heter det liksom...

Men tror du ikke at det var en annen i klassen som heter det samme!!! Hans- Martin B. og Hans-Martin H. :sjokkbla: Haha... det er typisk sånne situasjoner med ham.

Alltid noe ekstraordinært som skjer... Denne gangen (nå i hytten) var det når de badet i boblebadet ute. Veldig koselig, og vi voksne står rundt.. Jeg tar bilder av ungene, og plutselig så bare kjenner jeg et vanvittig trykk og jeg fyker minst en meter vekk. Det samme gjør de andre rundt. :foto:

Da har han trykket på en eller annen knapp så en søyle av vann står rett opp. Tror det må ha vært noe galt med bassenget eller med akkurat den funksjonen, for alle vi rundt ble blåst vekk.

Jeg har aldri sett det før, og kommer vel aldri til å se det siden. :sjokk:

Mannen min hoppet oppi bassenget med klær på og fikk dratt opp sønnen vår som er minst og lå i bunnen.

Hans-Martin er verdens snilleste gutt, alltid den som deler med seg og tenker på andre hele tiden, så klarer ikke annet enn å le når vi ser de store uforstående øynene hans hver gang heller.

Ellers er ungene til min bror blitt så store nå, mellom 7 og 12, så det er veldig koselig.

Tidligere var det naturlig nok ikke alltid slik (4 barn under 5 år);) , men akkurat nå er de kommet i det jeg kaller for Gullalderen.

De er interesserte i alt man sier, og gleder seg over den minste ting.

Det er nå vi skaper minnene og gir den viktigste lærdommen. Jeg koser meg veldig sammen med dem nå. De er bare helt herlige!

Jeg hadde selv ei på snart 15 år som var med. Hun fikk lov å overnatte en natt hos ei venninde som var på hytte like bortenfor oss, og først da var ferien reddet for hennes del...

Men hun er så skjønn og tillater seg å være liten av og til, og drar inn litt ekstra nærhet slik i perioder. (Tar seg litt pauser fra det tøffe og kule ytre)

Da vi kom hjem på søndag hadde min mor invitert oss alle på middag.

Faren min har nylig flyttet og funnet masser gamle bilder som han hadde med seg.

(Min mor og far er skilt, men har funnet et fint vennskap i sine eldre dager.)

Vi satt og så gjennom gamle kort, bilder, klassebilder, konfirmasjon mens tårer og latteren gikk om hverandre.

Min mor og far fortalte også masse fantastiske historier tilbake i familien. Utrolig koselig avslutning på vinterferien!! :)

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakket litt med min bror om konfirmasjonen som er rundt hjørnet, så fikk satt opp en endelig liste. Kjenner jeg gleder meg nå. Denne gangen har jeg bestilt på Kronen gård, et flott sted med økologisk mat fra distriktet. Har satt av penger og planlagt dette siden 22-åringen sto konfirmant.

Som regel er jeg en "i siste liten" type, men denne gangen er alt linet opp. Bestilte for over 1 år siden, ingen overraskelser. ;)

Ble helt utslitt etter forrige konfirmasjon med alt planlegging, lokalet, mat, henting, bringing.. mannen min var offshore og jeg skulle klare alt selv.

Husker knapt konfirmasjonen så sliten jeg var, og bestemte meg for aldri mer, selv om jeg hadde hatt 20 mann til hjelp.

Så denne gangen kommer vi til dekket bord, og det skal bli herlig!

Skal egentlig bare ta meg av det koselige denne gangen. :)

(Jeg ser at det er mange som leser her inne, så jeg fortsetter å skrive. Syns det er kjekt å ha ei dagbok å se tilbake på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive hvem jeg tror ble valgt som modeller før vi får vite det.

Jeg tror at disse blir valgt:

Berit (hun lyse som lå som nummer 1 og 2)

Anita (hun som lå 4, med langt hår)

Constance (det var en reportasje av henne i sist magasin)

Fumi (hun afrikanske)

"demi moore" - hun mørke på 61 år

Usikker på den siste, men kanskje Lisbeth, Christin, Hege eller Irene.

Det er de jeg tror. Blir spennende å se! :)

Heldige er de, ser så kjekt ut, og Tara er også et seriøst blad man kan være stolt av å være i. Alt ser bare så morsomt ut!!

De hadde fått armbåndet fra Ole Lyngaard som jeg har ønsket meg i 1 år. (deltok i begge julekalenderen deres i håp om å vinne et) For en tilfeldighet.. :gjeiper:

Men nå må jeg komme meg seriøst i gang med studiene. (Tror nok det er like godt jeg ikke ble valgt, ikke godt å si hvordan det hadde gått med studiene da..) ;)

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb i dag. :)

Så sjelden som jeg jobber, så er det bare kjekt! Er heldig og har gode dager. Prøver å sette av hele dagen til studier etter at jeg har levert 4-åringen i barnehagen. Men det er ikke alltid jeg klarer å være så disiplinert. ;) Mye annet som frister og tar tid, farlig...

Men når jeg først er i siget og i gang, så kan jeg gjerne sitte om kvelden også. Da er det rolig og jeg får jobbet effektivt.

I morgen er det frisøren, og Onsdag kommer det et polsk firma her for å se på malejobb og flislegging av badet vårt. På tide med en oppussing her hjemme nå, og hadde vært kjekt å fått ferdig til konfirmasjonen!

Fikk denne på facebook i dag, og syns det var så fint å bli minnet på disse inspirerende ordene:

Akkurat denne dagen er den aller første i resten av ditt liv. Det er du som velger hvilket filter du vil ha på brillene dine. Et positivt filter som tolker ting i beste mening gjør dagen så god og lett!

Husk at du er ålreit - smiler du til noen er det stor risiko for at du har gjort dagen til vedkommende SÅ mye lysere. Det er ikke sikkert de klarer å smile tilbake sånn med en gang - mange er ute av trening, men jeg kan love deg: De smiler inne i hjertet sitt - takket være deg!

Ha en fin dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvem som ble valgt som modeller. :)

Skal legge link når de poster ut bildene.

Navnene sier kanskje ikke så mye, men det er Monique, Monica, Berit (nummer 2), Tove (svart hår i hestehale), Christina og Anita.

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, litt nedfor de siste dagene. :tristbla:

Vet ikke hvorfor, men det gikk nok litt inn på meg med denne modellavstemmingen.

Føler liksom at det er "feil". Kan ikke forklare det, men det føles som om jeg ødela det på en eller annen måte.

Angrer på at jeg ikke tok meg bedre tid med brevet vi skulle skrive om oss selv. Jeg som skriver så mye.. sendte det i all hast da jeg hadde familieselskap her hjemme fordi jeg ikke ville være sen med å svare.

Når jeg leser det i ettertid så ser jeg at det slett ikke er bra, ingenting om meg selv som person, kun om det jeg jobbet med.

Heller ikke noe om at dette ville bli kjekt i et så anerkjent magasin og at jeg gledet meg.

Vet ikke hva jeg tenkte på, det er ikke likt meg.. kanskje jeg ubevisst har vært litt redd?

Men, men... og når Åshild ringte for å si hvem som gikk videre, så sto jeg i en butikk med masse støy i bakgrunnen. Hørte lite og klarte nesten ikke snakke, og halsen snørte seg helt sammen.

Ville si at jeg ikke hørte så godt nå, men klarte ikke.

Ble bare stotring, og så helt satt ut da hun sa at det ikke ble meg.

Føler meg utrolig selvopptatt og egoistisk som føler disse følelsene. Det er så mye å glede seg over, jeg har det utrolig godt og er heldig! Burde være happy og glede meg hver dag.

Hva er det som feiler meg??

Jeg vet med forstanden at jeg burde skjerpe meg, men følelsene klarer jeg ikke rømme unna.

Plages med tanker om det jeg kunne opplevd, at nå kunne jeg ventet på bildene, reist, opplevd den drømmen jeg ikke visste jeg hadde engang for det var jo så uoppnåelig.

Skjerpings!!!!

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, var litt dårlig dag i går.

Tror nok jeg var superklar i slutten, kan virke sånn.. ;)

Passet også veldig godt med dette akkurat nå siden jeg har mye fri dette året.

Men herregud, det er jo bare å prøve igjen om så var! Får plukke opp restene, og komme meg på helsestudio på Tirsdag. Skal nå jammen sørge for at det kommer noe godt ut av dette nå!

I dag er det sol og skikkelig vårstemning ute her. Skal nyte dagen på Aboreet. Ha en fin Søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en kald opplevelse på tivoli i dag i stedet for, sammen med min bror og ungene.

Deretter ble vi invitert på kino og så "kompani Orheim" som fikk terningkast 6.

Har ikke sett så preget publikum på lenge da filmen var slutt, gikk helt nedsunket ut av salen. hehe..

Filmen var bra, men får ikke 6 av meg da. Mer enig med Godkveld Norge som gav den 4 (+) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen endte plutselig i Champagne og full feiring. En helt vanlig Tirsdag med planer om Frustrerte fruer og popcorn, ble i steden for fest og jubel! :hoppendeglad:

Det var en venninne av meg som endelig vant i retten etter en lang og noe som virket som endeløs kamp for å beholde huset sitt.

Hun var gift med en som viste seg å ikke være så snill. Hun haddde skrevet ektepakt på huset sitt, men han gikk til retten for å få huset og vant.

I 3,5 år har hun kjempet, og endelig vant hun i Høyesterett og fikk svaret i går.

Dette har vært et mareritt for henne, og man har tatt fram denne saken som eksamen for en høyesterettsadvokat og for studenter. Det var visst ganske spesielt, for de hadde erklært ektepakten ugyldig siden den var skriblet på i etterkant.

Da var det jo slik at man måtte jo skrive ny rettspraksis, siden dette ville jo si at hvem som helst som ønsket en ektepakt ugyldig bare kunne skrible på den.

Stakkars, det har vært tøffe år for henne. Faktisk så ble jeg kjent med henne akkurat da hun skulle i første rettssak, og alt virket OK, og lett sak liksom.

Det ingen visste var at det skulle ta 3,5 år før det ble i orden.

Men det ble det, og i går var det full jubel!!

I denne prosessen så har hun holdt på å gå på veggene, så det endte opp med at hun satt på nettene og skrev bok om livet med ham og alt som har hendt til hun endelig kunne senke skuldrene og bli fri.

Klapper for henne!! :tommelopp:

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom datteren min hjem med 3-4 venninner. Hun pleier vanligvis å ta med venner om Torsdagen, og så lager de seg varm mat sammen og av og til muffins.

Det er utrolig hyggelige 14 åringer, og det er så fint å se hvordan de koser seg sammen den stunden. De tenner lys på kjøkkenbordet, disker opp med de lekreste retter og så sitter de sammen og prater og spiser. Alltid smilende og harmoniske! :)

Ofte deler de på å handle råvarer, eller hun får kortet mitt og så kommer de hit og steller i stand. Jeg syns det er så hyggelig at jeg foreslo at de satte av en fast dag i uken, så det har de gjort nå.

I dag fortalte de meg at de synes det er vanskelig å velge videre utdanning fordi de vet så lite om hvilke tilbud som er og hvordan alt henger sammen.

De forstår det ikke.. så de føler at de tar et valg på måfå..

Jeg husket at jeg følte det samme når jeg skulle velge videre utdanning. Jeg var forvirret, og hørte litt her..litt der..uten å få noen skikkelig sammenheng. Det har visst ikke forandret seg så mye. Selv om det er yrkesmesser nå, og litt bedre informasjon, så når det ikke frem, og ungdommen er like forvirret.

Dette er virkelig en mangel i skolevesenet. De har ikke klart å få til noe opplegg som kan opplyse og informere på en forståelig måte til ungdommene.

Ungdommene tenker ikke som oss, de spurte meg bl.a om hva som var forskjellen på høyskole, fagutdanning og universitet. De har hørt ordene, men vet ikke hva det betyr.

Datteren min sa det så fint: "Vi skal ta et av de vikltigste valgene i livet vårt, og vi vet så lite om hva som finnes og hvilke veier vi kan gå. Det er ikke bra, vi må få vite mer!"

Dette er så sant!!

Det blir nesten slik i dag at man ledes videre, og er prisgitt foreldrene, og synd for de som ikke har så interesserte eller opplyste foreldre.

Her trengs det virkelig en forbedring! :arrow: Brev til en av stortingsrepresentantene nå! :fnise:

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Brunhilde, og takk for klemmen! En klem tilbake, og ønske om en fin helg! :klemmer:

Endelig i gang med maling av stuen nå. Nettopp vært å kjøpt 2 nye prøvespann med maling, og sitter og koser meg med nyheter og kaffe før jeg durer videre til en god venninne som fyller år i dag. :)

I mellomtiden er jeg heldig å ha 2 menn som maler stuen og en bokhylle. Min far og mannen min som styrer på nå, så snille.

Kjøpte fargen "bomull" i går, men den ble for lys. Nesten kritthvit i stuen min, så tenkte å ha den på listene.

Hentet "sjel" og "Latte" i dag, så får vi se hva som passer best. Stuen var blitt mørk og dyster med årene, selv om vi har store vinduer med mye lys inn. Hadde tapet i en okeraktig farge som har mørknet, og møblene var også mørke.

Har plaget meg lenge, og særlig når vi fikk lyse kjøkkenmøbler, så ble kontrasten mellom stue og kjøkken stor, så det skal bli herlig å åpne opp stuen også. :)

Fikk videresendt kopi fra høyesterett i går fra min venninne som nylig vant rettssaken.

Her sto det at denne dommen ville få betydning lang utover denne sak, og at hun nå ville bli historie. Fy søren, så stolt av henne, så sterk hun har vært og stått på...3,5 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med arbeidshelgen min. Arbeider hver 4 helg, så en stund til neste gang. Veldig greit når de havner på periodene min mann er hjemme. Onsdag reiser han offshore igjen, da har han vært 4 uker hjemme, tiden går fort..

I dag ringte min venninne og sa at nyhetene hadde fått interesse for saken hennes, og at hun ble oppringt av nettavisen 24..?

Advokaten hadde ringt og varslet henne om at journalister hadde kontaktet dem, og spurte om han kunne gi nummeret hennes videre.

De hadde spurt om bilde, men hun ønsket å rådføre seg først, ville ikke det så raskt. Det er ikke gått helt opp for henne, og hodet føles som bommull.

Det skulle visst kanskje komme i nettavisen i morgen. :)

I dag hørte jeg om den tredje dama som skulle reise jorden rundt etter å ha sett denne filmen/(lest boka):

Det må tydeligvis være noe med denne boka/filmen.. folk bare reiser avgårde etter å ha lest den, gir opp jobber og alt, og bare drar. :reise:

Jeg kjenner 2 andre som ble inspirert etter å ha lest den boka/sett filmen, og reiste jorden rundt. Hun ene er ei veldig god venninne, reiste med datteren sin, men ble dessverre veldig syk i India og måtte avbryte.

Her skrev de blogg om reisen (datteren på bare 17 år som skriver): http://www.no-compass.blogspot.com/

Tør jeg å se filmen i kveld... ;)

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vet jeg hva som kommer på førstesiden i nettavisen i morgen også. ;)

Nettavisen har virkelig grepet tak i saken, og vil i morgen skrive om hvordan man kan få "Gratis advokat i høyesterett".

De kommer til å henvise til saken om Ruth, og forteller hvordan andre også kan gå fram.

Det var dette Ruth sa.., hun ville at det skulle hjelpe andre, slik at ingen skulle måtte gjennomgå det samme som hun.

Og jammen ble det slik, det kommer virkelig ut til folk nå!!! :)

(Ruth er forresten min synske venninne, hun som jeg hadde 6.sans kurs sammen med.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra kveldsjobb. 14-åringen passet minsten, bakte boller og koste seg godt de ser jeg utifra oppvasken og gulvet... :fnise:

I går var jeg hos hudlege på Collusseum angående den flekken under øyet. Det var pigmentflekk, og han ville jeg skulle skjære den vekk hos kirurgen der.

Jeg er skikkelig pyse, så våget ikke, sa jeg ville vente å se. Men han var ganske insisterende på at jeg burde fjerne den før sommeren p.g.a at den var aktiv og kreftfare.

Kirurgen sa det var et vanskelig sted, og at øyet ville henge litt med en gang etterpå, men bli normalt igjen etterpå.

Ååååhhh, jeg er så pysete, tror ikke jeg tør!!! :gjeiper:

Den er ikke så stor heller da..

Uansett, jeg fikk en krem som ville minske rynker og gjøre huden jevnere og klarere. Hudpleierne der ute ser jo ut som ungdommer selv om de er på min alder, de sa at denne kremen er det beste på markedet nå, og at resultatene ville synes godt.

Den het Sansderma tror jeg, skulle ha den på om natten sammen med en øyenkrem som jeg kjøpte.

Jeg likte godt at de ikke prøvde å selge meg alt mulig slik som mange gjør. Da jeg spurte etter skrubb og renseproduktene i serien som sto anbefalt i bladet, sa de at det gikk helt fint å bruke det som jeg allerede hadde hjemme. Veldig positivt!

Så nå blir det spennende å se om det virker!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Livet er jammen meg merkelig....

Jeg har jo tenkt litt på denne modellsjansen som glapp. Ikke til vanlig, men når jeg slår opp øynene om morgenen er det liksom "å, nei.." hva har jeg gjort, og en følelse av at jeg spolerte en sjanse som var gitt meg.

Har irritert meg så til de grader at jeg ikke bare kan slå en strek og legge det bak meg og glemme, men klarer ikke skru av helt.

I går skjedde noe merkelig som endelig satte sluttstreken.

Jeg tok med 4-åringen til byen på fortellerstund i biblioteket. Etterpå gikk vi på en cafe utenfor, minstegutten som ville inn. Det var fullt, så jeg tenkte å gå ut da en mann reiste seg smilende og sa jeg kunne sitte der. Alt skjedde så glatt av seg selv liksom, minsten satte seg pent på stolen og sa at mamma jeg sitter her mens du kjøper bollen og smoothie. Skjønne lille gutten! :)

Da jeg setter meg på stolen, så ser jeg plutselig rett på modellen som var i 2011. (Merete) Jeg tenkte at dette må jo bare ha en mening, så jeg reiste meg og gikk bort. De skulle akkurat gå. Jeg spurte om det var henne, og sa at jeg ble valgt som finalist i år.

Hun fortalte at hun ikke syntes det var så veldig flott da.. kjekt å treffe alle folkene og knyttet mange kontakter, men.. det var veldig hardt arbeid, myyye venting, det hadde hun også sagt til dem, og så var det et par ting til...

Jeg sa at jeg ble redd og hadde sagt at de kom til å angre osv. trodde det var skikkelige modeller med en gang.

Hun sa bare "ånei, hvorfor sa du det" "det var ikke noe å være redd for i det hele tatt".

Hun sa også at jeg var akkurat den typen som ville passet inn og som de likte.

Var ikke dette rart???? :overrasket:

Utrolig merkelig. Det finnes bare ei i hele Stavanger og så møter jeg henne helt tilfeldig den ene sjeldne gangen jeg er i sentrum på akkurat den cafeen!!

Dette var i alle fall balsam for sjelen min, og jeg føler meg mye bedre, trengte virkelig denne informasjonen!

Takk for den!! ;)

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos tannlegen på Tirsdag og ble anbefalt å ha 4 falsetter på framtennene for å få det resultatet som jeg ønsker. Rådet meg å gå til en ekspert i Oslo da han hadde en ny teknikk hvor de ikke slipte så mye på egne tenner.

Jeg ringte.. 7000,- per tann + konsultasjon var prisen! :plystre:

Får se hva det blir til..

I dag har det vært vårlig her, var deilig etter en periode meg kaldt og stygt vær. (selv om jeg uansett sitter inne med semesteroppgaven min) Kostet, rakte og plantet noen vårblomster utenfor. Ble koselig!

Har enda mye igjen med semesteroppgaven, det tar så mye tid å gå gjennom alle studiene vi må analysere. Og ikke minst å finne relevante artikler og studier på nettet som ikke må betales for. :forvirret:

Men nå er jeg ferdig å har funnet alt jeg ønsker å ha med, samt fått analysert den tyngste studien. Har også skrevet litt, laget forside og "skjelettet" til oppgaven. Godt i gang! :)

Venninden min, Ruth, ringte i dag og fortalte at nå hadde VG og "dine penger" kontaktet henne og ønsket intervju med henne.

Hun var veldig usikker på om hun skulle ha med bilde denne gangen, og lurte på hva jeg synes, men jeg våger ikke å råde om noe.

Syns jo at hun godt kunne hatt med bilde på nettavisen, det var jo veldig "finslig" og grei artikkel. Men nå ville hun fortelle litt mer og da kan det jo være at det blir for voldsomt? Jeg vet jo godt at det kan få fram sterke følelser og fort bli overveldende å stikke hodet fram, og i hvert fall i en så personlig sak som hennes.

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg.. kanskje jeg får rett i at hun plutselig sitter i en armkrok på "God morgen Norge" som jeg tøyste sånn med i starten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble med et par venninner på alternativ messen i går. Herregud, det var mye rart å se. Har aldri opplevd lignende!

Vi var på noen foredrag, det ene var ei som snakket om nisser, alver, tusser og troll. Det andre skulle være om hjelpere og de som var gått bort, og lovet "besøk" og formidling underveis.

Da noen spurte, svarte hun at hun kunne ikke formidle noe, for da ville det være urettferdig for de som ikke fikk noen beskjed. :eeeh:

En motorsykkeltype med langt hår og "route 66" på brystet sto og masserte og ristet ei jente på rumpeballene så hun hylte i orgasme nesten, og det foran publikum. :ler:

Men det var faktisk en ting jeg fikk utbytte av.

Jeg prøvde kinesiologi, og det var jo bare fantastisk! Hun gjorde noe med meg så jeg ble kvitt kvalmen jeg har hatt i det siste, helt utrolig!

Det er neuro training som går på å trene kroppen til å finne bedre nevrologiske muligheter. Hjalp på skeptiske meg.

Ser at de skal ha kurs nå i Toscana fra 14-21 April med "livsglede, ny energi og rensing av kroppen. Raw food, Yoga og nevro training workshops.

Gud, det hadde vært kjekt å vært med på!!! Får håpe på at denne :gullengel: kommer med en gevinst da. :jepp:

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...