Gå til innhold

Rakels fotavtrykk


Rakel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ellers så ser jeg at det er en god blanding med damer som er med, hun ene har visst spillt i spillefilmer og er modell i Elle og Vouge nå.

Jeg har overhode ikke slik erfaring, er kun en vanlig dame og mamma med snørr, tårer, husarbeid og middag i hverdagen. Den tiden som er igjen blir brukt til studier.

Når jeg hører dette så tviler jeg sterkt på at jeg blir trukket ut. Men det er ulidelig spennende nå, så gleder meg til endelig resultat kommer og det er over.

Det skal være en uttrekning i Oslo også den 15-17 februar, og de snakket om å gå på podie, show o.l.

Tenker hele tiden at jeg burde trent og tatt litt sol, men jeg er alene med ungene så tiden er knapp for meg selv.

Har bare lyst å løpe ned å trene nå.

Men som mamma er man vant til å finne gode løsninger og gjerne slå to fluer i en smekk hvis det går.

Så skulle sett meg i akebakken i går. 4-åringen min fikk det jo helt himmelsk. hehe. Jeg løp opp bakken med han bakpå, dro ham opp og ned først med ene armen, så andre.

Ungene vil alltid "en gang til", og dette fikk han igjen og igjen.

:pisk:

Kom hjem svette og fornøyde begge to. :smilbla:

Endret av Rakel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noen som er misunnelige som rapporterer! Send en PM til moderator og spør hva som var galt med tråden?

Tror forresten du ligger først akkurat nå - jeg har faktisk stemt hver dag!

Bare litt igjen nå, så vet du hvordan det har gått. Du må jo være superspent!

Hilsen :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre Brunhilde, du har rett, jeg ligger jammen meg først!! :overrasket:

(Har ligget som nummer 2 i flere dager, så trodde at de var "frosset" der eller noe..)

Ja, gud, det er ulidelig spennende! Kan ikke hjelpe for at det ligger i tankene hele tiden. Det er så uvirkelig, føles som om jeg må klype meg selv i armen for å se om jeg drømmer hele tiden. :)

Klarer verken studere eller konsentrere meg helt om andre ting.

Egentlig er dette noe jeg aldri i mitt levende liv hadde hverken drømt om eller trodd. (Bare det å bli trukket ut som de 24 er helt uvirkelig for meg)

Først var jeg livredd, men nå når det har sunket mer inn, så tenker jeg "bring it on" :fnise:

Har gruet meg så mye, og gått gjennom alle skrekkscenarione nå, så dumt hvis det er forgjeves liksom. hehe.

Nå er jeg der at jeg kan våge å glede meg..: -Tenk hvis jeg får reise til Oslo. Tenk å bli stelt med, og tenk hvor utrolig det er hvis jeg får oppleve noe så spennende nå i denne alderen.

Men vet ikke om jeg skal våge å håpe heller.. åååååå, det er bare helt ulidelig spennende. :hoppe:

Setter utrolig pris på støtten, Brunhilde! :klem1:

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fikk jeg flere koselige meldinger på facebookveggen min om at de krysset finge, lykke til, siste innspurt osv.

Jeg satte meg med en film, var sikker på at i morgen er det slutt.

Trodde det var over, og at jeg hadde vunnet, kjempehappy!!! Som en drøm.. Men så ser jeg at det er stemming i dag også. AARGG!!

Hehe... kan vel ikke bli mer spennende nå. :tongue:

Ønsker lykke til oss alle damer som er med, og de andre 5 som skal bli valgt ut! Kjekt er det uansett!! :vinke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som heter "tap og vinn med samme sinn" - men det er klart at det aldri er gøy å nesten være i mål!

Krysser fremdeles fingre og satser på at mange, mange stemmer på deg.

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det tap. :tristbla:

Hadde det jo egentlig på følelsen hele tiden, magefølelsen sa nei, at jeg ikke skulle til Oslo.

Men når jeg plutselig lå på første fra andre plass, så var det som om jeg begynte å forberede meg. Tenkte at kanskje jeg skal allikevel...

Fikk telefon da jeg var ute om at det var veldig jevnt mellom oss tre første, men at det ikke ble meg denne gangen.

Det var bare noen få stemmer som skilte, så det ble en helhetsvurdering.

Sa at jeg måtte søke til neste år.

Det var nok den ene gangen på meg, men kanskje andre her inne vil søke? Når jeg ble valg, så kan vel alle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så dumt! Jeg hadde virkelig håpet at det var du som trakk det lengste strået!

Men du var blant de tre første! Det sier noe om at mange syns du er flott, det skal du ta med deg videre!

Ha ei god helg, da!

Klem fra :heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så dumt! Jeg hadde virkelig håpet at det var du som trakk det lengste strået!

Men du var blant de tre første! Det sier noe om at mange syns du er flott, det skal du ta med deg videre!

Ha ei god helg, da!

Klem fra :heks:

Tusen takk, det var fint sagt! :klemmer:

Det ble til at jeg var inne og sjekket statusen på Taxa (altfor) ofte siden jeg nå satt her med studiene foran PCen. Ble nok litt for engasjert i slutten. :gjeiper:

Ønsker deg en riktig god helg Brunhilde, og takk for all støtte! det har hjulpet meg enormt, mer enn du tror. :)

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag møttes de i Oslo for makeover, fotoshoot, opphold på hotell osv.

Klarer ikke la være å tenke på det. Er sint på meg selv siden jeg ikke "solgte" meg mer, og var så altfor ærlig på negative ting. (Skrev at jeg ikke trente bl.a.. ville ikke de skulle bli skuffet, og åpnet for mindre flatterende bildene på facebook så de kunne se det verste også og ikke ble sjokkert. Teite meg!) Blir gaaal!

Jeg lå jo først hele tiden, men de tok en helhetsvurdering av oss 3 første.

Trodde de ville se oss i Oslo først, gjøre en vurdering, men de plukket kun utifra 2-3 bilder og et brev hvor vi skrev om oss selv. Så de 6 som ble valgt reiste direkte til Oslo med en gang.

Hadde jeg bare vært litt snillere med meg selv.. jeg jo i god form så aktiv som jeg er og med småbarn. (Jeg er også slankere nå og kroppen er ikke så verst med tanke på alderen. Jeg har ingen strekkmerker etter 3 fødsler, glatt hud og flat mage som 22-åringen komplimenterer.) Hvorfor nevnte jeg ikke det?? I stedenfor sa jeg det som var negativt, at jeg er liten, ikke trener osv.

Var totalt uforberedt, og livredd å skuffe noen. Tenkte at det var modell som i toppmodeller, men det er det jo ikke!

Men nå er det over, jeg er selvfølgelig glad for at jeg i det hele tatt ble plukket ut, og det finnes verre ting enn at en slik mulighet glipper.

Jeg er overrasket over den sterke reaksjonen jeg fikk når jeg fikk beskjed at det ikke ble meg. Hadde nok aldri reagert slik om det ikke var for at jeg lå først de siste dagene. Det kjentes plutselig så nært, jeg lå først til siste time, og var nesten på vei til Oslo i tankene. hehe.. Hadde musikk på i bilen og ville bare skrike av glede. :bolledeig:

Når da telefonen kom, og jeg fikk beskjed om at det ikke ble allikevel ble jeg helt skjelven og kvalm, og klarte nesten ikke spise. :kvalm:

Jeg er normalt ganske rolig, tilpasser meg lett nye ting og henger meg ikke opp i ting. (litt den "pytt-pytt, ikke så farlig" typen)

Så dette var bare så overraskende. Nå kan jeg godt forstå de som bryter sammen og gråter og skjelver på tv når de ikke blir valgt.

Føltes litt som om jeg var barn og fikk en diiiger godtepose, og akkurat når jeg skal smake, så blir den tatt bort. hehe..

Jeg har det bra nå da, er i normal gjenge igjen, middag, bursdag for minsten og jobb i morgen. Og sånn går no dagene... ;)

Forsto ikke hvilken fantastisk mulighet jeg hadde fått før etterpå. Har gått mer og mer opp for meg, det er jo en drøm!

Men de er proffe, og jeg er sikker på at de har gjort beste valg.

Det var mange skjønne damer!

Hun sa forresten at jeg måtte søke igjen neste år, for det var så mange gode kandidater nå... men tenker at de ville vel tatt meg med nå da..?

Men nå når jeg fikk den kicken, så frister det allikevel, bare jeg hadde visst hva de satte fingeren på da det ikke ble meg. Så kunne jeg jobbet med det.. tør jeg å spør?

Nei, nå må jeg slutte! :scorpis:

Får begynne for fullt med semesteroppgaven nå, og forberede til konfirmasjon i April. Hadde dåp for konfirmanten i helgen, og i dag kom mannen hjem fra nordsjøen, så det blir vel godt å kunne senke skuldrene litt nå. :)

(måtte endre litt så det ikke ble søkbart på google)

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg forstår skuffelsen din, spesielt når de ikke fulgte stemmeresultatet! Det er jo å føre både deltakere og stemmere bak lyset. Nesten så jeg får lyst til å sende dem en mail og be om en forklaring!

Uff, nå hisser jeg meg opp på dine vegne.

Du må huske en ting, og det er at du er god nok! Du er alltid god nok, uavhengig av om du blir valgt ut i en konkurranse eller ikke! Det skal du alltid ta med deg!!!

Tenk på om du slenger inn en søknad neste år - jeg syns du skal!

Ha en fin dag, da!

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Brunhilde, har nok vært innom tanker om at jeg ikke var god nok i etterkant, men det er bare dumt vet jeg. Tror jeg skrev litt for raskt når vi skulle fortelle om oss selv. Det ble mer som en klinisk CV.

Skulle spurt deg til råds, du virker kjempeflink til å uttrykke deg skriftlig. ;)

Nå koser vi oss med god musikk og litt vin her. (en lindrende enhet)

Holder på å planlegge ferien, og tenker også å reise til Chile i desember/Januar.

Besteforeldrene til barna mine bor i Chile. Den minste har aldri truffet dem, mens datter på 14 møtte dem da hun var 2 år.

Da er det på tide nå tenkte vi. :)

Er litt bekymret for jordskjelvene, men kan ikke la det hindre oss heller.

Ha en kjempefin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn og vind ute i dag, men livet er godt! :)

I dag har vi planer om å kjøpe inn maling. Kanskje vi kan få malt stuen nå mens han er hjemme?

Fant også reiser til Tyrkia i går både nå og i Mai. 5 stjernes hotell med spa og ved stranden, all inclusive for hele familien på 4 i en uke: 13.300 :overrasket:

Det var da mistenkelig billig.. "Go tyrkia" het reisebyrået. Det er for kaldt å reise nå, men kanskje til våren..

Med den prisen kan vi jo ta flere reiser, men kan det virkelig være mulig? Kanskje vi hiver oss på en tur til våren da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastelaven, og skal til min svigerinne og bror på boller med krem og kos. Det har etterhvert blitt tradisjon at hun inviterer på bollesøndag. Veldig koselig! :)

Mann og sønn har vært ute og aket i nysnøen som kom i natt, og jeg snekret sammen kakao og omelett med purre og Idsøe sine smårettspølser til de var tilbake.

Det er så nydelig ute nå med snøen som laver ned og legger seg som et hvitt teppe, der bare krokus- og tulipanspirene såvidt titter frem. Nyter synet og den fredfulle følelsen. :)

Men får vel komme oss avgårde nå, skal være der rundt 4...

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satt med Semesteroppgaven i går kveld, jobber best sent når det er stille.

Da ser jeg at det plutselig er så masse treff her i Dagboken min..

kommer på at det kommer jo opp på google.

Og når jeg søkte på modell og Taxa ;) + årstall i år så kommer dagboken min opp med en gang.

Prøvde å slette og endre på disse 3 ordene, så får bare håpe at det forsvinner som treff etterhvert. Hvis ikke så er det ikke noe å gjøre med det. Og jeg har jo uansett identifisert meg, så det er ikke så farlig da. :)

(Det er i hvert fall grunnen til at ordene er endret nå. Gjør et forsøk i hvert fall..)

I går ble vi invitert på hytte til Sirdalen. Mannen min sa akkurat at han kunne tenkt seg litt snø, har jobbet offshore hele julen. Så det passet fint, og minstegutten på 4 får også brukt de nye skiene nå. Skal være fra Onsdag til Søndag, men ser det litt an.. Tenåringsjenta var ikke så glad, da de andre barna er litt yngre. Typisk! men så går det seg oftest til og hun har det kjempekjekt.

Selv burde jeg vært hjemme og studert på nettet, men får stå på og ta med bøkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått lånt ski og er nesten ferdig å pakke.

Reiser i morgen ettermiddag, og hytten så fin ut. Løype like utenfor og skitrekk like ved.

Jeg er ingen skientusiast, men det blir kjekt for ungene da.

Ellers blir jeg bare "mobbet" her nå, lurte på om "modellen" skulle bort på happy hour i Kari Traa ullsettet. (Tar kun på lue og digre skisko) Eller kanskje jeg må pakke kjole og høyhæla sko, i tilfelle det er noe på gang der oppe.. vet jo aldri. ;)

Og mannen min lurte på om hytten er fin nok for "modellen". :sexy:

Hihi, herlige folk! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så mye merkelig som skjer nå.

Føles som om alle drømmer plutselig skjer..

I dag fikk min mann telefon fra moren sin i Chile. Hun forteller at hun har solgt tomten/gården hun eide og ønsker å betale billetter for hele familien vår til chile. (Vi som akkurat snakket om dette) :overrasket:

Hun har kjøpt en annen gård som broren til min mann skal drive, og har beholdt selve huset der hun fremdeles bor.

Eiendommen var enorm, så hun fikk endel penger for den. Hun skal pusse opp huset/gården og svømmebassenget ute der hun bor nå.

Det er utrolig flott, svært, med folk som arbeider osv.

Husker det var en lang vei opp til hovedhuset med trær på begge sider da vi var der for 12 år siden, og drueranker for vinproduksjon på markene omkring. (Det var ikke hun som drev med det, hun leiet ut druemarkene til andre)

Så var det hester og ferskentrær, og hun hadde laget en elv til vi kom.

Drømmer meg helt bort...

Uansett, så sa mannen min at vi allerede hadde kjøpt billetter, så hun trengte ikke betale det. Men det stemmer jo ikke da..

Typisk ham!!! hehe..

Han vil ikke ta imot noe, og jeg respekterer jo det, men jeg forstår jo moren også som ikke har sett sønnen sin på 12 år.

Men han foreslo noe like kjekt, at hun skulle komme hit til konfirmasjonen i April, og det ville hun. :biggrin:

Så da blir det begge deler.

Blir kjekt å vise henne Norge i April - Mai. Sist gang hun var her var i 1997 da hennes første barnebarn ble født. Hun hadde aldri tatt fly før, og så fløy hun helt til andre siden av jordkloden alene.

Det dumme var at jeg var dagsventende, og hadde problemer å gå så mye og langt, og så var det storm og kuling nesten hver dag.

Stakkars, det ble mye innesitting.. jeg syns det var trist selv om hun insisterte at hun bare ville være her når første barnebarn blir født. Veldig romantisk og skjønn dame..

(Hun maler også, er kunstner, men når de stilte ut bildene hennes i Santiago og hun fikk kjøpere, så ville hun ikke selge fordi hun var så knyttet til bildene forsto jeg.)

Men nå skal hun få se Norge i all sin prakt!! :)

Snakket også med mannen min om å åpne en restaurant hvor vi kunne være med å drive hvis vi ønsket. Fortalte at det ville komme en hovedvei som skulle gå direkte til Argentina like forbi huset hennes om 1 års tid, og det ville vært perfekt sted for en restaurant.

(Dette har jeg jo drømt om... et sted med økologisk og ernæringsrik mat. Kanskje også med info på menyen om hvem retten kan være spesielt god for.)

Men nå skal jeg ikke ta helt av igjen da. ;) Men det virker spennende i hvert fall og muligheten er der.

Endret av Rakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...