Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Han er en skikkelig kul og morsom type :hjerte: det har han ikke etter mora si ihvertfall, det kan jeg love! 

Eksamensrot er lov, ingen vits å rydde det vekk før man er ferdig jo :P kjøkkenet her er ca aldri strøkent, bortsett fra når svigermor har vært her alene i et par timer :ler: 

Litt mathjelp! Er det noen som pleier å lage pulled pork og har tips til noe godt tilbehør? Mannen har fått dilla på det, men jeg finner ikke noe som er godt å ha til det. Og kjøttet alene er ikke såå spennende akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sant! Det blir ryddig her om noen dager. Da skal jeg bare kose meg frem til januar :nigo: 

Åh, svigermorryddet kjøkken, det er digg det :rodmer: Ser ut som en boligannonse!

Vi har hatt det i pitabrød, med mais, rømme, salat, agurk, og så videre. Veldig poppis! Og så er det digg i stedet for burgerkjøttet i hamburger, gjerne med litt coleslaw. Coleslaw kan man også ha i pitabrødet. Eller litt sennep (både søt og sterk variant funker der, føler jeg). ...Nå ble jeg sulten :ler: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi serverte jo pulled pork i bryllupet, med ertepuré, coleslaw, rødløkskompott, fløtepoteter og burgundsaus. Ganske tasty! :sikle: Ellers er karamelliserte gulrøtter godt, og guacamole er også ganske godt sammen med kjøttet. Agurk er jo nammis også. Man kan servere i pitabrød eller i tortilla (jeg er ikke glad i burgerbrød), eller sammen med couscous eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi må prøve coleslaw neste gang, kan ikke huske å ha laget det før, men det høres enkelt nok ut :P 

Du vet lørdagskvelden er slapp når du blir liggende å se bisarre sexskader på TLC. Altså... :hoho: Like bra som det pinlige sykdommer programmet som går på NRK. Folk er sjuke som stiller opp, det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå.. Sykemeldt 100% ei uke for å få henta meg litt inn igjen og kjenne litt på kapasiteten. Må få snakket med sjefen i morgen om hvordan vi best kan løse det fremover. Tror det blir tungt med 100% selv om jeg får gå bare dagtid, da er det bedre med 50% men å kunne være i jobb så lenge som mulig. :)

I går ble jeg sittende å skrive ned alt av ting og tang som trengs til lille, og det var en ganske kort og overkommelig liste :P og ei navneliste.. Mannen er så frem og tilbake og vil ikke si helt sikkert ja eller nei til mitt førstevalg før ungen er her, men han har ingen forslag sjøl :bond: Så tips til fine jentenavn mottas med stooor takk :fnise: 

Er det noen som har erfaring med søskenvogn? Jeg tenker at det kan være greit å ha. Regner med J fortsatt sover litt på dagtid når babyen kommer slik at jeg bare kan trille avgårde med begge. Og på andre turer, ferie osv er det kanskje kjekt for ham å få sitte i vogna innimellom, istedet for at en av oss må bære. Tror et sånt brett for å stå på blir litt kronglete :klo: Og hvilken vogn anbefales? Vi kan jo ha et søskensete på emmaljunga'en, men jeg vil helst ha de ved siden av hverandre, og veldig gjerne med vendbare sittedeler. Aller helst vil jeg ha en bugaboo donkey, men den koster jo en million, så den utgår :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troooor ikke det er andre enn Bugaboo Donkey som gir deg alt det der altså :sjenert: 

TFKs tvillingvogn har forovervendt sittedel. Eller søskensete til vanlig tfk, men det blir nese trøkt inn i bag. Litt greiere når sportsdelen er på, men da må begge kunne sitte oppreist. 

Har skrivepause, måtte Google litt :ler: 

Fant denne testen, kanskje den hjelper litt? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jævla bugaboo som lager så fristende men alt for dyre vogner :jolie: bruktmarkedet for det merket her oppe er jo ikke-eksisterende :sukk: og jeg orker ikke kjøpe via finn eller Facebook når jeg ikke kan få sett vogna først.

Skal sjekke testen, og Google meg ihjel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Tro om det er mulig å endre vognbestillinga mi slik at jeg får en donkey istedet for super viking? Har ikke fått vogna enda, oog en donkey kan jo brukes både som enkel og dobbelvogn. Det er sikkert ikke mulig i det hele tatt, men det er da lov å drømme ;) Nevnte det for mannen og jeg er sikker på at det kom litt røyk ut av ørene hans og et par horn i panna :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathjelp!! Skal være et minijulebord med noen jenter fra jobben til helga, vi skal alle lage en rett hver. Aner ikke hva jeg skal lage, noen forslag? :bond: :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dessverre finne ut hva som er viktigst for deg :ler: Meeen dårlig bruktmarked der oppe gir jo gode muligheter for å selge den igjen senere til en bra pris? :sjarmor: 

Åh, sånt er alltid så vanskelig! Middagsrett? Lasagne, minisliders (sånne små burgere), wraps med fyll, chili con carne (med rømme og nachochips til f.eks), kjøttboller i tomatsaus (sånn spansk tapas-typisk) :vetikke: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg dro innom der vi har bestilt vogn, for hun har snakket om det tidligere at hun ville ta inn bugaboo. Hun skulle sjekke for meg om hun fikk tatt den inn, isåfall skulle vi få "bytte" kjøpet siden vi ikke har fått vogna enda. Og mannen.. " :haar: :bond:  :rasende: GREIT! Men da ska vi fanmeg aldri kjøp nå ny vogn igjen. Ever! Bortsett fra tel barnehagen".  Får høre etter hvert om hun får inn vogna eller ikke, og så bestemme meg. :hoho: Herrejesus at det er mulig.

 

Det skal vel være litt tapas-ish. Og jeg forventer ikke at alle skal lage noe preggovennlig, så må lage noe godt til meg sjøl iallfall :P Kjøttboller eller noe wraps er ikke dumt :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hallo.. Flere som har fulgt med på sons of anarchy og er like treig som meg med å få sett siste sesong? :grine: Jeg vil se meeeeheeeeer! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Bisarre sexskader :ler: Det gikk jeg glipp av :P Angående vogn så....tja. Bruktmarkedet er vel ganske greit for buggis spes på søsken/tvilling, men prisen er jo helt jævlig. 

Jeg hadde nok kjapt endt med den selv, men  siden jeg allerede har ensligversjonen får jeg bare vente med ny unge til søskenbrett funker. Eller; med mine babymakingskills blir han vel skolebarn før det dukker opp ei ny bråkebøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan jeg informere om at du gikk glipp av et par nybakte foreldre som skulle krydre sexlivet sitt med... Bruspulver.. Oppi.. Jah.. Fordi det skulle visst gi ekstra nytelse. :sjokkert: hva skjedde med at folk kjøpte fluffy, rosa håndjern og ei slapp pisk til det formålet liksom? :haar: Jeg er merket for livet etter den der. Ævv!

Og ja, den vogna er helt forjævlig dyr :daane: Jeg får tråle finn og blocket fremover for å se om det er noe å få tak i innen rimelig kjøreavstand, men selv brukt ligger de jo litt høyt i pris. 

Jeg så også for meg skoleunge før ny bebis ville vise seg, tydeligvis tok jeg feil. Kan det skje meg, kan det skje alle :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Da kan jeg informere om at du gikk glipp av et par nybakte foreldre som skulle krydre sexlivet sitt med... Bruspulver.. Oppi.. Jah.. Fordi det skulle visst gi ekstra nytelse.

Hvafornooooooooooooooooooooooooooo???????????????????????? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Forøvrig; om du har penger til det her og nå hadde jeg heller kjøpt nytt og solgt, føler verdien senkes minst av det med vogner egentlig, spes vogner man bruker til to barn når man virkelig ikke orker vaske vogna ofte og vedlikeholde den like "bra" som med nr.1...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper dere får donkey´en i stedet for Vikingen. Vi gikk for den og er SÅ fornøyd. :) Nå har vi riktignok ikke fått prøvd den med lillesøster i, men fungerer veldig fint til S :) Nå hadde vi buffaloen fra før så visste jo at vi kom til å bli fornøyd da.

Nå gjenstår bare å selge vår høyt elskede buffalo. Seriøst lyst å grine, men kan liksom ikke sitte på TO sånne vogner føler jeg... :sjenert: 

Sa hun noe om når hun eventuelt fikk klarhet i om dere kunne bytte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får donkey´en i stedet for Vikingen. Vi gikk for den og er SÅ fornøyd. :) Nå har vi riktignok ikke fått prøvd den med lillesøster i, men fungerer veldig fint til S :) Nå hadde vi buffaloen fra før så visste jo at vi kom til å bli fornøyd da.

Nå gjenstår bare å selge vår høyt elskede buffalo. Seriøst lyst å grine, men kan liksom ikke sitte på TO sånne vogner føler jeg... :sjenert: 

Sa hun noe om når hun eventuelt fikk klarhet i om dere kunne bytte? :)

Håper det lar seg gjøre! Tviler for at vi kan heve kjøpet, så alternativet blir jo å selge sv'en og kjøpe Donkey. Hvor lang er S nå, og har hun mye å gå på i sittedelen til Donkey? 

Hun skulle ha fri ei uke, men sjekke det så snart hun kom tilbake, så innen to uker tenker jeg, men det er ikke noe stress riktig enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det lar seg gjøre! Tviler for at vi kan heve kjøpet, så alternativet blir jo å selge sv'en og kjøpe Donkey. Hvor lang er S nå, og har hun mye å gå på i sittedelen til Donkey? 

Hun skulle ha fri ei uke, men sjekke det så snart hun kom tilbake, så innen to uker tenker jeg, men det er ikke noe stress riktig enda :)

Lov å håpe de lar dere gjøre det, men hvis ikke er vel markedet for den type vogn ganske god i nord?

Vet du, jeg husker virkelig ikke hvor lang hun var på siste kontroll selv om det var for bare noen uker siden. Kan 90 cm stemme? Hun er jo egentlig veldig lang, men jeg kjente jeg ble veldig i tvil nå altså... :sjenert: Merker jo at Donkey´en er litt mindre enn Buffalo´en, for hun fyller den ganske greit. Men er ikke noe problem å ha henne i den lenge enda så tror det skal gå rimelig fint :) 

Ah, skjønner. Blir spennende å høre hva dere ender opp med :) Har ikke noe å utsette på vognen hvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...