Gå til innhold

Farmen 2015


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo slik vi er som mennesker, vanskelig å velge en man er glad i til å forlate spillet, selvom det betyr at vedkommende vinner over deg. Må være slitsom psykisk å være menneskelige deltakere i et spill som legger opp til å dolke folk i ryggen. Jeg tror vel også de der inne ikke unner André seieren, mens de fire unner hverandre seieren. Lettere å glede seg med en venn som vinner, enn en uvenn.. 

Men siden de saboterte henne hadde det jo vært lettere for Charlotte å velge Eilev, som kanskje er hennes største konkurrent (men egentlig tror jeg Marte er den største konkurrenten, hun slår nok Eilev i kunnskap også (vokst opp på gård)). 

Anonymkode: 867d8...add

Som du sier selv, Eilev, som har finalekniv men ikke har vært i kamp, var så glad i Charlotte, som har slått ut Anja og Silje i kamp og hjalp Eilev til å få finalekniv, at han ikke unnet henne en kniv, enda han helt sikkert både vil få deltakernes stemmer samt at han både har mye større sjanse til å komme til finalen, og til å slå Charlotte uansett om de begge kommer dit..

At Eilev så enkelt kunne sabotere uten å risikere å bli valgt som førstekjempe er nokså tragisk.

Anonymkode: 26ae2...6f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi faktisk oppleve at storbonden var med på å sabotere ukesoppdraget

Hun kunne ikke gjøre noe, når de andre bestemte seg.

Men det hun KUNNE og BURDE gjort for å få de til å skifte mening, var å si at hun hadde tenkt å velge Andre som førstekjempe, men når "vennene" hennes så klart sier fra om at konkurranse er alt som betyr noe nå, så måtte de også godta å kunne bli førstekjempe.

Hadde vært så utrolig kult om Eilev hadde blitt førstekjempe! Sett trynet på ham da😄

Anonymkode: 26ae2...6f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var ukesoppdraget denne uken??

sus og dus og leirskole-fakter hele opplegget! Hadde det no en gang MINNET om å drive gård og konkurranse.. Er jo så patetisk at bare DET er underholdning i seg selv.. For en gjeng med høns😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne ikke gjøre noe, når de andre bestemte seg.

Men det hun KUNNE og BURDE gjort for å få de til å skifte mening, var å si at hun hadde tenkt å velge Andre som førstekjempe, men når "vennene" hennes så klart sier fra om at konkurranse er alt som betyr noe nå, så måtte de også godta å kunne bli førstekjempe.

Hadde vært så utrolig kult om Eilev hadde blitt førstekjempe! Sett trynet på ham da😄

Anonymkode: 26ae2...6f2

Hun trengte ikke ha deltatt i selve sabotasjen. Hun kunne ha vært passiv, men hun valgte å delta i spisingen av smultringer. Det hadde ikke hatt noen betydning for ukesoppdraget, men siden hun deltok, så gjorde hun seg selv til den eneste storbonden som har vært med på å sabotere ukesoppdraget  

Jeg er enig i at hun gav opp for lett. Hun burde ha presset de andre, men det hadde vært lettere å spilt på de andres samvittighet hvis hun ikke selv hadde samtykket i sabotasjen av ukesoppdraget forrige uke. Verken Eilev, Øystein eller Marte ønsket å ødelegge for henne, så hvis hun hadde tatt til motmæle, så hadde kanskje en av dem ombestemt seg, og da hadde nok de andre gjort det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror Charlotte skjøt seg selv litt i foten med å gi opp så lett angående ukesoppdraget.  Hvis hun bare hadde stått på alt hun kunne og gjort alt som sto i hennes makt for å få det i havn selv, hadde nok produksjonen vært velvillig innstilt til henne, og hun kunne ha fått den ettertraktede kniven.  Ung, pen, blid jente med stå-på vilje som har budt mye på seg selv - produsentfavoritt.  Nå kan de jo umulig gi henne kniven, slik det ble.

 

 

 

Anonymkode: 4edf1...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Kriterier for å vinne Farmen-konkurransen:

  • Stå opp grytidlig hver eneste dag, og arbeide nesten til solen går ned.
  • Være allsidig og kunnskapsrik, samt vite hvordan man driver ett gårdsbruk..

Eller:

  • Smiske ovenfor storbonden.
  • Være snill og grei.
  • Rævslikker.

Anonymkode: 3455d...2a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sus og dus og leirskole-fakter hele opplegget! Hadde det no en gang MINNET om å drive gård og konkurranse.. Er jo så patetisk at bare DET er underholdning i seg selv.. For en gjeng med høns😂 

Det var ikke det hun spurte om...

Anonymkode: bf5bc...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Så, hvem håper dere kommer til å rykke ut fra gården i morgen kveld ?

Anonymkode: 3455d...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye storm i media med deltakerne ser jeg, jøsses...

Jeg trodde de hadde ordna opp nå som programmet var over

Jøss, er du tilbake igjen allerede ?    :nissevink:

 

Anonymkode: 3455d...2a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jacklost

Jøss, er du tilbake igjen allerede ?    :nissevink:

 

Anonymkode: 3455d...2a2

Vanskelig å holde seg unna kg vettu :P Men jeg må prøve å bare logge meg av når jeg er i dårlig humør slik jeg ikke blir den første personen som har opprettet 100 brukere på 1 år :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye storm i media med deltakerne ser jeg, jøsses...

Jeg trodde de hadde ordna opp nå som programmet var over

Synes Andrè gjør seg litt til et offer her..  Det med broren er en ting, skjønner at det kan ha vært vanskelig å takle for han der inne. Allikevel sa han også at han ikke ville ha noen fordel av det. At han velger å bli igjen på gården så må han tåle å bli snakket til og at spillet går sin gang. Han la jo også opp til det etter første uken som storbonde og med sabotasjen da Anja var storbonde. I tillegg har vel alle sagt at Andrè var grinete og vanskelig å være rundt, ikke bare den såkalte ''Familien''. 

Til og med kontaktpersonen til Farmen sa jo at ingen hadde blitt mobbet der inne, og at André ikke viste alt på kamera. Andrè fungerte jo ikke sosialt der inne, og de prøvde jo også å inkludere han tidligere i sesongen. Både Marte og Eilev (som ikke var en del av familien) sier jo at det han sier på God kveld Norge blir for dumt. Skjønner jo at Marit reagerer når André konstant skal nevne i intervjuer at de mobbet han og at han ikke ble inkludert, bla bla. Både Silje og Marit har jo sagt at det som skjedde på Farmen blir der, og at det er annerledes på utsiden. Men sånn er det jo alltid, det er en som skal få all sympati og sette andre i et dårlig lys. Selvfølgelig så kunne sikkert mye på Farmen vært usagt, men de lever oppå hverandre 24/7. Det å gå rundt en person som du ikke tåler hele døgnet gjør noe med deg, det er vanskelig å bite tenna sammen i over 2 måneder. Man lever i sin egen boble, og mye av spillet går på det sosiale. 

For de som har sett det ene klippet av krangelen denne uken så er jo André veldig rask med å si at '' det har ikke jeg fått høre noe om'' og '' dere sier jo ingenting til meg'' når Marte nevnte at de skulle spise smultringer i skogen. Ut i fra hva jeg skjønte på Marte så hadde de akkurat snakket sammen og hun sa da i fra til Andrè rett etterpå. 

Anonymkode: 75778...ab1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes Andrè gjør seg litt til et offer her..  Det med broren er en ting, skjønner at det kan ha vært vanskelig å takle for han der inne. Allikevel sa han også at han ikke ville ha noen fordel av det. At han velger å bli igjen på gården så må han tåle å bli snakket til og at spillet går sin gang. Han la jo også opp til det etter første uken som storbonde og med sabotasjen da Anja var storbonde. I tillegg har vel alle sagt at Andrè var grinete og vanskelig å være rundt, ikke bare den såkalte ''Familien''. 

Til og med kontaktpersonen til Farmen sa jo at ingen hadde blitt mobbet der inne, og at André ikke viste alt på kamera. Andrè fungerte jo ikke sosialt der inne, og de prøvde jo også å inkludere han tidligere i sesongen.

Anonymkode: 75778...ab1

 Selvfølgelig nekter produsentene for at det foregikk mobbing eller utfrysning inne på Farmen-gården!

 De ville aldri i verden ha innrømmet mobbing uansett hva som foregikk der inne.

Anonymkode: 3455d...2a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jacklost

De er sure fordi Matilda ikke får smultringene, jøssss. Det er jo bare skuespill, jeg synes deltakerne tar alt dette for mye på alvor...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos gårdsliv på begynnelsen av 1900-tallet, så er det egentlig ganske merkelig at gårdseierne ikke bryr seg nevneverdig om at forpakterne til stadighet saboterer oppdragene som blir gitt til dem hver uke. Hvorfor ikke få til en eller annen ordentlig straff for sabotasje?

Man kan ikke forpakte bort til en gjeng sabotører. TV 2 burde ha gjort heile konkurransen mer viktig, og allianse-opplegget langt mindre viktig. Dermed får deltakerne der inne faktisk ein god grunn til å fullføre ukesoppdragene sine, samt sanksjoner dersom ingen fullfører ting...

 

 

 

Anonymkode: 3455d...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Clarity

Er så lei av babystemmen og babylydene til Charlotte hver gang hun ser noe hun liker eller smaker noe godt. For ikke å snakke om klenginga hennes. Avskjeden med Silje tok jo kaka. Hun er altså så baby. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...