Gå til innhold

Supra har spire!


Supramundane

Anbefalte innlegg

Her varierer sexlysten veldig. Den er som regel dårligst ved leggetid, for da er jeg så trøtt og sliten i kroppen. Litt høyere tidligere på dagen, men da har vi jo en unge som løper rundt og ødelegger det :fnise:

Det blir kanskje bedre etterhvert skal du se :)

For meg sist døde den veldig pga den lange prøvetiden..

 

Har dere fortalt nyheten til svigers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fortalte det til svigerfar da vi var på sørlandet. Han hadde ikke noen spesiell reaksjon. Egentlig bare "åja". Mannfolk. Etter det har han spurt om formen min og sånn da. Damen hans var veldig begeistret! Svigermor er ute av bildet.

 

 

I dag kjørte vi 5t. I morgen skal vi kjøre 5t. Det er altså helt forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fulgte med i prøvedagboken din for mange mnd siden, så koselig å se at du er blitt gravid :rodmer: gratulerer så mye! Her vil jeg gjerne følge med :jepp:

Huff, høres ikke godt ut å være på bilferie når man er kvalm, men for håpe du klarer å nyte turen litt uansett, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har vært her! Tiden har gått så vannvittig fort.

 

Vi har kommet hjem fra ferie, og jeg overlevde 700 mil i bil. Det var ikke alltid like kjekt, men vi har opplevd mye. Tror det var bra for oss som par å gjøre noe sånt før vi går inn i en annen fase.

 

Vi har også vært på tidlig ultralyd, og følelsen av å se et hjerte som blinket sterkt på skjermen var ubeskrivelig. Det banker TO hjerter inne i meg nå. Jordmor sa at det var ett foster, inne i livmoren, som beveget seg og hadde et sterkt og fint hjerte. Hun sa også at når man ser et sterkt hjerte mellom uke 9-10 så skal det mye til for at noe går galt. Det er jo alltid en viss sjanse, men at det ikke var nødvendig å bekymre seg! Vi har gjort det offisielt, selv om vi ikke er i uke 12 enda. Det begynte å bli så mange som visste at vi ikke så noen grunn til å holde det hemmelig lenger. Nå gleder vi oss bare. :)

 

Familien min er veldig glad og spent, det samme er hans. Bare synd at det er så lenge til mars. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere er vel hjemme igjen og at alt ser ut til å være bra med deg og den lille. Skjønner godt det føles som lenge til mars, men bare vent... Vips er vi der! Når hverdagene kommer igang og ukene bare flyr... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med UL og sterkt hjerte! :strix:

Skal dere på flere tidlige eller venter dere når til OUL? 

 

 

Det kommer sikkert til å snegle seg avgårde mot mars en god stund til, men plutselig er det jul og når jula er over så kommer tiden til å rase avgårde. 

Jeg synes hele veien mitt svangerskap har gått nesten ulidelig tregt, helt til jeg ser tilbake på det nå, da er det plutselig kjempe rart å tenke på at 9 mnd har gått så fort!   :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste to hjerter og trodde et øyeblikk du skulle ha tvillinger... :fnise:

 

Jeg også!! Ble helt "wow" her en stund ...

 

Gratulerer med fin ultralyd - eller, du skjønner hva jeg mener. Flott at alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, trodde også et sekund det var dobbelt opp der inne! ;)

Tipper du kommer til å føle at tiden går litt fortere nå som det er offisielt, og særlig når "de magiske 12" er overstått. Og så går det innmari sakte igjen mot slutten syns jeg hvertfall... Du syns det er lenge til mars, jeg syns det er lenge til månedsskiftet sep/okt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere er vel hjemme igjen og at alt ser ut til å være bra med deg og den lille. Skjønner godt det føles som lenge til mars, men bare vent... Vips er vi der! Når hverdagene kommer igang og ukene bare flyr... :daane:

 

 

Mars er jo en fin måned å ha bursdag da. :nigo:

 

 

Så koselig med UL og sterkt hjerte! :strix:

Skal dere på flere tidlige eller venter dere når til OUL? 

 

 

Det kommer sikkert til å snegle seg avgårde mot mars en god stund til, men plutselig er det jul og når jula er over så kommer tiden til å rase avgårde. 

Jeg synes hele veien mitt svangerskap har gått nesten ulidelig tregt, helt til jeg ser tilbake på det nå, da er det plutselig kjempe rart å tenke på at 9 mnd har gått så fort!   :klo:

 

 

Jeg leste to hjerter og trodde et øyeblikk du skulle ha tvillinger... :fnise:

 

 

Jeg også!! Ble helt "wow" her en stund ...

 

Gratulerer med fin ultralyd - eller, du skjønner hva jeg mener. Flott at alt står bra til :)

 

 

Haha, trodde også et sekund det var dobbelt opp der inne! ;)

Tipper du kommer til å føle at tiden går litt fortere nå som det er offisielt, og særlig når "de magiske 12" er overstått. Og så går det innmari sakte igjen mot slutten syns jeg hvertfall... Du syns det er lenge til mars, jeg syns det er lenge til månedsskiftet sep/okt. :fnise:

 

Takk for alle kjekke kommentarer!

Jeg skjønner at det så ut som to babyer! Men jeg har heldigvis ett bankende hjerte selv også! :fnise:

 

Siden jeg var her sist har formen blitt så utrolig dårlig. Å ikke kunne legge meg og sove når jeg har behov har vært vanskelig. Migrene har jeg ikke hatt i hele sommer, men jeg hadde det hver dag den uken jeg begynte på jobb. Teit! Prøver å unngå migrenemedisinen også, fordi legen har sagt at jeg bør kun ta den hvis jeg absolutt må. Og da blir det jo vanskelig å ta den! I tillegg er jeg så kvalm at jeg går rundt og er "våt i munnen" hele tiden. Dere vet, hakket før man kaster opp? På toppen av dette hadde jeg en liten blødning før helgen, så legen har parkert meg. Blødningen er nok ikke noe å bekymre seg for, men han sa at jeg trengte en pause. Så jeg er hjemme i dag og i morgen, med ny time på slutten av dagen i morgen.

 

Det er utrolig godt, og jeg føler meg bedre, men samvittigheten gnager. Jeg LIKER å jobbe, og jeg har lyst til å være der.. og jeg vet at mange syns det er helt "sykt" at gravide skal oppføre seg som at de er syke. "Svangerskap er ikke en sykdom!" driver folk og sier til meg. Og nei, det er det ikke, men når man ikke får ned mat, er så trøtt at man sovner på DO (!!) og plages med migrene.. da er det jammen ikke lett. Jeg blir veldig frustrert! Sjefen er forståelsesfull, men jeg vet jo at det er veldig plagsomt at jeg er borte. Vi har veldig dårlig tilgang på vikarer. Samtidig så må jo noen få barn for at skolen skal ha elever!

 

Jeg skal rusle en liten tur i solen, krysser fingrene for at jeg ikke blir stående spyfast oppi gaten her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da så kjedelig at formen din er blitt dårligere! 

 

Godt du har en forståelsesfull sjef (det skulle egentlig bare mangle! :opplyser: ), men jeg forstår godt at du kjenner på dårlig samvittighet. 

Det er ikke lett det der når man ser helt fin ut men egentlig er så sliten at det å ta bussen hjem fra jobb virker som en utfordring på lik linje med å klatre opp mount everest! 

 

Du må bare passe på å slappe godt av når du kan, høre på legen og ikke vær redd for å be om mer sykemelding om du trenger det. Om du så bare tar 10% eller 20% for å få litt ekstra fri så er det bedre enn at du skal slite deg helt ut allerede.... Du har jo lenge igjen å gå ennå. 

 

Forhåpentligvis får du også litt lette av kvalmen og mer energi når du går inn i 2.trimester  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg sykmeldt ut uken og neste, med "hyperemesis" som grunn. Jeg har nok ikke det, men en veldig slitsom og tung kvalme som henger over meg. Det er vanskelig å løpe fra klasserommet for å kaste opp hele tiden. Jeg satser på at det går over helt plutselig!

 

Jeg har hatt noen små blødninger, så legen fant ut at jeg kunne jo like gjerne ta en ultralyd for å få bekreftet at alt var tipp topp - noe han forventet. Så i morgen har vi fått en time som noen andre hadde avlyst - og jeg gleder meg! Trenger å få kjøpt bukser som ikke presser på magen også, så det passet igrunn bra med en bytur. Håper vi får sett babyen litt bedre enn sist, da var det liksom bare en klump. Men riktignok en klump med fint  hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har fått sykemelding, det høres ut som om det trengtes! Merkelig at du fikk diagnosen hyperemesis riktignok, det finnes jo en som heter svangerskapskvalme eller noe sånt, men det spiller jo ingen rolle. Skjønner at du har litt dårlig samvittighet, men du kommer sterkere tilbake senere! :jepp: Jeg var jo sykemeldt i 8 uker (6 av de 100%), men etter det har jeg faktisk bare hatt en eneste egenmeldingsdag. (Selv om jeg er veldig sliten nå når det nærmer seg permisjon.)

 

Og hvem er disse menneskene som sier til deg at graviditet ikke er noen sykdom?! Det er det dummeste jeg hører, og heldigvis er det ingen som har sagt det til meg i fullt alvor. Neida, det er ingen sykdom, men fy fader så syk man kan bli av det allikevel! :bond:

 

Lykke til på ul! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med UL! 

 

Da tenker jeg dere ser en ordentlig liten baby. Vi var på tidlig ul i uke 12 og jeg husker ennå hvor overasket jeg ble over at det var et ordentlig lite menneske der inne, og ikke en liten alien som jeg hadde forestilt meg.  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, herregud så forelsket jeg er. :rodmer:

 

Vi kom til ultralyd og hun som møtte oss var helt fantastisk. Det var så fint der, og hun var så utrolig hyggelig. Det var en sofa som samboeren kunne sitte i, og en stoooor skjerm på veggen som begge kunne følge med på. Hun slo av lyset og vi holdt på kjempelenge.

 

Det stod i papirene at jeg måtte drikke en halv liter vann en time før vi kom, noe jeg gjorde. Måtte så sinnnnnsssykt på do, og blæren min var enorm! Stakkars babyen var jo helt i klem :fnise: Så hun sendte meg på do først en gang, da skulle jeg tisse og telle til ti, og så knipe av. Så prøvde vi litt til, før hun sendte meg på do for å tømme tanken helt. Fikk veldig skryt etterpå for at jeg var "flink til å tømme blæren". Aldri fått skryt for det før!

 

Hun målte babyen til å være 12+2 i går, og satte ny termin til 8.mars. Babyen var superaktiv, sprellet rundt, sparket og styrte på. Vi talte 10 fingre, 10 tær, to armer, to bein, to hjernehalvdeler, ett fint hjerte med 154 slag, en fin ryggmarg og ingen tegn til noe med nakken (kromosomfeil). Vi hørte på hjerteslag, og jeg ble helt satt ut rett og slett. Samboeren tok opp lyden og jeg har sikkert hørt den 100 ganger allerede. Vi fikk med en minnebrikke med masse videoklipp og bilder.

 

Jeg har ikke hørt noe fra sykehuset enda, men det er vel omtrent 6 uker til ordinær ultralyd, da får vi vite det eneste som fremdeles er uavklart - om det er gutt eller jente. Det betyr ingenting, men er nå artig likevel.

 

Er fortsatt like dårlig i formen, men jeg tåler det bedre psykisk nå? Ufattelig mye motivasjon i å se en sånn liten sprellende klump altså! :rodmer:

post-19280-0-17792000-1440661692_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så kjekt å høre! Nydelig baby, gjetter jeg på ;) Ikke så godt å se fra UL-bilde, men hun kan jo ikke bli annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...