Gå til innhold

Supra har spire!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den 17. februar 2016 at 0.18, Supramundane skrev:

Siden det er over midnatt er det nå 22 dager til termin. Sprøtt. Slimproppen gikk for et par dager siden men ellers er det ingenting som tyder på at noe er i gjerde. Sånn rent bortsett fra den enorme magen da. :P

Syns det meste er vondt og tungt nå, så jeg ser egentlig frem til neste fase.... Selv om den også er LITT skummel. :P

Hvordan går det? Har babyen kommet?

Skrevet
Den 1.3.2016 at 7.48, MissStiles skrev:

Hvordan går det? Har babyen kommet?

Nei, her skjer det fint lite! Har termin på fredag og er sprekkfull av det som er nødt til å være verdens største baby! (? :P )

Har fått time til igangsetting på fredag morgen, så hvis han ikke komme av seg selv til da så vet jeg i alle fall hva som skjer. Vet ikke helt hva jeg syns om igangsetting. Planleggeren i meg liker det! Resten av meg er ikke så gira på hele føde-greia, så vi får se.

Tilbygget på huset vårt har endelig blitt ferdig og vi har fått flyttet inn på nytt soverom, ordnet soveplass til junior.. så nå kan han virkelig bare komme. Jeg er så spent!

Skrevet
1 minutt siden, Supramundane skrev:

Nei, her skjer det fint lite! Har termin på fredag og er sprekkfull av det som er nødt til å være verdens største baby! (? :P )

Har fått time til igangsetting på fredag morgen, så hvis han ikke komme av seg selv til da så vet jeg i alle fall hva som skjer. Vet ikke helt hva jeg syns om igangsetting. Planleggeren i meg liker det! Resten av meg er ikke så gira på hele føde-greia, så vi får se.

Litt sent å tenke på det nå...? :fnise: 

Uansett ikke lenge igjen :hoppe: 

Skrevet
18 minutter siden, Daria skrev:

Litt sent å tenke på det nå...? :fnise: 

Uansett ikke lenge igjen :hoppe: 

Haha ja, du er inne på noe der. :P Har heldigvis ikke angst eller noe sånt, bare syns det virker unødvendig vondt. Kunne ikke navlen hatt en funksjon liksom? Tatt dem ut der? Jo det syns jeg.

Gjest Badebuksa
Skrevet
3 minutter siden, Supramundane skrev:

Haha ja, du er inne på noe der. :P Har heldigvis ikke angst eller noe sånt, bare syns det virker unødvendig vondt. Kunne ikke navlen hatt en funksjon liksom? Tatt dem ut der? Jo det syns jeg.

Igangsetting er unødvendig vondt. Har sett det på nært hold. Alt er unaturlig og ekstremt mye tøffere og vondere enn naturlig fødsel. Mitt tips! Vent til du MÅ settes igang ;) 

Skrevet
27 minutter siden, Badebuksa skrev:

Igangsetting er unødvendig vondt. Har sett det på nært hold. Alt er unaturlig og ekstremt mye tøffere og vondere enn naturlig fødsel. Mitt tips! Vent til du MÅ settes igang ;) 

Det er ikke mitt valg. Jeg har fått time til igangsetting termindato pga svangerskapsdiabetes.... så ja....

Gjest Badebuksa
Skrevet
20 minutter siden, Supramundane skrev:

Det er ikke mitt valg. Jeg har fått time til igangsetting termindato pga svangerskapsdiabetes.... så ja....

Da er det bare å bite tennene sammen og håpe at man overlever uten varige mén ;) neida, men det er godt du er klar over hvor mye tøffere en indusert fødsel kan være. Da kan du jo forberede deg godt, f.eks be om epidural tidlig. For all del! Alle fødsler er forskjellige, og alle kropper og. Kan være det går helt fint. Men det er bedre å bli positivt overrasket over hvor bra det gikk enn motsatt. 

Så, krysser fingre for at noe skjer av seg selv før fredag!

Skrevet
10 minutter siden, Badebuksa skrev:

Da er det bare å bite tennene sammen og håpe at man overlever uten varige mén ;) neida, men det er godt du er klar over hvor mye tøffere en indusert fødsel kan være. Da kan du jo forberede deg godt, f.eks be om epidural tidlig. For all del! Alle fødsler er forskjellige, og alle kropper og. Kan være det går helt fint. Men det er bedre å bli positivt overrasket over hvor bra det gikk enn motsatt. 

Så, krysser fingre for at noe skjer av seg selv før fredag!

Epidural settes ved ankomst sykehuset i tilfelle komplikasjoner, så den er jo grei. Den aktiveres ikke med en gang, men da er den jo uansett inne. I tillegg har de lystgass som jeg har god effekt av mtp smerte. Satser på det beste til det motsatte er bevist :P

Skrevet
1 time siden, Supramundane skrev:

Navlen er vel noe mindre enn der barnet faktisk kommer. Jeg tenker det kan være vondere.... :fnise:

Masse lykke til. Regner med at det dukker opp bilde på FB når alt er over.

Skrevet
1 time siden, Badebuksa skrev:

Beklager, men det var da veldig oppmuntrende. Dette er vel nærmest et tilfelle av at det er bedre å holde kjeft?

Du fikser dette Supra.

• Liker 6
Skrevet

Nei, nei! ikke la deg skremme. Jeg ble igangsatt 10 dager over termin. Jeg har ingen fødsler å sammenligne med, så vet ikke noe om det var vondere enn vanlig, men hele fødselen husker jeg likevel som en god opplevelse nå.  (mulig litt smerte er fortrengt i ettertid altså ;)  )Jeg fikk epidural og lystgass og begge deler hjalp meg masse.  Ikke gru deg, ta ting som det kommer og gled deg til det er over, for plutselig er det jo det   :)

Ett tips: vet ikke om det gjelder alle men jeg ble veldig tørr i halsen og nesa av lystgassen, så fikk liksom ikke hentet nok luft til å presse skikkelig mer enn en gang på hver rie, da hadde en nesesray hjulpet... men jeg var forkjøla også så kan jo ha noe med det å gjøre ;) 

Skrevet

Lykke til Supra. :klemmer: Dette går bra. 

Skrevet
9 timer siden, Badebuksa skrev:

Ja, dette var jo et strålende svar til en som skal settes igang:rolleyes: 

Jeg har hatt en indusert fødsel, tre dager før termin, med ballongkateter. Vannet gikk et par timer seinere, 12 timer etter vannavgang hadde jeg født. Ingen annen smertelindring enn TENS. Det var jo vondt, men jeg trodde det kom til å være mye verre siden det var igangsatt.  Jeg har heller ingen annen fødsel å sammenligne med, men jeg tror umulig at min igangsatte fødsel var så mye verre enn en spontan. Masse lykke til Supra! :klem: Fra snikleser. 

Skrevet

Da jeg ble født ble fødselen igangsatt pga fordtervannslekkasje tror jeg det var, og en time og tjue minutter senere var jeg ute. Ble ikke tid til noen smertelindring og selv om det var dramatisk for mamma at det gikk så fort har hun aldri snakket om noe særlig smerte, heller tvert imot. Hun har alltid sagt at "det var jo vondt, men det visste jeg jo at det skulle være". Hun forstod ikke at fødselen var igang før jeg var på vei ut, og holdt på å føde alene før hun fikk fødestue. 

Når hun skulle føde min bror fødte hun også uten smertelindring, for det hadde jo gått så bra før. Konklusjonen blir vel at vi må forberede oss på vondt alle mann, men at vi ikke kan vite på forhånd hvordan det blir for oss :) sikker på du nailer det, og ferdig blir du uansett!! Tenk at du snart skal få holde nurket ditt. Heldiggris 🎉🎉

Skrevet
Den 7.3.2016 at 12.18, Skravla skrev:

Navlen er vel noe mindre enn der barnet faktisk kommer. Jeg tenker det kan være vondere.... :fnise:

Masse lykke til. Regner med at det dukker opp bilde på FB når alt er over.

Den 7.3.2016 at 12.19, Skravla skrev:

Beklager, men det var da veldig oppmuntrende. Dette er vel nærmest et tilfelle av at det er bedre å holde kjeft?

Du fikser dette Supra.

Takk Skravla! :klem: Jeg ser ikke mørkt på det som venter. Uansett smerte så har jeg veldig troen på premien. :rodmer: Spent på alt som ligger foran oss. Og du, jeg tenkte mer sånn at navlen på magisk vis bare åpner seg, helt smertefritt altså :fnise:

Den 7.3.2016 at 20.19, Alvira skrev:

Nei, nei! ikke la deg skremme. Jeg ble igangsatt 10 dager over termin. Jeg har ingen fødsler å sammenligne med, så vet ikke noe om det var vondere enn vanlig, men hele fødselen husker jeg likevel som en god opplevelse nå.  (mulig litt smerte er fortrengt i ettertid altså ;)  )Jeg fikk epidural og lystgass og begge deler hjalp meg masse.  Ikke gru deg, ta ting som det kommer og gled deg til det er over, for plutselig er det jo det   :)

Ett tips: vet ikke om det gjelder alle men jeg ble veldig tørr i halsen og nesa av lystgassen, så fikk liksom ikke hentet nok luft til å presse skikkelig mer enn en gang på hver rie, da hadde en nesesray hjulpet... men jeg var forkjøla også så kan jo ha noe med det å gjøre ;) 

Jeg har hørt så mye rart at jeg ikke lar meg skremme lenger. :PAlle har sin egen opplevelse og snart får jeg min. Jeg er litt sånn laget at jeg satser på at dette går SUPERBRA helt til det motsatte er bevist! Med gass og epidural må jeg jammen komme meg gjennom dette. Det finnes tross alt damer som føder alene uten medisinsk personell tilstede over hele verden. Dette går bra! :D (Håper noen minner meg på hvor bra det går når det er på det mest intense :P )

Den 7.3.2016 at 20.20, Sauen Shaun skrev:

Lykke til Supra. :klemmer: Dette går bra. 

Takk Sauen! Jeg satser på det! :D

Den 7.3.2016 at 20.32, Androide skrev:

Ja, dette var jo et strålende svar til en som skal settes igang:rolleyes: 

Jeg har hatt en indusert fødsel, tre dager før termin, med ballongkateter. Vannet gikk et par timer seinere, 12 timer etter vannavgang hadde jeg født. Ingen annen smertelindring enn TENS. Det var jo vondt, men jeg trodde det kom til å være mye verre siden det var igangsatt.  Jeg har heller ingen annen fødsel å sammenligne med, men jeg tror umulig at min igangsatte fødsel var så mye verre enn en spontan. Masse lykke til Supra! :klem: Fra snikleser. 

Snikleser! Så kjekt :D Hei!

Jeg har troen! Spent på når de skal sjekke modningen på fredag, det sier litt om hva jeg må forberede meg på. Og hvem vet, kanskje går det på en-to-tre plopp! :P 

Den 8.3.2016 at 8.52, yabbadoo skrev:

Da jeg ble født ble fødselen igangsatt pga fordtervannslekkasje tror jeg det var, og en time og tjue minutter senere var jeg ute. Ble ikke tid til noen smertelindring og selv om det var dramatisk for mamma at det gikk så fort har hun aldri snakket om noe særlig smerte, heller tvert imot. Hun har alltid sagt at "det var jo vondt, men det visste jeg jo at det skulle være". Hun forstod ikke at fødselen var igang før jeg var på vei ut, og holdt på å føde alene før hun fikk fødestue. 

Når hun skulle føde min bror fødte hun også uten smertelindring, for det hadde jo gått så bra før. Konklusjonen blir vel at vi må forberede oss på vondt alle mann, men at vi ikke kan vite på forhånd hvordan det blir for oss :) sikker på du nailer det, og ferdig blir du uansett!! Tenk at du snart skal få holde nurket ditt. Heldiggris 🎉🎉

Mamma holdt på i over tre døgn med meg, og hadde en veldig langsom prosess som stoppet opp flere ganger. Kanskje blir det sånn for meg, kanskje ikke. Men jeg må nå bare møte opp på fredag og se hva som skjer. Og som du sier, ferdig blir jeg faktisk uansett! Gleder meg sånn til å møte denne lille ninjaen nå at jeg er klar!

Takk for oppmuntring og støtte! Jeg er så utrolig spent og gleder meg til å møte sønnen vår. Ikke minst til å se samboeren holde han. DET blir spesielt! :rodmer:

Annonse
Skrevet

Nå blir det spennende her! Var det slik at du har time til igangsetting i morgen? 

Skrevet

Lykke til idag!! Snart får du møte gutten deres!

Skrevet

*venter spent på oppdatering*

Skrevet (endret)

dobbelt

Endret av Supramundane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...