Gå til innhold

Er alle gode ting 3?


fridr

Anbefalte innlegg

@Mumsy det blir nok en Stokke trailz eller Britax GO next :) Har dere sett på vogn?

Det er de høyeste vognene, (har en høy mann) best i tester, ikke dritstygge :fnise: og de som passer vår livsstil best. I tillegg kan man ordne med forskjellig ekstrautstyr om det blir nødvendig. Egentlig hadde jeg lyst å pusse opp en gammel Emmaljunga fra da jeg var liten, men den var opprusta:( Må dermed gå for en mer moderne vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23+3 og lille er like stor som en barbiedokke eller en stor mango. Han veier over et halvt kg og nå kjenner jeg liv flere ganger om dagen. Vi har kjøpt bedside crib og arvet litt klær og utstyr av en venninne. Vet at svigersøster har pakka en hel koffert med klær og greier som mamma skal ta med seg hjem når de er på besøk der :fnise: Jeg syr klær og kluter til den store gullmedalje og har kikket på stelleveske og vogn. Og vegghengt stellebord. Bilstol er også i boks, men lurer på å kjøpe base til den. Så gjenstår bare alt det andre :tongue:

Helga ble skikkelig dramatisk med et kratig fall som gikk hardt utover ryggen. Aldri hylt så mye før. Mannen måtte holde hånda for munnen min fordi jeg ropte så :grine:Takk gud for at jeg ikke var alene hjemme! Telefonen lå på hylla og jeg hadde ikke sjangs å komme meg opp uten hjelp. Var i sjokk ganske lenge, mannen brukte sikkert en time på å roe meg ned. Jeg gråt og hev etter pusten lenge etter han fikk meg på sofaen. Han er gull verdt, den mannen altså! Strøyk meg over håret og tørket tårene mine, trøstet meg og gjorde alt som trengtes. Han måtte hjelpe meg på do, snu meg i senga og få meg mellom rommene... Det var som om korsryggen ikke takla vekta av overkroppen min. 

Måtte bare ta det med ro hjemme den helga vi skulle kose oss på hotell :( Hadde gleda meg så! Klarer heldigvis å gå litt og komme meg på do og sånn alene nå. Men blir liksom sofaen eller senga hele dagen... Klarer ikke bøye meg overhodet. Alt er bra med lille i magen, men fikk beskjed om å komme inn til undersøkelse om jeg skulle være så uheldig å falle en gang til. Kjenner jeg har skikkelig angst for det nå. Ikke bare pga babyen, men pga sykdommen min og. Om jeg skader meg blir liksom ting så permanent... Har mobilen på meg 24/7... Men er veldig glad for at jeg klarer meg selv nå, så det er jo framgang. Prøver å være så positiv som mulig! Kanskje jeg blir helt bra i løpet av uka! Det håper jeg på :) Skal til fysio imårra, så hun kan sjekke ryggen min og. Så får vi se om hun mener jeg må til legen for å sjekke mer. Håper jeg bare må vente det av og at jeg ikke har skadet noe! :unsure:

Forresten! Har lagt på meg 1 kg nå :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker og lille er like stor som en blomkål, en papaya, en baguett eller en lundefugl :rodmer:

Nå er han faktisk så stor at han har en sjanse for å overleve om han plutselig skulle bli født! :hakeslepp: Håper selvfølgelig han skal holde seg inne i 14-16 uker til. Skal til jordmor på torsdag, og er litt spent på det. Har bare vært inne hos henne på samtale før. Vi har vært på foreldrekurs og lært om fødsel og amming og den første tiden med en nyfødt. Vi har også fått besøkt fødeavdelingen og sett der. Men jeg blir mest sannsynlig sendt til et annet, større sykehus for å føde pga sykdommen min... Jaja, sikkert fint der og.

Ryggen min er så smått begynt å bli bedre, og jeg klarer meg helt fint alene nå. Fysio mente jeg bare hadde forstrekt noe, så måtte bare smøre meg med tålmodighet til jeg blir helt bra. Det kunne nok ta en stund... Men er fortsatt litt engstelig for å falle igjen... Går med mobilen på meg hele tiden om jeg er alene. Svigermor har vært her en par dager og hjulpet til med skittenklær, handling og matlaging. Veldig takknemlig for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

25+3 og lille er fortsatt som en blomkål eller papaya. Men også som en kinakål og veier ca like mye. Begynner å bli stor nå.

Jeg har det kjipt for tida. Ryggen er heldigvis på bedringens vei, men nå er bekkenet begynt å ta over :frkk: Jeg er fryktelig plaget med fordøyelsen på alle måter. Pluss har en god del smerter overalt, er veldig sliten og kjenner meg svak. Og så er bilen min på verksted, så jeg føler meg så fryktelig stuck hjemme siden jeg ikke klarer å gå så veldig langt :sukk:Vet at det finnes folk som har det myyyyye verre enn meg, men jeg så lei nå! Og enda er det tre mnd igjen... Tør ikke tenke på hvordan det skal bli å bli enda større! Synes magen er veldig tung og i veien allerede.

Savner jobben og ungdommene og kollegene mine :( føler meg så uttafor for tida! Men samtidig har jeg ikke sjans å jobbe siden jeg er så utslitt.

Beklager for syteinnlegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med innkjøpene og forberedelse? Har ikke lest hele dagboka, så mulig du skrev om dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16. februar 2017 den 7.32, Ny Bruker skrev:

Hvordan går det med innkjøpene og forberedelse? Har ikke lest hele dagboka, så mulig du skrev om dette tidligere.

Hei :)

Blitt lite med innkjøp, altså! Ble helt handicappa av ryggen, så har følt meg mye innestengt i leiligheta :( Har ikke turt å gå ut alene, og nå er bilen på verksted, så kommer meg ingensteds... Og mannen er opptatt med mye jobb...

Men det meste er planlagt nå, trenger bare å kjøpe det :laugh: Det viktigste som mangler er vogn, egentlig. Så er det bare sånn småplukk ellers. Har ordna det meste og arva ganske mye :) Ting må bare hentes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26+1, lille er like stor som en hodekål eller en bowlingkjegle.

Denne uka har vært dritt, altså. Store magesmerter siden søndag, gjorde at jeg havna på føden for full sjekk på torsdag. De trodde det var uvi pga utslag, men dyrkingen kom tilbake negativ... Så de mener det er bekkenløsning! :grine: Visste ikke at det skulle gjøre så vondt i magen! De sa også at jeg måtte ta en Canesten-kur, da det kunne være en soppinfeksjon som har "krøpet seg oppover" i systemet... Alt annet er tipp topp, heldigvis. Ungen er stor og aktiv og har det godt, blodet mitt er helt perfekt og jeg har ikke GBS. 

Jeg er skuffa over at alt koselig jeg har planlagt og sett fram til, bare går i dass... Hotellturen til meg og mannen ble avlyst da jeg datt, bursdagsmiddagen ute ble avlyst da mannen følte seg dårlig... Mamma og jeg skulle ta oss en tur med Hurtigruta nå i vinterferien, men det ser dårlig ut. For mamma virker så bekymra etter jeg datt. Hadde gleda meg såååå til alle disse greiene etter å ha vært hjemme i hele høst med den forbanna kvalmen. Ja ja, det er vel en tid for alt det der og :) Nå er jeg bare lei av å kjede meg så mye. Jeg kjeder meg svært sjeldent, men når ting føles som å ikke ha et valg... Da blir jeg grinete. Vil ikke bli bitter, så øver på å sette pris på de bitte, bitte små tingene om dagen :hjerte:

Imårra er det mandag, og den uka SKAL bli fin! :nordvesta:Må bare gjøre det beste ut av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+1 og lille begynner å bli ganske stor. Veier 1 kg og er like stor som en oljelampe.

Denne uka har vært fin! Vi har fått rydda en del i leiligheten slik at vi har litt bedre plass til babyen kommer. Gjenstår enda en del siden jeg ikke klarer å gjøre så mye som jeg vil, og mannen ikke er like gira på rydding som meg?! :klo: :hoho:

Har vært på glukosebelastning, og synes det gikk veldig greit :) Er veldig spent på resultatet da. Tror ikke jeg har svangerskapsdiabetes, men med min flaks vet man aldri! :rolleyes: Det ville bare vært toppen av kransepølsa! Hvilke gravidplager har jeg IKKE hatt liksom? :skratte:

Føler likevel at vi begynner å få ganske mye greier klart til dette nye kapitlet. Er ikke stressa, akkurat. Må skrive sånn fødselsbrev, kjøpe vogn, søke om foreldrepenger, sy babynest, og ellers bare litt sånn småplukk? Ja, og fødebag, men det er enda leeenge til jeg gidder å tenke på. Har skrevet liste over ha som skal være i den.

Ny UL på onsdag! Det blir spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :nordvesta:

Er jo hele 4 1/2 år siden sist jeg lå på føden, og har glemt alt som  omhandler planlegging og slikt :fnise:
Og forsåvidt enda 7/8 mnd til jeg trenger det igjen, men greit å tenke tanken ;) 

Håper at du legger ut ei liste så jeg kan tjullåne ideer :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 26. februar 2017 den 19.38, tr.heimspia83 skrev:

Spennende :nordvesta:

Er jo hele 4 1/2 år siden sist jeg lå på føden, og har glemt alt som  omhandler planlegging og slikt :fnise:
Og forsåvidt enda 7/8 mnd til jeg trenger det igjen, men greit å tenke tanken ;) 

Håper at du legger ut ei liste så jeg kan tjullåne ideer :nori:

Hei :)

var det liste til fødebagen du tenkte på? Har mange andre lister og :laugh:

Er forresten 30 uker i dag! Tenk det. Baby vokser masse og var stor på forrige UL. Har ny UL 7.4 så er veldig spent på hva de sier da... Nå er jeg veldig sliten og lei og gleder meg bare til han skal være ferdig med å bo inni magen sånn at jeg kan "få kroppen min tilbake" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

34 uker :sjokkert: 

Jeg ble skikkelig overraska med babyshower i går! Det var kjempekoselig, men mange som ikke kunne komme da de var på påskeferie.

Ellers er jeg bare lei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

36 uker og veeeeeldig klar for å bli ferdig nå!

Har vondt hele tiden og alt er dødstungt. Nå begynner ting å bli klart til han skal komme :) Har lagt på meg kun 5 kg, men kjenne rjeg er takknemlig for det, siden alt er så tungt i utgangspunktet. 

Dagene går for det meste til hviling og venting! Baby har ligget med hodet ned i flere uker, så er konstant tissetrengt. Gleder meg helt sjukt til å være ferdig med akkurat det. Bekkenløsning gjør meg veldig lite mobil, og klarer veldig lite selv. Ellers er baby kjempeaktiv og virker veldig sterk. Er vondt når han beveger seg. Har fått beskjed om at han er stor! Jeg var over 4 kg da jeg ble født, så dette blir spennende! 

Skal på ny UL på onsdag. Spent på om de kan klare å ordne fødested og -tid til meg da! Legene på sykehuset mitt har ikke gjort jobben sin med å kontakte spesialistene på min sykdom og mener seg i mellom at jeg skal fint kunne føde selv... Helt uaktuelt. Så nå har jeg ringt spesialistene selv, og har heldigvis de i ryggen. Det blir nok planlagt keisersnitt uansett hva! Litt seint ute med alt dette, men det er fordi de, som sagt, ikke har gjort jobben sin... Har ventet siden mars på en avklaring. Nå begynner det å haste. 1 mnd til termin imårra! :sjokkert: Skal nok bli ordnings på det til uka!

Hjeeeeeelp, nå er det ikke lenge igjen :bond::nori::nigo::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

3.mai, da jeg var 36+4 bestemte lille seg for at nok var nok og kom ut samme kveld som vi hadde vært på kontroll og sett han på UL.

Alt gikk fint og rolig for seg, til tross for lite avklart med sykehus ang ks. Ligger enda på føden siden han var bittelitt prematur og jeg er operert. Får være her så lenge vi vil, men kjenner at snart blir det godt å komme hjem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Plutselig var han der! :daane:Gratulerer så mye! :hjerte: Håper at alt går greit med dere! Vil gjerne lese fødselshistorie når dere har kommet dere i stand! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :strix: Godt å bli ferdig med å være gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :nordvesta: Denne historien jeg spent på om du vil dele :) 

Åh, så bra at alt gikk i orden likevel. Tipper det blir deilig å komme hjem! Der finner dere sikkert veldig roen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer :strix: Håper det går fint med dere og at du kommer deg raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...