Gå til innhold

Kan jeg bli kastet ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånt som dette her gjør meg redd for min egen plan om å leie ut leiligheten min!

Har man virkelig INGEN rettigheter som utleier?

Hva hadde skjedd om utleier fikk nok og selv kastet ut TS i denne situasjonen?

Du skal tenke deg om mange ganger ja. Spesielt om du stiller deg selv i en situasjon der du er avhengig av leieinntekten din. Om så leietakerne er mer ressurssterke enn deg er de den "svake" og beskyttede part mht. til loven.

Om utleier selv hadde gått ned og byttet lås på leiligheten til TS hadde det vært straffbart. Selv med fire måneders utestående leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her.

Utleier må enten forholde seg til oppsigelsen eller sende meg et krav om utflytting.

Jeg håper å holde en grei dialog med de, og selvfølgelig betale om jeg greier å skaffe pengene.

Det er ikke meningen å være frekk, men de vet også at jeg ikke har noe å gå til.

Og uten penger på bok er det ikke lett å finne ny leilighet med en gang mht. depositum etc.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Er det deres problem at du har pengeproblemer? Hvis du ikke kan betale for deg får du dra til familie og ikke snylte på ukjente. Leser du hva du selv skriver eller?!

Og hvorfor ønsker du å bo et sted du skylder 50 000 kr og hvor utleier ikke ønsker deg?

Hvorfor forventer du å bo gratis hos ukjente?

Når skal du svare på det?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er så frekk at jeg begynner å lure på om dette er en trolletråd. Eller finnes det virkelig så frekke personer?



Anonymous poster hash: 7ae1a...508
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

​Jeg må svare han med at jeg har mottatt oppsigelse og iht. denne er det 1 måned oppsigelse.
At jeg ønsker å se om jeg kan skaffe utestående innen 14.dager (1.6.) dersom dette ikke lykkes så flytter jeg ut 1.7.

Dersom han skal heve avtalen - og jeg må flytte umiddelbart, må jeg jo først ha mottatt en advarsel om heving av kontrakt, og det har jeg ikke mottatt skriftlig.

Jeg har også kikket på finn etc. men problemet er at jeg heller ikke har noen penger i bakhånd, da hadde jeg jo betalt husleien .... så vanskelig å få noe nytt sted å bo umiddelbart når man ikke kan stille leie eller depositum....

Ønsker å bo der fordi det har vært mitt hjem lenge, trives godt i område, og greie folk! De har også alltid vært hyggelige og greie mot meg, men SELVFØLGELIG skjønner jeg at de ikke vil ha meg der gratis!!!



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

​Jeg må svare han med at jeg har mottatt oppsigelse og iht. denne er det 1 måned oppsigelse.

At jeg ønsker å se om jeg kan skaffe utestående innen 14.dager (1.6.) dersom dette ikke lykkes så flytter jeg ut 1.7.

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

NEI.

Du bor ut juni uansett hvor mye penger du har klart å skaffe ila 14 dager. Så finner du deg et annet sted å bo.

Anonymous poster hash: 7477b...268

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI.

Du bor ut juni uansett hvor mye penger du har klart å skaffe ila 14 dager. Så finner du deg et annet sted å bo.

Anonymous poster hash: 7477b...268

TS her,

Da må jeg jo bruke pengene jeg eventuelt får inn nå, på det nye boligen og prioritere den, dessverre......

ellers risikerer jeg å stå husløs.

Er ikke så mange som leier ut UTEN depositum i disse dager.......

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her,

Da må jeg jo bruke pengene jeg eventuelt får inn nå, på det nye boligen og prioritere den, dessverre......

ellers risikerer jeg å stå husløs.

Er ikke så mange som leier ut UTEN depositum i disse dager.......

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Kjipt. Da får du bo på en campinghytte i mellomtiden og spare deg opp depositum.

Anonymous poster hash: 7477b...268

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

Da må jeg jo bruke pengene jeg eventuelt får inn nå, på det nye boligen og prioritere den, dessverre......

ellers risikerer jeg å stå husløs.

Er ikke så mange som leier ut UTEN depositum i disse dager.......

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Du må betale det du skylder utleier, også må du gå til Nav og be om hjelp.

Du får sikkert som alle oss andre feriepenger enten i slutten av mnd eller midten av juni. Du må belage deg på å bruke disse for å komme deg på beina igjen.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt. Da får du bo på en campinghytte i mellomtiden og spare deg opp depositum.

Anonymous poster hash: 7477b...268

Enig. Sommeren er en fin tid å bo på campinghytte. Det er absolutt en løsning.

Ellers må det bli hospits for deg sammen med andre bostedsløse.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Ønsker å bo der fordi det har vært mitt hjem lenge, trives godt i område, og greie folk! De har også alltid vært hyggelige og greie mot meg, men SELVFØLGELIG skjønner jeg at de ikke vil ha meg der gratis!!!

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Og det er derfor du SELVFØLGELIG skal respektere utkastelsen! Du har vært svært heldig, det er få utleiere som finner seg i manglende betalingsevne, spesielt over så lang tid. Egentlig burde du kastet deg på knærne og takket utleier for å ha holdt ut såpass lenge, og rett etterpå pakket sakene dine og kommet deg ut. Du har i lang tid misbrukt utleiers velvilje overfor deg, og nå er det på tide at du innser at det ikke går lenger.

At du i det hele tatt har tenkt å foreslå for utleier at du kan fortsette å bo der om du kommer deg ut av knipen nå...nei, det er så frekt at jeg har ikke ord.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrap sammen de pengene du kan nå, bruk feriepengene og ellers alt du har på å gjøre opp for deg der du bor nå.

Gå så til arbeidsgiver og legg deg langflat og fortell at du har havnet i økonomisk uføre og spør om arbeidsgiver kan hjelpe deg med lån til dep. og ev deler av første husleie. Antar at du ikke får lån i bank eller andre steder, for ellers så hadde du vel stablet pengene du skylder på beina.



Anonymous poster hash: 7ae1a...508
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Takk for innspill alle, og nei får ikke noe feriepenger og har mye gjeld ellers, så er vel derfor det ikke har gått hittil.
Jeg får bare sette meg ned og maile husvert, så får vi se hva han svarer. .....



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Takk for innspill alle, og nei får ikke noe feriepenger og har mye gjeld ellers, så er vel derfor det ikke har gått hittil.

Jeg får bare sette meg ned og maile husvert, så får vi se hva han svarer. .....

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Hold oss oppdatert da.

Anonymous poster hash: 7ae1a...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her: Takk for innspill alle, og nei får ikke noe feriepenger og har mye gjeld ellers, så er vel derfor det ikke har gått hittil.

Jeg får bare sette meg ned og maile husvert, så får vi se hva han svarer. .....

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

HVA er det du bruker pengene dine på? HVORFOR har du så mye gjeld? Ønsker gjerne svar på dette så vi kan hjelpe deg videre.

Anonymous poster hash: b0007...77b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her;

Sendte de nettopp mail;

Takk for mail, selv om jeg må innrømme at det ikke er noen hyggelig beskjed å få dessverre.

Iht. avtalen så har vi 1 måneds oppsigelsestid fra 1. hver måned, så dersom dere ønsker å si opp avtalen så tilsier det at jeg må flytte innen 1.7.2015.

Jeg har nå tenkt å undersøke med min familie etc. om de har mulighet til å stille med penger slik at jeg kan betale det skyldige.
Så jeg lurer på om dersom jeg greier å betale totalt utestående samt husleie for Juli innenfor 14 dager (1.juni) om dere da kan trekke oppsigelsen og leieforholdet løper som normalt?

Jeg er ikke hjemme før sent I kveld så jeg har ikke muligheten til å rydde og vaske innen I morgen da jeg også skal på jobb I morgen.

Er det I orden at dere kommer og tar bilder etc. 1 juni gitt at jeg ikke har fått dekket utestående. Dersom jeg greier å betale utestående håper jeg at vi kan fortsette.

Jeg vil uansett takke for all hjelp, tillit og vilje dere har vist meg hittil, det setter jeg pris på.
Jeg synes det er en veldig koselig plass og bo og ønsker å gjøre opp for meg og har heller aldri hatt den hensikt I å lure dere.

Så da er det vel bare å håpe på det beste....



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen noe for deg selv TS... Håper aldri jeg møter på slike leietakere som deg!



Anonymous poster hash: f3b3e...2a1
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er jammen noe for deg selv TS... Håper aldri jeg møter på slike leietakere som deg!

Anonymous poster hash: f3b3e...2a1

Nei det skjønner jeg, jeg er ikke akkuratt stolt over situasjonen.....

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skjønner jeg, jeg er ikke akkuratt stolt over situasjonen.....

Anonymous poster hash: 4f08a...7ed

Hvordan har du kommet deg inn i dette rotet egentlig? Syntes faktisk veldig synd på deg, og håper det ordner seg. Uansett bør du dra til nav fortest mulig å legge frem saken din slik at du kanskje kan få hjelp.

Det virker som om du mangler ansvarsfølelse.. Når du har fått lønn, har du brukt det på nye ting istedetfor å betale det du skylder?

Luksusfellen neste?

Endret av Yzma
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg hadde nok vært kvalifisert for luksusfellen, men skal nå prøve å rydde opp i rotet.
pengene har vel gått med til å betjene all annen gjeld som haster og som man har hatt en del år oppi gjennom..

Håper det ordner seg jeg også, tror jeg trenger et mirakel.. :sjokkert:



Anonymous poster hash: 4f08a...7ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...